رئیس سازمان تعزیرات خبر داد اجرای طرح ویژه نوروزی تعزیرات برای مقابله با گران فروشی گوشت و مرغ

گروه اجتماعی الف،   3971127007 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی از طرح ویژه نوروزی جهت مقابله با گرانی قیمت گوشت خبرداد و گفت: تا زمانی که بازار گوشت تعدیل شود حتماً این گشت‌ها ادامه دارد.

فارس نوشت: از آنجا که روزهای پایانی سال ۹۷ را می‌گذرانیم و بنا به رسم و رسومات دیرین کشورمان مردم مایحتاج خود را از بازارهای مرکزی شهرهای کوچک و بزرگ و کلان‌شهرها مانند تهران به دلیل تعطیلات پیش رو و افزایش دید و بازدید ها در این ایام تهیه می‌کنند در این بین سودجویان، دلالان و احتکار کنندگانی نیز هستند تا شرایط را بیش از پیش برای مردم سخت کرده و به نفع خود استفاده کنند.

با توجه به مشکلات به وجود آمده در بحث واردات، قیمت‌گذاری، توزیع گوشت و با توجه به اینکه قیمت گوشت قرمز گوسفندی گرم، گوشت گوسفندی یخ زده و گوشت مرغ با نوسانات و حاشیه‌ها و مشکلاتی روبرو شده است انتظار می‌رود تا دستگاه‌های ذیربط از جمله دادستانی کل کشور، سازمان تعزیرات حکومتی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان حمایت از مصرف کننده، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان حمایت از نهاده‌های دامی و گوشتی با دقت بیشتری به وظایف خود عمل کنند.

با دستور آیت‌الله آملی لاریجانی جهت تشکیل گشت‌های مشترک با مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی، این گشت‌ها به نام گشت‌های مشترک سازمان تعزیرات شکل گرفت تا در جهت مبارزه با گران‌فروشی و احتکار در سطح شهر به صورت خرده فروشی و عمده فروشی نظارت و برخورد کنند. لذا مردم با تشکیل این گشت‌ها مرهمی هرچند کوچک بر فشارهای اقتصادی را احساس کردند.

از این رو محمد علی اسفنانی با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و ایام نوروز و نوسانات قیمتی بخصوص قیمت گوشت قرمز و گوشت مرغ اظهارداشت: با توجه به اینکه به ایام پایانی سال نزدیک می‌شویم طبیعتاً طرح ویژه نوروزی خواهیم داشت که این طرح در حال تکمیل شدن است و انشاالله به محض تکمیل شدن این طرح، آن را به اطلاع مردم می‌رسانیم.

وی افزود: در این طرح قطعاً یکی از مواردی که به شدت مورد توجه قرار می‌گیرد بحث قیمت و نحوه توزیع گوشت و مرغ است.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران در پاسخ به این سوال که گشت‌های مشترک تعزیرات تا چه زمانی ادامه می‌یابند، اظهارداشت: تا زمانی که بازار گوشت تعدیل شود حتماً این گشت‌های ما ادامه دار هستند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۷۶۷۲۴۰۸:۲۴:۳۰ ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
نوشدارو یی و بعد از مرگ سهراب آمدی...
علي۷۷۶۷۹۶۰۹:۲۸:۵۴ ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
آقا بیخیال عید همین حالا را دریاب خیار کاهو فلفله دلمه ای سیب زمینی گوجه و پرتقالی و میوه های که شما برای عید گذاشتید همین حالا نمیشه خرید بعد شب عید بدرد کی میخوره آقا صادر نکنید مردم گرفتارن مردم گرسنه هستند والله درست نیست ان رفتار با مردم مظلوم ایران باور کنید ما از همه...مظلوم تریم
مهرداد رجبي۷۷۷۲۱۴۱۲:۲۰:۴۲ ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
با اجرای طرح توزیع الکترونیک بر اساس کارت اعتباری خرید خانوار جلوی تمام فساد، رانت و سوداگری و قاچاق گرفته می شود. ابتدا باید گروه های هدف دقیقا مشخص شوند( افراد تحت پوشش سازمان های حمایتی،کارگران و کارمندان دولتی و غیر دولتی، روستائیان، رانندگان، ...) و اقلام مورد نیز برای این گروه ها به طور شفاف محاسبه شوند و نحوه رسیدن اقلام به دست این گروه های هدف با حذف کامل واسطه ها، سوداگری و قاچاق توسط فروشگاه های زنجیره ای، تعاونی های روستایی سراسر کشور برنامه ریزی شود. مجلس باید دولت( سازمان هدفمندی یارانه ها) را حداکثر در مدت 20 روز اول اسفند ملزم کند که از خانوارهای گروه های هدف که متقاضی دریافت کالاهای اساسی براساس کد ملی سرپرست همراه با افراد تحت تکفل و همچنین کد اقتصادی نزدیک ترین فروشگاه زنجیره ای یا تعاونی روستایی محل زندگی آنها ثبت نام فوری به عمل آورد. برای خانوارهای ثبت نام شده کارت اعتباری خرید به نام آن سرپرست خانوار صادر و حداقل دو بار در اول و وسط هر ماه شارژ شود و خانوار به آسانی و فارغ از هر نوع فشاری؛ مشغول دریافت کالای اساسی خود( گوشت قرمز - برنج ایرانی - پنیر ایرانی - مرغ و تخم مرغ - حبوبات - روغن مایع ) شود. خدا وکیلی! اجرای این برنامه آسان ترین و عملی ترین راه برای تحقق عدالت اجتماعی است. مهرداد رجبی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. کمی دیر نیست؟

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

آخرین عناوین