روزنامه رای الیوم درباره نشست ورشو مطرح کرد؛ افتخار نتانیاهو به تاریخ‌سازی و ایستادن در کنار سران کشورهای عربی/ آیا جنگی علیه ایران در راه است؟

عبدالباری عطوان،   3971127175 ۶۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

رای الیوم در تحلیلی پیرامون نشست ورشو می نویسد: وزرای خارجه کشورهای عربی تلاش می کنند تا با رهبری اسرائیل و آمریکا علیه ایران جنگی به راه بیاندازند که بسیار تراژیک خواهد بود. دوران جدیدی که پمپئو در جمع حاضرین نشست ورشو از آن نام برد شاید دوران رهبری اسرائیل بر کشورهای عرب پیمان ناتوی جدید باشد اما هیچ وقت جای جبهه مقاومت و عزت را که قوی تر و ریشه دارتر است نخواهد گرفت

افتخار نتانیاهو به تاریخ‌سازی و ایستادن در کنار سران کشورهای عربی/ آیا جنگی علیه ایران در راه است؟

به گزارش الف، دو نشست برگزار شد. یکی نشست جنگ در ورشو که نتانیاهو از آن به عنوان آمادگی برای ضربه به ایران و شاید حمله به آن نام می برد و دیگری نشست سه جانبه صلح در سوچی که در تلاش است تا آرامش را در سوریه جاری و آتش جنگ در منطقه را خاموش کند.

در نشست ورشو ، نتانیاهو نقش‌آفرین اصلی بود و مشارکت کنندگان کشورهای عربی که بیشترشان در سطح وزیر خارجه حضور داشتند، سیاهی لشگر بودند. دعوتشان از طرف آمریکا به خاطر عادی سازی و حمایت مالی از جنگ آینده ایست که رژیم اشغالگر خواهان آن است.

دردناک بود که وزیر خارجه دولت مستعفی یمن "خالد الیمانی" در کنار نتانیاهو بنشیند و با او خوش و بش کند و دردناک تر از آن دیدار "یوسف بن علوی" وزیر خارجه عمان با نتانیاهو بود. این اولین بار است که وزیر خارجه یک کشور عربی به شکل رسمی و روبروی لنز دوربین ها با وزیر خارجه اسرائیل دیدار می کند. آن هم وزیر خارجه ای که به خاطر مواضع بیطرفانه و خویشتن دارانه نسبت به اختلافات کشورهای عرب ، مورد تقدیر اکثر عرب ها بود. وی با قبول واقعیت جدید که اسراییل میخواهد در آن حکومتی تاثیر گذار و اصلی در منطقه باشد ، از گذشته عربی و مقاوم خود جدا شد.

مسئولین اروپایی که شرکای اصلی آمریکا در پیمان ناتو هستند، در پایین ترین سطح در این نشست شوم شرکت کردند. آنها به توافق هسته ای با ایران نگاه می کنند که جلوی جنگ در منطقه را گرفت، خواسته های هسته ای ایران را در بر داشت و مانع از مسابقه تسلیحاتی شد. در حالی که وزرای خارجه کشورهای عربی تلاش می کنند تا با رهبری اسرائیل و آمریکا علیه ایران جنگی به راه بیاندازند که بسیار تراژیک، نهایت پستی و بی حیایی است.

نتانیاهو حق دارد شادمان، هرطور که می خواهد توییت کند و از افتخارش به تاریخ سازی و ایستادن در یک سنگر با برادران جدید عربش علیه ایران دم بزند. ایرانی که به اعتقاد وی تهدیدی برای امنیت و ثبات منطقه است. اما ما مطمئنیم عمر خوشی های وی کوتاه است زیرا کسانی که او را رهبر خود می دانند و از او پیروی می کنند، نه نماینده ی ارزش های عربی و اسلامی هستند و نه نماینده ملت شریف و اصیل خود.

اینکه خالد الیمانی وزیر خارجه دولت مستعفی یمن میکروفونش را به نتانیاهو که کنارش نشسته است بدهد و از این تکریم لبخند بزند تا نخست وزیر اسرائیل بر اعراب بتازد و درباره خطر ایران و نه اسراییل برای منطقه سخن براند ، بزرگ ترین لغزش و خطای دیپلماتیک و اخلاقی است که ضرر بزرگی به جایگاه رییس و ائتلافش در جنگ یمن و مقبولیتشان وارد میکند زیرا ملت شجاع و باهوش یمن ، از هر طایفه و منطقه ، ممکن است در خیلی از موارد اختلاف داشته باشند اما در دشمنی با اسراییل نه. این مجرم جنگی که مقدسات را اشغال کرده است و در حق مردم فلسطین و جنوب لبنان مرتکب جنایت می شود و قبل تر از آن در حق مردم مصر و سوریه.

دوران جدیدی که پمپئو در جمع حاضرین نشست ورشو از آن نام برد شاید دوران رهبری اسرائیل بر کشورهای عرب پیمان ناتوی جدید باشد اما هیچ وقت جای جبهه مقاومت و عزت را که قوی تر و ریشه دار تر است نخواهد گرفت. جبهه ای که رهبران مومن آن وارد هر جنگی که شده اند، پیروزمندانه بیرون آمدند.

شام ذلت وزرای خارجه عرب با نتانیاهو، جرد کوشنر و مایک پوپئو نوش جانشان باشد. نوش جانشان جنگی که اسراییل و آمریکا آنها را به ورطه آن خواهد کشاند. جنگی از خون ملت هایشان و پول نسل حاضر و آینده. جنگی که شهرهایشان را خراب می کند ، چاه های نفتشان را به آتش می کشد و خلیج فارس را به آلودگی هسته ای.

آرزو داشتیم که ای کاش یک وزیر عرب حاضر در نشست میکروفن را با شجاعت بگیرد و از خطر اسراییل برای منطقه حرف بزند یا هزینه هفت تریلیون دلاری آمریکا در جنگ هایش در عراق ، افغانستان ، سوریه ، لیبی و یمن یا قربانی کردن میلیون‌ها نفر با بمب های هوشمند و ویرانگر یا اورانیوم ضعیف شده اش. اما دوران وزرای شجاع گذشته است و اعراب غرق در بدبختی شده اند.

نمی دانم شرکت کننده ها بعد از اینکه از این نشست بدنام بازگشتند، چگونه با مردمشان روبرو خواهند شد اما این را خوب میدانم که با انتخاب اسراییل به رهبری پیمان جدید و تبعیت از او، ایران را که با آن دشمنی می کنند به نماد مقاومت و دفاع از امتهای عربی و اسلامی ، مقدسات و حق طلبی تبدیل خواهند کرد.

مطمئن هستیم آنها که آمریکا را در افغانستان ، عراق و سوریه شکست دادند و اسراییل را دوبار در جنوب لبنان و چهار بار در غزه، در جنگ آینده نیز پیروز خواهند شد ... روزگار قضاوت خواهد کرد.

