سوال رئیسی از دولت/ ادامه تشکیک علی مطهری درباره دو نامه امام/ نقد عماد افروغ به عملکرد چهار دهه گذشته مسئولان

گروه سیاسی الف،   3971123161 ۲۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

سوال رئیسی از دولت/ ادامه تشکیک علی مطهری درباره دو نامه امام/ نقد عماد افروغ به عملکرد چهار دهه گذشته مسئولان

بررسی هم‌زمان لایحه با طرح استانی شدن انتخابات در مجلس

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفت‌وگو فارس، در مورد آخرین وضعیت لایحه جامع انتخابات گفت: این لایحه یکی از مطالبات عمومی بود. چند بار خود نمایندگان مجلس شورای اسلامی از دولت خواستند که لایحه جامع انتخابات را به مجلس بدهد... شورای نگهبان از لایحه انتخابات استقبال کرده است... چون طرح استانی شدن انتخابات نیز در مجلس در حال رسیدگی است قرار شد این لایحه نیز با ان طرح بررسی شود.

توییت فارسی ترامپ با دستخط منافقین و نتانیاهو

رئیس‌جمهور آمریکا که اعضای ارشد کابینه‌اش پیشتر از آرزوی ممانعت از ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی صحبت کرده بودند، در توییتی که به زبان فارسی و با ادبیاتی مشابه گروهک تروریستی منافقین منتشر شده، خشم خود از ناکامی در برابر انقلاب ایران را ابراز کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که در ماه‌های گذشته از هیچ تلاشی برای اعمال فشار به مردم ایران کوتاهی نکرده، دوشنبه شب در توییت‌هایی به زبان انگلیسی و فارسی، انقلاب اسلامی ایران را عامل «فساد» و «ترور» توصیف کرده و نوشته است که «مردم ایران که مدت‌هاست در رنجند شایسته آینده روشن‌تری هستند.»

نکته قابل توجه در این توییت استفاده وی از تصویر و ادبیاتی است که در روزهای اخیر توسط گروهک تروریستی منافقین، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی و گروه‌های برانداز نزدیک به لابی صهیونیستی «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» (اف‌دی‌دی) به کار رفته است.

محمد جواد ظریف نیز به صورت توئیتری پاسخی صریح و قاطع به دونالد ترامپ داد و  در صفحه توئیتر خود نوشت:... پس از چهل سال انتخاب های اشتباه وقت آن رسیده است که دونالد ترامپ در سیاست شکست خورده آمریکا بازنگری کند.

جمهوری اسلامی هیچگاه بمب اتمی تولید نمی کند

آیت الله سید احمد خاتمی شنبه شب 20 بهمن 97 در مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) در بقاع امامزادگان یاسر و ناصر طرقبه مشهد در سخنانی اظهارداشت ایران فرمول ساخت بمب اتمی را دارد اما هیچگاه قصد ساختن آن را ندارد که این بخش از صحبت های وی تفسیرهای متفاوتی در رسانه های خارجی داشت. برخی رسانه ها نوشتند: امام جمعه موقت تهران هم‌اکنون از در دست داشتن «فرمول» ساخت چنین بمبی سخن می‌گوید اما وی توضیح بیشتری در این مورد نداد.

آیت الله خاتمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا به این تفسیرها واکنش نشان داد و اظهارداشت: آنچه که ما به آن پای بند هستیم همان فتوای رهبر معظم انقلاب است. نظام اسلامی بمب اتمی تولید نمی کند چرا که ما با کشتار بی گناهان مخالفیم و حرام می دانیم.

آیت الله خاتمی افزود: برای من روشن است جنجالچی ها و به خصوص غربی ها به این توضیح بنده هم قانع نخواهند بود ولی حرف ، همان حرفی است که هزاران بار گفته شده مبنی بر این که فناوری هسته ای در نظام جمهوری اسلامی ایران بومی شده است.

معرفی رئیس جدید قوه قضائیه تا پایان سال/ مرتضوی در زندان

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه در گفتگو با خبرنگار الف در خصوص معرفی رئیس جدید قوه قضائیه گفت: رئیس جدید قوه قضائیه انشاله تا پایان امسال و قبل از آغاز سال جدید معرفی می شود و کار خود را آغاز می کند.

در این بین برخی کانال های تلگرامی مانند خبر فوری نیز عنوان کرد قرار است حجت الاسلام رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه منصوب شود و آیت الله مروی نیز به عنوان تولیت آستان قدس رضوی معرفی خواهند شد.

 واکنش رئیسی به ادعای مقامات دولت روحانی درباره CFT

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به ادعاهای مقامات دولتی درباره ضرورت پیوستن به پالرمو و CFT، گفت: برخی می‌گویند در این جنگ‌ها باید برای عدم بهانه به دشمن پیمان‌ها و کنوانسیون‌های آنها را عملی کنیم، چه کسی تضمین می‌کند که دشمن همچنان به دشمنی ادامه ندهد؟

وی گفت: می‌گویند ما تضمین نمی‌کنیم با امضای این کنوانسیون مشکل اقتصادی حل شود، سوال ما این است در خصوص FATF ما قانون داخلی تنظیم کرده بودیم و گفته بودیم مردمی که برای رهایی خود از مشکلات به پاخیزند، از دایره تروریسم مستثنی هستند که این را مجلس پذیرفت، اما FATF بیانیه صادر کرد و گفت، نباید هیچ قید و شرطی وجود داشته باشد! این چگونه است که آنها برای قانون داخلی ما بیانیه صادر می‌کنند؟

هر چقدر فیلم لوده‌تر باشد راحت‌تر پروانه نمایش دریافت می کند

عماد افروغ، جامعه شناس مصاحبه با خبرآنلاین داشته است که در ادامه بخشی هایی از آن آمده است:

*{درباره فیلم«دیدن این فیلم جرم است»}: ... اگر پربحث‌ترین فیلم باشد من خوشحال می شوم که پربحث‌ترین فیلم سال را دیدم و به شدت هم از آن دفاع می کنم.

*{درباره مضمون انتقادی فیلم به دولت}... فقط به دولت نه. به مجموعه مصلحت‌اندیشان مستقر در حاکمیت نگاه کرده و به نظر من فیلم خیلی فاخری به لحاظ مضمون بود و حقیقت گرا و به موقع و به جا هم بود و توسط کسی ساخته شده که من به خودش هم گفتم پنداری زمینه این بحث‌ها را خوب می‌شناسد. مشخص است که اهل مطالعه است... من این فیلم را به آن معنا سیاسی نمی دانستم یک فیلم اجتماعی است ولی به هر حال اجتماع سیاست را هم دربر می گیرد.

* هر چقدر فیلم لوده‌تر باشد راحت‌تر پروانه نمایش دریافت می کند.

*در دوره حضور در شورای پروانه نمایش چقدر مخالف مجوز گرفتن یک‌سری فیلم مبتذل به اسم طنز بودم اما متاسفانه در اقلیت قرار می گرفتم.

* وقتی تلویزیونی‌ها را می‌گذاری در شورای پروانه نمایش، آنها با خط قرمزهای خودشان نگاه می کنند و آنها این‌قدر به مسائل سیاسی حساس هستند و ممیزی را به کار می گیرند و بعد راجع به آن شوخی‌های سخیف این حساسیت را ندارند و حاصل کار می‌شود همینی که می بینید.

* معتقدم خندوانه در دوره های ابتدایی نشاط و امید را به مردم منتقل می کرد اما به مرور و با استنداپ کمدی به اینجا رسید که باید به هر قیمتی مردم را خنداند. این را به خود رامبد هم گفتم که باید استنداپ‌کمدی‌هایش تلطیف و تعدیل شود. کمدی فاخر یعنی اجاره‌نشین‌ها، این ها نیاز به بحث جدی دارد.

 افروغ به روزنامه فرهیختگان هم گفت: در بحث آزادی کارنامه خوبی نداریم و این موضوع را هم باید ریشه‌یابی کرد. معتقدم اگر می‌خواهیم جامعه آزاد و عقلانی داشته باشیم باید فرهنگ نقد بسط یابد. فرهنگ نقد و فحاشی دو مقوله جداست... متاسفانه اصلا کارنامه ما درباره عدالت اجتماعی و به‌خصوص عدالت اقتصادی کارنامه خوب و موفقی نیست...یکی از شعارهای انقلاب اسلامی عدالت بود و ما نه در عدالت اجتماعی توفیق داشتیم و نه در اخلاق! متاسفانه در اخلاق هم مصیبت داریم. 

عماد افروغ: نیاز به بازتعریف عدالت داریم

باید جلوی فساد را به صورت ساختاری بگیریم

حجت الاسلام والمسلمین سید هادی خامنه ای، دبیرکل مجمع نیروهای خط امام(ره) به جماران گفت: باید حقوق مردم را محترم شمرده و جلوی فساد را به صورت ساختاری بگیریم. آنچه قوه‌قضائیه در مبارزه با فساد انجام می‌دهد، در واقع عکس‌العمل است. در صورتی که ما باید ساختارها را چنان اصلاح کنیم که اصلاً نیازی به رسیدگی قضایی نباشد.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام(ره) افزود: اما امروز ما در این زمینه دچار عقب‌افتادگی هستیم. اگر با فساد اخلاقی و فرهنگی نیز مبارزه کنیم، زندگی ما اصلاح شده و مردم احساس خشنودی می‌کنند. مردم نیز وقتی راضی باشند، عملاً در برابر دشمنان حالت دفاعی مناسبی خواهند داشت و اگر امیدوار باشند، هر کمکی که لازم است به انقلاب می‌کنند.

تشکیک مطهری درباره دو نامه امام

«نهضت آزادی ایران یک گروه با سابقه اسلامی است. فکر نمی‌کنم نامه منسوب به امام درباره نهضت آزادی، واقعا از امام باشد، نامه مربوط به آقای منتظری هم بعید می‌دانم از امام باشد.» این جمله‌ای است که علی مطهری آن را در برنامه «رودررو» گفت.

اما حمید انصاری، قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در مصاحبه با جماران می‌گوید: موسسه تنظیم و نشر آثار امام به عنوان تنها مرجع رسمی برای تعیین اصالت مطالب مربوط به امام که با دستور و صلاحدید شخص امام به این عنوان تعیین شده است، بار دیگر اعلام می‌دارد که در انتساب این نامه‌ها به امام خمینی کوچکترین شبهه‌ای وجود ندارد..

پس از انتشار این پاسخ، علی مطهری به خبرآنلاین درباره نامه آیت الله منتظری گفت: اساسا آن نوع بیان شباهتی با ادبیات امام (ره) ندارد. مضاف بر آنکه از فروردین ۶۷ به بعد امام بیمار بودند و خیلی در جریان امور نبودند. علاوه بر این خط امام هم مورد تشکیک است. به عبارت دیگر این تردید وجود دارد که آیا این دست‌خط امام هست یا خیر؛ لذا از این جهت به نظر نمی‌رسد که نامه ۶/۱/۶۸ و ۸/۱/۶۸ هر دو از امام باشد به طوری که در یک‌جا یک نفر را به قعر جهنم و در جای دیگر به آسمان برده‌اند. این‌ها با هم همخوانی ندارند. حداقل برای من قابل قبول نیست... به نظرم نامه نهضت آزادی هم همین‌طور است و من بعید می‌دانم که این نامه از امام باشد. به نظرم هم به لحاظ محتوایی و هم به جهت تطبیق دست‌خط این نامه نمی‌تواند منسوب به امام باشد.

