آیا انقلاب اسلامی مقصراست؟

گروه سیاسی الف،   3971117040

آیا انقلاب اسلامی مقصر است و یا گره کار را باید در جای دیگری جست و جو کرد؟ سوال مهم دیگر دستاوردهایی که در این چهل سال کشورمان را پیشرفت داده کدام است؟ ولی نعمتمان انقلاب یعنی مردم، چگونه در این چهل سال عمل کرده‌اند؟

فارس در یادداشتی نوشت: چهل سالگی انقلاب اسلامی، شجره طیبه‌ای است که بزرگی، عزت و هویت را بر کشور ایران به ارمغان آورده است، اما شاید این سوال مهم در 40 سالگی از ذهن‌ها گذر کند که چرا مشکلات اقتصادی و بیکاری پدیدار گشته و معیشت مردم به گره افتاده است؟ 

آیا انقلاب اسلامی مقصر است یا گره کار را باید در جای دیگری جست و جو کرد؟ 

سوال مهم دیگر دستاوردهایی که در این چهل سال کشورمان را پیشرفت داده کدام است؟ ولی نعمتمان انقلاب یعنی مردم، چگونه در این چهل سال عمل کرده‌اند، تا امروز در پیچ و خم مشکلات آن‌ها را مسوول بدانیم و مطالبه پاسخ کنیم؟

و از منظر دیگر یعنی خدمت‌رسانی مسوولان در برابر ولی نعمتمان انقلاب چگونه بوده است؟ مردم چقدر انقلابی بوده و نیز مسوولان چقدر در خدمت مردم  بوده‌اند و انقلابی عمل کرده‌اند؟ 

پیشرفت‌هایی در کشورمان به همت جوانان انقلابی انجام شده است، که از جمله آنها ساخت پرسرعت‌ترین قایق پرنده، هفتمین کشور تولیدکننده تراکتور سنگین، هفتمین کشور جهان در قدرت دریایی نمونه آن دستگیری افسران آمریکایی در آبهای خلیج فارس، ششمین کشور در تولید تجهیزات نیروگاهی، نخستین کشور در تولید داروی فینوواژکس یعنی داروی ضدقارچ و ضد عفونت، دومین کشور جهان در ساخت کپسول دارویی، تولید پهباد و موشک‌های نقطه زن، روحیه فساد ستیزی و مطالبه عدالتخواهی و دوری از اشرافیت و کاخ نشینی مسوولان در سطح‌های مختلف مدیریتی، حضور جوانان در اردوهای جهادی خدمات رسانی به محرومین و مستضعفین انقلاب که شعار اصلی انقلاب یعنی کوخ نشینان بر کاخ نشینان اولویت دارند را در صحنه عمل اجرایی کردند، در مسئله آزادی نیز که یکی دیگر از ارزش‌ها و شعارهای اصلی انقلاب است، مردم آزادانه نقد کرده‌اند برای نمونه آزادی بیان در جشنواره فجر انقلاب بود که  سلبریتی‌ها هرچه دلشان خواست به زبان آورند!

هرچند شعار مضحک آزادی را غرب سر می‌دهد که آبرو و شرف آزادی را نیز برده‌اند که مصداق آشکار در این ادعای دروغ، دستگیری و بازداشت 11 روزه خانم مرضیه هاشمی بود که ممکن‌ترین رفتارها را در زندان با این بانوی مسلمان انقلابی انجام دادند و بدون هیچ توضیح و محکومیتی در دادگاه از زندان آزادش کردند.

حضور مردم در پای صندوق‌های رای، نشان از شور و اهمیت و وحدت این مسئله دارد که نقش‌آفرین بودن مردم قابل تحسین است که دشمنان انقلاب و کشورمان را ناامید کرده است، یعنی مردم هر فردی که مورد علاقه و انتخابشان باشد را به قدرت می‌رسانند، یعنی مردم سالاری دینی یکی از مهم‌ترین رکن‌های بعد از انقلاب اسلامی به معنای واقعی کلمه میسور شد، نعمت بزرگی که بسیاری از کشورهای همسایه نیز از این موهبت انتخاب به دور هستند زیرا هنوز تحت سلطه شیطان بزرگ مانده‌اند و خودشان برای سرنوشت خودشان نمی‌توانند تصمیم‌گیر باشند! همچنان که در دوران پهلوی نیز این مسئله ننگین دامنگیر کشور ما بود تا آنجا که شاه پهلوی برای عزل امینی از نخست وزیری به آمریکا رفت! و اجازه عزل وی را گرفت! ذلت و ننگی که با انقلاب اسلامی ازبین رفت، گسترش هیات‌های مذهبی و گفتمان‌سازی و جریان‌سازی و جهاد تبیین توسط فرزندان بعد از انقلاب رویش‌های مهم انقلاب اسلامی می‌باشند که پرچم‌دار تبیین جهاد کبیر شده‌اند نسلی که در راه رسیدن به آرمان‌های انقلاب شب و روز نمی‌شناسند و در حال تلاش و جهد هستند و.. که نقش مردم واقعا انقلابی و به موقع بوده است که  کشورمان را از دره‌ها و گردنه‌های سختی که در پیش رو بوده را با هدایت ولی زمان _ ولایت فقیه، مهم‌ترین دستاورد و نعمت بزرگ انقلاب عبور داده است.  

در پاسخ جواب گره‌های ذهنی می‌توان گفت که بسیاری از رفتارها نتیجه انقلاب نیست، بلکه نتیجه انتخابات است! یعنی برای انتخاب‌هایمان فرصت کافی و وقت لازم را نمی‌گذاریم و آن سبب دلزدگی و گاها رنجش خاطر خودمان می‌شود، هرچند برخی‌ها نیز کمر همت برای خدمت نکردن را محکم بسته‌اند! تا موجب نارضایتی مردم کشورمان شود حرکت دشمن شادکنی که با شناخت درست مردم از مسئله در نطفه خفه شده است.

همه نیز خوب می‌دانیم که هر کجا انقلابی عمل کردیم، پیشرفت کردیم زیرا روحیه انقلابی تنهاترین راهی است که می‌تواند ما را از همه مشکلات رهایی ببخشد یعنی روحیه در خدمت مردم بودن و تکیه و اعتماد داشتن بر ظرفیت‌های کشور است که به فضل الهی و با تکیه بر تفکر انقلابی و انتخاب انقلابی در برهه‌های حساس کشورمان می‌تواند ما را از سد همه مشکلات عبور دهد که این نیز ممکن و مقدور است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین