هرج‌ومرج در بازار خودرو و افزایش شوکه کننده قیمت‌ها/ چرا ترمز افزایش نرخ خودرو کشیده نمی‌شود؟/ عزیزی: آشفتگی بازار به علت سوء مدیریت خودروسازان است

گروه اقتصادی الف،   3971127202 ۹۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

قیمت خودروها در هفته‌های اخیر به طرز عجیبی افزایش پیدا کرده است؛ وضعیت به گونه‌ای شده که هر فرد عادی اگر قیمت خودروهای داخلی را صرفاً طی یک هفته اخیر دنبال کرده باشد از افزایش قیمت خودروها حتماً شوکه و شگفت زده شده است و کسی هم پاسخگو نیست!

هرج‌ومرج در بازار خودرو و افزایش شوکه کننده قیمت‌ها/ چرا ترمز افزایش نرخ خودرو کشیده نمی‌شود؟/ عزیزی: آشفتگی بازار به علت سوء مدیریت خودروسازان است

به گزارش الف، بر اساس نرخ‌های جدید در بازار، قیمت اکثریت خودروها با افزایش مواجه شده و برخی از خودروها تا ۲۸ میلیون نیز گران شدند؛ البته نکته تاسف برانگیز این است روند صعودی افزایش قیمت خودرو از هفته به روز و از روز به ساعت تغییر کرده است. بر این اساس نمی‌توان دقیقاً پیش بینی کرد قیمت فلان محصول در ساعات و روزهای آینده دقیقاً چقدر خواهد بود.

این افزایش قیمت در حالی رخ داده که نارضایتی افکار عمومی از خودروسازان نیز اوج گرفته و بسیار بعید هم است تغییری در کیفیت خودروها رخ داده شود؛ از سوی دیگر بسیاری از افراد که قبلاً خودروهای پیش فروش ثبت نام کردند نیز خودروهای خود را دریافت نکرده‌اند و همچنان منتظر هستند.

در این وضعیت با نزدیک شدن به شب عید، طبق روال هر سال این انتظار وجود دارد که قیمت ها دوباره افزایش یابد؛ بخصوص این که کنترل و نظارتی بر بازار وجود ندارد و عرضه خودرو نیز در حد مطلوب و مناسبی نیست. افزایش چند باره قیمت خودرو طی ماه‌های اخیر در حال رخ داده که وزیر صنعت، معدن و تجارت از سامان دهی و حتی از کاهش قیمت خودرو سخن گفته بود.

بر اساس فرمول قیمت گذاری تصویب شده قرار بود قیمت فروش خودرو ۵ درصد زیر قیمت بازار باشد، تا با افزایش عرضه توسط خودروسازان، قیمت خودرو در طی زمان کاهش یابد؛ اتفاقی که عملاً محقق نشده است؛ قرار بود با صدور مجوز افرایش قیمت و عرضه خودروسازان با قیمت کمتر از ۵درصد قیمت بازار نه تنها قیمت‌ها در بازار کنترل شود، بلکه سودی که به جیب دلالان و مافیای خودرو می‌رود به جیب خودروساز و مردم روانه شود، اما همه این موارد و قولی وزیر صنعت داد، عملی نشد و حتی قیمت خودرو دوباره افزایش شدیدی یافت و فاصله قیمت کارخانه و بازار دوباره زیاد شد.

خودروسازان که در چند ماه گذشته با توقف عرضه خودرو به بازار، به رشد قیمت دامن زدند و قرار بود با افزایش قیمت قیمت کارخانه، خودرو عرضه کنند باز هم خلف وعده کرده و شاید عرضه خودرو را به صورت قطره چکانی انجام می‌دهند و از سوی دیگر با رشد تقاضای خودرو شاهد افزایش قیمت‌ها در این بازار هستیم.

  • بیشتر بخوانید:

تازه‌ترین قیمت خودرو/ افزایش ۱۰ میلیونی سمند؛ پراید ۱۱۱ به ۴۵ میلیون تومان رسید

وزیر صنعت: مردم باید به خودروسازان داخلی اعتماد کنند/ بازار به دقت رصد می‌شود

بر اساس آخرین قیمت خودرو که دیروز در رسانه ها منتشر شد پراید ۱۱۱ به قیمت ۴۵ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ به قیمت ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پژو ۴۰۵به قیمت ۷۸میلیون تومان، تیبا به قیمت ۴۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پژو پارس به قیمت ۸۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، چانگان به قیمت ۱۴۰ میلیون تومان، دنا ۱۰۸ میلیون تومان و رانا به قیمت ۷۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

قیمت خودرو در بازار امروز نیز روند صعودی خود را ادامه داد؛ به نحوی که خانواده پراید شاهد رشد ۱ تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی و خانواده پژو ۲۰۶ با افزایش ۵ میلیون تومانی قیمت ها روبه‌رو است. در بازار امروز خرید و فروش خودرو قیمت پراید ۱۱۱ به کانال ۴۷ میلیون تومان رسیده است؛ همچنین پژو ۲۰۶ صندوق‌دار با افزایش ۵ میلیون تومانی با قیمت ۹۷ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با افزایش ۴ میلیون تومانی با قیمت  ۸۰ میلیون تومان، معامله قرار می‌گیرد.

 

دلایل آشفته بازار کنونی قیمت خودرو از زبان عضو کمیسیون صنایع مجلس: خودروسازها از جیب مردم هزینه می کنند

محمد عزیزی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در تبیین چرایی وضعیت کنونی بازار خودرو به الف می‌گوید: بخشی از آشفتگی بازار به علت سوء مدیریت خودروسازان است.

وی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی الف، با بیان اینکه هزینه سربار یکی از عوامل تعیین کننده هزینه تمام شده خودرو است، خاطر نشان کرد: این هزینه را در حال حاضر مردم می‌دهند. متاسفانه به علت تورم نیرو، منابع انسانی، هیئت مدیره ها، شرکت های زیان ده، هزینه سربار خودروسازان بالاست.

عزیزی گفت: در حال حاضر شرکت‌های در زیرمجموعه دو خودروساز وجود دارد که هیچ کاری نمی‌کنند ولی اعضای هیئت مدیره دارند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به دخالت وزارت صنعت در صنعت خودروسازی تصریح کرد: دخالت دولت در صنعت خودرو و حمایت از آنها موجب شده تا کار خراب شود.

وی ضمن انتقاد از رفتار دوگانه وزارت صنعت در برخورد با دو خودروساز گفت: چرا این وزارت خانه به خود اجازه می‌دهد که در یک سال چندین بار مدیرعامل یک خودروسازی را تغییر دهد، درحالی که دیگر مدیرعامل خودروساز بزرگ کشور چندین سال است که بدون تغییر مانده است.

عزیزی با بیان اینکه مدیران خودروسازی برای ماندن در قدرت از جیب مردم هزینه می‌کنند، گفت: ساختار و نحوه مدیریت خودروسازی کشور دچار ایراد است که بایستی تغییر کند.

نماینده مردم ابهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تحریم ها به خوبی نشان داد که خودروسازی کشور به شدت به خارج از کشور و قطعات وارداتی وابسته است. این به معنای آن است که ما مونتاژکار هستیم و هنوز قادر به تولید خودرو ملی براساس توان داخل نیستیم.

وی لغو ممنوعیت واردات خودرو را یکی دیگر از راه حل ها دانست و گفت: خودروساز به هر قیمتی که دلشان می‌خواهد قیمت خودرو را افزایش می‌دهند، مگر این که واردات خودرو به کشور با تعرفه منطقی باز شود.

عزیزی با طرح این سوال که چرا فقط خودروسازان داخلی زیان ده عمل می‌کنند در حالی که خودروسازان بخش خصوصی این شرایط را ندارند، گفت: چرا باید منابع عظیم بانکی صرف این دو خودروساز بزرگ شود که کیفیت تولیداتشان به نسبت دیگر خودروهای جهانی بسیار پایین تر است.

