سازمان مالیاتی: رصد تراکنش‌های بانکی توسط بانک مرکزی به راحتی امکان پذیر است/ زیرساخت آن وجود دارد

گروه اقتصادی الف،   3971124029 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو شورای راهبردی نظام مالیاتی کشور با تاکید بر اینکه بانک مرکزی به راحتی می تواند تراکنش‌های بانکی را رصد کند، گفت: تمامی اطلاعات بانکی افراد و شرکت ها براساس کد ملی و شناسه ملی قابل شناسایی است.

سازمان مالیاتی: رصد تراکنش‌های بانکی توسط بانک مرکزی به راحتی امکان پذیر است/ زیرساخت آن وجود دارد

محمدرضا یزدی زاده عضو شورای راهبردی نظام مالیاتی کشور در گفت‌وگو با فارس درباره امکان رصد تراکنش‌های بانکی توسط بانک مرکزی گفت: این کار به راحتی امکان پذیر است. در حال حاضر کل سیستم کشور براساس کد ملی و شناسه ملی عمل می کند. لذا جمع آوری تمام اطلاعات بانکی افراد از قبل بر طبق کد ملی آنها انجام شده و اگر امروز نمی خواهیم از آن استفاده کنیم، بحث دیگری است.

وی افزود: تمام اطلاعات افراد در مورد املاک، حساب های بانکی و اموال آنها از طریق کد ملی قابل احصا است. تراکنش‌های مالی شرکت ها هم براساس شناسه ملی آنها قابلیت پیگیری دارد.

