رضایی به الف خبر داد: پاکسازی اقتصاد ایران از نااهلان و نامحرمان/معطلی 5 ساله اصلاح ساختار بودجه در دولت و مجلس

گروه سیاسی الف،   3971123066 ۳۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نطام با بیان اینکه مشکل ما در اقتصاد این است که اقتصاد ایران هنوز از نا اهلان و نا محرمان پاکسازی نشده، گفت: امیدواریم که در سال های آینده که عصر دیگری از انقلاب اسلامی آغاز می شود سال پاکسازی اقتصاد ایران از نااهلان و نا محرمان باشد.

رضایی به الف خبر داد: پاکسازی اقتصاد ایران از نااهلان و نامحرمان/معطلی 5 ساله اصلاح ساختار بودجه در دولت و مجلس

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با خبرنگار الف در خصوص ضرورت تغییر ساختار بودجه ای کشو گفت: ساختار بودجه ای کشور باید تغییر کند و این تغییر باید بر اساس سیاست های اصل ۴۴ و همچنین اقتصاد مقاومتی باشد.

وی افزود: چندین سال است که مجمع تشخیص به دولت و مجلس ابلاغ کرد تا ساختار بودجه کشور را درست کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار امیدواری کرد تا سال آینده ساختار بودجه  نویسی کشور اصلاح شود  و  این کار وظیفه دولت و مجلس است.

رضایی  در پاسخ به این سوال چرا در طول این پنچ سال ساختار بودجه درست نشده، گفت: به خیلی از سیاست های دیگر هم عمل نشده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مجلس انشاالله ساختار بودجه کشور را اصلاح می کند.

رضایی افزود: آنطور که آقای لاریجانی گفتند مقام معظم رهبری دستور دادند تا اصلاح انجام شود که انشاالله مجلس عمل می کند .

 