به گزارش الف، در نهایت باید گفت با وضعیتی آشفته‌ای یا بهتر هرج و مرج که در بازار خودرو بوجود آمده در آینده‌ای نزدیک باید مبالغ نجومی برای خرید خودروهای داخلی هزینه شود. بدون شک اگر کمتر از یک سال قبل عنوان می‌شد که قیمت فلان خودرو قرار است طی مدت چند ماه به میزانی افزایش یابد که به قیمت خودروهای خارجی در آن روز برسد، کسی باور نمی کرد، اما با وضعیتی که هم اینک بوجود آمده باید گفت اگر نظارت و کنترل مناسبی در بازار اعمال نشود، بزودی با قیمت های عجیب و غریب تری نیز مواجه خواهیم شد و لازم است وزارت صنعت و معدن و سازمان‌های دیگر مسئولانه‌تر اقدام کنند و پاسخ باشند اما با این وضعیت معلون نیست قیمت‌ها به کجا برود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۷۹۸۴۱۱۴:۴۱:۰۶ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
با این دولت داریم سقوط می کنیم
ناشناس۷۷۹۹۵۰۱۵:۲۱:۱۶ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
مردم متاسفانه در انتخابات به خادم امام رضا ع پشت کردند و از این بدتر حقمان است.
ناشناس۷۸۰۰۹۴۱۶:۲۴:۳۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
برو عمو جون مثلا رییسی بود کشور تحریم نمیشد ؟
ناشناس۷۸۰۸۵۲۲۳:۳۷:۳۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
عمو جون زمان امدن احمدی نژاد هم تحریم بودیم ولی شش سال دلار ثابت بود الان شش دقیقه دلار ثابت نیست نصف شب نرخ دلار تغییر میکنه خوش انصاف باشیم
ناشناس۷۸۰۹۰۰۰۰:۲۹:۲۹ ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
مثلا آقای روحانی هست وضعت خوب شده است
ناشناس۷۸۱۵۱۸۱۱:۳۰:۱۷ ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
مقصر اساسی مردم هستن که میخرن تا وقتی بخرن قیمت میره بالاتر. نخرید به غلط کردن بیفتن
ناشناس۷۸۰۱۷۵۱۶:۵۵:۴۶ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
زلزله نیاد خوبه :-)
ناشناس۷۸۰۱۹۱۱۷:۰۳:۵۶ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
اولا با تعریف الکی و انگ زدن الکی یکی رو خوب و یکی رو بد نکنید....
ناشناس۷۸۰۹۴۴۰۱:۴۸:۲۱ ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
...مگه هر کی خادم امام رضا شد باید بدون فکر دنباله روش باشیم.همین فکرا را دارین که اینقدر ...
حسین۷۸۱۹۲۲۱۴:۰۴:۴۶ ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
جوری میگی انگار طرف مقابل روحانی (رئیسی) گاندی بود
صبایی۷۷۹۹۶۲۱۵:۲۴:۳۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
دولت همه چیز را رها کرده و‌ مردم را عصبانی میکند تا معاهده های خسارت بار دیگری امضاشود معلوم چه قول پنهانی دادند و چه چیزی پنهانی گرفتند که بخاطرش معیشت مردم را گروگان گرفتند
ناشناس۷۸۰۱۷۱۱۶:۵۴:۵۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
شیخ حسن استعفا دهد
ناشناس۷۸۱۱۸۳۰۹:۰۳:۴۲ ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
شیخ حسن چیه آقای دکتر...!!!
ناشناس۷۸۰۲۶۱۱۷:۳۷:۴۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
اقتصاد با دلار 12 تومنی راه خودش رو میره حالا شماها هی داستان بگید
ناشناس۷۸۰۹۲۵۰۱:۱۱:۵۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
همین به قول شما معاهده خسارت بار تا سر پا بود که قیمتا خوب کنترل شده بود و تورم تک رقمی بود. حالا اگه فرض کنیم ریاست جمهوری هم دست شماها بود خب شما که قبل از ترامپ میزدین زیر برجام و زودتر از این به این شرایط میرسیدیم
علی۷۸۱۱۴۶۰۸:۳۹:۳۴ ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
کدوم رییس جمهوری دوره دوم خودش را خوب کار کرد که این یکی کار کنه؟ همه تو دوره دوم ریاست جمهوری قیمت ها رو رها میکنن تا بره بالا. تا بوده همین بوده.
ناشناس۷۸۰۰۲۷۱۵:۵۳:۵۹ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
جمع کنید بساط فساد و رانت رو از این کشور به نصایح بنیانگذار انقلاب گوش کنید مسئولین مدیران کسانی که قدرتی در اختیار دارید قرارمون این نبود
ناشناس۷۸۰۰۵۱۱۶:۰۶:۲۹ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
هیچ ربطی به دولت نداره . دلار چاپ کنید ! قیمت خوردو و فلزات و خدمات و ... با دلار حساب میشه
ناشناس۷۸۰۹۷۵۰۴:۰۰:۲۶ ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
چرال دلار 20تومن شد پراید 32تومن بود الان که دلار13 تومنه پراید 47تومن؟ معلومه ربطی به تحریم و خارج نداره و بازی دولته . برای چی؟ باید بررسی بشه
ناشناس۷۸۰۰۸۰۱۶:۱۵:۵۷ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
با این تحریم ها داریم سقوط میکنیم
ناشناس۷۸۰۰۹۸۱۶:۲۵:۲۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
بابا .. ما قدرتمون که از چین بیشتر نیست !!!!
ناشناس۷۸۰۳۶۴۱۸:۲۳:۰۹ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
چین و روسیه همیشه در حال مذاکره و حل مسائل با امریکا هستن
ناشناس۷۸۰۱۴۲۱۶:۴۲:۲۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
پراید 47/000/000 تومنی نماد... دولت امید !
ناشناس۷۸۰۳۵۲۱۸:۱۷:۵۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
نماد بی اثر بودن تحریم هاست عزیزم
ناشناس۷۸۰۵۴۱۲۰:۱۶:۰۰ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
بقول جناب شیخ: دیوار تحریم ها که ترک برداشته بود حالا که ریخته و همه تحریم ها برداشته شده...یادت رفته؟؟؟ قبل سال 96؟ اگر تحریم ها کاغذ پاره نبود ولی برجام ظریف کاغذ سوخته بود
ناشناس۷۸۰۹۲۳۰۱:۰۹:۵۸ ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
مگه برجام هنوز برقرار نیست دولت فخیمتون
ناشناس۷۸۰۹۰۲۰۰:۳۲:۴۰ ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
با این تحریم ها سقوط نمیکنید با مفت خوری ها و ونفوذیها وسرسپردگان آمریکا سقوط میکنید
ناشناس۷۸۰۰۹۱۱۶:۲۰:۵۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
به قعر دره
خلج۷۸۰۱۵۷۱۶:۵۰:۲۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
من که دارم میرم افغانستان برای زندگی
ناشناس۷۸۰۷۵۷۲۲:۳۳:۵۲ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
منم میام
ناشناس۷۸۰۱۲۶۱۶:۳۴:۲۸ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
غلط کردم به روحانی رای دادم ... رای بعدی من قالیباف ...
ناشناس۷۸۰۹۸۶۰۴:۴۱:۱۸ ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
شما هنوز به اشتباه خودت پی نبردی اگر پی برده بودی متوجه خیلی چیزا میشدی.
ناصر۷۸۰۲۰۳۱۷:۱۰:۵۸ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
دولت نه،این مجلس رو باید ...
ناشناس۷۸۰۴۵۶۱۹:۲۵:۳۰ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
تنها یک راه حل است و آن این است که سیاست در خدمت اقتصاد باشد و نه اقتصاد در خدمت سیاست بویژه سیاست خارجی
ناشناس۷۸۰۵۴۲۲۰:۱۷:۲۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
زمان ریاست جمهوری ترامپ داره زودتر میگذره تا این دولت دوازدهم...هنوز 2 سال دیگه مانده تا 1400