مترجم: محمد پاک نیت

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۷۸۷۴۴۰۷:۱۰:۳۲ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
نتایج برجام برجام سایه جنگ را کم کرد
ناشناس۷۷۸۸۵۷۰۸:۴۵:۴۱ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
یک جنگ تمام عیار قطعا مشکلات مردم را مرتفع خواهد کرد فقط گزینه آخر .
ناشناس۷۷۸۹۴۴۰۹:۳۰:۰۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
حالا پاکستان و امارات و عربستان همزمان جنگ رو شروع نکنن شانس اووردیم
ناشناس۷۷۹۵۳۵۱۲:۵۳:۲۷ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
کدام جنگ تا بحال شرایط کشوری را بهتر کرده. همان خرمشهری که در جنگ با عراق ویران شد هنوز بازسازی نشده فقط بلدین حرف بزنید...
ناشناس۷۷۸۸۶۴۰۸:۴۷:۰۸ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
به امید خدا جنگ شروع شود
ناشناس۷۷۹۰۴۱۱۰:۱۵:۲۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
موشک های بالستیک سایه جنگ را دور کرده اند زیرا تمام پایگاه های نظامی امریکا در منطقه و سرتاسر خاک اسرائیل در تیررس موشک های نقطه زن ایران و حزب الله لبنان است .
ناشناس۷۷۹۳۲۸۱۱:۴۹:۰۲ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
شما فکر میکنید که اگر اسرائیل نابود شود دیگر ایرانی باقی خواهد ماند؟
ناشناس۷۸۰۳۰۵۱۷:۵۹:۳۴ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
ایران هفت هزار سال تمدن داره . و در طول تاریخ خودش با دشمنهایی قویتر از امریکا و اسرائیل طرف بوده . علم آمار میگه که احتمال نابودی ایران بسیار کمه . ولی در صورت بروز هر جنگی قطعا اعراب و اسرائیل به طور کامل نابود میشن و این چیزیه که امریکاییها مدام به اونها گوشزد میکنن .
تبریزی۷۸۰۳۹۹۱۸:۴۷:۵۹ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
هفت هزار سال پیش مردم با شمشیر می جنگیدن نه با سلاح های هسته ای!!! با حرف شما هنوز هم ما یک امپراطوری بزرگ و تمدن برتر جهانی از نظر سیاسی و اقتصادی و علمی و فرهنگی و ... هستیم! آیا اینطوره؟!
ناشناس۷۷۹۵۷۵۱۳:۰۹:۲۸ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
صحیح است انان هم تماشا میکنند چطور موشک باران بشن و هورا برای حزب الله و ایران میکشن
ناشناس۷۷۹۱۰۲۱۰:۴۳:۰۲ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
و به امید خدا همه آقا زاده ها چه اصولگرا و چه اصلاح طلب و هر کی هر جا کوچکترین مسئولیت داشته یا الان داره خط مقدم بجنگه که علاقه و خدمتشون به مردم مشخص بشه
ناشناس۷۷۹۶۴۴۱۳:۳۵:۲۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
حتمااااااا..... با اولین گلوله اثری ازشون نخواهید دید اگه خدای نکرده کشور در خطر قرار بگیره/تاریخ ثابت کرده افراد ... به فکر منافع خودشونن که اگر الان هم نبودند جیب های خودشون رو پر نمی کردند....
ناشناس۷۸۰۳۰۹۱۸:۰۱:۴۱ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
اگر جنگی بشه ، مسوولین و ژنهاشون مثل برق فرار میکنن به امریکا و کانادا و اروپا و استرالیا
جواد الشتری۷۷۸۸۷۹۰۸:۵۳:۳۰ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
در صورت وقوع جنگ ؛ روحانی و نوبخت و فریدون و جهانگیری و آشنا و درازهی باید برن خط مقدم جنگ تله کابین تعطیل
ناشناس۷۷۸۹۳۲۰۹:۲۴:۲۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
ظریف نیز هم
عبدالله۷۷۹۸۰۴۱۴:۲۷:۰۲ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
و اقای مطهری هم...
ناشناس۷۷۹۰۵۳۱۰:۲۲:۴۴ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
جنگ نخواهد شد مذاکره نخواهیم کرد.
ناشناس۷۷۹۵۹۱۱۳:۱۶:۰۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
برجام هم تحریمها رو بالمره لغو کرد هم چرخ زندگی مردم رو به چرخش درآورد هم سایه جنگ رو کم کرد و باعث شد زمان جنگ از روز به شب منتقل بشه که سایه نداشته باشه.
ناشناس۷۷۸۷۶۴۰۷:۴۸:۰۸ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
این کشورها دست به دست هم نتونستن در یمن فقیر موفق بشن، اون وقت دارن با دم شیر بازی می کنن. ایران استوارتر از اونی هست که جلوی این جماعت کم بیاره.
ناشناس۷۷۹۳۴۰۱۱:۵۲:۴۰ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
ایران استوارتر از این حرف ها هست. یک امای بزرگ دارد و آن ایران یکپارچه هست. امروز ایران دچار کمترین سرمایه اجتماعی شده است. ای کاش مسئولین اعتماد را به مردم بازگردانند.
Esfand۷۸۰۹۷۰۰۳:۳۸:۲۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
البته دشمنان خارجی از طریق مدیا و تندروهای داخلی با فشار و ضعف دولت با بی برنامگی در این امر بی تاثیر نبوده اند.
ناشناس۷۸۰۶۴۵۲۱:۲۷:۰۷ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
به هر حال باید بیشتر حواسمون جمع باشه. احتمالا گرای طورقوزآباد هم همینا به نتانیاهو دادن.
ناشناس۷۷۸۷۷۵۰۷:۵۴:۵۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
حکومتهای خود فروخته و دست نشانده عربی شعبه های جدید اسرائیل در جهان اسلام هستند. مسلمانان تا کی باید در خواب غفلت و نادانی به سر ببرند؟؟؟
ناشناس۷۷۹۰۲۳۱۰:۰۶:۵۴ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
شما فکر می کنی اونها در خواب غفلت هستند و اونها هم همین فکر را در مورد شما می کنند اعراب می خوان به دشمنی و تخاصم با اسرائیل پایان بدن حالا این ... ؟؟
ناشناس۷۷۸۷۹۰۰۸:۱۰:۱۹ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
عامل موفقیت اسرائیل در جلب دولتهای عربی عمل کرد احساسی و اشتباه جمهوری اسلامی است
ناشناس۷۷۹۰۳۳۱۰:۱۱:۵۴ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
دولت های عربی مذکور نوکر امریکا هستن و هم پیمان شدن آنها با رژیم جعلی صهیونیستی بدلیل شکست شون در سوریه و یمن است .
ناشناس۷۷۹۰۴۸۱۰:۲۱:۰۷ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
بدون شک اگر جمهوری اسلامی نبود سوریه و عراق و لبنان و یمن توسط داعش که زاییده اسرائیل و امریکا بود تجزیه شده بودند .
ناشناس۷۷۹۰۴۹۱۰:۲۱:۳۹ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
خوش خیالی ، اینها از اول مزدوران آمریکا و اسرائیل بودند تفاوت این بود مزدوری آمریکا را آشکارا و مزدوری اسرائیل را مخفیانه می کردند.
ناشناس۷۷۹۰۵۶۱۰:۲۴:۰۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
در صورت وقوع احتمالی جنگ نابودی رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی قطعی است و حکام عرب منطقه هیچ غلطی نمی توانند بکنند.
ناشناس۷۷۸۸۰۹۰۸:۲۰:۳۶ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
خب بهترین وقته اسراییل رو نابود کنیم.
ناشناس۷۷۸۹۴۸۰۹:۳۲:۰۴ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
باید عربستان و عمان و بحرین و پاکستان رو هم محو کنیم
ناشناس۷۷۹۵۷۰۱۳:۰۷:۴۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
امارات و قطر و کویت و ترکیه و اذربیجان جا انداختی
ناشناس۷۸۰۸۸۲۰۰:۰۰:۴۹ ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
ایضا لهستان و اکوادور و کلمبیا و عمان
عبدالله۷۷۸۸۲۴۰۸:۲۶:۴۱ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
همه چیز را به برجام وصل نکنید،اینکه آمریکای ترامپ دست در دست دشمن خون آشامی چون اسرائیل داده و سران کشورهای عربی شرف و غیرتشان را برای بقای چند صباح دیگر حکومتشان یکجا فروخته اند چه ربطی به برجام دارد....
ناشناس۷۷۸۸۲۶۰۸:۲۷:۱۲ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
اخر هر جنگی بعد ازهمه ی فجایع و کشت و کشتار و تخریب ها ، مذاکره است . تجربه جنگ با عراق و مذاکرات آن هنوز خیلی کهنه نشده !!!!!!!!!!!!!
ققنوس۷۷۸۸۳۷۰۸:۳۲:۳۰ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
ما چکار کردیم که قبلا با چند حرکت کششی میتوانستیم اوضاع را تغییر دهیم ولی حالا کارمان به محکم کردن بند پوتین و کفش هایمان رسیده!!!!؟؟؟
ناشناس۷۷۹۵۷۷۱۳:۰۹:۴۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
اتفاقا اینکه الان باید بند پوتینهامون رو سفت کنیم نتیجه همون حرکات کششیه. اگر بجای حرکات کششی حرکات کوششی انجام میدادیم اوضاع خیلی فرق داشت.
ناشناس۷۷۸۸۵۲۰۸:۴۳:۲۸ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
پ.ن.پ قراره اعراب و اسرائیل با جمهوری اسلامی دوست بشن. خوب دقیقا مشخصه که اعراب چون جرات و جسارت و توانایی این رو ندارن تنهایی با ایران باز جنگ بکنن دارن با کمک نتانیاهو این خواسته قلبی شون رو اجرا بکنن.
رضا۷۷۸۸۶۸۰۸:۴۷:۵۹ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
بنده جنگ رو به پراید 46 میلیونی ترجیح میدم
ناشناس۷۷۸۹۴۶۰۹:۳۱:۳۹ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
ایشالا هیچ وقت خونه و زندگیت رو سرت خراب نشه و جگر گوشه هات جلوی چشمت پرپر نزنن و آواره نشی .....
ناشناس۷۷۸۹۵۶۰۹:۳۴:۲۷ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
آره عزیزم شما فکر کن اگه جنگ بشه پراید ارزون میشه
ناشناس۷۷۸۹۷۲۰۹:۴۴:۵۶ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
دقیقا من هم مثل شما فکر میکنم. بهتره بمیریم ولی طوری که الان داریم زندگی میکنیم ادامه ندیم...
ناشناس۷۷۸۸۷۵۰۸:۵۰:۲۷ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
اینو یادتون باشه هر کشوری به دنبال منافع خودش است. هیچ کشوری خودش رو فدا و فنای کشور دیگه ای نمیکنه. ممکنه این کشورها در مواردی با هم اختلاف داشته باشند ولی بعضی از جاها و در بعضی از زمینه ها همگرا هستند
ناشناس۷۷۸۹۶۳۰۹:۳۸:۱۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
برادر من اگر به جنگ های گذشته باشه که الان ما نباید اسم عراق رو هم بیاریم در حالی که بیشترین روابط رو تو کشورهای همسایه و شاید دنیا با عراق داریم. سیاست گذشته رو فراموش میکنه و مصلحت حال رو در نظر میگیره
ناشناس۷۸۰۳۲۰۱۸:۰۴:۵۷ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
دقیقا . الان فرانسه و انگلیس ، بزرگترین بازار محصولات آلمانه در حالیکه در جنگ جهانی دوم ، بمبهای آلمان روی اونها فرو میریخت
ناشناس۷۸۰۵۹۹۲۰:۴۸:۵۹ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
اگر الان هم صدام توی عراق بود و همون سیاستها رو داشت روابط ما هم همونطور بود. ضمنا ما با صدام و حزب بعث که خیلیهاشون داعشی شدن مشکل داشتیم نه با مردم عراق
علی 671۷۷۸۹۷۱۰۹:۴۲:۵۰ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
اگر نگاهی به صلابت رهبری در سخنانش بیندازید و خواستار کلامش باشید و قدر ی ایمان اسلامی در و جودتان باشد .پی می برید که همه ی این رفتارهای این بزدلان و چنگ و نشان دادن ها از ترس است .اینکه کودک کش اسرائیلی کنار بز دلان ..بادیگارد بنشیند .نشان از شجاعت نیست .نشان از ترس دلاوران شیر های ایرانی است .می خواهد نشان دهد که ما برنده ایم .ولی از نشان بازندگی به برندگی چنگال نشان می دهد .نترسید که هیچکدام جرات حمله به ایران اسلامی را ندارند .چون از صلابت رهبری و نیروهای ما به مخیله هشان هم خطور حمله نمی کند .د ل قوی داشته باشید و به این ارجیف تو جه نکیند و محکم کار هایتان را انجام دهید که اینها روبه صفتانی هستند که با یک فشنگ بیشه را خالی می کنند .چون ایمان ندارند .و خدا با صابرین است.
ناشناس۷۷۹۰۳۲۱۰:۱۱:۰۸ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
اعراب غرق در بدبختی شده اند ؟؟ اونوقت ما با صف دو کیلومتری گوشت یخی با کارت ملی خوشبختیم ؟؟
ایرانی۷۷۹۱۳۳۱۰:۵۴:۳۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
ما چوب اون ۲۲ میلیون اندیشمند و روشنفکری رو میخوریم که به روحانی رای دادن عزیزم
ناشناس۷۷۹۹۹۳۱۵:۳۸:۲۱ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
قبل از روحانی به آمار شما 24م پروفسور که شما یکیش بودی به پدیده قرن رای دادید که مملکت گل و بلبل شد و روحانی مملکت و خراب کرد
ایرانی۷۸۰۴۰۶۱۸:۵۰:۳۶ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
دولت احمدی نژاد به تنهایی ۱۰۰ شرف داره به سرتا پای این دولت بی... اشرافی
ناشناس۷۸۰۵۶۰۲۰:۲۵:۳۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
قبل از برجام دلار 3 هزار تومان و گوشت 25 هزار تومان بود.
ناشناس۷۸۰۰۱۵۱۵:۴۷:۱۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
یعنی الان اگه رییسی یا قالیباف انتخاب شده بودن همه چی گل و بلبل بود؟؟ البته شاید برای تو .. موقعیتت گل و بلبل میشد...
محمد۷۷۹۰۵۴۱۰:۲۲:۵۹ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
بهترین راه صلح و سازشه
ناشناس۷۷۹۵۷۹۱۳:۱۱:۲۰ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
اتفاقا ما هم چند ساله به عربها همین رو میگیم ولی کو گوش شنوا!!
ناشناس۷۷۹۶۰۴۱۳:۲۲:۰۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
احسنت بهترین راه اینه که با مذاکره و در صلح صهیونیستها برگردن خونه هاشون. الان 70 ساله این مساله حل نشده بعید میدونم 700 سال دیگه هم حل بشه. فلسطین پاره تن جهان اسلام است حالا ایران هم که نباشه یکی دیگه پیدا میشه همونطور که قبل از انقلاب هم این مساله حل نشده بود.
ناشناس۷۷۹۱۷۸۱۱:۰۷:۰۱ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
من نمیفهمم جنگ برای چی ، مگه نمیگفتن بازی برد برد باید باشه و در برجام خیلی از محدودیتها رو قبول کردیم که جنگ نشه
ناشناس۷۷۹۴۶۲۱۲:۲۹:۲۱ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
جنگ شاید برای یه عده بد نباشه ولی قطعا برای ملت بدبختی و فاجعه خواهد بود. دیگه سال 67 نیست و ادوات جنگی دشمن فوق پیشرفته هستند. ..
ناشناس۷۷۹۶۰۵۱۳:۲۲:۵۰ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
مرگ بر امریکای جنایتکار مستهجن مبتذل
ناشناس۷۸۰۳۲۷۱۸:۰۷:۳۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
و بی تربیت ..
مهدی1001۷۸۰۸۱۶۲۳:۱۷:۴۷ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
سایه جنگ سنگین شده. چند ماه پیش ایران و اسراییل در معرض جنگ تمام عیار و مستقیم قرارداشتن. آمریکا هم که معلوم الحاله. اشتباهی که معمولا به بروز جنگ ختم می شه اینه که یک طرف فکر می کنه که طرف مقابل همیشه عاقل و قابل پیش بینیه. ایران در این شرایط چاره ای جز آزمایش اتمی نداره والا موجودیتش به خطر میافته.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین