نظر مخاطبان الف در مورد نقش و عملکرد سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده؛ سازمانی که همه از آن ناراضی هستند و نمره قبولی نمی‌گیرد/ وقتی وکیل شاکی و متشاکی یکی است/ هیچ کجا مشابه این سازمان را پیدا نخواهید کرد! / پیشنهاد مخاطبان برای تحول در سازمان حمایت

گروه اقتصادی الف،   3971120054 ۲۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

با توجه به جایگاه قانونی و وظایف سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان و به وضعیت بازار‌ها و افزایش قیمت‌‌ها، از مخاطبان الف در مورد کارکرد این سازمان نظرخواهی کردیم و همه، همه نظران عنوان شده در نقد این سازمان بود که نتوانست حتی رضایت یک کاربر را داشته باشد البته وجود سازمان حمایت الزامی، اما نیازمند تحول و پاسخگویی است.

سازمانی که همه از آن ناراضی هستند و نمره قبولی نمی‌گیرد/ وقتی وکیل شاکی و متشاکی یکی است/ هیچ کجا مشابه این سازمان را پیدا نخواهید کرد! / پیشنهاد مخاطبان برای تحول در سازمان حمایت

به گزارش الف، با توجه به وظیفه و کارکرد سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و عدم نظارت بر وضعیت بازارها بخصوص در این روزها که موجب نارضایتی مردم نیز شد؛ مکاتباتی با این سازمان داشتیم تا ریاست آن که معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز است، مهمان ویژه الف باشد و به سوالات مخاطبان و مردم پاسخ دهند، اما پس از پیگیری‌های متعدد، عباس تابش رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نخواستند تا به سوالات مردم پاسخ دهند و هیچ پاسخی هم به خبرنگار الف ندادند که چرا؟.

براساس این گزارش پس از عدم پاسخگویی سازمان حمایت، بر آن شدیم تا از مخاطبان الف نظر در مورد کارکرد و در خبری با عنوان «نظر شما در مورد عملکرد سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان چیست؟/ آیا به ظایف خود عمل می‌کند؟» نقش این سازمان نظرسنجی کرده و نظرات کاربران نیز منتشر شد، البته در روزهای آینده نیز نظر کارشناسن خبره را در مورد کارکرد این سازمان و نقش آن در این روزهای اقتصاد جویا خواهیم شد و به اطلاع مخاطبان خواهیم رساند.

در ادامه جمع بندی از نظرات ارائه شده در مورد سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان می‌خوانید؛ لازم به توضیح است براساس نظرات مخاطبان، همه از کارکرد و نقش این سازمان انتقاد داشتند.

******

مخاطبی با توجه به وضعیت بازار خودرو نوشت: این سازمان فقط هوای خودروسازان را دارد.

کاربری هم عنوان کرد: نمونه آن هم اینکه خودرو پژو ۲۰۷ هاچ بک که قیمتش ۵۴ تومان است و ۲۰۷ صندوقدار به خاطر یه صندوق ۱۰۴ میلیون تومان! این همه همه شکایت و تجمع کردیم، آقای تابش رئیس سازمان حمایت هیچ کاری نکرد. هر چی گفتیم لیست فاکتور بدید این ماشین چی بیشتر از هاچ بکش داره، ندادند. از اسفند پارسال ۲۷ میلیون از ما گرفتن هنوز ماشین ما را تحویل ندادند.

مخاطبی هم نوشت: با پرچم حمایت از مصرف کننده ۲۰۰ درصد قیمت خودرو را گران کردند و هرساله در جاده‌ها باعث تقریبا ۲۰ هزار کشته...
 
کاربری با نام سروش نوشت: از اسم این سازمان مشخص است دچار پارادوکس است. آخرش حمایت از مصرف کننده یا تولید کننده؟
 
فردی هم عنوان کرد: ضد تولید کننده‌ی غیررانتی و حقیقی  و ضد مصرف کننده‌ی واقعی و حامی وارداتچی‌ها و مونتاژکارها و سرمایه‌داران است
 
حسین نوشت: به اسم مصرف کننده به کام تولید کننده، البته بهتر است بگویم مونتاژ کننده.
 
کاربری با نام ققنوس نوشت: عملکرد این سازمان مانند عملکرد دبیر کل سازمان ملل است و فقط ابراز نگرانی و ناراحتی از وقایع پیش آمده می‌کند!!
 
مخاطب دیگر آورده است: آنقدر حمایت از مصرف‌کننده در کشورمان کمرنگ شده که تقریبا همه یادشان رفته که سازمانی به اسم سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده در کشورمان وجود دارد!
 
مخاطبی هم نوشت: در این چند روز اخیر که مردم گرانی‌های لحظه‌ای را تجربه کردند، هر مسئول یا نهادی توپ سوءمدیریت خود را به زمین دیگری انداخت و تلاشی برای حل مشکلات اقتصادی نکرد. در این میان که وظیفه اصلی دو سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و همچنین تعزیرات رسیدگی به حقوق مصرف کنندگان بوده، هیچ تلاش جدی برای کاهش و ثبات قیمت کالا‌ها صورت نگرفته است!

کاربری در مورد نقش این سازمان عنوان کرد: بود و نبود سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد و به نظر می‌رسد که وجود این سازمان فقط برای گول زدن مردم است. بهتر است که سازمان حمایت منحل شود تا هزینه‌هایی که بر کشور متحمل کرده است نیز حذف شود.

مخاطبی هم نوشت: اصلا اساس این سازمان در یک بازار انحصاری مثل بازار کشور ما، اجتماع نقیضین است. (مثلا بین مصرف کننده خودرو و تولید کننده خودرو هیچگاه عادلانه برخورد نمی‌شود، لذا باید دو نهاد جداگانه باشند که هر یک از ذینفع خود حمایت کنند و حمایت از دو بخش که تضاد منافع شدیدی دارند، همزمان غیرممکن است). لذا در عمل می‌بینیم که نه تنها هیچگاه به طور موثر از مصرف کننده (که بر خلاف تولید کننده، دارای زر و زور و لابی قدرت نیست) حمایتی نکرده است، بلکه به صرف وجود چنین سازمانی (صرف نظر از عملکردش) همیشه بزرگ‌ترین اجحاف‌ها در حق مصرف کننده صورت گرفته است؛ لذا پیشنهاد بنده انحلال این سازمان است و بخشی از وظایف آن را می توان به وزارت بازرگانی، بخشی را به سازمان استاندارد و بخش دیگر را به تشکل‌ها و انجمن های صنفی محول کرد.
 
کاربری هم در مورد عملکرد سازمان حمایت نوشت: به این سازمان نمره صفر می‌دهم ....

کاربری دیگر هم در نقد این سازمان نوشت: اصلا مگه کاری هم انجام می‌دهد؟

مخاطبی هم نوشت: اتفاقا اگه به وظایف خود عمل نکند، شرایط بهتر می‌شود، چون اقتصاد دستوری حل نمی‌شود!

فرد دیگر هم نوشت: مگر می‌شود سازمان وابسته و زیر نظر دولت هم زمان حامی تولید کننده و مصرف کننده باشد؟! .... هیچ کجای دنیا مشابه این سازمان را پیدا نخواهید کرد!!؟ ضرر اصلی با وجود این سازمان فقط متوجه مصرف کننده است و بس؛ چرا که بیشتر تولید کنندگان بزرگ و اصلی و نه خرده پا با ... نفوذ و لابی از حمایت سازمان وابسته دولتی و نه مردمی بر خوردار هستند و...
 
کاربری هم نوشت: از این سازمان فقط اسمش مانده و در اصل هیچ کاری نمی‌کند، چون مصرف کننده مهم نیست. حال باید ... این گرونی‌ها از اساس مقبول دولت و مجلس هست یا خیر؟ که بطور یقین همه با این گرونی‌‌ها موافقند. در بحث فولاد ظرف یک هفته گذشت ۱۰ ای ۱۵ درصد افزایش قیمت را شاهد بودیم هیچ ناظری وجود ندارد و اساساً خود کارخانجات فولاد که تماماً دولتی هستند، مسبب و صحنه گردان آن هستند به قول جناب زنگنه وزیر نفت تا جایی که مردم تحمل کنند گرونی ادامه دارد، حال باید دید مردم چقدر تحمل می‌کنند.
 
فردی با نام کارگر هم عنوان کرد: ... سایت این سازمان را ببینید قیمت‌ها برای ۱ الی ۲سال پیش است.
 
اسدی هم نوشت: به نظرم اگر سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان با سازمان تعزیرات ادغام و زیر نظر قوه قضائیه مدیریت شود، خیلی به نفع مردم خواهد بود. بی‌طرف نبودن سازمان حمایت که خود زیر مجموعه وزارت صمت است× در نظرات همه عزیزان اشاره شده، مخصوصاً در موضوع خودرو و حمایت وزارت صمت از خودروسازان و سکوت سازمان حمایت را مشاهده کردیم.
 
مخاطبی هم نوشت: خدا رو شکر نه مصرف کننده راضی است نه تولید کننده (مگر تعداد معدودی از تولید کنندگان....) ظاهرا بودن و نبودن این سازمان تاثیر خاصی ندارد.
 
کاربری هم عنوان کرد: این سازمان بهترین عملکرد را در حمایت از تولیدکنندگان داشته است. اسم آن باید عوض شود و سازمانی مردم نهاد که وظیفه خاص آن حمایت از حقوق مصرف کنندگان باشد، ایجاد شود....
 
احمد هم با اشاره به بازار خودرو و نقش سازمان حمایت عنوان کرد: هیچ گونه قدرت اجرایی در مقابل خودروسازها ندارد و رئیس این سازمان فقط قول‌هایی می‌دهد که نمی‌تواند عمل کند.
 
رضا هم نوشت: حمایت واقعی از مصرف کننده زمانی است که از تولید حمایت شود و میزان تولید هر کالای مهم و اساسی و استراتژیک در حد نیاز یا حتی بیشتر از نیاز واقعی جامعه باشد و همین‌طور با گسترش فروشگاه‌های بزرگ که خریدشان را مستقیما از کارخانجات یا کشاورزان انجام می دهند دست واسطه ها کوتاه شده و نهایتا از مصرف کننده حمایت واقعی می‌شود و الا در شرایط فعلی ده‌ها سازمان حمایت هم کارا نخواهند بود.
 
علی کریمی نام کاربر دیگری است که نوشت: در هیچ کشوری یک تشکل نمی‌تواند حقوق دو جامعه با اهداف متضاد را مدیریت کند. این تشکل از نظر شکلی مشکل دارد و جز ایجاد هزینه برای تولیدکننده و مصرف کننده هیچ کارکردی نداشته و نخواهد داشت.... .مخاطبی هم مطرح کرد: ماهیت این سازمان در نتاقض است، نمی‌شود یک سازمان هم حمایت کننده از تولید کننده باشد و هم مصرف کننده؛ مثل اینکه یک وکیل در دادگاه هم وکیل شاکی باشد و هم متشاکی.
 
کاربری هم نوشت: تفکر کدخدامنشی، بینابینی، نه سیخ بسوزه نه کباب، راه میانه را بگیر باعث شده یک تشکیلات عریض طویلی درست کنیم که خودشان هم مانند باید چکار کنند. سیستمی که قرار در حمایت از مصرف کننده بر کار تولید که نه توزیع کننده نظارت کند، با اسمش مغایرت دارد، .... پس نتیجه می‌گیریم باید سازمان حمایت از مصرف کننده به صورت قاطع در حمایت از بازار مصرف بر فعالیت تولید و از ان مهم‌تر توزیع نظارت دقیق داشته باشد.
 