علی۷۸۰۵۶۶۲۰:۲۷:۵۰ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
مگه دولت هم داریم
ناشناس۷۷۹۸۴۳۱۴:۴۲:۰۱ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
ردای وزارت برای وزیر صنعت خیلی گشاد است
ناشناس۷۸۰۰۸۳۱۶:۱۷:۱۴ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
ردای ریاست جمهوری برای بعضیا خیلی گشاده
ناشناس۷۸۰۱۲۷۱۶:۳۴:۵۶ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
زمان رییس جمهوری دولت مهر پرور شما رو هم دیدیم
ناشناس۷۸۰۵۵۳۲۰:۲۲:۲۱ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
شما!!' داداش ما نه به محمود رای دادیم نه حسن...شما بودی که گرفتار بازی دوقطبی شدی....
ناشناس۷۸۰۳۲۱۱۸:۰۵:۱۱ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
انداختن همه چیز گردن دولت قدیمی شده
ناشناس۷۸۰۸۰۸۲۳:۱۰:۰۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
کدوم دولت؟ الان باید دولت فعلی جواب‌بده نه قبلی
ناشناس۷۸۱۹۴۲۱۴:۱۲:۰۴ ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
خیلی ردا ها برای خیلیها گشاده!!!!
ناشناس۷۷۹۸۷۲۱۴:۵۵:۰۱ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
ملت عزیز ایران، ..؟! در شارجه اپتیما مدل 2013 به قیمت 11 هزار دلار است!! اگه دلار 1000 بود میشد 11 ملیون، اگه دلار 4000 بود میشد 44 ملیون، الان میشه حدود 120 ملیون!!! اندازه دنا!!!! واقعا تبریک میگم به این مدیریت واقعا تبریک میگم به این عدالت واقعا دستمریزاد فقط یه سوال پراید که واسه مستضعفین بود پس چرا اونم گرون کردید!!!؟؟؟
میلاد۷۸۰۴۵۵۱۹:۲۲:۴۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
جالب اینه فصل برداشت برنج تا به دلیل تورم محصول کشاورز دوزار گرون میشه بازارو پرمیکنن از برنج خارجی حالا چرا تعرفه خودرو رو پایین نمیارن وچرا خودرو دست دوم ارزان وارد نمیکنن ؟ به نظرم اینجا پای درامدهای میلیارد مافیا ی خودرو درمیانه ! البته وزیر غیر متخصص صنعت هم مقصر اصلی است .
ناشناس۷۷۹۸۸۳۱۴:۵۸:۴۴ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
وقتی در عین اینکه ...در پوشک وامی مانیم، صنعت خودرویمان هم این میشود! پز عالی و جیب خالی! یک عده هم از این وضعیت به ثروتهای فوق هنگفت رسیده اند و به ریش بقیه مردم میخندند!
ناشناس۷۷۹۹۵۲۱۵:۲۱:۴۴ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
تا 1400 با روحانی
رضا۷۸۰۱۵۰۱۶:۴۷:۴۸ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
روحانی نبود ادام اسمیت و انیشتین رئیس جمهور میشدند؟
ناشناس۷۸۰۵۷۲۲۰:۳۳:۳۶ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
اگر آدام اسمیت و انیشتین هم رییس جمهور می شدند بازم پراید 47 بود
ناشناس۷۸۱۵۰۸۱۱:۲۷:۴۸ ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
آره احمدی نژاد حداقل شش سال دلار ثابت نگه میداشت
ناشناس۷۸۰۱۶۵۱۶:۵۲:۰۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
مو به تن آدم سیخ میشه
علی۷۷۹۹۵۸۱۵:۲۳:۱۹ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
به زور یک وزیر بی سواد که لیسانس هم به زور گرفته رو میکنید وزیر همینه
حمید۷۷۹۹۶۱۱۵:۲۴:۱۸ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
وقتی بازار خودرو را انحصاری میکنید و بدتر از اون مدیریتش را هم دو دستی تقدیم انحصارگر میکنید باید انتظار این اشفته بازار رو داشته باشید
ناشناس۷۸۰۵۲۰۲۰:۰۶:۳۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