یزدی زاده درباره تاثیر درآمدهای مالیاتی دولت بر بهبود فضای اقتصادی کشور اظهار داشت: اگر دولت مخارجش را از درآمد مالیاتی تامین نکند دچار کسری بودجه می شود. کسری بودجه هم یعنی انتشار اسکناس و تورم. در نتیجه بروز تورم، دهک های ثروتمند، ثروتمندتر و دهک های ضعیف، ضعیف تر می شوند. در حالی که فلسفه مالیات برخلاف این روند بوده است و قرار بود از ثروتمندها گرفته و به طبقات ضعیف کمک شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۷۲۵۹۵۰۸:۱۵:۳۴ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
درامد پزشکانی که با بیمه قرارداد دارن براحتی قابل استخراج هست , مشکل از نبودن پوز نیست , مشکل از معیوب بودن سیستم رسیدگی کننده و مافیای قلدر پزشکی است که اجازه نفس کشیدن به هیچ کسی رو در حوزه تحت کنترل مافیا نمیده! آن مقام محترمی که فرمودند در برخی نقاط دور افتاده امکان نصب کارتخوان وجود ندارد، بفرمایند پزشکان محترم تهرانی چرا امتناع می کنند؟ پارسال در مراجعه به مطب یکی از پزشکان متخصص در یکی از بهترین و با امکانات ترین مناطق تهران چون پول نقد نداشتم مجبور شدم در هوای سرد از مطب خارج شوم و به دنبال عابر بانک بگردم. جالب تر اینکه پزشک محترم برای بررسی برگه آزمایشی که دستور انجامش داده بود هم مجددا حق ویزیت کامل دریافت کرد.
ناشناس۷۷۲۶۱۹۰۸:۳۵:۰۸ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
بجای سرک کشیدن در حساب ملت تشریف ببرید راه های رانت و فساد و فرار مالیاتی رو بگیرید. نمونه اش پزشکها رو ببینید یا زیر میزی میگیرن یا دستگاه کارت خوان ندارن و باید ملت پول نقدی بدن خدمت حضرات
ناشناس۷۷۲۶۲۵۰۸:۳۷:۵۹ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
بالاخره تکلیف پزشکان متخصص در ارتباط با عدم استفاده از دستگاه کارت خوان روشن شد؟ چند ساله که پزشکان محترم دست اداره مالیات رو خوندن. بیچاره کارمندان و البته کسبه جزء که زیر تیغ اداره مالیات هستن. البته از پزشکان زرنگ تر تجار محترمی هستن که در حجره ها رو هم بستن و به اداره مالیات هم اعلام تعطیلی کردند و با تلفن به رتق و فتق امور می پردازند و ارقام میلیاردی رو جابجا می کنند. یک نکته مهم دیگر: لطفا تکلیف سایر هموطنانی که با مشاغل کاذب درآمدهای قابل توجه در کلان شهرها از جمله تهران کسب می کنند ویک ریال هم مالیات نمی پردازندو البته از تمام امکانات شهری مانند مترو و اتوبوس و ..... استفاده می کنند را هم روشن کنید. نمونه بارز دستفروشان داخل مترو که حداقل ماهی 3 میلیون درآمد دارند و یک ریال هم مالیت نمی پردازندو رسما مزاحم مسافرین هستند، یک عدد بلیط هزارتومانی تمام هزینه کاسبی شون در طول روزه. از اداره محترم مالیات تقاضای پاسخ به این پرسش ها رو دارم. از سایت محترم الف هم تقاضای پیگیری دارم. واقعا در قضیه پرداخت مالیات به یک بخش از جامعه داره ظلم میشه و این نکته با عدل اسلامی هیچ هم خوانی نداره.
ققنوس۷۷۲۶۴۵۰۸:۴۷:۳۶ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
زمانی صحبت از گرفتن مالیات از سپرده های بانکی بود و نتیجه ان را دیدیم که عده ایی با خارج کردن پول از بانک و فعالیت در بازار ارز و مسکن وغیره.... بانک مرکزی را مجبور به عقب نشینی کردن این کار هم تاثیری به مراتب بدتر بر روی بازار ها میگذارد علی الخصوص مسکن !!!!!
ناشناس۷۷۲۷۱۸۰۹:۳۱:۰۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
پس اگه همه چیز قابل احصا هست چطور از یک طلافروش یا پزشک کمتر از یک کارمند مالیات میگیرید؟ چند سال دیگر باید بگذره تا یک سیستم مالیاتی عادلانه رو برقرار کنید؟
علی 671۷۷۲۷۷۸۱۰:۱۶:۲۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
خیلی کار ها قرار بود دولت در مملکت اجرا کند تا با کسری بودجه مواجه نشود ولی نکرد .چون صادق نبود .با گرفتن مالیات برای اداره کشور و همکاری مردم بخوبی می شود مملکت را اداره کردولی ذخیره های انقلاب و نجومی بگیران نمی گذارند .
محمد۷۷۲۸۰۰۱۰:۲۷:۵۸ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
کلا باید از چاپ پول جلوگیری بشه و با حذف صفرهای اضافه همه مراودات از طریق سیستم الکترونیکی باشد و همه مالیات پرداخت کنن
ناشناس۷۷۳۰۰۱۱۲:۰۹:۱۹ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
کم کم دارن میان سراغ سپرده های مردم.
آریابان۷۷۳۰۰۶۱۲:۱۴:۵۰ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
درقدیمها که هنوز بانک اختراع نشده بود، متکای زیر سر، محل انباشت دارائی ها بود و کسی هم از میزان آن خبر نداشت؛ ولی امروزه که دیگه همه انواع و اقسام دارائی های افراد از شمار کارخونه ها ، پاساژ ها ، مغازه های چند دهنه چند صد متری ، ویلا های هزار متری ها ، ماشین های متعدد رنگارنگ میلیاردی ، پته های چند صد میلیاردی گمرکی ورود و خروج سالیانه کالا ، حساب های متعدد ریالی و ارزی کهکشانی در بانک های مختلف، همه و همه اگر برای همه آشکار نباشه، حداقل باید موقع مالیات-بگیری برای وزارت اقتصاد و دارائی آشکار باشه، که اگر نباشه وای به اون جامعه !!!!! ؛ عامه مردم معمولی اند و ریگی به کفش ندارند!!!! و همیشه هم مایلند که جلوی ;ایست و بازرسی& های توی جاده ها متوقف شوند، تا شاید به این روش خودروی اشخاص مشکوک تحت تعقیب، توسط پلیس شناسائی و بازداشت شوند زیرا در نهایت سود این ;ایست و بازرسی; ها نصیب همه مردم میشه؛ انسان !!!! هائی که نکته ای برای پنهان کردن و مخفی کاری ندارند، طبیعتا واهمه ای هم از رسیدگی بحسابهاشون ندارند ولی در عوض اونهائی که منابع درآمدیشون غیر قانونی و حرامه، از اینکه میزان واقعی درآمد هاشون لو بره !!! و دست ناپاکشون رو بشه، از اجرای درست قانون و طبعا از افشای اطلاعاتشون توسط دولت بیمناک و هراسان هستند ؛ اگرحساب پاک است، پس چه باک است ؟!؟!؟!؟!؟ دولت بعیده که نتونه پولدار ها رو شناسائی کنه ، پس گره کار در کجاست ؟!؟!؟!؟!؟
ناشناس۷۷۳۰۱۰۱۲:۱۷:۴۹ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
از هدر کردن ارزش پول ملی در لوای چاپ اسکناس بدون پشتوانه جدا خودداری کنید.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. کمی دیر نیست؟

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  15. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  19. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  23. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  24. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  25. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

آخرین عناوین