پس از سه ماه اولین سینمای تهران گشایش یافت

گروه سیاسی الف،   3971119022

دیروز پس از سه ماه، اولین سینمای تهران مجدداً گشایش یافت. این سینما اعلام کرده است که برابر نظرات آیات عظام تنها به نمایش فیلم‌های برجسته‌ی سینمایی مبادرت خواهد کرد و هیچ‌گونه فیلمی که خلاف اخلاق و عفت عمومی باشد به نمایش نخواهد گذاشت.

سینما شهر قشنگ از دیروز با نمایش فیلم «ساعت ۲۵» با بازیگری آنتونی کویین گشایش یافت و با استقبال گروه زیادی از سینماروهای تهران روبرو شد. سینما شهر قشنگ گفته‌ی امام خمینی در مورد سینماها را با پلاکارت بر سردر سینما نصب کرده است.

همزمان با آتش‌سوزی سینما رکس آبادان، تعداد سینماروهای کشور به نصف کاهش یافت. در آتش‌سوزی ۱۴ آبان که در آن عمده‌ترین سینماهای تهران از میان رفت، همزمان با تعطیل سینماها و عدم امنیت، مدیر کمپانی فوکس قرن بیستم در ایران که آثار کمپانی یونیورسال را نیز توزیع می‌کند از کشور خارج شد و گفته می‌شود که بزودی این کمپانی آمریکایی تعطیل خواهد شد. علاوه بر کمپانی فوکس، شرکت آلدارم که پخش‌کننده‌ی فیلم‌های کمپانی‌های کلمبیا، پارامونت، برادران وارنر و چند کمپانی دیگر است نیز تعطیل می‌شود. این کمپانی‌ها در طول حیات خود در ایران با اجاره‌ی فیلم‌ها به سینماها با پورسانت گزاف، مقدار معتنابهی ارز از کشور خارج کردند.

امروز ۱۹ بهمن، راهپیمایی به نفع مهندس بازرگان نخست وزیر منتخب امام خمینی، تهران و دیگر شهرهای ایران را تبدیل به دریایی پرتلاطم کرد. درحالیکه از میدان فوزیه تا میدان آزادی را فرشی از مردم پوشانده بود خبرهای رسیده از شهرستان‌ها حاکی است که تمامی شهرها و حتی پاره‌ای از روستاها عرصه‌ی عظیم‌ترین راه‌پیمایی و تظاهرات خیابانی بود. میلیون‌ها نفر فریاد می‌زدند «بازرگان، بازرگان، نخست‌وزیر ایران».

حضور بی‌وقفه‌ی صدها هزاران نفر در میادین بزرگ تهران: سپه، بهارستان، فردوسی، ۲۴ اسفند و فوزیه در اولین ساعات بامدادی تهران ابری را غرق در روشنی و نور آزادی کرد. در میدان فوزیه راس ساعت هشت حرکت راهپیمایان آغاز شد. اولین گروه، جامعه‌ی معلمان مسلمان بودند که بیش از پنج هزار نفر بودند و شعار می‌دادند «فرموده‌ی خمینی برای ما چو جان است، نخست‌وزیر محبوب مهدی بازرگان است».

در حاشیه‌ی راهپیمایی امروز برای اولین بار عکس‌های رنگی و بزرگ بازرگان به فروش می‌رسید و جالب اینکه خریداران عکس‌ها بلافاصله آن را به چوبی آویخته و سر دست بلند می‌کردند. در راهپیمایی امروز تعداد زنان شرکت‌کننده در تظاهرات به تعداد چشمگیری نسبت به راهپیمایی‌های گذشته افزایش یافته بود و باید تاکید کرد عده‌ی زنانی که هیچ‌گونه حجابی به سر نداشتند فوق‌العاده زیاد بود. این زنان بیشتر کارمندان رادیو تلویزیون و سایر ادارات خصوصی و دولتی بودند که به همراه خانواده‌ی خود در این تظاهرات شرکت داشتند. از ساعت هشت صبح در تقاطع نواب - آیزنهاور یک گروه وسیع تظاهرکننده که همگی زن بودند با صدای بلند فریاد می‌کردند «این است شعار دولت: دزدی، چپاول، غارت».

امروز حوالی ساعت ۱۰:۳۰ نزدیک به ۴ هزار تن از همافران و درجه داران و خلبانان نیروی هوایی از حوالی میدان فوزیه گذشتند و از طریق خیابان روشندلان به سیل راهپیمایان پیوستند. افراد نیروی هوایی لباس نظامی به تن دارند و شعارهایی به نفع خمینی و بازرگان می‌دهند. اطراف آنان مردم زنجیر تشکیل داده‌اند و بشدت مواظب هستند که کسی از آنان عکس‌برداری نکند. در این میان مردمی که در حاشیه‌ی خیابان و داخل پیاده‌روها ایستاده‌اند افراد نیروی هوایی را بشدت تشویق می‌کنند و عده‌ای از آنان نیز گریه می‌کنند. در میان افراد نیروی هوایی نزدیک به ۱۰۰ درجه‌دار نیروی زمینی با اونیفورم نظامی نیز دیده می‌شوند. این گروه شعار می‌دهند «سلام بر بازرگان نخست وزیر ایران، درود بر خمینی رهبر آزادگان».

با وجود اینکه اعلام شده بود آیت‌الله العظمی امام خمینی بعلت برنامه‌ی راهپیمایی امروز برنامه‌ی دیدارهای خویش را لغو کرده‌اند، معذلک امروز هزاران تن از افراد نیروهای مسلح در خیابان ایران و اقامتگاه آیت‌الله العظمی امام خمینی بطرفداری از مهندس بازرگان رژه رفتند. در این مراسم از همه‌ی نیروها و همچنین همافران شرکت داشتند و مراسم ابراز وفاداری بصورت رژه انجام گرفت و اصلاً شعاری داده نشد. نیروهای مسلح در این رژه عکس‌های امام خمینی و بازرگان را در دست داشتند.

گزارش خبرنگاران کیهان حاکی است که امروز گروه‌های بسیاری از جوانان تظاهرکننده با خودکار ماژیک روی شکم خود نام و نام خانوادگی و شماره تلفن خود را نوشته‌اند تا در صورت بروز حادثه‌ای بتوان بفوریت آنان را شناسایی کرد.

ساعت پنج صبح امروز دوتن از جوانان عضو کمیته انتظامات گرگان که در خیابان‌ها پاسداری می‌کردند بر اثر تیراندازی ماموران انتظامی کشته شدند. دو جوان پاسدار دیگر نیز مجروح شدند. مقتولان تیراندازی، برات آبروزی و رجب سلیمانی بودند. به دنبال قتل این جوانان، پاسبانی به نام حمزه حسینی بطرز مشکوکی به قتل رسید و جسد او را به درخت حلق‌آویز کردند. پس از این ماجرا ماموران انتظامی به خیابان‌ها ریختند و شروع به تیراندازی به سوی مردم کردند.

مردم که وحشت‌زده بودند به خانه‌ها پناه بردند. هم اکنون هیچکس جرئت ندارد به خیابان‌ها بیاید. چندین خانه و مغازه در نقاط مختلف شهر به آتش کشیده شده است. آتش و دود از نقاط مختلف گرگان زبانه می‌کشد. گروهی از جوانان زیر رگبار گلوله به کمک خانواده‌ها شتافته‌اند. عده‌ای از مردم که خانه‌هایشان در کوچه‌ها قرار دارد وحشت‌زده جلوی خانه‌های خود اجتماع کرده‌اند. هنوز آتش‌نشان‌ها به محله حریق‌ها نرسیده‌اند. مامورین آتش‌نشانی و ضمن اظهار اینکه ما امنیت نداریم تا برای جلوگیری از وسعت حریق به شهر بیاییم، از انجام وظایف محوله خودداری کردند.

 

مردم دسته‌دسته برای اهدای خون به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند. کلیه پزشکان برای مداوای مجروحان به حال آماده‌باش در آمده و به بیمارستان‌ها شتافته‌اند. مردم در کامیون‌ها و اتومبیل، در سایر خیابان‌ها به سایر افراد در خدمات کمک می‌کنند. وسایل کمک‌های بهداشتی و درمانی به طرف بیمارستان‌ها سرازیر است.

شب گذشته انفجاری در نمایشگاه عکس شهدا و مجاهدین خلق واقع در خیابان آذربایجان تهران رخ داد و تعدادی از این عکس‌ها از بین رفت. دیشب چندین نفر از ساکنان محل انفجار ضمن تماس با خبرنگار کیهان اظهار داشتند ساعت یازده‌ونیم ما در منازل خود بودیم که ناگهان با صدای انفجار وحشت‌زده به بیرون از خانه آمدیم. ابتدا نمی‌دانستیم چه اتفاقی روی داده و بعداً متوجه شدیم محل عکس‌های شهدا و مجاهدین را یک گروه ناشناس منفجر کرده است.

منبع: کیهان

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  11. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  25. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

آخرین عناوین