گوشت و بقیه کالاها انحصاری؟؟؟ این دولت دیده کاملا گندزده داره میزنه زیر میز ملت بریزن خیابون تا بره قایم بشه پاسخگو نباشه
ناشناس۷۷۹۹۶۵۱۵:۲۶:۱۰ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
ماشین نون شب نیست ملت میتونن 6 ماه یکسال به آسونی آب خوردن ماشین نخرند تا این دلال مسلک ها حسابی آدم بشن
ناشناس۷۷۹۹۶۹۱۵:۲۷:۲۴ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
واقعیت اینه که بخش صنعت و از جمله صنعت خودرو در اثر تحریمها به شدت آسیب دیده و تحریمها در این حوزه به شدت مخرب بوده اند.فقط هم به تحریم مواد اولیه و تکنولوژی برنمیگرده و بیشترین آسیب رو تحریمهای بانکی و افزایش فاجعه آمیز قیمت ارز به این بخش وارد کرده.بهتره خودمون رو گول نزنیم و تقصیر رو گردن صاحبان صنایع و مدیران صنعتی نیاندازیم.
ناشناس۷۸۰۹۱۱۰۰:۵۱:۱۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
دوست عزیز ..یعنی چه به تحریمها بند است؟ کشوریکه 60 سال است خودرو مونتاژ میکند در این 60 سال نتوانسته تولید داخلی داشته باشد به علت رانت خواری وارد کنندگان وپورسانت خواری دست اندرکاران دستشان همیشه به سوی بیگانگان دراز است . کشورما بیست سال پیش باید خودش خودرو با کلیه وسایل جانبی از قبیل موتور وقطعات در داخل تولید وبه کشورهای دیگر نیز صادر میکرد نه اینکه الان چه کنم چه کنم سر بدهند. کشوری که دم از استقلال میزند باید روز های این چنینی وتحریمی را 20 سال پیش پیشبینی میکردند . نه اینکه حالا همه گرفتاری هارا بگردن تحریم بیندازند
حمید۷۷۹۹۷۷۱۵:۳۲:۲۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
هیچ کس به این موضوع فکر نکرد که وقتی خودرو ساز به بهانه تنظیم بازار مجوز عرضه خوردرو با 5 درصد زیر قیمت بازار را به دست اورد یعنی اینکه قیمت دل به خواهی است با این مجوز افزایش قیمت خودرو به دلیله عرضه کم ادامه خواهد یافت
ناشناس۷۷۹۹۸۳۱۵:۳۴:۲۷ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
متاسفانه به بهانه حمایت از تولید داخلی ( همان چینی) جیب مدیران دولتی هر روز پرتر می شود. برای کنترل این بی نظمی کافی است امکان حضور بخش خصوصی با حمایت دولت بوجود بیاید تا قیمت تمام شده کاهش و کیفیت افزایش یابد. در ابتدا نیز مجوز واردات بصورت سی کی دی به بخش خصوصی داده شود البته اشتباه نگیرید. خصوصی نه خصولتی و آقازاده ای
رضا۷۷۹۹۸۸۱۵:۳۶:۱۶ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
عزیزم اگر قیمت خودرو 3 برابر نشود ،خودرویی از کارخانجات بیرون نخواهد آمد الان قیمت تمام شده پراید با توجه به 3 برابر شدن قیمت مواد اولیه و سربار تولید بالای 50 میلیون تومان است انتظار داری چند بفروشند؟سال آینده تولید حداکثر 500 هزار خودرو با قیمت 3 برابر اول سال صورت می گیرد.
ناشناس۷۸۰۰۰۵۱۵:۴۲:۳۲ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
خودروها دارند به قیمت دلاریشون در زمان دلار 3800 تومنی میرسند و تا اون موقع هم هرچه عرضه شود بازار می خرد و احتکار میکند چون میداند هنوز زیر قیمت واقعی است مثل بقیه کالاها. تنها راه پایین اوردن قیمت دلار در محدوده 8000 تومن است وگرنه تا چند وقت دیگر همه کالاها همین وضعیت را پیدا خواهند کرد
ناشناس۷۸۰۰۱۴۱۵:۴۶:۵۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
دولت مدیر جدید گذاشت تا گران کند اصلا همه چیز از دستشان در رفته چرا این دولت و وزراش یک حرف راست نمیزنند فقط قول میدهند و درست عکسش عمل میکنند
ایرانی۷۸۰۰۲۵۱۵:۵۳:۱۴ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
هر بچه مدرسه ای میدونه قیمت تو بازار را عرضه و تقاضا مشخص میکنه در حالی که متقاضی زیاده تقریبا عرضه ای نداریم و بعد مجوز میدن که ۵ درصد زیر قیمت بازار خودرو فروخته بشه پیدا کنید پرتقال فروش را علی برکت الله به امید پراید ۱۰۰ میلیونی
ناشناس۷۸۰۰۲۶۱۵:۵۳:۵۶ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
جناب رحمانی تیر خلاص رو به این صنعت نیمه جون شلیک کرد. فکر نکنید با این افزایش قیمتها، دو شرکت ..موجود، موفق خواهند شد...صبور باشید و ببینید.
11111۷۸۰۰۳۹۱۵:۵۹:۱۰ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
این مسائل دیگه عادی شده
ناشناس۷۸۰۰۵۴۱۶:۰۷:۲۶ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
اگر میخواستند وزارت صمت را فشل کنند همین انتصاب آقای رضا رحمانی کافی است .
ناشناس۷۸۰۰۶۰۱۶:۰۹:۰۰ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
قیمت پراید با دلار 3800 تومنی میشه 6300 دلار . با دلار 12 تومنی پراید میشه 75 میلیون . تحریم ها بی اثر است .
ناشناس۷۸۰۱۵۲۱۶:۴۸:۰۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
این وزیر صنعت کنونی قبلا معاون شریعتمداری بود و در آن زمان گفته بود قیمت پراید 60 میلیون است! الان هم دارد به حرفش عمل میکند.
ناشناس۷۸۰۷۸۳۲۲:۴۸:۳۱ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
پراید بشه یه میلیاردم پرایده، به زور قیمت میخوان عزیزش کنن؟
پژمان۷۸۰۵۷۶۲۰:۳۵:۱۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
احسنت ، قسمت بد ماجرا اینه که همه چیز باید به قیمت دلار برسه و دولت نمیتونه با دلار بالا بقیه اقلام و پایین نگه داره ! قسمت بدتر ماجرا اینه که با تشدید تحریمها قیمت دلار و هم نمیتونه همینجا نگه داره و در چند ماه آینده شاهد انفجاری دیگر خواهیم ، تنها راه کاهش شدید نقدینگی با اخذ مالیات های سنگین از ثروتمندان با بررسی حسابها و دارایی هایشان است است
ناشناس۷۸۰۱۲۰۱۶:۳۲:۳۶ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
اقتصاد یک علم راه خودش رو میره شما به زور نمی توانید مانع رشد قیمت ها در طولانی مدت شوید فقط راه رشد رو کند می کنید همین و منابع کشور از بین میره ..
ناشناس۷۸۰۱۵۱۱۶:۴۷:۵۶ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
تا دلار و تحریم ها کاهش پیدا نکنه وضع به حالت عادی بر نخواهد گشت حالا هی شعار بدهید این بره اون بیاد درست میشه !
saeid۷۸۰۱۹۵۱۷:۰۶:۱۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
هر روز که میگزره بیشتر بی برنامه گی و بی تدبیری این مسئولان مشخص میشه کلا قیمت هیچ چیزیو نتونستن کنترل کنن از دلار سکه خونه گرفته تا پراید مرغ گوشت ...
ناشناس۷۸۰۲۵۱۱۷:۳۲:۰۲ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
سوء میدیریت کجا بود . یعنی این مدیران بیچاره در عرض 6 ماه دچار سو مدیریت شدند . بخاطر تحریمهاست و ..
ناشناس۷۸۰۳۰۸۱۸:۰۱:۳۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
بنام تولید ملی وحذف رقیب میدان برای فساد و رانت و دلالی باز شده ودر نتیجه سرمایه های ملی با تولید بی کیفیت به یغما می‌رود
ناشناس۷۸۰۳۶۱۱۸:۲۱:۴۷ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
تولید ملی هم که باشه قیمت محصولات فلزی و پلاستیکی و قطعه سازها همگی 3 برابر شده ! دست از توهم بردارید تا دلار پایین نیاد قیمت ها کم نمیشه
حمید۷۸۰۴۰۴۱۸:۵۰:۱۹ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
اشفتگی بازار همه چیز از بی عرضه بودن دولت بی عرضه ترین دولت تاریخ چهل ساله
ناشناس۷۸۰۵۲۶۲۰:۰۸:۳۹ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
و شدیدترین تحریم های تاریخ دنیا علیه یک کشور
ناشناس۷۸۰۷۱۸۲۲:۱۰:۲۶ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
در دولت محمود خان شما هم پراید 6 تومنی شد 17 میلیون خاطرت هست ؟
ناشناس۷۸۰۹۴۷۰۱:۵۴:۰۸ ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
وزیر صمت طرفدار خودرو ساز است
شهروند۷۸۰۴۵۰۱۹:۱۶:۱۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
همه اش نقشه خودشون هست که بادلال بازی قیمت بازار روببرن بالا تا ۵ درصد زیر قیمت بازار براشون سود داشته باشه کجای دنیا صنعت خودرو چنین فرمولی برای فروش داره
ناشناس۷۸۰۴۸۷۱۹:۴۷:۰۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
هروقت شیخ حسن گفت علی برکت الله باید ی گوشه پناه بگیریم و بگیم العیاذبالله
ناشناس۷۸۰۴۹۵۱۹:۵۴:۰۶ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
واردات خودرو دست دوم خارجی بدون تعرفه باید آزاد بشه
ناشناس۷۸۰۵۲۳۲۰:۰۸:۱۴ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
چرا تمام مدیران رده بالا و دلالان بازار خودرو را محاکمه و زندانی نمی کنید تا آدم شوند؟!!! مملکت به امان خدا ول شده است
ناشناس۷۸۰۵۵۷۲۰:۲۴:۲۴ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
دولت فشلترین دولت تاریخ ایران
ناشناس۷۸۰۵۹۱۲۰:۴۴:۳۱ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
من نفهمیدم اخرش تحریم خوبه یا بده برجام خوبه یا بده دلار بالا خوبه یا بده ... لطفا من راهنمایی کنید
ناشناس۷۸۰۵۹۶۲۰:۴۷:۳۱ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
دولت خاتمی دلار ۸۰۰ پراید ۵ میلیون دولت اقای احمدی نژاد دلار ۳۴۰۰ پراید ۱۸ تومان یعنی چهار برابر دولت کلید طبق محاسبه بالا و اگر همردیف دولت مهر دلار باید ۱۴ تومان و پراید باید ۷۲ البته اگر تحریم کاغذ پاره نداشته باشیم
ناشناس۷۸۰۶۱۰۲۱:۰۳:۱۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
امسال سال حمایت از کالای ایرانی خدا به داد ملت برسه شعار ۹۸ چیه ؟
علی۷۸۰۷۶۳۲۲:۳۶:۰۸ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
خودرویی وجود نداره فقط راه هوا خودرو می فروشند و جیب مردم را خالی می کنند به هر حال یک چرخه ای بوجود آمده که عده ای به نام ایران خودرو و سایپا دارند فربه میشند
علی۷۸۰۸۲۲۲۳:۱۹:۵۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
دولتی ها عملا دارن به مردم فشار میارن تا به خواسته هاشون برسن .باید در مقابل خودرو سازها متحد بشیم همه برن خرید هاشون رو پس بدن پولشون رو با سود بگیرن .بعد ببینیم چیکار میکنن
ناشناس۷۸۰۸۲۷۲۳:۲۱:۵۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
بیچاره وبدبخت دربه در و بیکار مردم
ناشناس۷۸۰۹۲۸۰۱:۱۹:۰۴ ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
مرگ بر خودروساز
ناشناس۷۸۰۹۴۸۰۲:۰۴:۰۷ ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
با این فرمول حاشیه بازار قیمت همینه دیگه‌.حالا هی حاشیه بازار روز به روز رشد داره..عجب مخهایی داریم ما....
ناشناس۷۸۱۹۴۹۱۴:۱۵:۴۰ ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
سوال اینجاست که چرا مجلس در این موارد بحران زا دخالت نمیکند و خواستار توضیح خودروسازان و وزارت صنعت نمی شود؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین