حمله انتحاری تروریست‌های تکفیری به اتوبوس حامل نیروهای سپاه/ روزنامه اصلاح‌طلب: موسوی خوئینی‌ها در سفارت آمریکا به دنبال سند علیه شهید بهشتی بود

گروه سیاسی الف،   3971124230 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

حمله انتحاری تروریست‌های تکفیری به اتوبوس حامل نیروهای سپاه/ روزنامه اصلاح‌طلب: موسوی خوئینی‌ها در سفارت آمریکا به دنبال سند علیه شهید بهشتی بود

حمله  تروریستی در سیستان و بلوچستان

روابط عمومی قرارگاه نیروی زمینی سپاه از حمله انتحاری تکفیری‌ها به یک دستگاه اتوبوس حامل مرزبانان شرقی کشور در مسیر خاش به زاهدان خبر داد. براساس این گزارش تعدادی از مدافعان مرزهای نیروی زمینی سپاه در حمله انتحاری به شهادت رسیدند.

حمله تروریستی به اتوبوس کارکنان سپاه در سیستان و بلوچستان+عکس و فیلم

فرمول تحقیرکننده اینستکس حتی نفت در برابر غذا هم نیست

احمد توکلی در نامه سرگشاده‌ای برای اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و نمایندگان مجلس شورای اسلامی  نوشت: اروپایی‌ها نفت ما را نمی‌خرند؛ فقط به عنوان یک منجی به ما اجازه می‌دهند با پول نفتی که آنها اجازه فروشش را داده‌اند، از آنها غذا و دارو را به قیمتی که فروشنده انحصارگر تعیین می‌کند، بخریم.

احمد توکلی خطاب به نمایندگان مجلس و اعضای مجمع تشخیص مصلحت: فرمول تحقیرکننده اینستکس حتی نفت در برابر غذا هم نیست

اگر مجمع تشخیص مصلحت نظام لوایح مربوط به FATF را تصویب نکند باید نتیجه آن را بپذیرد

محمود واعظی امروز چهارشنبه و پس از پایان نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره پیش‌بینی نتیجه جلسه روز شنبه، ۲۷ بهمن مجمع تشخیص مصلحت نظام که با دستور کار بررسی لایحه پالرمو برگزار می‌شود، گفت: امروز در جلسه هیات دولت درباره این موضوع مطالبی مطرح شد و وزرا و مسئولان ذیربط حرفی اساسی مطرح کردند مبنی بر اینکه مجمع تشخیص باید فضای امروز ما در دنیا و فشارهایی که آمریکا به ایران وارد می‌کند را به خوبی متوجه باشد و این شرایط به اعضای مجمع توضیح داده شود تا تصمیمی که این مجمع اتخاذ می‌کند باعث افزایش فشار به مردم نشود. برخی از مسئولین گفتند که با وجود فضایی که امروز بانک‌ها ایجاد کرده‌اند، اگر لوایح مربوط به FATF تصویب نشود این فشارها بیشتر می‌شود. بنابراین اگر تصمیمی اتخاذ می‌شود، مسئولیت آن نیز باید پذیرفته شود.

وی درباره اینکه آیا رئیس جمهوری در جلسه روز شنبه مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور خواهند یافت، گفت: تا جایی که من اطلاع دارم آقای رئیس جمهوری روز شنبه برنامه‌های دیگری دارند.

اعتماد آنلاین هم نوشت: در حالی‌که گردهمایی گروه ویژه اقدام مالی FATF آخر بهمن ماه برگزار می‌شود، دو لایحه باقی مانده از لوایح چهارگانه همچنان بلاتکلیف است. مجمع تشخیص مصلحت نظام با توجه به تعطیلات پیش‌رو جلسات خود را به کندی پیش می‌برد و از طرف دیگر فشارهای مخالفان هم از موضوعاتی است که احتمال تایید نشدن این لوایح را در میان افکارعمومی بیشتر کرده است.

در این میان حضور نیافتن روحانی در جلسات مجمع این روزها مورد توجه بسیاری از کنشگران سیاسی قرار گرفته است. آن هم در شرایطی که برخی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با حساس دانستن بررسی لوایح پالرمو و CFT تاکید کرده‌اند که حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، لعیا جنیدی معاون حقوقی رییس‌جمهوری و برخی از اعضای تیم اقتصادی دولت در دو جلسه اخیر مجمع که لایحه پالرمو در دستورکار بوده کارساز نیفتاده و حتی گفته شده که ظریف نتوانسته اعضای مجمع را درباره تصویب این لوایح قانع کند.

 عدم حضور رییس‌جمهوری در جلسات مجمع به حدی طولانی شده که بسیاری حتی نمی‌دانند آخرین بار چه زمانی بوده است.

غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت با تاکید بر اینکه آخرین حضور روحانی در جلسات مجمع به زمان فوت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی بازمی‌گردد، درباره تاثیر غیبت‌های روحانی با توجه به بررسی لوایح پالرمو و CFT می‌گوید: بالاخره ایشان رییس‌جمهور و رییس قوه‌مجریه است و حضورشان در جلسات بی‌اثر نیست. به جز اینها ایشان خود یک رای در مجمع تشخیص مصلحت نظام دارد، این رای می‌تواند کمک کند.

بازداشت ۷ ایرانی به اتهام پولشویی در کانادا

پلیس کانادا مدعی است ۱۷ نفر از اعضای یک شبکه پولشویی بین‎المللی را بازداشت کرده که در میان آنها ۷ ایرانی نیز حضور دارند. وزارت خزانه داری آمریکا هم اعلام کرده علیه دو شرکت و 9 فرد مرتبط با ایران تحریم وضع کرده است.

تشکیل شورای رهبری برای آینده نظام تکذیب شد

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، یکی از اعضای کمیسیون اصل 107 و 109 مجلس خبرگان رهبری نیز خبر تقاضای مقام معظم رهبری برای تشکیل شورای رهبری و انتخاب جانشین وی را تکذیب کرد. این عضو مجلس خبرگان همچنین گفت که اصلاً چنین موضوعاتی در مجلس خبرگان مطرح نشده ‎است و بعید هم می‎دانم چنین باشد. او همچنین در پاسخ به گزینه‎های احتمالی از جمله آیت‎الله خاتمی و حجت‌الاسلام رئیسی، اضافه کرد: اصلاً و ابداً چنین چیزهایی در خبرگان مطرح نیست.

جدایی اصلاح‌طلبان از دولت گل به خودی است

بهزاد نبوی، فعال سیاسی اصلاح طلب به ایرنا گفت: اصلاح طلبان نباید تصور کنند که می توانند خرجشان را از دولت جدا کنند. همان جوانانی که قرار است دلشان را به دست آورند؛ خواهند گفت شما اگر قدرت تحلیل صحیح داشتید، یک سال و نیم پیش به ما می گفتید تا به روحانی رای نمی دادیم. چطور در این مدت کوتاه به این کشفیات جدید در مورد روحانی رسیدید؟! از کجا معلوم حالا هم اشتباه نمی کنید. اگر مردم احساس کنند چون روحانی وضع خوبی ندارد، شما خرجتان را جدا می کنید، شما را به «نامردی» هم متهم خواهند کرد.

خوئینی‌ها به دنبال سند علیه شهید بهشتی بود

روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد امروز گزارشی درباره ماجرای اشغال سفارت آمریکا و تلاش برخی دانشجویان برای یافتن سندی علیه بنی صدر، حزب جمهوری اسلامی و شهید بهشتی منتشر کرده است. این گزارش در حالی منتشر شده که چندی قبل موسوی خوئینی ها در مصاحبه با ایرنا، انتقاداتی نسبت به آیت الله هاشمی رفسنجانی مطرح کرده بود.

افشاگری بی‌سابقه موسوی‌خویینی‌ها/رهبری به‌دنبال مشارکت بیشتر ولی هاشمی به‌دنبال مهندسی انتخابات بود

آفتاب یزد می نویسد: حمیدرضا ترقی عضو حزب موتلفه و البته عضو سابق حزب جمهوری اسلامی‌ {در این باره می گوید}: علی‌رغم اینکه این افرادی که لانه جاسوسی را گرفتند برخی تلاش‌شان را بر این گذاشتند تا علیه حزب جمهوری اسلامی‌ و سران آن و شهید بهشتی مدرکی را مبنی بر همکاری با آمریکا پیدا کنند و علی‌رغم اینکه موسوی خوئینی‌ها جزو شدیدترین مخالفان حزب جمهوری اسلامی‌بود، اما حزب جمهوری اسلامی‌از تسخیر لانه جاسوسی حمایت کرد.

اما ابراهیم اصغرزاده با رد این موضوع می گوید آنها بدنبال ارائه سند علیه بنی صدر بودند. اصغرزاده می گوید: «بعدها و در جریان مسائلی که برای بنی صدر پیش آمد کسانی به دنبال پیدا کردن مدارکی دال بر همکاری او با آمریکا و جاسوسی‌اش می‌گشتند اما این موضوع کاملا متفاوت با مسئله حزب جمهوری اسلامی‌و شهید بهشتی است.

اما اظهارات ترقی را یکی دیگر از اعضای سابق حزب جمهوری اسلامی‌نیز با صراحت تایید می‌کند .

حجه الاسلام حسین سبحانی نیا دیپلمات پیشین، نماینده سابق مجلس و البته عضو حزب جمهوری اسلامی‌از سال 57 یعنی بدو تاسیس تا انتهای آن در سال 66 است.

سبحانی‌نیا می‌گوید: «یکی از مهم‌ترین بحث‌های حاشیه ای در زمان تسخیر لانه جاسوسی پیگیری پیدا کردن سند علیه شهید مظلوم آیت الله بهشتی بود.»

سبحانی نیا می‌گوید: آن موقع اساسا اسنادی برای مردم جذابیت داشت که رابطه شخصیت‌های درون نظام را با بیرون مشخص کند . در این میان یکی از اعضای دیگری هم که هدف همین موضوع قرار گرفتند اعضای نهضت آزادی بودند . اما از آنجایی که بهشتی یک چهره گران و از یاران نزدیک حضرت امام بود این حساسیت در آن زمان روی او بیشتر به چشم می‌آمد و مطرح شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۷۴۱۳۵۲۱:۰۴:۴۰ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
تسلیت به ملت بابت شهادت عزیزان سپاهی
ناشناس۷۷۴۱۴۷۲۱:۱۵:۳۹ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
خدا لعنتشون کنه
ناشناس۷۷۴۱۷۳۲۱:۴۱:۱۷ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
چرا این جیش العدل را سرکوب نمی کنید؟؟؟
ناشناس۷۷۴۲۱۵۲۲:۱۲:۳۲ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
خداوند به خانواده هاشون صبر بده
ناشناس۷۷۴۳۱۵۲۳:۰۳:۳۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
آقای واعظی بفرمایند آیا دولت مسئولیت شکست برجام را پذیرفت ؟!
ناشناس۷۷۴۳۲۰۲۳:۰۶:۰۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
صحبت های آقای موسوی خویینی ها درباره مهندسی انتخابات ها توسط حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی درست بود.
دانشجو۷۷۴۳۸۷۲۳:۳۹:۱۴ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
آن وقت ما باید در FATF برای عدم حمایت از تروریستها رصد بشیم؟ آقای واعظی اول شما مسئولیت حملات تروریستی را بپذیر تا بقیه مسئولیت نپذیرفتن به لوایح استعماری را بپذیرند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    3. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    4. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    5. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    6. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    7. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    8. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    9. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    10. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

    11. فضائلی: اختلاف سلیقه‌ها در کشور نباید نفرت ایجاد کند

    12. ادعای حسنی و رفتار اموی!

    13. درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات

    14. چرا شبکه آشوب به سراغ براندازان داخلی رفته است؟ / با اپوزیسیون داخل کشور آشنا شوید!

    15. حاجی‌دلیگانی: فساد نتیجه بی‌توجهی و عدم رعایت قانون است

    16. جوابیه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی به حواشی اخیر

    17. جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

    18. صلح امام حسن(ع)؛ چرا؟!

    19. شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه

    20. سرلشکر رشید: آمریکا شریک جرم اسرائیل است

    21. روز قدس باید به زلزله سیاسی علیه صهیونیست‌ها تبدیل شود

    آخرین عناوین