مطهری در ادامه می گوید: شاید برخی به دنبال حذف برخی گروه‌ها بودند به همین دلیل دست به چنین کاری زدند. البته این نظر شخصی من است و باید دید دیگران چه نظری دارند.

با مصاحبه جدید علی مطهری باید منتظر ماند و مشاهده کرد که موسسه تنظیم و نشر آثار امام چه واکنشی به آن خواهد داشت.

اما جماران در مطلبی درباره ادعای علی مطهری نوشت: ... نیت خوانی جناب مطهری نسبت به گروهی که آنها را جاعلین نامه امام می داند هم در نوبه خود جالب است. آیا آقای مطهری می داند که پیشتر گروهی یادگار امام مرحوم حاج احمد آقا را به عنوان جاعل این نامه ها معرفی کرده اند؟ آیا ایشان هم همین عقیده را دارد؟ و آیا به همین راحتی نیت خوانی کرده و بدون رعایت تقوای الهی به چنین اتهامی مبادرت می کند؟

آقای مطهری چگونه به خود اجازه می دهد بدون اطلاع و تنها بر اساس حدس و گمان به امین امام نسبت هایی دهد که دشمنان انقلاب هم به راحتی جرات ابراز آن را ندارند؟

به گمانم آقای مطهری را فریفته اند، چرا که آنکه من می شناسم چنان بی پروا سخن نمی گوید و اتهام نمی زند.

 اگر در انتخابات ۹۸ عملکرد خوبی داشتیم، در مورد کاندیداتوری ۱۴۰۰ محکم پاسخ خواهم داد

محمدرضا عارف مصاحبه ای با روزنامه جماران داشته که بخشی هایی از آن در ادامه آمده است:

*پیامک هایی تند و تهدید آمیز برای نمایندگان مجلس و اعضای مجمع ارسال شد

*در انتخابات آینده با هویت اصلاح طلبی به میدان می آییم و راهبردمان مانند دهه ۹۰ مشارکت حداکثری مردم و شعارمان امید، آرامش و رونق اقتصادی است

*کاندیداها اصولا قصد نداشتند برای پیروزی در انتخابات شعارهای دروغین بدهند، شعارهایی که دادند که آرمان هایشان بوده است ولی گاهی به امکانات و منابع کشور توجه لازم را نکردند.

*جریان اصلاحات با حفظ هویت برای انتخابات مجلس ۹۸ به میدان می آید

*امروز دولت، دولت ائتلافی ما نیست، اما دولتی است که با حمایت اصلاحات پیروز شده و اگر اصلاح طلبان از این دولت حمایت نمی کردند امروز با شرایط دیگری روبرو بودیم.، ما سهمی نخواستیم و توقع غیر طبیعی هم نداشتیم، اما توقع داشتیم و داریم که انصاف را رعایت کنند و مطالبات، انتظارات و توقعات کسانی که برای پیروزی آنها زحمت کشیدند را نادیده نگیرند. انتقادی که امروز نسبت به دولت داریم، انتقادی صمیمیانه و مشفقانه در جهت اصلاح و عملکرد بهتر دولت است.

*نظر شخصی من این است که در این شرایط باید به معاهده پالرمو بپیوندیم

*اگر در انتخابات ۹۸ عملکرد خوبی داشتیم، در مورد کاندیداتوری ۱۴۰۰ محکم پاسخ خواهم داد

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۷۲۲۲۸۲۰:۴۲:۳۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
حاشیه سازی های مطهری با هدف سانسور شدن گوشت کیلویی ۱۰۰ هزار تومانه..
ناشناس۷۷۲۳۴۴۲۲:۳۰:۰۸ ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
چه کسانی که مارا در چاله تحربمها انداختند
ناشناس۷۷۲۳۸۴۲۲:۵۹:۵۲ ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
هیلاری کلینتون : تحریم های بانکی و نفتی جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود.
ناشناس۷۷۲۵۴۰۰۶:۵۱:۵۱ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
در ظاهر شاید اما تحریم جمهوری اسلامی در واقع به سود نااهلان و ضد انقلابیون میباشد .
ناشناس۷۷۲۳۸۵۲۳:۰۱:۰۸ ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
عمده مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریت دولته و به تحریم ها مربوط نیست .
ناشناس۷۷۲۵۴۳۰۶:۵۵:۰۴ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
چگونه است که همه مشکلات کشور ، همیشه بر میگردد به دولتها ؟
ناشناس۷۷۲۵۸۴۰۷:۵۸:۵۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
صحیح است صحیح است
یک باز نشسته۷۷۲۵۳۷۰۶:۴۹:۳۶ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
مطهری همیشه درد مردم را نیز داشته و دارد و این برچسب هرگز به ایشان نمیخورد . و اما در رابطه با تشکیک درباره دو نامه امام ، مطهری اولین کسی نیست که چنین نظری ارائه نموده و در سالیان گذشته شخصیتهای دیگری نیز چنین نظری داشته اند که در هر هر صورت اگر بنا بر اثبات آن باشد کار بسیار ساده ای است و متخصصین فن در کمترین زمان لازم میتوانند صحت یا عدم صحت موضوع را ثابت نمایند .
ناشناس۷۷۲۲۴۵۲۰:۵۹:۴۷ ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
خدا را شکر می‌کنیم که 40 سالگی انقلاب را با رویش جوانان انقلابی متخصص و کارآمد جشن می‌گیریم در عین حال افسوس می‌خوریم که این دولت با این نسل با ظرفیت بالا میانه خوبی ندارد.
ناشناس۷۷۲۲۴۷۲۱:۰۰:۳۹ ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
وزارت خارجه بیانیه داده که اجبار ایران به پذیرش ‌FATF غیرقابل قبول است ولی ازسوی دیگر یک روزنامه زنجیره‌ای تیتر زده که اگر پالرمو در مجمع رد شود افسار دلار پاره می‌شود! توجه داشته باشیم که افسار دلار دقیقا در دست کسانی است که چنین هشدارهایی را می‌دهند.
ناشناس۷۷۲۲۴۸۲۱:۰۱:۲۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
عین حماقت است که اگر کسی فکر کند اروپا بدون هماهنگی با آمریکا در رابطه با برجام قدمی خواهد برداشت. چه کنیم که کشورگرفتار برخی از انسان‌های ساده‌لوح شده و مرتب باید هزینه‌ اعتماد به غرب را بدهیم.
ناشناس۷۷۲۲۴۹۲۱:۰۱:۵۴ ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
پارس کردن اروپا در درگیری آمریکا و ونزوئلا علیه رئیس‌جمهور قانونی این کشور بیانگر این است که آنها نقش سگ دست‌آموز آمریکا را ایفا می‌کنند. از آن بدتر خوش رقصی روزنامه‌های زنجیره‌ای داخل کشور برای آمریکاست.
ناشناس۷۷۲۲۵۱۲۱:۰۳:۰۴ ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
گویا دیگر از تخفیفی که میادین تره‌بار شهرداری قبلاً به اجناس به ویژه گوشت می‌دادند با شروع به‌کار شورای میلیاردی‌های شهر، خبری نیست.
حسن۷۷۲۲۶۴۲۱:۲۳:۰۱ ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
آقای عارف شما واصلاح طلبان با این عملکرد ووادادن در مقابل سکولارها آرزوی نماینده شدن را در انتخابات 98بهمت قلم رای دینداران نخواهید دید چون محصول حاکمیت شما همان پوشش هنرپیشه ها در جشنواره فجر37خودرا کاملا نشان د
ناشناس۷۷۲۲۸۱۲۱:۳۹:۱۸ ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
علی مطهری مجموعه ای از تناقضات است...برخوردهاش با محمود و خوشیرینی هاش در همون موارد برای حسن , تابلوتر از انی است که بیان شود...یا درباره هاشمی و دولت محمود یک زمان هدیه خدا میداند یک زمان برعکس... کلا دنبال حاشیه است....سربزنگاه پاسخگویی هم معلوم نیست کجاست!
ناشناس۷۷۲۲۹۳۲۱:۴۷:۵۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
آقای مطهری با سند صحبت کن و نه حدس و گمان. مثلا سیاستمداری!
ناشناس۷۷۲۶۹۹۰۹:۱۶:۱۶ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
بهتره بگوییم پسر مطهری چون خودش هیچ جوهری ندارد
ناشناس۷۷۲۳۱۲۲۱:۵۹:۵۰ ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
جناب عارف بگذار نانی که سال ۹۲تو کاسه ملت گذاشتید بخورند بعد برای ملت در سال ۹۸و ۱۴۰۰ خواب ببینید که انشا الله تعبیر نمی شود
ناشناس۷۷۲۳۳۶۲۲:۲۴:۱۲ ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
احتمالا چند سال بعد علی مطهری ادعا میکنه بیانیه هایی که قبل از پیروزی انقلاب به امام نسبت داده شده جعلیه - از این موجود هرچی بگی برمیاد
ناشناس۷۷۲۳۴۶۲۲:۳۲:۰۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
مطهری نماینده باصداقت و شجاع
ناشناس۷۷۲۴۲۱۲۳:۳۴:۲۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
با صداقت هستش اما در مسائل سیاسی ساده نگر است
ناشناس۷۷۲۶۹۵۰۹:۱۳:۴۲ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
سر همون داستانش با امام جمعه شیراز، کتابهای باباشم از خونه‌ام دور ریختم.
کوروش۷۷۲۳۸۲۲۲:۵۸:۴۶ ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
به آسانی می توان این پیچیدگی و ابهام را برطرف کرد :با داوری و نظر کارشناسان بی طرف و خط شناسی ! آنهایی که غیر از این می اندیشند یا خوابند یا خود را زده اند به خواب! ...
ناشناس۷۷۲۴۸۲۰۰:۳۵:۱۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
علی مطهری با چه دلیلی این حرفهای دشمن شاد کن را میزند .... علی مطهری باید جوابگوی حرفهاییکه میزند باشد .... ما اجازه نمیدهیم که کسی به حضرت امام و حکمهایی که دادند تشکیک وارد کند ... علی مطهری همیشه سخنانی گفته است که ولایت مداری ایشان مورد شک میباشد ... نایب ریس مجلس باید با تمام وجود ولایت مدار باشد ... بنا به فرموده حضرت امام :پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد .... ضامن پیشرفت اقتدار و موفقیت جامعه تبعیت از ولایت فقیه است ...
رضایی۷۷۲۶۱۱۰۸:۲۸:۱۰ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
با سلام , جناب آقای رئیسی بفرما چه کسی تضمین می کند که اگر cft امضا نشه اوضاع از این بدتر نشه ؟ برجام اگر هیچ دستاوردی نداشت لااقل 11 قطعنامه سازمان ملل بر علیه ما را خنثی کرد
سعید۷۷۲۶۸۹۰۹:۱۱:۲۶ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
بنظرم آقای عارف دچار توهم شدند. جناب عارف مردمی که 20 سال پشت اصلاح طلبان بودنددیگه در انتخابات شرکت نمیکنند. بهتره بفکر مشاغل دیگه برای خودتون باشید که ربطی به رای مردم نداشته باشه.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. و ناگهان اخلاق!

  4. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  5. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  6. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  7. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  8. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  9. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  12. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  13. دبی؛ چند روز پس از سیل

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  16. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  17. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

  18. فریب نخوریم! 

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  3. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  4. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  5. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  6. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  7. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  8. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  9. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  16. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  17. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  18. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  19. واکنش احمدی‌نژاد به عملیات موشکی سپاه/ وعده زارع‌پور درباره افزایش سرعت اینترنت

  20. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  21. یک سیلی برای تنبیه

  22. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  23. بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است

  24. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  25. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

آخرین عناوین