دیدگاه کاربران

علی۷۷۱۴۴۹۱۲:۲۳:۴۷ ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
فقط بازی با کلمات و در نهایت بی نتیجه
مهدی۷۷۱۶۰۹۱۳:۲۴:۱۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
نامحرمان و نا اهلان والله ما که می بینیم قدرت و مسئولیت بیشتر در دست کسانی هست که با هم رابطه دارند یا فامیل هستن دعواشون هم بیشتر اختلاف خانوادگیه نه اینکه غم مردم داشته باشن اگر قراره پاکسازی بشه بهتره اساس مسئولیت و قدرت گرفتن رابطه و فامیلی نباشه بلکه توانایی باشه چرا انسانهای توانمند جامعه ما اینچنین سرخورده هستند چطور میشه در حالی که ما پتانسیل مدیرانی کار بلد رو داریم فقط دست به حذفمون و بهترین مغزهامون رو صادر میکنیم به کشورهای دیگه برادر محسن خودت که بهتر میدونی مسئولیتها چه جوری تقسیم میشه خودت که تو اون فضا بودی و هستی از اول انقلاب تا الان نگاه کن ببین چقدر از آدمهای نخبه جذب شدن و بهشون مسئولیت داده شده اصل مشکل ما نه تحریمه نه کشورهای دیگه مشکلمون خودمون هستیم برای مردم کار نمی کنیم برادر برای مردم کار نمیکنیم
mostafa.kamali95@yahoo.com۷۷۲۱۵۶۱۹:۴۸:۳۰ ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
برادر محسن لطفا در مجمع تشخیص مصلحت تصمیمی قاطع بگیرید تا قانون از کجا اورده ای بطور واقعی و عملی اجرا شود اگر این قانون بصورت انقلابی عمل شود 90 درصد فسادهای اقتصادی صورت گرفته در طی این سال ها اصلاح و پاکسازی میشود
ناشناس۷۷۲۲۵۹۲۱:۱۴:۴۴ ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
بردار محسن باید مجددا لباس رزم را بپوشید و به دولتمردان هم توصیه کنید
حسین۷۷۱۴۸۴۱۲:۳۸:۲۷ ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
سردار بزرگوار ، نااهلان و نامحرمان اقتصاد ما از مریخ و مشتری یا از امریکا و اروپا نیومدن. نااهلان و نامحرمان اقتصاد ما آقازاده ها و ژنهای برتری هستن که خون مردم رو تو شیشه کردن و دولت و مجلس با بی عرضگی خودشون راه رو برای رانتخواری اونها باز گذاشتن.
ناشناس۷۷۲۱۲۷۱۹:۲۵:۰۷ ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
قوه قضاییه رو فراموش کردین؟ یعنی قوه قضاییه هیچ وظیفه ای در برخورد با فساد نداره؟
ناشناس۷۷۲۱۷۴۲۰:۰۱:۳۸ ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
اقا محسن برادر محسن سردار رضایی اقای دکتر رضایی تنها راه مبارزه با فساد اجرای تنبیهات و مجازات های بسیار بسیار سخت و بدون خط قرمز برای مفسدین اقتصادی میتواند تا حدودی فساد را کاهش دهد ان لیس للانسان الا ما سعی تمام ثروت هایی که خارج از این ایه است باید از مفسدین پس گرفته شود
ناشناس۷۷۱۵۲۸۱۲:۵۹:۰۰ ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
با انشاءالله و ماشالله اوضاع درست نمیشه سردار دکتر برادر رضایی
ناشناس۷۷۱۵۳۷۱۳:۰۱:۲۱ ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
حالا چرا..همه چیز را نابود کردید و رفت..
م۷۷۱۶۱۰۱۳:۲۴:۵۴ ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
احسنت. امیدوارم دست نااهلان و نامحرمان از این کشور کوتاه شود. کاش جنابعالی رییس جمهور میشدی. و یک بار دیگر مدیریت جهادی در کشور نهادینه میکردید. جنابعالی نماد همه ارزش های دوران دفاع مقدس و امام راحل و شهدا هستید.
ناشناس۷۷۱۶۵۱۱۳:۳۹:۴۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
اگر هرکسی براساس لیاقت ، توانایی و شایستگی سرجای خودش نشسته بود الان وضع مملکت اینطوری نبود ولی افسوس گوش شنوایی نیست ... !!!
ناشناس۷۷۱۷۰۵۱۴:۰۸:۴۷ ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
با همین حرفها که همه چیز دست اهلان و محرمان باشد اقتصاد را نابود کردید سردار رضایی. وقتی جای خصوصی سازی خصولتی سازی کردید وقتی رییس اداره خصوصی سازی خودش خریدار اموال و شرکتهای دولتی است، اقتصاد آن موقع دست نا اهلان و نامحرمان افتاد.
زبل۷۷۱۷۷۸۱۵:۰۰:۳۹ ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
"رضایی در پاسخ به این سوال چرا در طول این پنچ سال ساختار بودجه درست نشده، گفت: به خیلی از سیاست های دیگر هم عمل نشده است.": اینم از اون پاسخهای عجیب هست، یعنی اگر به سایر سیاستها عمل نشده دلیل میشود که به سیاست اصلاح بودجه هم عمل نشود؟؟!!. یاد کلاس اول دبستان افتادم که معلم میگفت چرا سر کلاس شلوغ میکنی؟ بچه ها میگفتن آقا اجازه همه شلوغ میکنند و مساله توجیه میشد. واقعا برخی مسیولین ما در حد همان اول دبستان به مردم پاسخ میدهند.
سعید تمر۷۷۱۸۰۹۱۵:۱۷:۴۱ ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
والله اصلاح ساختاری بودجه، آنچه که بنده دستم آمد دو قسم دارد. یکی آنکه دوستان والامقام اداری و سیاسی متصورند و دومی آنکه بنده می توانم متصور شوم از آنچه که در کتاب و رفتار پژوهشگران تراز جهانی دیده ام یا شنیده ام. در اولی، اصلاح ساختار بودجه بدون ترکی کوچک بر چینی نازک مدل ذهنی مدیران سابق (1st order) است و در دیگری، ورود به پاسخ های عمیق با راه حلهایی از جنس سطح دوم (2nd order) است چرا که به زعم بنده، سطح اول، هیچ راه حلی نمانده که آزموده نباشیم و یا اگر مانده، چیزی جز تغییرات شکلی و ادغام فلان مجموعه با فلان مجموعه بزرگتر نخواهد بود که آن هم وزنی در کاهش مصارف بودجه نخواهد داشت. کاش، حالا که اراده مقام معظم رهبری هم پشتیبان اصلاحات ساختاری بودجه است، همتی شکل گیرد که این فرصت مغتنم، هدر نرود و بزرگوارانی که قبلا آزموده را آزموده اند، اجازه دهند که فکر های جوانتر و نیروهای باز اجتماع هم به کار گرفته شوند. حیف است و زمان گذرا.
ناشناس۷۷۱۸۶۱۱۵:۳۷:۴۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
اون طرح 1404 که اشتید چه شد اهداف برنامه 20 ساله محقق شد یا نه
ناشناس۷۷۱۹۸۶۱۷:۳۷:۲۸ ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
احسنت! هزار آفرین!
مراد زاده۷۷۱۸۸۲۱۵:۵۳:۵۶ ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
جناب دکتر رضایی. از حدود 25 سال پیش تا حالا میگن باید ساختار بودجه باید عوض بشه. بفرمائید یعنی باید چطوری بشه و تاثیرش رو زندگی مردم چیه؟؟ واقعا فکر نمی کنی این مباحث تیٔوری کلاسیک دور جنگ دوم جهانی زمانش گذشته و دیگه کاربردی نداره؟؟ اگر فکر میکنی کاربرد داره یه کوچلوش رو اجرا کن ونتیجه اش را هم اعلام عمومی کن.
ناشناس۷۷۱۸۸۴۱۵:۵۶:۱۰ ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
خوب همین نا اهلان امروز ،اهلها و محرمهای دیروز بودند با همین روش اهلهاو محرمهای امروز هم میشن نااهل و نامحرم فردا چون اقتصاد انحصاری و سلطان پروره
ناشناس۷۷۱۸۹۴۱۶:۰۲:۲۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
پنج سال اقتصاد یک کشوررومعطل نگه داشتین .خواب چرا اصلاح نکردین .جواب معلوم هست چون اراده ای نداشتیم.
ناشناس۷۷۲۰۵۷۱۸:۳۶:۴۷ ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
کی اراده کنه؟ مجلس و دولت فشلی که ما برگزیدیم؟!! اینا نهایت زورشون یادگارری سلفی باموگرینی ه
ناشناس۷۷۱۹۴۲۱۶:۵۰:۴۱ ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
بعید میدونم شما ها قادر به انجام این کار باشید
ناشناس۷۷۲۰۰۵۱۷:۵۴:۴۲ ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
جناب دکتر، اگر بهترین ساختار ها را برای زمینه های مورد نیاز کشور ایجاد کنیدو قوانین و دستور عمل هایی برای آنها تهیه نمایید تا زمانی که مجری متخصص و کار آمد آن سیستم را هدایت نکند نتیجه مطلوبی بدست نخواهد آمد
ناشناس۷۷۲۰۴۴۱۸:۲۹:۳۱ ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
برای اینکه ساختار کشور اصلاح شود، باید همه نهادهای موازی به وزارتخانه و تشکیلات اصلی خود منتقل شوند هم اکنون برای هر وظیفه در کشور دو ساختار موازی و هم شکل یکی دولتی و یکی سنتی با بودجه کشور وجود دارد. و ان بخش غیر دولتی بیشتر برای مردم کشورمان باعث زحمت و هزینه است . اجرای اصل 44 باعث بوجود امدن ساختارهای خصولتی و رانت خواری شده که باید از اساس اصلاح شود .
میثم۷۷۲۱۰۶۱۹:۰۸:۱۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
پاکسازی اقتصاد از اون حرفاست دیگه. اقتصاد با دستور درست نمیشه. هروقت همه چیز سرجای خودش قرار گرفت، خود به خود اوضاع خوب میشه. با حذف یکسری که مثلا نااهل هستند هیچ چیزی تغییر نمیکنه. افرادی که جایگزین میشن در آینده تبدیل میشن به نااهلان جدید. تا زمانی که دولت یا هر نیروی بیرونی بخواهد چیزی را به اقتصاد تحمیل کند نتیجه بدتر شدن اوضاع در دراز مدت خواهد بود. تنها راه اصلاح قوانین و تضمین اجرای آن‌ها برای همه است. مثلا ساده‌ترین قانونی که باید اصلاح شود این است که هر بنگاه اقتصادی باید مالیات پرداخت کند و نباید هیچ بنگاهی مستثنا باشد.
عباس۷۷۲۱۴۰۱۹:۳۵:۲۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
آقای رضایی یعنی در تمام موارد رهبری باید راسا ورود کند؟پس شما ها رو برای چی انتخاب کرده؟برادر لااقل الان که دروضعیت فشار اقتصادی هستیم درست تصمیم بگیرید وتا انتها کار را پیگیری وبه انجام برسانید.بخدا برای ما تمام اعمال ورفتارهای شما قابل پیش بینی شده (باید بکنند.گفتیم بکنندو.....)
ناشناس۷۷۲۲۰۰۲۰:۲۰:۲۲ ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
تا همه چیز انحصاری هست چیزی درست نمی شود.
ناشناس۷۷۲۲۳۹۲۰:۵۲:۰۶ ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
آره ...همه فامیلاتونو ببرید سر کار ...بقیه نامحرمن
ناشناس۷۷۲۲۶۰۲۱:۱۶:۵۴ ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
فکر میکنم افرادی مثل .... از اقتصاد کشور فاصله بگیرند قطعا اقتصاد کشور رو به بهبودی میرود به خاطر آبروی نظام هم که شده این کار را بکنید
ناشناس۷۷۲۲۷۰۲۱:۲۶:۲۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
رضایی در پاسخ به این سوال چرا در طول این پنچ سال ساختار بودجه درست نشده، گفت: به خیلی از سیاست های دیگر هم عمل نشده است. اینهم شد جواب؟ پس شما چکاره بوده اید؟ به حساب کارها را دست اهلش که نزدیکان خود بزرگان هستند سپرده اید...؟؟؟؟؟
ناشناس۷۷۲۳۱۰۲۱:۵۵:۵۱ ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
بیخیال داداش ، انشاالله ...
ناشناس۷۷۲۳۲۳۲۲:۱۶:۱۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
اگه راست میگید از الان شروع کنید وریشه مفسدان را بخشکانید از سال بعد یعنی مثل همیشه ...
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  15. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  16. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  17. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  22. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  23. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  24. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  25. اسراییل چه باید بکند؟ 

پربحث‌های هفته

  1. این صدای اقتدار ایران است ...

  2. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  3. وحدت ملی با وعده صادق

  4. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  5. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  6. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  7. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  8. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  9. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  10. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  13. اسراییل چه باید بکند؟ 

  14. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  15. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  20. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  23. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  24. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  25. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

آخرین عناوین