همدستی پسر در سرقت مرگبار از خانه پدر

گروه حوادث الف،   3971125059

سارقان خشن که به امید دستبرد به گاوصندوق پر از جواهر به خانه مردی مسن رفته بودند، او را به قتل رساندند.

همدستی پسر در سرقت مرگبار از خانه پدر

به گزارش شرق، ساعت1:30 روز یکشنبه هفته جاری وقوع جنایت در طبقه چهارم یک مجتمع مسکونی در بلوار دریا به کلانتری 134 شهرک قدس اعلام و با حضور ماموران در محل و تایید خبر اولیه فوت پیرمردی 68 ساله، بلافاصله موضوع به اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی و قاضی کشیک دادسرای امور جنایی اطلاع داده شد.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «قتل عمد» و هماهنگی با بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 27 تهران، تحقیقات در دستور کار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

پسر مقتول که در تماس تلفنی با 110 موضوع را به پلیس اطلاع داده بود، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: روز شنبه از ساعت 14 تا 17 همراه اعضای خانواده‌ام در منزل پدرم حضور داشتیم. پس از آن به منزلمان در کرج رفتیم. ساعت 19 به پدرم زنگ زدم تا به او اطلاع بدهم به خانه رسیده‌ایم، اما او پاسخ‌گو نبود. موضوع را با برادر بزرگ‌ترم مطرح کردم و از او درخواست کردم به پدر سرکشی کند، اما او گفت در تهران حضور ندارد. نهایتا ساعت 12‌شب به همراه یکی از اقوام همسرم به تهران و خانه پدرم مراجعه کردیم. زمانی‌ که در آپارتمان را باز کردم، با به‌هم‌ریختگی اسباب و اثاثیه داخل خانه و نهایتا با جسد پدرم در اتاق خواب درحالی‌که دست، پا و دهانش با پارچه بسته شده بود روبه‌رو شدم. بلافاصله موضوع را به پلیس اطلاع دادم.

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در همان تحقیقات اولیه اطلاع پیدا کردند پسر مقتول به نام «حمید» (30 ساله) نتیجه ازدواج دوم مقتول است. برابر اظهارات سایر اعضای خانواده مقتول مشخص شد حمید از چندی پیش با پدرش اختلاف پیدا کرده بود و ارتباط آنها در این مدت به‌گونه‌ای نبود که رابطه نزدیکی با یکدیگر داشته باشند.

کارآگاهان با توجه به تحقیقات میدانی و دیگر اقدامات پلیسی اقدام به دستگیری پسر مقتول کردند. حمید در اظهارات اولیه منکر هرگونه دخالت در مرگ پدر خود بود، اما در ادامه و با ارائه مستندات پلیسی به‌ناچار لب به اعتراف گشود و به کارآگاهان گفت قتل پدرش توسط یکی از اراذل‌واوباش منطقه ستارخان به نام علی. الف (35 ساله) انجام شده است.

حمید درخصوص نحوه مشارکت خود در قتل پدرش به کارآگاهان گفت: «روز حادثه طبق قراری که با علی گذاشته بودم، به همراه اعضای خانواده و به بهانه میهمانی به خانه پدرم رفتیم. در زمان حضور در منزل پدرم، در را با آیفون باز کردم و علی به همراه دوستانش به پشت‌بام خانه رفتند و آنجا مخفی شدند. آنها منتظر ماندند تا من و خانواده‌ام محل را ترک کنیم».

کارآگاهان با شناسایی «علی»، در همان تحقیقات اولیه اطلاع پیدا کردند او از مجرمان سابقه‌دار در زمینه ارتکاب جرائم مختلف از جمله سرقت، زورگیری، ضرب‌وجرح، تهدید شهروندان و آزار و اذیت است که آخرین‌بار در سال 1391 به اتهام آزار و اذیت پسری 21 ساله دستگیر و در آن پرونده به «ابلیس سیاه» معروف شده بود. همچنین مشخص شد این متهم حدود چهار ماه پیش از زندان آزاد شده است.

برابر اطلاعات پرونده «علی. الف» در سال 1389 پسری 21 ساله را با تهدید مورد آزار و اذیت قرار داده بود و پس از آن به مدت دو سال این جوان و خانواده‌اش را به مرگ تهدید می‌کرد تا اینکه در نهایت در سال 1391 با طرح شکایت خانواده این پسر، علی توسط پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر و پس از تکمیل پرونده روانه زندان شده است.

کارآگاهان در تحقیقات از پسر مقتول اطلاع پیدا کردند که علی پس از آزادی از زندان در منطقه ستارخان تردد دارد. با شناسایی دقیق محل تردد علی، او روز سه‌شنبه در عملیات پلیسی و قبل از هرگونه اقدام برای فرار دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

علی پس از مواجهه حضوری با پسر مقتول به‌ناچار لب به اعتراف گشود و ضمن معرفی دو همدست خود، به کارآگاهان گفت: چندی پیش با حمید (پسر مقتول) آشنا شدم. حمید در صحبت‌هایش عنوان می‌کرد که پدرش رفتار مناسبی با وی ندارد تا اینکه یک روز گفت پدرش در خانه گاوصندوقی دارد که داخل آن پر از پول، طلا و اسناد مالکیت است. حمید از من خواست به‌عنوان سارق به خانه پدرش بروم و محتویات داخل گاوصندوق را سرقت کنم. قرار بود اسناد مالکیت به حمید و طلا و جواهرات داخل گاوصندوق نیز به من برسد. موضوع را با دو نفر از دوستان خود در میان گذاشتم و آنها نیز برای سرقت اعلام آمادگی کردند.

روز حادثه برابر نقشه‌ای که من طرح کرده بودم، حمید به همراه خانواده‌اش و به بهانه میهمانی به خانه پدرش رفت. حمید در مجتمع را باز کرد و من به همراه دو نفر از دوستانم، مستقیم به پشت‌بام رفتیم و منتظر ماندیم تا حمید و خانواده‌اش از خانه خارج شوند. پس از رفتن حمید و خانواده‌اش، به نام همسایه زنگ واحد مقتول را زدیم. به ‌محض بازشدن در خانه، به ‌زور وارد خانه شدیم و مقتول را مستقیم به اتاق خواب بردیم و دست و پا و دهانش را محکم بستیم. به دنبال گاوصندوق گشتیم، اما گاوصندوقی در خانه وجود نداشت. مقتول را مورد ضرب‌وشتم قرار دادیم، اما مشخص شد گاوصندوقی در خانه ندارد. در نهایت محل نگهداری پول و طلاجات را در یکی از اتاق‌ها پیدا کردیم و با سرقت پول و طلاجات – درحالی‌که دست و پا و دهان مقتول محکم بسته شده بود - از خانه خارج شدیم.

با معرفی دو متهم دیگر پرونده به نام‌های فرهاد (29 ساله) و امیر (30 ساله)، آنها نیز در منطقه پارک‌وی و ستارخان شناسایی شدند و با گذشت چندساعت از زمان دستگیری سرکرده گروه، دستگیر شدند و صراحتا به مشارکت در سرقت منجر به جنایت اعتراف کردند.

در همان تحقیقات مقدماتی صورت‌گرفته از این گروه از سارقان و در بازرسی از مخفیگاه‌های آنها، تعدادی از طلاجات سرقت‌شده از خانه مقتول کشف شد. علاوه‌بر طلاجات سرقت‌شده از خانه مقتول، اموال باارزش دیگری از قبیل فرش و طلاجات نیز کشف شد که با ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد این گروه از متهمان با شناسایی منازل متعلق به زنان و مردان سالخورده اقدام به سرقت‌های به‌ عنف از منازل می‌کنند.

در ادامه با بررسی پرونده‌های مشابه، تعدادی از محل‌های سرقت به عنف منازل در شهر تهران شناسایی و مال‌باختگان به پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شدند. در ادامه اقدامات پلیسی، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع پیدا کردند این گروه از سارقان به ‌عنف قصد داشتند با شناسایی تعدادی از محل‌های سرقت در شهرستان‌های تبریز و اصفهان، سرقت‌های مشابه دیگری را انجام دهند که پیش از هرگونه اقدامی دستگیر شدند.

سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تایید این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح پسر مقتول به مشارکت در جنایت و اعتراف متهمان، به‌ویژه سرکرده گروه سارقان قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضائی صادر شد و هر چهار متهم در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: از شهروندان و مال‌باختگانی که با این شیوه و شگرد مورد سرقت به عنف منازل خود قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود برای شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. این صدای اقتدار ایران است ...

    5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    7. وحدت ملی با وعده صادق

    8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    12. کمی دیر نیست؟

    13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

    24. اسراییل چه باید بکند؟ 

    25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

    آخرین عناوین