*******

نتیجه گیری:

با توجه به جایگاه قانونی و وظایف سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان و به وضعیت بازار‌ها و افزایش قیمت‌‌ها یا بهتر باید گفت گرانی‌ها، مخاطبان الف همه، همه به عملکرد این سازمان نقد داشتند که به دلایل مختلف به وظیفه خودش نوانست عمل کند، حتی یک مخاطب عملکرد این سازمان حمایت نکرد، البته وجود این سازمان حمایت الزامی است، همان طور که در سایر کشورها هم چنین سازمان‌هایی برای حمایت از مصرف کننده وجود دارد، اما چرا سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده که باید هوای هر دو طرف را داشته باشد، نتوانسته است رضایت مردم را کسب کند، سوالی که باید به صورت کارشناسی شده به آن پاسخ داده شود و دولت و مجلس باید به دنبال تغییر و تحول این سازمان مهم که باید پاسخگوی مردم هم باشد، مهم باشند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۶۶۷۱۲۱۵:۴۰:۵۶ ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
نظام پزشکی هم همینجوره یعنی شاکی و متشاکی و قاضی خودشونن.
ناشناس۷۶۷۴۰۰۰۸:۰۷:۵۹ ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
وزارت علوم خصوصا با این وزیر افتضاح شده دست آقای روحانی درد نگنه با این انتخابهاش مردم رو بیچاره کرده خوشبختانه یا بدبختانه هیچ کس هم رسیدگی نمیکنه
ناشناس۷۶۶۷۲۱۱۵:۵۴:۲۰ ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
به ۲۰۷ یه صندوق اضافه کردن ۵۰ میلیون قیمت رو بردن بالا!!!!!!! تفاوت ۲۰۶ هاچ بک و صندوقدار فقط یک میلیون تومنه
ناشناس۷۶۶۷۳۶۱۶:۰۷:۵۷ ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
سلام بنظر میرسد این سازمان باید منحل تا عده ای حقوق مفت نخورند چون نه تنها از مصرف کننده حمایت نمیکند بلکه برعکس حمایت از سرمایه دار است
محمد۷۶۶۷۸۱۱۶:۴۲:۱۴ ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
با سلام بنده به شخصه چهار ماه هست پیگیر قیمت 207 صندوقدار بودم و تماما هم با ماده و موارد قانونی جلو رفتم متاسفانه در این سازمان هیچ کس پاسخگوی مصرف کننده و جالب تر اینکه کل کارکنان ابراز بی اطلاعی می کنن از نحوه قیمت گذاری بنده و حدود 4 هزار ایرانی در زمان دلار 4 تومنی خودرو ثبت نام کردیم ولی الان با دلار 12 تومنی کل خودرو رو محاسبه کردن و هیچکس پاسخگو نیست و به طور آشکار ماده 6و8و4 رو نقض کردن و سازمان حمایت جالب هست که هیچ اطلاعی از موارد و ماده های گفته شده نداره و وقتی ماده های قانونی رو براشون باز می کنیم فقط به نفع تولید کننده برداشت شخصی می کنند در حالی که هیچ وکیل و قانون گذاری چنین برداشتی رو از این ماده های قانونی نمی کنه خواهشمند است پیگیری کنید
ناشناس۷۶۶۷۹۰۱۶:۵۰:۴۱ ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
ماشین خریدم سایپا میگه به جاش پراید یا تیبا بگیرم و خیلی جالبه که ماشین داشتن اما برای اینکه به من ندن گفتن نداریم بعد هموم ماشین توی بازار به قیمت روز فروختن هر چه سازمان حمایت رفتم ره به جایی نبردم هم قرار داد داشتم و هم سند اما پیچوندن منو ....خب ما باید چه کار کنیم
ناشناس۷۶۶۷۹۵۱۶:۵۴:۵۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
در حالی که دو خودروساز بزرگ کشور هفته گذشته اعلام کردند که قیمت تمام شده خودروهای تحویلی تا پایان دی ماه به مبلغ گذشته محاسبه می‌شود و مشتریانی که مبلغ اضافی پرداخت کردند با مراجعه به نمایندگی ها می توانند مبلغ مازادشان را بگیرند، ولی نمایندگی‌های آنها در واکنش به این موضوع می‌گویند که دستورالعمل اجرایی این اقدام تا اسفند به آنها ابلاغ نخواهد شد!
علی 671۷۶۶۸۲۷۱۷:۳۶:۱۷ ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
باید خدا را شکر کنیم که هست و این گرونی ها را برایمان بوجود می آورد .و به مصرف کننده اعتنایی ندارد ..
ناشناس۷۶۶۸۹۳۱۸:۵۳:۴۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
سازمانی تشریفاتی و هزینه بر که خرج آن بیشتر از دخلش می باشد.
ناشناس۷۶۶۸۹۴۱۸:۵۴:۵۲ ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
حتی یک نفر راضی نبوده، ولی با این افتضاح، شاید شکایت هم بکنند، هی روزگار
گندم۷۶۶۸۹۶۱۸:۵۶:۰۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
واقعا حیف از پول بیت المال که صرف هزینه این سازمان بی کفایت می شود بنده از ایران خودرو به دلیل امتناع از ارایه خدمات کارت طلایی توسط این سازمان شکایت کردم بعد از کلی وقت کشی و چند ماه معطلی اخرین جواب کارشناس محترمشان در سازمان صنعت معدن تجارت میدان ولیعصر این بود که ایران خودرو بخشنامه کرده خودروهای تصادفی شامل کارت طلایی نمی شوند منم به ایشان گفتم شما کارمند ایران خودرو هستید یا سازمان حمایت از مصرف کنندگان...واقعا اگر این سازمان منحل شود به نفع مردم وهمه کشور است وبه نظرم اصلا خروجی نداشته وندارد در هیچ زمینه ای فقط حاشیه امنی شده برای متخلفان اقتصادی وغیره
ناشناس۷۶۶۹۰۹۱۹:۰۹:۳۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
این سازمان فقط از بودجه بیت المال مصرف میکند و جز زیان چیزی برای کشور ندارد
ناشناس۷۶۶۹۱۵۱۹:۱۸:۵۸ ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
...خودرو ساز پول ملت رو بالا کشیده و قوه قضاییه هم ..... نگاه می کنه. اگه ... می خواست.. که ورود کنه یا نه انقدر طی نمی کشید
علی۷۶۶۹۷۷۲۰:۱۴:۵۶ ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
البته ما هم نوشتیم ، سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده یعنی رفیق و.....
ناشناس۷۶۶۹۸۶۲۰:۱۹:۳۹ ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
سازمانی که نبودنش بهتر از بودنش میباشد حداقل بیت المال مردم را برای انها هزینه نمیکنند. در رابطه باشرکتهای های خودروی این سازمان چه نقشی دارد وچه اقدامی به نفع مردم انجام دادند؟
ناشناس۷۶۷۰۲۶۲۰:۴۴:۱۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
سلام ممنون از نگارنده مطلب در خصوص سازمانی که که متاسفانه ;حمایت ;را یدک میکشدکه مصرف کننده را کاملا از یاد برده.از واردکننده و از برخی تولید کننده های سود محورمحض ;حمایت انچنانی میکند.که باید نام سازمان حمایت از تولید کننده بر آن نهاد. سایت محترم الف یکی دیگر از نهاد های وابسته سازمان تهیه وتولید مواد معدنی هست که در اختصاص محصول اولا رانت در آن گاهامشهود بوده ودر مواردی کمر به نابودی واحدهای تولید کوچک ومتوسط بسته در آن شکی نمی توان کرد.
ناشناس۷۶۷۰۹۳۲۱:۵۱:۵۹ ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
یک سازمانی که منفعت نبودش به مراتب بیشتر از بودنش است تنها نفع آن برای یک سری کارمند که اساسا برون دادی از فعالیتشون برای مردم قابل رویت نیست من بعنوان فردی چند سالی در ارتباط نزدیک با این مجموعه کار کردم مجموعه ای به حقیقت زائد
ناشناس۷۶۷۳۸۰۰۷:۵۶:۱۹ ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
کارخانه وشرکتی کالارابه مردم گران میفروشد تعزیرات میلیاردها تومان جریمه میکند مردمی که گران خریدند وپول اضافه دادند چه میشود
ناشناس۷۶۷۳۹۵۰۸:۰۶:۴۷ ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
هیچ سازمانی مثل خود مصرف کنندگان نمیتونن روی قیمتها تاثیر بزارند فقط کافی هر چیزی گران شد یه مدت نخرید منتها تا اسم تحریم و نخریدن میاد زود یه عده دادشون میره بالا که فقط میگید نخرید نمیشه نخرید و از این حرفا یه مثال میزنم که یه بار توی آلمان بعلت گران شدن لبنیات مردم ۱۴ ماه نخریدند تا قیمتها درست شد
ناشناس۷۶۸۰۰۰۱۱:۴۱:۳۱ ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
ببخشید پس نقش دولت چیه اگه اینجوره مردم پس خودشان هستند دولت می خوان برای چی ؟ چرا همیشه مردم مقصر می شن ؟ یعنی این بار هم باز مردم شدند مقصر و طفلی شد دولت !!!
ناشناس۷۶۸۰۱۳۱۱:۴۴:۲۲ ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
اگر به شما باشه باید مردم هیچی نخرن . یعنی این تئوری شماست در اقتصاد ؟ اصلا اقتصاد به چه دردی می خوره .
ناشناس۷۶۷۴۶۵۰۸:۳۷:۳۸ ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
متاسفانه در داخل کشور ما مجموعه های زیادی دایم که به هیچ کس پاسخگو نیستند و خود را فراتر از قانون می دانند. اصلا خنده داره که یک سازمان هم منافع تولید کننده را بتواند حفظ کند و هم منافع مصرف کننده. چون اصلا منافع این دو حداقل در کشور ما متناقض هستند.
سید مصطفی۷۶۷۹۷۲۱۱:۳۳:۲۷ ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
چه حمایتی؟ آدم کیف می کنه!
رضا۷۶۷۹۹۵۱۱:۳۹:۲۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
اصلا اسم این سازمان متناقض و مسخره است،چه برسه به کارش
مازندرانی۷۶۸۰۴۳۱۱:۵۱:۳۱ ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
فعلا بستن فضای مجازی بیشتراز بستن این سازمان بی مصرف اهمیت دارد
مهدی۷۶۸۱۲۶۱۲:۲۱:۲۲ ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
خیلی سادست. زمانی که اشتغال رو باید یک عده شرکت ها ایجاد بکنند و دولت کاری از دستش بر نمیاد چند چیز میشه گروگانه کارخونه دارا. اولیش و مهمترینش حق و حقوق کارگرا و مصرف کننده هاست. دومیش محیط زیست و سومیش هزینه های نهاده هاست مثل آب و برق و ... . کارخونه دارا اینو و میدونن و با ترسوندن دولتیا که اگه فلان کار و بکنین کارخونه رو تعطیل میکنم همه این حقوقارو به گروگان گرفتند. در این وضعیت نمیشه پیگیر حقوق مصرف کننده ها بود. مثلا چند وقت پیش در مورد قیمت خودرو این شرکتها فقط از بیکاری کارگرای این صنعت و صنایع وابسته صحبت بود که طبق معمول نتیجه داد و خودروها گرون شد.
سعید۷۶۸۲۱۴۱۲:۵۲:۱۸ ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
به نظر میرسد در این آشفته بازار اقتصاد کشور، مقامات و عناصر تعیین کننده این سازمان نیز با افتادن به دام تولیدکنندگان عمده کشور و .... عمده در کشور، در قرار میگیرد، دفاع از حقوق و منافع مصرف کنندگان اصولا از یاد برده و صرفا مدافع حقوق این دسته از تولید کنندگان شده اند
ناشناس۷۶۸۲۸۲۱۳:۲۱:۰۷ ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
سازمان عریض و طویلی که فرمایشی از بالاست و هیچ آبی از آن برای مصرف کننده گرم نمیشود و نبودش از بودش بهتر است
ناشناس۷۶۸۸۴۷۱۸:۰۰:۱۴ ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
جمع کنید بساط این..... را
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین