وزیر صنعت: مردم باید به خودروسازان داخلی اعتماد کنند/ بازار به دقت رصد می‌شود

گروه اقتصادی الف،   3971117033 ۴۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر صنعت، معدن و تجارت از آغاز پرداخت تسهیلات برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی از هفته گذشته خبر داد و گفت: همه خودروسازان موظف به حفظ حقوق مصرف کننده هستند و مردم نیز باید به خودروسازان داخلی اعتماد کنند.

وزیر صنعت: مردم باید به خودروسازان داخلی اعتماد کنند/ بازار به دقت رصد می‌شود

به گزارش ایسنا، رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) شامگاه سه‌شنبه ۱۶ بهمن در برنامه تیتر امشب که از شبکه شش سیما پخش شد، با اشاره به اینکه تولید مستلزم سرمایه در گردش، نقدینگی، مواد اولیه و بازار است، گفت: امسال نیاز تامین سرمایه در گردش در تولید به دلیل شرایط ویژه اقتصادی بیشتر شده است؛ بنابراین قرار شد ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی تزریق شود.

به گفته وی، تامین نقدینگی از هفته قبل در بانک‌ها با هماهنگی بانک مرکزی شروع شده و با مصوبه شورای پول و اعتبار با سود ۱۸ درصد و ۱۴ درصد و در روستاها با سود ۶ درصد و ۴ درصد در نظر گرفته شده است.

رحمانی همچنین او با تاکید بر اینکه در صنعت خودروسازی و قطعه سازی قراردادها باید به گونه‌ای تنظیم شود که حقوق مصرف کننده پایمال نشود، اظهار کرد: قراردادها باید بازنگری شود و قوانین مطابق با دستورالعمل‌ها تنظیم شود. همچنین باید به دستورالعمل‌های زمانی و قمیت عمل شود.

وی افزود، بنابراین همه خودروسازان موظف به حفظ حقوق مصرف کننده هستند و مردم نیز باید به خودروسازان داخلی اعتماد کنند.

وزیر صمت در ادامه با بیان اینکه در طرح تشدید نظارت با همکاری اصناف و تعزیرات و دادستان‌ها بازار به دقت رصد می‌شود، تصریح کرد: ذخیره سازی ها به اندازه مناسب انجام شده و برای رفاه حال مردم صادرات مرغ تا پایان ماه مبارک رمضان ممنوع شده است و اگر احساس شود که بازار داخل کمبود دارد واردات نیز مجاز خواهد بود.

وی هچنین از آغاز طرح پوشاک در ۵ استان به صورت پایلوت خبر داد و گفت: در حوزه لوازم خانگی و تولید بر تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی تاکید شده است.

رحمانی همچنین خاطرنشان کرد که راه حل مشکلات اساسی کشور حفظ تولید است و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری این یک تکلیف است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه این برنامه درباره دستاوردهای این وزارتخانه در ۴۰ سال بعد از انقلاب، اظهار کرد: در حوزه اقتصادی، صنعت، معدن و تجارت، در حوزه فناوری و علوم پیشرفته اقدامات خوبی انجام شده، اما بیان اقدامات و نکات مثبت و عملکردها نافی مشکلات نیست.

وی با اشاره به پیشرفت ۵۷ برابری واحدهای صنعتی در چهل سال گذشته، گفت: در زمان پیروزی انقلاب ۱۵۰۳ واحد صنعتی در کشور وجود داشت که امروز با پیشرفت ۵۷ برابری به ۸۵ هزار و ۷۶ واحد بهره برداری در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت رسیده است.

به گفنه رحمانی در حوزه واحدهای معدنی نیز از ۱۹۵ واحد در سال ۱۳۵۷، امروز با پیشرفت ۳۲ برابری به ۶ هزار و ۳۸۶ واحد فعال رسیده‌ایم.

وزیر صمت همچنین تعداد واحدهای صنفی پیش از انقلاب را ۳۵۰ هزار واحد عنوان کرد که در حال حاضر با پیشرفت ۷ برابری به ۲ میلیون و ۵۸۱ هزار واحد با پروانه رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تا دو سال آینده شهرک‌های صنعتی به پیشرفت‌های قابل توجهی خواهند رسید، اظهار کرد: در حال حاضر ۹۷۸ شهرک مصوب و به بهره برداری رسیده وجود دارد که در ۸۵۸ شهرک واگذاری زمین شروع شده و فعالیت ادامه دارد که نشان دهنده توجه خوب در بخش شهرک‌های صنعتی است.

این در حالی است که به گفته رحمانی اول انقلاب تنها ۳ شهرک‌های صنعتی وجود داشته است.

وزیر صمت همچنین ظرفیت استخراج معادن در اول انقلاب را ۱۹.۶ میلیون تن عنوان کرد که این عدد در حال حاضر به ۷۳۵ میلیون تن در کشور رسیده است و نشان دهنده ۳۷ برابر شدن ظرفیت معادن است.

به گفته وی ایران یک کشور پرپتانسیل معدنی است که ۶۸ نوع ماده معدنی شناخته شده و ۵۱ میلیارد تن ذخایر قطعی دارد و با اکتشافات جدید نیز این اعداد به نحو چشمگیری افزایش خواهد یافت.

رحمانی با بیان اینکه در حوزه مس و آلومینیوم نیز پیشرفت‌های قابل توجهی در ۴۰ سال پس از انقلاب داشتیم، تصریح کرد: تولید آلومینیوم از ۴۵ هزار تن در اوایل انقلاب به ۴۵۷ هزار تن در پایان آبان ماه ۹۷ رسیده است.

وزیر صمت در ادامه با اشاره به اینکه قبل از انقلاب تولید مس نداشتیم، گفت: از سال ۶۳ به بعد بهره برداری‌ها در این حوزه آغاز شد و فقط امسال به برکت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی حدود ۲۵۰ هزار تن مس کاتد تولید داشته ایم که عدد قابل توجهی است.

وی همچنین پیشرفت ۱۲ برابری در صنعت شیشه خبر داد و تصریح کرد: تا سه سال آینده در صنعت کاشی به تولید بالای یک میلیارد متر مکعب خواهیم رسید.

همچنین به گفته رحمانی در حوزه فولاد نیز از ۲.۴ زنجیره فولاد از اول انقلاب به تولید ۲۲۰ میلیون تن رسیده‌ایم.

او در ادامه با بیان اینکه اکتشافات اخیر ذخیره موجود کشور در سنگ آهن را ۲ برابر کرد، اظهار کرد: با ذخایر جدید می‌توانین در سال‌های آینده به ۵۵ میلیون تن رقم چشم‌انداز توسعه برسیم و همچنین هدف‌گذاری صادرات می‌تواند محقق شود.

رحمانی همچنین با اشاره به اینکه امسال برای اولین بار صادرات غیرنفتی نسبت به واردات پیش گرفت، تصریح کرد: اول انقلاب ۵۰۰ میلیون دلار صادرات و ۱۰ میلیارد دلار واردات غیر نفتی داشتیم که واردات ۲۰ برابر صادرات بوده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۶۱۴۴۳۰۷:۲۲:۰۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
ظاهرا مردم چاره ای ندارند. از خارج که نمیشود خودرو قاچاق کرد.با این حرفها هم ظاهرا قراره محصولات موعد تجویل رو عقب تر با قیمت بالاتر به مشتریان تحویل بدند( البته اگه تحویل بدند) خلایق هر چه لایق
ناشناس۷۶۱۴۵۸۰۷:۳۲:۳۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
وزیر صمت همچنین ظرفیت استخراج معادن در اول انقلاب را ۱۹.۶ میلیون تن عنوان کرد که این عدد در حال حاضر به ۷۳۵ میلیون تن در کشور رسیده است و نشان دهنده ۳۷ برابر شدن ظرفیت معادن است. آقای وزیز ظرفیت معادن که زیاد نمیشه ، بهتر بود میگفتی که سرعت چپاول ذخائر معدنی 37 برابر شده
ناشناس۷۶۱۴۶۴۰۷:۳۵:۴۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
شمامگه نفرمودید با ازادسازی قیمت میادپایین؟پس کو؟
ناشناس۷۶۱۸۲۶۱۰:۳۳:۱۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
بازار رصد میشه اما به نفع تولید کننده ...
علی یانگ۷۶۱۴۷۰۰۷:۳۷:۱۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
چهل ساله به بهانه حمایت از خودرو ساز داخلی آشغال سوار شدیم و خودورساز هم به تولید آشغال ادامه داد
mehdi۷۶۱۴۷۳۰۷:۳۹:۳۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
خدا رو شکر که بازار رو رصد میکنید وگرنه قیمت ها چندین برابر میشدن.گوشت و مرغ از سفره مردم حذف میشد.
p۷۶۱۴۸۰۰۷:۴۹:۲۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
به تو وزیر اعتماد نداریم چه برسه به خودرو سازی....
ناشناس۷۶۲۴۰۹۱۴:۲۰:۰۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
ای کاش نمایندگان مجلس ما مردمی بودند واین آقای وزیر را فورا استیضاح می کردن.
ناشناس۷۶۱۴۸۶۰۷:۵۲:۵۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
باید یعنی اجبارا بریم جهنم با این خودرو های داخلی .جمع کنید بساط .هر کی می یا بدتر از قبلی
ناشناس۷۶۱۴۹۴۰۷:۵۶:۲۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
جناب وزیر جلب اعتماد را با "باید" دستور نمیدهند. اعتماد را کیفیت و رعایت حقوق خریدار میسازند. فرصتی که برای خودرو سازهای داخلی از بین رفته است
11111۷۶۱۵۰۳۰۸:۰۱:۱۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
چه اعتماد کنیم چه اعتماد نکنیم انحصار خودرو در اختیار شماست و هر خودرو بی کیفیت با هرقیمتی به فروش میرسه
مازندرانی۷۶۱۵۰۴۰۸:۰۱:۳۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
آقای وزیر اول کیفیت بعد به مردم دستور بفرمائید "مردم باید به خودروسازان داخلی حمایت کنند"
ناشناس۷۶۱۵۲۳۰۸:۰۸:۴۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
جناب وزیر ، آمار تلفات جاده ای خودروهای داخلی ، شاهد محکمی مبنی بر اعتماد مردم ( از سر ناچاری !!) به تولید بی کیفیت و زیادی خواهی های خودروسازان داخلی است.
ناشناس۷۶۱۵۲۸۰۸:۰۹:۴۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
به چیه این خودروسازها اعتماد کنیم؟ به بریز و بپاش اونها... به احتکار محصولات ... به کم فروشی ... به گرون فروشی ... به تولید خودروی بی‌کیفیت و آدم کش... به بدقولی و وعده‌های سرخرمن ... به کلاهبرداری ... دقیقا بفرمایید به چیه اینها میشه اعتماد کرد؟؟؟!!!
حسن۷۶۱۵۳۹۰۸:۱۶:۱۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
کدام رصد پراید شد 40میلیون............
ناشناس۷۶۱۵۴۵۰۸:۱۹:۴۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
خب پس همه چی گل و بلبله. مرسی که هستی
ناشناس۷۶۱۵۴۷۰۸:۲۱:۰۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
لرستان الان چه وضعی از لحاظ صنعتی داره تمام کارخانه های چهل پنجاه سالش هم که بر شکست شدن
اشکان۷۶۱۵۵۰۰۸:۲۲:۲۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
یاد فیلم چند میگیری گریه کنی افتادم .!!!
ناشناس۷۶۱۵۵۹۰۸:۲۶:۲۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
باید اعتماد کنند ؟؟؟!!! حرف رابگان !
علی۷۶۱۵۶۷۰۸:۳۰:۵۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
مردم به خیلی چیزا اعتماد داشتند و الان به علت بی کفایتی شما مسئولین اعتماد ندارند مثلا خودروسازها بانکها دانشگاهها و...
ناشناس۷۶۱۵۷۰۰۸:۳۲:۰۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
اعتماد کردیم پراید شد 40 میلیون
ناشناس۷۶۱۵۷۸۰۸:۳۵:۱۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
پدر جان نشانه اعتماد بهتر از این که لگن سازان محترم سالی بیست هزار نفر از هموطنان را به آن دنیا می فرستند.
ناشناس۷۶۱۵۸۹۰۸:۳۹:۲۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
البته حق دارین تا و قتی ملت میخرن چرا تولید نکنین به بهانه حمایت از اشتغال این دو لگن ساز چهل سال داره حمایت میشه پیش فروش میشه میخرن با وام 18 درصد میدن میخرن الی ماشا اله
رضا۷۶۱۵۹۶۰۸:۴۳:۳۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
جناب وزیر چراباید؟ بخاطر کیفیت باید؟ بخاطر به موقع تحویل دادن باید؟ بخاطر ثبات قیمت ها باید؟ مردم چهل ساله به خودرو ساز داخلی فرصت دادند از مونتاژ کادیلاک رسیدیم به پراید از باکیفیت ترین خودوهای جهان رسیدیم به بی کیفیت ترین در جهان . اعتماد کردن با زور و دستور بدست نمیاد جناب وزیر .
مهدی۷۶۱۶۱۵۰۸:۵۱:۰۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
بنام خدا- با این صحبت حضرتعالی، اعتماد نداشته مردم به وزارت صنعت هم از دست رفت!! خوب است قبل از حرف زدن کمی فکر کنید !
ناشناس۷۶۱۶۳۶۰۹:۰۲:۴۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
ایشان واقعا خیلی از جریان‌مسایل بدور است. وای بحال وزارت صنایع با یک چنین وزیری. کیفیت بسیار پایین، قیمت بسیار بالا، زمان تحویل نامشخص، عدم تعهد به گارانتی و خیلی چیزهای دیگه واقعا مردم را به خودرو سازان داخلی بد بین کرده . اونوقت ایشان میگه مردم به مشت کلاهبردار اعتماد کنن.
ناشناس۷۶۱۶۴۷۰۹:۰۹:۱۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
فقط تحریم خودرو ساز داخلی
ناشناس۷۶۱۶۹۴۰۹:۳۷:۱۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
خودت و بچه هات چی سوار میشین وزیر؟ صنعت خودروسازی مایه ننگ کشوره ملت ایران نه به خودروسازی و نه به این دولت و اینمجلس اعتماد ندارن
ناشناس۷۶۱۶۹۹۰۹:۴۰:۳۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
آقای وزیر! خودروی من ( ال نود) قراربوده تیرماه تحویل بشود. الان بیش از هفت ماه است که خودروساز با بهانه تحریم و نبود قطعه در تحویل آن تاخیر دارد. از طرف دیگر نمونه پیکاپ آن را فروش فوری 15 روزه می گذارد. شما بگویید چگونه اعتماد کنیم؟
ناشناس۷۶۱۷۰۲۰۹:۴۱:۴۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
من کاملا به خودروسازان داخلی اطمینان دارم که اینها در عمل کوچکترین ارزشی برای مردم قائل نیستند. وزرای صمت هم در همه دوره ها به سمت آنها غش کرده اند.
ناشناس۷۶۱۷۱۱۰۹:۴۵:۳۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
شما از خودت شروع کن.اول یه پراید ثبت نام کن.
یک معلم۷۶۱۷۱۷۰۹:۵۰:۰۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
چرا مردم باید به خودروسازان داخلی اعتماد کنند؟ مگه چه گلی سر این ملت زدند جز ء قیمت گران و کیفیت هیچ؟
ناشناس۷۶۱۷۲۶۰۹:۵۴:۱۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
مسئولین هم باید به خودروهای ژاپنی و آلمانی اعتماد کنند و بدبین نباشند.
مهدی۷۶۱۷۵۸۱۰:۱۲:۰۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
این آقا بزرگترین خیانت رو در بحث قیمت گذاری خودرو در طول تاریخ انجام داده است.موافقید!؟
ناشناس۷۶۱۷۷۴۱۰:۱۸:۳۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
اعتماد کردن پراید ۲۰ تومنی بازار رو نخریدن و ثبت نام کردن. حالا باید بخرنش ۳۶ میلیون تا نتیجه اعتمادشون رو با تمام وجود درک کنند.
سيد عباس۷۶۱۷۷۵۱۰:۱۸:۴۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
جناب وزیر مشخصا در عوالم دیگه سیر میکنید و به معاد ایمان ندارید
ناشناس۷۶۱۷۸۱۱۰:۲۰:۳۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
تعجب است از این حرفها یا توجامعه زندگی می کنید یا درغار پراید 7میلیونی را کردین 40میلیون دم از اعتمادمی زنید..........
علی 671۷۶۱۸۳۲۱۰:۳۴:۲۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
عامل گرانی خود رو و این پنج در صد همین وزیر طرفدار خود رو سازان است از روزی که آمد هدفش گران کردن خود رو بود و ضربه اش را به قشر ضعیف زد و ماندگار کرد خدا ازش نگذرد که بد خیانت کرد به ملت .
محمد۷۶۱۸۹۷۱۰:۵۰:۲۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
اقای وزیر فکر نمیکنم در حد این خودرو سازان باشید،به همین خاطر ازشون پشتیبانی میکنی در واقع چاره ای نداری برادر
ناشناس۷۶۱۹۲۳۱۱:۰۰:۵۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
از ماست که بر ماست. کافی ملت شش ماه از این خودرو سازان خودرو نخرند تا پرونده شان بسته شود.
ناشناس۷۶۱۹۲۹۱۱:۰۲:۵۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
واقعا نمی دونم بهت چی بگم وزیر ولی چرا حرفی میزنی که خودت بهش هیچ اعتقادی نداری
ناشناس۷۶۱۹۶۱۱۱:۱۸:۰۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
مسوولان دست بردارند از مردم باید مردم نباید. انگا جای بزرگتر مردم نشسته اند. این همه کشته و معلول بدلیل بی لیاقتی وفساد شماست
ناشناس۷۶۲۰۰۴۱۱:۳۲:۲۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
مردم نیز باید به خودروسازان داخلی اعتماد کنند....///////////////// این نکته یادتان نرود " باید " ، بنازم به این وزیر ، بقول معروف " آش کشک خالته بخوری پاته نخوری پاته ".
ناشناس۷۶۲۰۲۳۱۱:۳۷:۴۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
اگر مسئولین از این فعل (باید)کمتر استفاده می کردنند.خوب بود .به نظر می رسد دچار مرض دیکته کردن خواسته خود به مردم هستند که دائم در دهانشان(باید...باید...باید...)می چرخد.
مازندرانی۷۶۲۰۶۰۱۱:۴۴:۱۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
من اگه جای وزیر بودم با خواندن جواب مردم تو همین سایت آب میشدم میرفتم تو زمین.ممنون از الف که تصمیمات دولتیها را به چالش میکشد.
حسن۷۶۲۰۹۰۱۱:۵۷:۱۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
آقای وزیر! حواست هست داری چی میگی؟
علی۷۶۲۴۸۱۱۴:۴۶:۱۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
مردم )باید)به خودروسازها اعتماد کنن؟چرا مسئولین و خودروسازها کاری نمیکنن که مردم نظرشون عوض بشه ؟ اونا باید اعتماد مردم رو جلب کنن.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین