شک و شبهه درباره مدرک تحصیلی دو وزیر/ دلیل دستگیری سفیر سابق آفریقای جنوبی در ایران/فعال اصلاح طلب: رفتار صمیمانه از دولت ندیدیم

گروه سیاسی الف،   3971127133 ۲۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

شک و شبهه درباره مدرک تحصیلی دو وزیر/ دلیل دستگیری سفیر سابق آفریقای جنوبی در ایران/فعال اصلاح طلب: رفتار صمیمانه از دولت ندیدیم

رسیدگی به پالرمو ادامه خواهد داشت

امروز صبح، جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام برای ادامه بررسی لایحه پالرمو برگزار شد. اولین نکته‌ای که در این جلسه قابل توجه بود غیبت روحانی، علی لاریجانی، ناطق نوری و احمدی‌نژاد بود. البته لاریجانی به‌دلیل همزمانی این جلسه با جلسه غیرعلنی مجلس درباره بودجه غایب بود اما برای غیبت بقیه دلیلی در رسانه‌ها ذکر نشده است.

آنچه از همه عجیب‌تر است غیبت روحانی در این جلسات است. روحانی از ابتدای تشکیل دور جدید مجمع تشخیص در جلسات این مجمع غایب بوده است و ظاهرا این لوایحی که از نظر دولت حیاتی است هم باعث نشده در جلسات مجمع شرکت کند.

اما درباره نتیجه این جلسه ظاهرا بیشتر اعضای مجمع تشخیص می‌خواهند نظراتشان را درباره این لایحه در مجمع بیان کنند و به‌همین جهت رسیدگی به این لایحه در جلسه بعدی مجمع که دوهفته بعد تشکیل می‌شود ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به فارس گفت: «مباحث بین موافقان و مخالفان جدی و قوی است، از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این رو اعضای مجمع امروز نیز به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نتیجه نرسیدند و از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ میان ثبت‌نام‌کنندگان جهت ایراد نطق موافق و مخالف درباره لایحه الحاق به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پالرمو ۹ نفر دیگر باقی مانده‌اند. امروز تعداد حاضران با وجود غیبت برخی اعضا در حد نصاب بود و مجمع قانوناً می‌توانست تصمیم نهایی را درباره پالرمو بگیرد، اما به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ علت به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ درازا کشیدن سخنان موافقان و مخالفان فرصت به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رای‌گیری نرسید.»

گزارش تصویری جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام

احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به مهر گفت: «جلسه امروز هیچ مصوبه‌ای نداشت و از آنجا که فرصت برای اظهار نظر اعضا کافی نبود، بررسی دستور جلسه که پیوستن ایران به کنوانسیون بین المللی پالرمو است به جلسه دیگر موکول شد. تعداد کثیری از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام قصد صحبت کردن در رابطه با لایحه پیوستن ایران به کنوانسیون پالرمو را داشتند که به همه آنها نوبت صحبت کردن نرسید و از آنجا که موضوع اهمیت دارد، «کفایت مذاکرات» رای نیاورد و مقرر شد جلسه بررسی‌ها تمدید شود.»

آیت‌الله صادق لاریجانی هم در ابتدای این جلسه گفت: «درباره لایحه پالرمو نکته‌ای که وجود دارد این است که ما در عین حال که باید مصالح کشور را رعایت کنیم، به نکاتی که از هر دو طرف مطرح می شود توجه بکنیم. باید به موضوع عزت مردم و عزت کشور هم توجه داشته باشیم.

انسان احساس می کند که اروپایی ها با وجود این تعویق و تعلیقی که در انجام کارهایشان تا الان داشته اند در جریان اینستکس، نشان دادند چیزی که طلب می‌کنند فراتر از این حرف ها است.

آیت‌الله آملی لاریجانی: در بحث لایحه پالرمو باید به موضوع عزت کشور و ارزش‌های انقلاب توجه کنیم

ما باید به این مطلب توجه داشته باشیم که در تایید و تصویب پالرمو اگر نظری بدهیم آیا واقعا آن چیزی است که اروپایی ها از ما خواسته اند یا امر فراتری همچون FATF را از ما توقع دارند؟ و جمهوری اسلامی، مجمع تشخیص مصلحت، مجلس و نهادهای دیگر آیا واقعا مصلحت است که با این طلب های قلدرمابانه کشورهای غربی همراهی کنند؟ راهپیمایی عظیم مردم نشان داد که مردم برای عزت خودشان بسیار ارزش قائل هستند. ما نباید ارزش های انقلاب را فراموش کنیم.»

***

شک و شبهه درباره مدرک تحصیلی دو وزیر

اخیرا تصویر نامه‌ای در فضای مجازی پخش شده است که شائبه‌هایی درباره مدرک تحصیلی محمد شریعتمداری وزیر کار و رفاه و رضا رحمانی وزیر صنعت و تجارت ایجاد کرده است.

چنانکه می‌بینید این نامه به امضای حسین سیمایی صراف، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم است. مخاطب نامه هم حسین مظفر معاون نظارت مجلس است. اما آنچه از متن نامه برمی‌آید این است که مدرک تحصیلی فرهاد دژپسند و محمد اسلامی مورد تایید وزارت علوم است اما محمد شریعتمداری وزیر کنونی کار و رفاه حتی مدرک لیسانسش را هم ارائه نداده است. همچنین رضا رحمانی هم فقط لیسانس حقوق دارد.

ای کاش افراد پیش از آنکه مسئولیتی را قبول کنند مدرک تحصیلی‌شان را بزرگ‌نمایی نکنند.

***

هرکس مسئولیت قدرت خویش را بپذیرد

عباس عبدی با دفاع از واعظی رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور در روزنامه اعتماد نوشت: در جریان تصویب FATF رییس دفتر آقای روحانی به درستی اشاره کرده است که اگر این لوایح تصویب نشود، مجمع تشخیص مصلحت باید مسوولیت آن را بپذیرد. این حرف کاملا درست است. اگر قرار باشد که آنان مسوولیت نپذیرند، بر چه اساسی حق و اختیار و قدرت رد و تایید متنی را عهده‌دار می‌شوند؟ به نظر می‌رسد که باید گزارش روشنی درباره رد و تصویب لوایح مربوط به FATF تهیه شود. آنچه روشن است، دفاع مجلس و دولت از تصویب این لوایح است، طبعا در برابر این دفاع نیز مسوولیت‌پذیر باید باشند. حالا اگر به هر دلیلی مجمع تشخیص مصلحت صلاح ندانست که این لوایح را تایید کند به ناچار باید مسوولیت تبعات این تصمیم را بپذیرد. چنین نیست که آنان تصمیم رد را بگیرند و دیگرانی که موافق تایید هستند، پاسخگوی نتایج رد آن باشند.»

عبدی درست می‌گوید که هرکس باید در ازای قدرتی که دارد مسئولیت‌پذیر باشد؛ اما سوال این است که آیا دولت در ازای قدرتی که دارد مسئولیت‌پذیر است؟ آیا دولت مسئولیت وضع کنونی آشفته اقتصاد کشور را می‌پذیرد؟

مشکل اینجاست که دولت هیچ مسئولیتی در قبال وضعیت کنونی نمی‌پذیرد و تلاش دارد تقصیر را به گردن نهادهای دیگر بیندازد؛ وگرنه مجمع تشخیص در حیطه قدرتش مسئولیت‌پذیر است.

بیشتر بخوانید:

درباره تهدید مجمع تشخیص مصلحت نظام توسط محمود واعظی/ وقتی آقای رئیس دفتر فرافکنی می‌کند

جالب است که عبدی در گفت‌وگویی که امروز در روزنامه شرق منتشر شده به همین نکته اشاره کرده است: «روزی که این دولت بر سر کار آمد، به‌هرحال بخشی از این مشکلات را می‌دانستند. مثل ماشین نو است که می‌خریم و گارانتی دارد و قرار است به بهترین وجه کار کند. طبیعی است که اگر از ابتدا خراب باشد یا کار نکند باید مراجعه کنیم و توقع داشته باشیم که کارخانه سازنده آن را تعمیر کند و به ما پس بدهد. در این حالت تقصیری متوجه ما نیست، ولی وقتی شما یک ماشین دست‌چندم را می‌خرید و از ابتدا مشکلاتش معلوم است، در ادامه نمی‌توانید وضعیت ناکارآمد آن را به مشکلات اولیه ربط بدهید و سلب مسئولیت کنید. به‌هرحال باید به این موضوع از ابتدا توجه می‌شد؛ یعنی یا نباید خودروی دست‌چندم می‌خریدید یا باید مسئولیتش را بپذیرید و در جهت بهبود ماشین دست‌چندم قدم بردارید، چون این تعمیرات از وظایف خریدار است. من فکر می‌کنم دولت و مجلس منبعث از کنش اصلاح‌طلبان وضعیتشان این‌طوری است که یک ماشین دست‌چندم خریدند با انواع و اقسام مشکلات. مردم هم همین‌طوری فکر کردند و در همین چارچوب رضایت دادند و به یک ماشین دست‌چندم رای دادند. حالا قرار نیست که دولت و مجلس کارهای شق‌القمر کنند، اما باید در همین حد هم مسئولیت‌پذیری داشته باشند و نمی‌توانند همه‌چیز را تعلیق به ناکارآمدی و مشکلات دیگران کنند.»

***

احمدی‌نژاد مخالف تسخیر سفارت آمریکا بود

معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در گفت‌وگویی با روزنامه آرمان مدعی شد از دیوار سفارت بالا نرفته است و احمدی‌نژاد هم مخالف تسخیر سفارت بوده است. بخشی از این گفت‌وگو را می‌خوانیم:

«پس بر خلاف برخی ادعاها از روز اول در تسخیر سفارت آمریکا حضور نداشتید.

من دانشجوی سال دوم مهندسی شیمی دانشگاه پلی تکنیک بودم که در روز سوم با من تماس گرفتند و گفتند «با توجه به تسلط خوبی که بر زبان انگلیسی دارید به ما کمک ‌کنید». من همه آن دانشجویان اعم از آقا ‌و خانم را می‌شناختم و از اعضای انجمن اسلامی بودند.

در خاطر دارید چه فردی با شما تماس گرفت؟

می‌دانم که آقای هاشمی موثر بود.(خنده) ایشان از عوامل موثر در تسخیر بودند.

از میان آن جمع با چه کسانی آشنا بودید؟

دوستان زیادی بودند. هم دانشگاهی‌های خودم از جمله آقایان محسن میردامادی، عباس عبدی و برخی دیگر ازآقایان حضور داشتند.

ظاهرا طیف فکری دانشجویان تسخیرکننده سفارت گسترده بودند مانند سال‌های پیش که در بیان دیدگاه‌های یک حزب از بین‌العباسین نام می‌بردند یعنی از عباس دوزدوزانی تا عباس عبدی!

برخی دانشجویان در همان زمان مخالف بودند. بچه‌های علم و صنعت و دانشسرای معلم مخالفت کردند از جمله آقای احمدی‌نژاد و آقای سیدنژاد. سایر دانشجویان اما تصمیم به تسخیر سفارت آمریکا گرفتند و من هم روز سوم رفتم. وقتی خبر به امام رسید و ایشان فرمودند جای خوبی را گرفتید.»

***

رفتار صمیمانه از این دولت ندیدیم

احمد شیرزاد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره رفتار دولت روحانی با مردم گفت: «از این دولتی های چهره دوست داشتنی ندیدیم. آقای نوبخت خیلی سخنگوی خوبی است و مودب صحبت می‌کند و یک زمانی همکار مجلسی ایشان بوده‌ام و هیچ وقت ندیدم ایشان نسبت به کسی از نهایت ادب کمتر صحبت کند اما صفا و صمیمت در آقای نوبخت کمتر دیده می‌شود. خیلی رسمی و اتوکشیده است. بقیه دولتی ها نیز اغلب همینگونه هستند. شاید در دولتی ها کسی که کمی ساده و صمیمی‌تر حرف می‌زند آقای زنگنه و تا حدی ظریف باشد. زبان اکثر دولتی‌ها خیلی رسمی است. به عنوان مثال آقای اردکانیان که هم کلاسی من در دانشگاه شریف بودند متخصص درجه یک این صنعت و بی نظیر است اما گفتمان صمیمانه و راحت با مردم را در ایشان نمی‌بینیم. البته این‌ها به این معنی نیست که اصولگرایان خیلی صمیمانه و راحت با مردم صحبت می‌کنند. در برخی از آنها نیز همین خصلت را می‌بنیم. از آن سو آقای احمدی‌نژاد که ما با شدت با همه سیاست‌های وی مخالف بودیم، بسیار صمیمانه صحبت می‌کرد و شاید همین ویژگی هم ضامن برخی از موفقیت‌های ایشان بود. در بین خود اصلاح‌طلبان آقای خاتمی نیز گفتمان دلچسب و صمیمی با مردم داشت و رفتار اعلی‌حضرتی در کلامشان دیده نمی‌شد. بعضی‌ها کمی نوع کلامشان رسمی و خشک است و این دولتی‌های ما در این مقوله مشکل دارند.»

***

سفیر سابق آفریقای جنوبی در ایران دستگیر شد

یورونیوز خبر داد یوسف سالوجی، سفیر پیشین آفریقای جنوبی در ایران روز پنجشنبه به اتهام فساد مالی بازداشت شد.

بنا به اعلام پلیس آفریقای جنوبی اتهام فساد مالی یوسف سالوجی به پرونده مناقصه «ایرانسل» مربوط می شود که شرکت مخابراتی «ام تی ان» در ایران برنده شده بود.

سفیر پیشین آفریقای جنوبی در ایران متهم است که برای لغو یا تسهیل لغو اعلام شرکت مخابراتی «ترک سل» به عنوان برنده مناقصه «ایرانسل» رقمی معادل یکصد هزار دلار رشوه دریافت کرده است.

نخستین بار نیست که افارد و شرکت‌هایی به جرم فساد مالی در کشورمان در دادگاه‌های کشورهای دیگر محکوم می‌شوند. پیش از این استات اویل و توتال هم به اتهام مشابهی در دادگاه‌های آمریکا و نروژ محکوم شده بودند اما متاسفانه ظاهرا دادگاه‌های کشور ماآنچنان به این موارد حساسیتی ندارند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۷۸۳۳۶۲۰:۳۳:۵۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
از زمانی که برجام امضا شد و در ادامه مکمل‌های آن از جمله پالرمو و FATF و CFT و... مطرح شد لحظه به لحظه به تورم و رشد نقدینگی در جامعه اضافه شد. اکنون بعد از برگزاری جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی آیا زمان آن نرسیده که جشن خروج از توافق پرخسارت برجام را در سرتاسر کشور برگزار کنیم.
مجيد۷۷۸۹۳۶۰۹:۲۷:۳۱ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
دوست نازنین الان اگه برجام لغو بشه پراید میشه۲۰م و گوشت میشه ۵هزار تومان.بس کنید از این دلواپسی!
ناشناس۷۷۸۳۳۷۲۰:۳۵:۰۱ ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
خداوند مسئولان کشور را برای خدمتگزاری به این ملت بیدار کند.
ناشناس۷۷۸۳۳۹۲۰:۳۵:۴۴ ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
بی‌تدبیری این دولت بر تدبیرش می‌چربید، مثلا خودش گوشت از خارج وارد می‌کند ولی بخشی از آن از بازار قاچاق سردرمی‌آورد؟ از برجام ضربه می‌خورد، به جای آن به دنبال ‌FATF بدتر از برجام است. کارت سوخت بنزین را حذف می‌کند، پس از کلی قاچاق بنزین، مجددا برای احیای آن و صدور کارت سوخت به تقلا می‌افتد و...
ناشناس۷۷۸۳۴۱۲۰:۴۰:۵۲ ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
آقای عباس عبدی بفرمایند آیا دولتی ها مسئولیت شکست برجام و تشدید تحریم ها را پذیرفتن ؟!
ناشناس۷۷۸۸۷۶۰۸:۵۰:۵۲ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
شکست برجام ؟ منظور خروج آمریکا و شرایط فعلی بر عهده دولت است؟
ناشناس۷۷۸۳۴۳۲۰:۴۳:۱۶ ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
چرایی وضع اقتصادی کشور در مدرک تحصیلی بعضی وزرا و مسئولین روشن می شود. DBA :)
ناشناس۷۷۸۳۴۸۲۰:۴۶:۱۷ ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
وقتی اروپا آبراهه باریکی بنام اینستکس رو مشروط به پذیرش FATF میکند یعنی یک کاسه ای زیر نیم کاسه هست.
م۷۷۸۳۵۲۲۰:۵۰:۴۸ ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
شرکت نکردن روحانی در جلسه مجمع به خاطر اینه که چرا ایشان رئیس مجمع نشده. روحانی خودش فهمیده چه خبره. امروز سردار جعفری به روحانی حمله کرد و او را حامی تروریست ها تلقی کرد. حساب کن چه خبره.
ناشناس۷۷۸۳۵۷۲۰:۵۳:۳۴ ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
رفتار مهربانانه ندیدیم همین اخیرا یک اصلاح طلب افراطی رییس سازمان بهزیستی شد باز ادای منتقد دولت در میارید؟ فقط پست و مقام گرفتن براتون مهمه؟ گرونی وحشتناک و رانت و فساددولتی براتون مهم نیست؟
ناشناس۷۷۸۳۶۵۲۱:۰۲:۴۷ ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
چرا کردان استیضاح شد طوری که منجر به فوتش شد ولی اینا استیضاح نمیشن؟
ناشناس۷۷۸۴۲۷۲۱:۵۴:۲۶ ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
چرا این دولت معیشت مردم را گرو گرفته برای مقاصد سیاسی اش؟ در هر کشوری بود چنین دولتی منحل میشد و دولت جدید شکل میگرفت اگر هاشمی سیستم نخست وزیری را حذف نمیکرد الان اینقدر مصیبت نداشتیم نمیشه به روحانی با این کارنامه گفت بالای چشمت ابروست
ناشناس۷۷۸۸۸۲۰۸:۵۴:۲۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
هاشمی سیستم نخست وزیری را حذف کرد ؟؟!
ناشناس۷۷۸۴۵۴۲۲:۱۳:۵۴ ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
چند درصد مسئولین مملکت مدرکشون درسته اونهایی هم که دارن چند درصدشون کیلویی و رانتی نیست؟
ناشناس۷۷۹۱۱۸۱۰:۴۹:۳۱ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
اونایی هم که مدرک دارن از دانشگاه درپیت آزاده
ناشناس۷۷۸۵۱۶۲۳:۰۹:۳۶ ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
مردم هزینه توافق بد برجام را پرداخت کردند و حالا همانان که برجام را امضا کردند بدون هیچ دلیل قانع‌کننده سعی می‌کنند هزینه‌های مکمل‌های برجام همانند FATF، پالرمو و... را هم از جیب مردم پرداخت کنند.
ناشناس۷۷۸۵۱۷۲۳:۱۱:۱۰ ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
ایرانسل! آقازاده چطورن
ناشناس۷۷۸۹۳۱۰۹:۲۴:۱۹ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
ژن خوب
ناشناس۷۷۸۵۱۸۲۳:۱۱:۲۷ ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
دشمنان به طور علنی مردم ایران را تهدید می‌کنند اما مسئولین در داخل تنها به چند جمله توییت اکتفا می‌کنند. چنین رفتارهای منفعلانه‌ای است که منجر به امثال حادثه تروریستی در سیستان و بلوچستان می‌شود. آنانی که در برخورد با توطئه دشمنان نسخه سازش را می‌پیچند به یقین جرمشان کمتر از تروریست‌ها نیست.
حمید۷۷۸۶۶۴۰۲:۱۳:۵۴ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
ادعای اقای عبدی مثل انست که دشمن درخواست تسلیم کند و دولت نپذیرد و ارتش بگوید من نمی جنگم چون همان کس که باید بجنگد باید اختیار پذیرش جنگ یا تسلیم زا داشته باشد.
ناشناس۷۷۸۷۱۰۰۶:۰۹:۲۶ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
حتما ما صنعت گران مال باخته بخاطر تصمیم گیری های غلط وزیری که حداقل مدرک تحصیلی و معلومات لازم برای تصمیم گیری را نداشت و اصلا بیچاره در باغ نبود میتوانیم از دولتی که این افراد را به این پست ها میگمارند در دادگاه شکایت کنیم و قرامت بگیریم .
ناشناس۷۷۸۷۲۸۰۶:۵۱:۲۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
بابا مدرک چیه؟ همبن که هوای اونا را داسته باسی، اصلاح کنی و مشارکت کنی حله حله.
ناشناس۷۷۸۷۴۹۰۷:۲۷:۲۰ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
رشوه رو از کی و کدوم طرف دریافت کرده؟
ناشناس۷۷۹۴۱۱۱۲:۱۰:۳۷ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
ارتباط ایشون با پسر عارف و خاندان خاتمی باید موشکافی شود
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  5. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  6. این صدای اقتدار ایران است ...

  7. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  8. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. وحدت ملی با وعده صادق

  12. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  15. پشت‌پرده عقب‌نشینی صهیونیست ها از غزه

  16. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  17. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  18. درگیری لفظی علی دبیر و پیمان یوسفی روی آنتن زنده: شما تنت میخاره!

  19. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  20. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  21. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  24. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  25. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

پربحث‌های هفته

  1. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  3. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  10. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  11. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  12. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

  15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. اولین واکنش قوه قضائیه به ماجرای صدیقی و باغ ازگل/ انتقاد روزنامه اصولگرا از فرزین/ ارزیابی وزیر ارشاد از فضای گفت‌وگو در کشور

  18. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  19. اسراییل چه باید بکند؟ 

  20. تورم نقطه‌به‌نقطه به ۳۵ درصد کاهش پیدا کرد

  21. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  22. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  23. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  24. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

آخرین عناوین