پزشکیان: نباید راه شهیدان را گم کنیم/ دچار غرور شدیم/ جای اینکه تربیت کنیم، دستوری عمل کردیم

گروه سیاسی الف،   3971119002 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

نایب رییس مجلس با تاکید بر اینکه نباید راه شهیدان را گم کنیم گفت: باید رفتار خود را با رفتار افرادی که خود را با تمام وجود برای کشور کار می‌کنند، هماهنگ کنیم .

پزشکیان: نباید راه شهیدان را گم کنیم/ دچار غرور شدیم/ جای اینکه تربیت کنیم، دستوری عمل کردیم

به گزارش فارس، مسعود پزشکیان با اشاره به دستاوردهای 40 ساله انقلاب اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک اتفاق بسیار بزرگی در منطقه بود و با وجود اینکه قدرت‌های بزرگ همیشه خودشان حاکمیت‌ها و سیاست‌های کشورها و منطقه را تعریف می‌کنند اما این روندی که در ایران رخ داد خارج از حیطه قدرت آنها بود و بستری که بر این روند وجود داشت بستری بود که از درون مردم، روشنفکران، افراد مذهبی و اعتقادی و حتی جناح‌ها و تشکل‌های سیاسی مختلف شکل گرفت.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، افزود: آن زمان همه به دنبال این بودند که در قبال همه اتفاقاتی که در کشور رخ می‌دهد و تسلیم بلامنازع سیاست‌های بیگانگان هستند، بایستند و طبیعتا با وجود قدرت مطلقی که آنها داشتند و پشتیبانی که اروپا و آمریکا از آن رژیم می‌کرد اما در نهایت نتوانستند ادامه دهند و حضور مردم باعث شد که کشور را ترک کنند و با هزینه کم و خونریزی کمتری بسیار سریع توانستیم رژیم را ساقط کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آن افرادی که اوایل انقلاب بودند با تمام وجود به دنبال این بودند که به مردم خدمت کنند و عدالت، جمهوریت، آزادی و استقلال را در کشور پیاده کنند و طبیعتا دشمنان و آن کسانی که این روند را در کشور نمی‌پذیرفتند، نمی‌خواستند که این اتفاقات در کشور رخ دهد و کودتا، جنگ‌های قومی، دعواهای خیابانی و اعتقادی به راه انداختند چراکه هر کدام از این دعواها به یک سری افرادی وصل بود که آن طرف نشسته بودند و برای ایران نقشه می‌کشیدند.

با وجود تحمیل جنگ اما توسعه ها ادامه داشت

وی ادامه داد: رهبریت حضرت امام و یاری همه نیروها، منجر به شکست رژیم پهلوی شد اما بعد جنگ 8 ساله بر ایران تحمیل شد و علی‌رغم اینکه در جنگ بودیم توسعه‌های بسیاری در بهداشت و درمان، اشتغال، توسعه و تولید داشتیم. همانطور که می‌دانید زمانی که جنگ می‌شود بحث بهداشت و درمان باید افت کند و مشکلات افزایش یابد اما در همان ابتدا فعالیت‌هایی در حوزه بهداشت و درمان، توسعه کشاورزی، جهاد و همچنین توسعه‌های مختلفی رخ داد به طوری‌که سازمان بین‌المللی را به تحسین واداشت و هم کارشناسان آنها باور نمی‌کردند که این اتفاقات در این کشور با چنین امکاناتی رخ دهد.

پزشکیان افزود: زمانی که در عراق جنگ شد مرگ و میر مادران و نوزادان و مشکلات بهداشتی بر آنها غالب شد، اما ایران در زمان جنگ اقدام به توسعه روستاها، راه، مراکز و خانه های بهداشت، تربیت پزشک و نیروی انسانی و مدرسه و حتی گاز و برق کرد. جنگی که تحمیل شد هزینه سنگینی برای ایران داشت البته از نظر ریالی خیر بلکه از نظر نیروها و سرمایه‌های انسانی که با باور و اعتقاد در فکر خدمت به مردم و ساختن کشور و بی‌منت برای مردم کار کردن بودند چراکه جنگ آن افرادی را که دنبال قدرت نبودند از ما گرفت که دیگر به این سادگی مشابه آنها را در کشور پیدا نمی‌کنیم.

مشکلات ساختاری به دلیل نبودن افرادی است که دنبال قدرت نیستند

نماینده مردم در مجلس دهم اظهار داشت: اگر اکنون مشکلاتی را بعد از 40 سال در برخی از ساختارهای اداری و یا سیستمی داریم به دلیل این است که آن افرادی که دنبال قدرت نبودند را نداریم و این باز برنامه‌ای بود که دشمن طراحی کرد. در برنامه هسته‌ای اگر دشمنان با تروریسم مخالف هستند پس چرا دانشمند هسته‌ای را ترور می‌کنند و از ترور نیز ابایی ندارند و آن را گردن می‌گیرند. در اوایل انقلاب نیز در ترورهای خیابانی آن 72 تنی که در ساختمان جمهوری شهید کردند بهترین‌هایی بودند که به سادگی شبیه آنها پیدا نمی‌شود به عنوان مثال دیگر شبیه شهید بهشتی وجود ندارد چراکه بهشتی یک روحانی عالم، روشن، مجتهد و در ضمن آگاه به دنیا و احوال زمان بود و خارج از حوزه با اندیشه‌ها و نگاه‌های مختلف آشنا بود و حتی شهید مفتح، شهید مطهری و شهدای جمعه و جماعت و بسیاری از افراد خوب را در این کشور شهید کردند.

وی عنوان کرد: دشمن می‌داند که اگر افراد لایق و خوب را از ایران بگیرد افرادی می‌مانند که حتی اگر خوب هم باشند اما آن نگاه و بینش را که باید می‌داشتند ندارند و با آن نگاه‌ها فاصله دارند و این فاصله‌ها باعث شده که یک سری از مشکلاتی که در کشور با آن مواجه هستیم هم در مدیریت‌ها و هم در ساختارهای مذهبی و فکری و هم در جریانات سیاسی وجود دارد و اینها را نیز از بیرون تقویت و اعمال می‌کنند.

روز به روز به قدرت ایران افزایش می‌یابد

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه نباید راه شهیدان را گم کنیم گفت: باید رفتار خود را با رفتار افرادی که خود را با تمام وجود برای کشور کار می‌کنند، هماهنگ کنیم که البته گفتن این حرف‌ها ساده است اما اجرا کردن آن سال‌ها زمان می‌برد تا تغییر رفتار در خودمان ایجاد کنیم و یا کسی را پیدا کنیم که خودساخته باشد و بتواند اجرایی کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بعد از 40 سال با وجود تمام هجمه‌ها و کوشش‌هایی که این قدرت‌های سلطه‌گر برای به زانو درآوردن نظام جمهوری اسلامی انجام می‌دهند، اما روز به روز قدرت ما از نظر ثبات افزایش پیدا می‌کند اما از طرف دیگر قدرت ما در داخل و سرمایه‌های اجتماعی به دلیل رفتارهای درونی سیستم خودمان، آن صلابت و توانش را از دست می‌دهد و باید کاری کنیم که سرمایه و اعتماد اجتماعی با رفتاری که نماینده، مدیر، امام جمعه، مسئولان مذهبی و این جریانات دارند در جامعه حفظ و تقویت شود.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر نتوانیم سرمایه اجتماعی را در کشور تقویت کنیم و به مردم نتوانیم ثابت کنیم که خدمت‌گذار آنها هستیم، دشمن و آن کسانی که به دنبال ناآرامی و بر هم زدن ساختار فکری ما هستند را تقویت می‌کنیم و در حقیقت آب در آسیاب آنها خواهیم ریخت.

از نظر فرهنگی خوب تقویت نشدیم/ یک مقدار دچار غرور شدیم و به جای اینکه تربیت کنیم، دستوری عمل کردیم

پزشکیان با اشاره به اینکه از نظر فرهنگی تقویت نشدیم افزود: یک مقدار دچار غرور شدیم و به جای اینکه تربیت کنیم، دستوری عمل کردیم چرا که تربیت و تغییر رفتار با دستور شکل نمی‌گیرد یک مقدار می‌تواند دستور باشد اما یک مقدار دیگر تشویق است در قرآن نیز به بشارت و نظارت تاکید دارد؛ خیلی وقت‌ها حرف‌ها را به صورت امر و نهی انجام می‌دهیم اما باید بدانیم که با امر و نهی نمی‌شود باور و اعتقاد ایجاد کرد چراکه باور و اعتقاد چیزی است که در دل افراد باید شکل بگیرد و با اغنا و پذیرش قلبی است نه اینکه با پذیرش امری و سر خم کردن صورت بگیرد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، گفت: در رابطه با مسائل فرهنگی مشکل داریم  با وجود اینکه کانون‌های فرهنگی، مدارس، دانشگاه‌ها و صدا و سیما در اختیار ما است اما مردم از ما حرف نمی‌خواهند بلکه می‌خواهند به آن چیزهایی که ادعا می‌کنیم عمل کنیم. اخلاق خوب، رفتار خوب، حرف حسنه و عدالت را می‌خواهند و می‌فهمند. در زمان شاه می‌توان گفت خوب و بد چیست اما الان نمی‌توان گفت باید خوب بود بلکه باید عمل کرد.

تحول فرهنگی در کشور ضروری است

وی ادامه داد: به نظر بنده از نظر فرهنگی باید یک تحول و دگرگونی در نوع گفتگو و بحث‌ها باید داشته باشیم و واقعیت این است که از نظر فرهنگی آن جوری که ادعا می‌کردیم اما نتوانستیم به مردم ثابت کنیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطر نشان کرد: امیدوارم که شرمنده شهدا و رزمنده‌هایی که این کشور را حفظ کردند و اجازه ندادند با تمام تهاجم‌ها حتی یک وجب از خاک ایران دست دشمنان بیفتد نشویم و ایرانی آباد، مستقل و آزاد بسازیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۶۴۹۶۲۰۶:۳۷:۵۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
کار را تمام شده بدانید پوسیدگی از درون با احمدی نژاد آعاز شد
ناشناس۷۶۵۰۶۶۰۹:۴۹:۵۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
این اقا در شعار بسیار خوب عمل کرده
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

پربحث‌های هفته

  1. این صدای اقتدار ایران است ...

  2. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  3. وحدت ملی با وعده صادق

  4. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  5. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  6. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  7. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  8. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  9. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  10. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  11. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  12. اسراییل چه باید بکند؟ 

  13. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  14. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  15. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  16. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  17. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  18. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  19. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

آخرین عناوین