اقتصاد مقاومتی و تولید ثروت در بیانیه «گام دوم» به روایت تحلیلگر جوان اقتصادی

گروه اقتصادی الف،   3971125206

سید امیر سیاح کارشناس مسائل اقتصادی درباره بیانیه‌ «گام دوم انقلاب» که توسط امام‌ خامنه‌ای منتشر شد، اظهار داشت: باید از مسیر دست‌یابی به فناوری و تلاش علمی، ثروتمند و قدرتمند بشویم.

اقتصاد مقاومتی و تولید ثروت در بیانیه «گام دوم» به روایت تحلیلگر جوان اقتصادی

سید امیر سیاح کارشناس مسائل اقتصادی و تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی پایش در گفت‌وگو با تسنیم درباره بیانیه «گام دوم انقلاب» که امام خامنه‌ای منتشر کردند، گفت: طبیعتا از کارکردهای هر رهبر بزرگ و دوراندیشی است که جامعه را به مسیر درستی هدایت و هر چند وقت یکبار مسیر آمده را بازنگری کند، قوت و ضعف‌ها را نشان داده و مسیر پیش رو را نورافکن انداخته و جامعه را به مسیری که باید برود مطلع کند. طبیعتا مقام معظم رهبری اینکار را در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مناسب دانستند.

کارشناس مسائل اقتصادی درباره تاکید بر اقتصاد مقاومتی در این بیانیه نیز تصریح کرد: دلیل تاکید رهبری این بود که پیام ایشان درباره اقتصاد مقاومتی توسط جامعه و کارشناسان به درستی درک نشده است. درواقع با شیطنت رسانه‌ایِ گفتمان رقیب که گفتمان وابستگی است هنوز اقتصاد مقاومتی خوب شنیده نشده است.

سیاح بیان کرد: گفتمان رقیب اقتصاد مقاومتی که متاسفانه در دانشگاه‌ها و رسانه‌ها تسلط دارد، گفتمان وابستگی است که همان کارکردن تحتِ لیسانس و جزئی از اقتصاد دنیا بودن است؛ این گفتمان تقریبا در خیلی از جاهای کشور نفوذ دارد و این را به بدنه کارشناسی کشور که دانشجویان، دانش‌آموزان، مسئولان، رئیس‌جمهور و همه هستند تلقین کرده است که راه نجات ما این است که جزئی از جامعه جهانی بشویم و ببینیم تکلیف ما در اقتصاد دنیا چیست و آن را انجام بدهیم.

وی ادامه داد: چیزی که اقتصاد جهانی برای ما تکلیف کرده، این است که نفت بفروشیم و کالا وارد کنیم و یا اینکه نفت بفروشیم و کالا مونتاژ کنیم و ما را در حد کارگر می‌داند. گفتمان اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری اینقدر بر آن تاکید دارند این است که سهم ما از اقتصاد دنیا، کارگری و مونتاژ نیست و سهم ما فناوری است؛ ما می‌توانیم ثروتمند باشیم. ما کارگر در حد بخور و نمیر نیستیم و باید از مسیر دست‌یابی به فناوری و تلاش علمی، ثروتمند و قدرتمند بشویم.

کارشناس مسائل اقتصادی خاطرنشان کرد: متاسفانه این گفتمان توسط مراجع سیاست‌گذاری ما خوب شنیده و فهمیده نشده و رسانه‌ها و تصمیم‌گیران کشور این گفتمان را درک نکردند و مقام معظم رهبری در این بیانیه بر این مسئله تاکید کردند.

سیاح اظهار داشت: مسئولینی که در چارچوب گفتمان اقتصاد مقاومتی فکر نمی‌کنند، تصور می‌کنند راه نجات این است که مونتاژ کنیم و سهم کارگری در دنیا داشته باشیم؛ طبیعتا باید صبر کنیم دست سرنوشت مسئولینی که اینطور فکر می‌کنند را از دور خارج کند و یا اینکه ملت تلاش کنند و به این‌ها رای ندهند و آنان را از صحنه خارج کنند تا افرادی وارد صحنه بشوند که به اقتصاد مقاومتی ایمان دارند. ما می‌توانیم ثروتمند بشویم و سَری در سرهای قدرت‌های اقتصادی دربیاوریم. باید حمایت کنیم که ملت این پیام را بشنوند و قبول کنند و به این گفتمان رای بدهند و این گفتمان قدرت بگیرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین