کامنت‌های برتر مخاطبان الف؛ چرا مسئولان در برابر کارهای‌شان پاسخگو نیستند و مصونیت دارند؟ مسئولان! به جای التماس غربی‌ها، جلوی فساد آقازاده‌ها را بگیرید/ حقوق ۱۹ میلیونی و داشتن لکسوس یعنی طبقه معمولی جامعه هستی!/ قوه قضاییه به پرونده آنها که خزانه را خالی کردند، ورود کند

گروه سیاسی الف،   3971118079 ۳۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

در هفته جاری اتفاقات زیادی رخ داد و با توجه به وظیفه‌مان آن‌ها را پوشش دادیم؛ از آنجا بینندگان محترم الف با ارائه نظرات خود در ذیل اخبار و گزارشات منتشر شده، در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت کردند که در ادامه برخی از نظرات برتر را انتخاب کرده و در ادامه مشاهده‌ می‌کنید.

مسئولان! به جای التماس غربی‌ها، جلوی فساد آقازاده‌ها را بگیرید/ حقوق ۱۹ میلیونی و داشتن لکسوس یعنی طبقه معمولی جامعه هستی!/ قوه قضاییه به پرونده آنها که خزانه را خالی کردند، ورود کند

به گزارش الف، در هفته‌ای که گذشت کانال مالی میان ایران و اروپا تاسیس و بیانیه‌ای چند روز بعد از آن توسط اتحادیه اروپا منتشر شد. وقوع این دو اتفاق باعث بحث و واکنش رسانه‌ها شده و در سایت الف هم دو مطلب زیر در این‌باره منتشر شد:

بیانیه تحقیرآمیز اتحادیه اروپا؛ داستان ایران و غرب پیچیده‌تر می شود

اینستکس در راستای تحریم‌های آمریکا است و منافع ایران را تامین نمی‌کند/ تمام فعالیت‌های ما زیر نظر اروپایی ها انجام خواهد شد/ اروپایی‌ها به دنبال اجرای برجام ۲ و ۳ هستند

کاربران الف هم واکنش‌های زیادی داشتند که بخشی از آنها را می‌خوانیم.

*ما مردم عادی که از روز اول گفتیم اروپا و آمریکا یکی هستند، آنها جنگ زرگری باهم راه می‌اندازند تا برای فریب امثال ما. حالا هم دیر نشد باید ما دست به زانوی خودمان بگیریم و بلند شویم؛ آنچه که برای همه دنیا معلوم شد غیر قابل اعتماد بودن آمریکا و اروپا است که برجام توانست نقاب از چهره منافقشان بردارد. مسوولین باید اعلامیه ختم برجام را صادر و دستور غنی سازی اورانیوم بالآی ۲۰درصد را بدهند.

 *سالهاست حرف اتحادیه اروپا همین بود.چه قبل برجام چه بعد برجام و چه آلان. هیچگاه اتحادیه اروپا در زمینه آزمایش موشکی ما کوتاه نیامده، هیچگاه ازحضور نظامی ایران در کشور دیگر استقبال نکرده، بلکه ابراز نگرانی کرده است؛ همچنین در زمینه حقوق بشر. اتحادیه اروپا، آمریکا، روسیه و چین و هر کشوری که... در دنیا تعیین کننده است، سر امنیت اسرائیل کوتاه بیا نیست.

*هرچه جلوی غربی‌ها بیشتر کوتاه بیایید، آنها بیشتر می‌خواهند، طوری که حتی خواهند گفت پالایشگاه‌های نفت‌تان را هم باید به ما بدهید. ای کاش مسئولان به جای التماس غربی‌ها، جلوی فساد آقازاده‌ها و مدیرانشان را در داخل کشور می‌گرفتند و مالیات از قاچاقچیان و رانت خواران در دستگاه‌ها می‌گرفتند تا به وضعی دچار نشوند که مجبور باشند هر چه غربی‌ها می‌گویند، بپذیرند؛ حتی اگر به تحقیر ملی ایران بیانجامد.

*اگر اروپا بیانیه تحقیر آمیز بدهد عجیب نیست چرا که خودی نیست و از اغیار (بیگانگان) است و مادی پرست و به دنبال منافع خودش است، زیرک و سیاستمدار ....دولت منتخب خودمان، به ریش سفیدان و بازنشستگان و پدر بزرگان کشور ماهیانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به عنوان حقوق می‌دهد( بازنشستگان تامین اجتماعی را عرض می‌کنم) هر ماه به کف دست هر ایرانی معادل سه یا چهار دلار صدقه به عنوان یارانه بمی‌گذارد و مردم خود را صبح علی الطلوع به صف گوشت یخ‌زده می‌کشاند، ..... و دغدغه اصلی مردم آب و نان روزانه باشد و جوانان در حسرت نیازهای ابتدایی زندگی یعنی مسکن، شغل، ازدواج ... بسوزند و بسازد، .....آن وقت بگوییم بیانیه اروپا تحقیر آمیز است، اروپا اگر تحقیر هم کند ، از خودمان نیست، به قول خواجه حافظ؛ من از بیگانگان هرگز ننالم که با من هر چه کرد آن آشنا کرد!... اروپا جنایت هم  انجام دهد، همه خواهند گفت تعجبی ندارد...

* از این دولت به خاطر این همه تحقیر واقعاً خسته شدیم. در این مملکت به این بزرگی کسی از عقلای این مملکت حرفش قابل قبول نیست که به این آقایان دولتی مخصوصاً رئیس جمهور ... بگویند مارا به خیر تو امید نیست، شر مرسان و رهایمان کند. ... آخر چقدر تحقیر با این عظمت دیرینه؛ آبروی همه چیز را برده است....

* صرف نظر کردن از قدرت موشکی، باید بعد از آن هر روز منتظر شروع جنگ باشیم. بررسی تاریخ جنگ‌های آمریکا در نیم قرن گذشته نشان می‌دهد که آمریکا به هیچ کشوری که موشک‌هایی با برد بیش از ۱۵۰ کیلومتر داشته حمله نکرده است، اگر هم کشوری چنین موشک‌هایی داشته آمریکا ابتدا آن کشور را خلع سلاح کرده و بعد از ان حمله کرده است، نمونه آن عراق و لیبی.

*****

 

مصاحبه "محسن رفیق دوست" عضو هیات امنای بنیاد مستضعفان در برنامه زنده صدا و سیما که از حقوق ۱۹ میلیونی خود دفاع کرد، موجب واکنش‌هایی شد که الف در یادداشتی با عنوان «توصیه ای به محسن رفیق دوست» به این موضوع پرداخت. در ادامه واکنش برخی از کاربران الف آمده است.

*وقتی آپارتمان در امیر آباد متری 22 تومان شده است یک مدیر چقدر حقوق بگیرد؟ با کم کردن حقوق مدیران حقوق کارگران زیاد نمی‌شود، ولی مطمئن باشید اختلاس و دزدی بیشتر خواهد شد. همین الان هم با حقوق مدیریت تو بزرگترین بنگاه اقتصادی هم نمی‌شود یک خانه مناسب خرید.

*اقای رفیق دوست باید برکنار شود نه بخاطر اینکه ثروتمند هستند، بلکه به این خاطر که هنوز تعریف فقیر و معمولی و مرفه در جامعه ایران را نمی‌دانند. داشتن تعریف درست از معمولی و کمتر از معمولی حداقل دانش لازم برای داشتن این شغل است. ایشان باید برکنار شده، چون بعد از این همه سال در بنیاد و به قول ..... که کسی با حقوق ۱۹ میلیونی و ماشین لکسوس جزو طبقه معمولی جامعه حساب نمی‌شود.

*سلام من کل مصاحبه اون برنامه را دیدم و لازم میدانم نکاتی را عرض کنم؛ یکم این برنامه سئوالاتی را طرح می‌کند و از فرد می‌خواهد یکی را اجبارا انتخاب کند که در اصل این روش چندان درست نیست و اشکال کار هم همین است که مهمان با بیان اینکه این چه سوالی است بگونه‌ای اعتراض خود را نشان داد.

دوم ایشان گفتند از اوایل انقلاب و تا الان از هیچ جا یی حقوق نگرفتند. سوم اشکال کار از جایی ناشی می‌شود که سئوال شد زیر میزی یا حقوق ۱۹ میلیونی، اساسا این سئوال غلط است و اشکال دارد و دارای کنایه است. توجه کنید زیرمیزی پولی است که بزور و از بیماری که مجبور است به پزشک داده می‌شود ولی حقوق بر اساس ضابطه پرداخت می‌شود، حالا صرفه نظر از درستی یا نادرستی پرداخت چنین حقوقی (میزان) شما بودید، چه پاسخ می‌دادید؟

چهارم نویسنده در چیدن صغری و کبرای مسئله دچار اشتباه شده و آخر نتیجه گرفت که مثلا دکتر مهدوی حقوق نگرفته است، البته  ایشان گفتند چهل ساله حقوق نگرفته‌اند. ... تمام این حرف‌ها برای این است که همه ما دنبال عدالتیم و از ظلم بیزار، پس باید مراقب باشیم به کسی ظلم نکنیم؛ افرادی را می‌شناسم که با سابقه دو ساله در شرکت حفاری که حداقل حقوق‌شان ۲۰ میلیون تومان است یا در هلدینگ‌های پتروشیمی مدیران کمتر از  ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان حقوق نمی‌گیرند؛ و  می‌گویند محل کار، محل استراحت است و بعد از آن کلی کاسبی دارند. سری به شرکت نفت و... بزنید. مشکل ما این است که همه واقعیت‌ها دیده و گفته نمی‌شود. باید هم حقوق مدیران و هم کارگران درست پرداخت شود تا هر کدام وظایف‌شان را بدرستی انجام دهند.

پیشنهاد می‌دهم سایت الف خود پیشقدم شده و حقوق افراد مسئول را در سازمان‌ها وشرکتها مقایسه کنند و به ملت گزارش دهند.....

*مشکل حقوق ۱۹ میلیونی نیست، مشکل شعارهای انقلابی و دو آتشه... در دهه اول انقلاب هست که الان رنگ باخته است. یادم هست در سال ۵۸ یا ۵۹ اگر یک ماشین خارجی مدل بالا مثل بنز داشتی آن قدر جو ضدسرمایه‌داری توسط ... راه افتاده می‌افتاد که مردم شما را به چشم دزد و سرمایه دار می شناختند. حالا ایشان صحبت از خودرو چند صد میلیونی خودش می‌کند. با توجه به واقعیت و عیار شعارهای انقلابی جامعه ما... آخر آن که دم از حقوق نوزده میلیونی می‌زنند و شما اصلا اجازه نداری، بپرسی....

* بازهم به شرف آقای رفیق دوست که راست و پوست کنده حقوق خودش را گفت ... واقعا فکر می‌کنید سایر مدیران در این رده حقوق های ۵ یا ۶ میلیون می‌گیرند؟ البته حقوق درج شده در فیش حقوقی با چیزی که واقعا دریافت می‌کنند، متفاوت است و شامل بسیاری دیگر از دریافتی‌ها است، زمین تا اسمان فرق دارد. کلا ما مردمی هستیم که دروغ را به راست تلخ ترجیح می‌دهیم.

* مسئولی که به قول خودش از رده اول مدیریتی کشور است و دم از انقلاب و مستضعف می‌زند، حق ندارد حقوق ۲۰ میلیونی بگیرد. ... ...

*مصاحبه آقای رفیق‌دوست را دیدم. ایشان ضمن دفاع از حقوق ۱۹ میلیونی که کاملا هم با توجه به تلاش‌های یک مدیر کارآمد، درست فرمودند که به جای کم کردن حقوق یک مدیر، حقوق دیگر شغل‌ها مختلف جامعه را بالا ببرید. دوم حالا ایشان پولدار هست، چه لزومی دارد همه پولدارها در مورد روش هزینه سرمایه‌شان یک جور رفتار کنند؟ یکی همه و یکی کمتر و یا بیشتر سرمایه‌اش را هزینه کار خیر می‌کند، به دیگران مربوط نیست. سوم ایشان بابت هیئت مدیره بنیاد هیچ حقوقی نمی‌گیرد که البته اگه می‌گرفتم ایرادی نداشت. لطفا به جای گیر دادن‌های غیرمنطقی مساله را حل کنید. خط فقر خیلی بالاست پس حقوق تمام ملت باید بالا برود، نه اینکه کم شود.

******

الف مصاحبه‌ای با ناصر ایمانی، تحلیلگر مسائل سیاسی با عنوان «ناصر ایمانی: دولت بپذیرد که مشکلات اقتصادی به دلیل سوءمدیریت اوست/ اظهارات روحانی در مورد تاثیر تحریم‌‌ها واقعیت ندارد» درباره سخنان آقای روحانی و سهم تحریم‌ها و سوءمدیریت‌ها در ایجاد مشکلات امروز داشت که در ادامه برخی واکنش‌ها و نظرات مخاطبان نسبت به این گفت‌و‌گو آمده است.

*این دولت به قدری مغرور است که همه می‌گویند این تاریکی مربوط به شب است و دولت می گوید نه روز است. این همه مشکلات و بی‌تدبیری عمکرد این دولت است. دولت خود را به کوچه علی چپ می‌زند و می‌گوید از تحریم است .دشمن این کلام را می‌گیرد و جسور‌تر می‌شود .پس مردم باید تا چه زمانی نادانی و غرور و بدبختی را از این دولت ... تحمل کنند. به خدا ما که طاقت‌مان طاق شد .....

*مشکل در ساختار قانونی کشور است که مسئولین در برابر کارهای‌شان پاسخگو نبوده و مصونیت دارند، به جای بحث‌های انحرافی و بازی با اشخاص، باید اقدام قانونی کرد و با شفافیت قانونی باید نقاط کور راداری را از بین برد و با این بحث‌های انحرافی مانع اصلاح کشور می‌شوند.

*جناب ایمانی سو مدیریت هدفمند بوده است، از آنجا که موسسات مالی مشکلات فراوانی برای دولت و مردم بوجود آوردند و همین مشکلات در درون بانک‌های ورشکسته و زیان‌ده وجود داشت، لذا اتاق فکر دولت تصمیم گرفت با دست‌کاری نرخ ارز هم کسری‌های دولت را تامین و هم زیان بانک‌ها را جبران نماید. با دستکاری نرخ و سر شکن کردن زیان، این کار به صورت هدفمند اجرا شد.

*اقتصاد بیمار ایران و مشکلات اقتصادی هر چه است به امروز برنمی‌گردد. اقتصاد متکی به نفت و... از سالیان گذشته دغدغه همه بود، اما آنچه این روزها و این ماه‌ها و این سال‌ها به وضوح بروز و آشکار شده است، آشفته شدن همین اقتصاد بیمار بجا مانده از گذشته توسط تهدیدها و تحریم‌های خارجی است، به طوری که ظرف مدت کوتاهی ارزش پول ملی کشور بعضا حتی تا یک چهارم ارزش قبلی‌اش کاهش یافت و این قابل کتمان نیست؛ در اینکه دولت‌ها ضعف دارند و ضعیف هستند، بحث درستی است؛ اما ... با این‌گونه انتقادها به شخص اول اجرایی کشور از تاثیر رسمی و عملی تحریم‌های ظالمانه چیزی کاسته نمی‌شود....

*تا زمانی که مشکلات اقتصادی را به گردن دولت‌ها بیندازیم، از تضمین که حل نمی شود؛ از روحانی دفاع نمی‌کنم و در سال ۱۴۰۰ می‌رود...، ولی می‌دانم بعد آن نوبت به انداختن مشکلات به گردن دولت بعدی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۸ است. ... شعار یک عده شده است  این که از انداختن مشکلات به گردن این دولت تا انداختن آن به گردن دولت بعدی فرج است.

******

آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی گفت: « زندانی سیاسی نداریم و انتقاد در جمهوری اسلامی جرم نیست/ ‏دستگاه قضا هیچگاه به صرف نقد، کسی را تحت تعقیب قرار نداده است/ ایران شروط تحقیرآمیز اروپا را نخواهد پذیرفت»

برخی واکنش ها به سخنان آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی در ادامه آمده است:

برخورد قوه قضائیه با مفسدین اقتصادی می‌تواند کشور را از بحران اقتصادی نجات دهد. این جنایتکاران اقتصادی بودند که بازار ارز و سکه و... را دچار نوسان شدید کردند و با اقدامات آنان بود که سفره مردم کوچک‌تر شد. از آن زمانی که برخورد قانونی با این عده سرعت گرفته احساس می‌شود اقتصاد در حال بازیابی حیات است.

* جناب آقای لاریجانی در اینکه ما اساسا محکومی تحت عنوان «زندانی سیاسی» نداریم و .... قطعا مزاح می‌فرمایید!

*هر روز به تعداد بیکاران افزوده می‌شود، آن وقت دولت مدعی است شغل ایجاد کرده است. مجلس هم تمایلی به پرسیدن این سوال از دولت ندارد که این مشاغلی را که می‌گویید ایجاد کرده‌اید، نشان دهید. امیدمان تنها به قوه قضاییه است، تا به مطالبات مردم از دولت رسیدگی کند.

*رفتار برخی مسئولان در خصوص مسائل اقتصادی، مشکوک و شبیه کودتای اقتصادی بر علیه مردم ایران است. قوه قضاییه باید در کنار پرونده مفسدان اقتصادی به چنین موضوعاتی هم ورود پیدا کند. چه کسانی در عرض چند ماه به میزان بالای ده میلیارد دلار خزانه را از ارز و طلا خالی کردند؟

*حضرت آیت الله لاریجانی شاید با بعضی از نظرات شما موافق نباشیم، ولی الحق والانصاف دیگه زیر بار چنین منطقی رفتن هم قطعا درست نیست. همگان می‌دانند این سازوکار مالی حداقل کاری‌ است که اروپا در مقابل قبول برجام از جانب ایران باید انجام دهد. دیگر شرط و شروط، حرف زور است و از مسئولان نظام توقع جدیت بیشتری در برابر زیاده خواهی اروپا می‌رود. هیهات من الذله لذا ذلت هم حدی دارد، این اروپایی‌ها صداقت ما را حمل بر ترس‌مان کرده‌اند، ولی ما جوانان انقلابی چشممان به اشاره‌ای از مرادمان دوخته است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۶۵۵۶۳۱۶:۳۱:۱۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
قوه قضاییه به دولت می گوید لیست نجومی بگیران را بده..دولت نمی دهد..چرا ؟چون رای مردم را گرفته و به هیچ کس هم پاسخگو نیست.. خیالش هم راحت است که با دادن مشوق های جنسیتی و ترساندن مردم از مخالفانش ، حمایت مردم را دارد..
ناشناس۷۶۵۵۸۳۱۶:۵۱:۱۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
مقصر دولت نیست !!! مقصر اصلی آنهایی هستن که به روحانی رای دادند.
ناشناس۷۶۵۶۰۴۱۷:۰۶:۱۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
دیوان محاسبات هفته گذشته اعلام کرد که شرکتهای شستا اصلا ما را راه هم نمی دهند!!
ناشناس۷۶۶۵۶۴۱۳:۴۱:۵۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
من به روحانی رای دادم و هزاربار دیگه هم اگه همون ترکیب نامزدها تکرار بشه، باز هم به روحانی رای میدم. اگه ملت جلوی این به اصطلاح اصولگراها وانایستاده بودن و دوباره رای آورده بودن، امروز ده ها قطعنامه علیه ما صادر شده بود و یا وارد جنگ شده بودیم یا سایه جنگ بر سر کشور سنگینی می کرد. ضمناً اگه تحریمهای دوره معجزه هزاره سوم و خرابکاری های اون دوره نبود، امروز دلوت روحانی یا هر دولت دیگه ای، دستش برای رفع مشکلات بازتر بود.
مرادی۷۶۵۵۹۰۱۶:۵۵:۱۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
آقای رفیقدوست و سایر اشراف و مریدان هاشمی که از روحانی حمایت کردند الان چه پاسخی دارند؟
ناشناس۷۶۶۳۰۳۱۰:۵۸:۱۸ ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
برخی که امروز آنها را اشراف می نامید قبلا دنبال استخدام بعنوان راننده بودند
ناشناس۷۶۷۲۸۲۰۲:۳۱:۴۲ ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
الان به برکت جریان هاشمی از اشرافند
ناشناس۷۶۵۵۹۴۱۶:۵۶:۲۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
دقیقا...الان همین مردم میان به این کامنت کلی منفی می دهند..!!
محمد۷۶۵۷۲۵۱۹:۲۰:۲۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
با این سیستم درصدی افزایش حقوق که فقط به نفع همین نجومی بگیرهاست هرسال فاصله اونها با بقیه بیشتر میشه.دولت هم که....!!!!
پیمان۷۶۵۸۵۵۲۱:۵۴:۵۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
یه سری مشخصه حالشون خیلی خرابه! آخه واسه چی منفی میدید مگر غیر از اینه؟
حسین۷۶۵۹۹۲۰۰:۱۸:۰۲ ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
پس چرا ما حقوق ۱۹ میلیونی نمیگیریم و لکسوس نمیتونیم بخریم؟ نکنه ما طبقه مرفه هستیم و خودمون خبر نداریم. این حرفها فقط از روی حب دنیا و بی تقوایی است.
ناشناس۷۶۵۵۶۸۱۶:۳۵:۵۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
التماس به غربی ها برای این است که شرایط تجارت ژن خوباشون در فرنگ تسهیل بشه..به دروغ می گویند دنبال رفع تحریمیم تا افکار عمومی را قانع کنند...
ناشناس۷۶۵۵۸۸۱۶:۵۳:۴۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
اشک کباب موجب طغیان آتش است . هرچی بیشتر به غرب التماس کنند آنها گستاخ تر و پرروتر می شوند.
ناشناس۷۶۵۵۷۱۱۶:۴۰:۰۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
روزنامه افتاب یزد ، ورود دادستان به موضوع کمبود و گرانی گوشت را دخالت در کار دولت منتخب ملت عنوان کرد!! ببینید ، مفسدان بازوی رسانه ای هم دارند تا هر کس جلوی انها در امد ، با عنوان تمسخر و دلواپس بکوبندش..
ناشناس۷۶۵۵۷۶۱۶:۴۶:۱۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
اگه اختلاس کم بشه / مشکل ما حل میشه
ناشناس۷۶۵۵۹۲۱۶:۵۵:۲۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
واقع بین باشیم.قوه قضایی هم مبرا نیست و نمیتواند کارساز باشد.
ناشناس۷۶۵۶۳۷۱۷:۴۵:۱۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
شاید با چاپ دلار مشکل مملکت حل بشه !!!
ناشناس۷۶۵۶۴۰۱۷:۵۲:۰۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
تا مشکل تحریم ها حل نشه دلار پایین نمیاد حالا هی داستان تکراری آقازادها رو تعریف کنید
ناشناس۷۶۵۸۹۸۲۲:۲۳:۰۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
عمده مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریت دولته و به تحریم ها مربوط نیست .
ناشناس۷۶۶۰۷۴۰۶:۰۷:۲۴ ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
کاملا مشخصه اما تحریم را بهانه میکنن
ناشناس۷۶۵۶۹۱۱۸:۵۱:۳۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
فقط نظرهای یک دیدگاه خاص بیان شده
ناشناس۷۶۵۷۰۷۱۹:۰۲:۳۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
متاسفانه بسیاری از مسولین واقعا باید به ایمانشان شک کنند چرا باید در مملکتی که کارگر معدن 2میلیون تومان حقوق میگیرد باید یک پشت میز نشین 20میلیون تومان بگیرد این مسولی که 19میلیون میگیرد مدرک دکتری هم که داشته باشد با دکتری در آموزش وپرورش چقدر فاصله دارد این بی عدالتیها مردم را نا امید میکند وانقلاب وهمه آرمانها را به خطر می اندازد
رضا۷۶۵۷۲۲۱۹:۱۴:۵۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
من معلم هستم با بیست و هشت سال سابقه کل حقوق بنده با مدرک فوق لیسانس سه میلیون و سیصد هزار تومان که با کسورات قانونی دریافتی بنده ماهی دو میلیون و هفتصد هزار تومان بخدا پول ندارم کفش بخرم با کفش کهنه و داغون سر کلاس میرم خجالت میکشم جلوی بچه ها چرا کسی به فکر ما نیست بخدا معلم ها بیچاره شدن بفکر باشید تا دیر نشده اقدام کنید ما حقوق 19 میلیون نمی خواهیم ما میگیم اصلا به همه یک میلیون بدین ما صدامون در نمیاد اما عدالت باشه چرا مطالب ما رو پخش نمیکنید
آزاده۷۶۵۷۳۴۱۹:۳۱:۴۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
من خودم مدیری را میشناسم که هم سابقه کار در دولت و هم سابقه کار در بنیاد مستضعفان رو دارد و یکی از موسسان حزب ها فعال در این مملکت هست . هم ویلای شمالش رو داره هم باغ اطراف تهرانش رو داره هم چندتا آپارتمان در شمال تهران داره هم دوتا ماشین یکی معمولی که بره سر کارش هم یه ماشین مدل بالا که به ملک و ویلاهاش سر بزنه. چطور میشه یه کارمند و یه مدیر دولتی انقدر مال و اموال داشته باشه جز با حقوق های انچنانی و رانت های پیدا و پنهان خدا آخر و عاقبت همون رو بخیر کنه
ناشناس۷۶۵۷۴۵۱۹:۳۹:۵۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
گرانی دلار قاچاق معکوس و ... چه ربطی به اقازاده ها داره ؟
مهندس۷۶۵۹۹۰۰۰:۱۶:۴۶ ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
100 هزار میلیارد بودجه سالیانه لفت ولیس پزشکان را جمع کنید تمام مشکلات کشور حل می شود یعنی یک سوم کل بودجه کشور
سرو۷۶۶۳۵۰۱۱:۲۵:۳۷ ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
و هم چنین بودجه بعضی نهاد ها .
ناشناس۷۶۵۹۹۷۰۰:۲۸:۳۰ ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
19 میلیون؟ شوخی میکنید! طرف رئیس بیمارستانه مهرش رو داده به بقیه، ماهی فقط 200 میلیون از بیمارستان میگیره. به 19 میلیون ایراد میگیرید؟ خیلی خوبه ولی کله گنده ها رو ول کردید.
ناشناس۷۶۶۶۷۸۱۵:۱۱:۰۱ ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
یک نگهبان شرکت پتروشیمی و شرکت گاز و شرکت نفت ماهانه 12میلیون حقوق فقط میگیره مزایای غیر نقدی به کنار.
ناشناس۷۶۷۶۷۵۰۹:۵۳:۲۴ ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
اقا زاده ها به عنوان مشاور در بانک های دولتی رخنه پیدا کرده اند .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  20. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین