در گفتگو با الف مطرح شد؛ ناصر ایمانی: دولت بپذیرد که مشکلات اقتصادی به دلیل سوءمدیریت اوست/ اظهارات روحانی در مورد تاثیر تحریم‌‌ها واقعیت ندارد

گروه سیاسی الف،   3971116043 ۱۱۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک تحلیلگر سیاسی می‌گوید: همه دولت‌ها تلاش می‌کردند که مشکلات خود را به عوامل دیگر به غیر از دولت خود ارجاع بدهند، این متاسفانه یک اپیدمی و شیوه‌ای است که عملکرد اشتباه و ناکارآمدی خود را به عوامل دیگر مانند دخالت‌ها، نهادهای دیگر و مسایل خارجی ارجاع بدهند و حاضر نیستند اعتراف کنند که ناکارآمدی های اقتصادی، بی برنامه‌گی‌ها و عدم مدیریت اقتصاد توسط دولت است.

ناصر ایمانی: دولت بپذیرد که مشکلات اقتصادی به دلیل سوءمدیریت اوست/ اظهارات روحانی در مورد تاثیر تحریم‌‌ها واقعیت ندارد

به گزارش الف، این روزها سوء‌مدیریت‌ها و نقایص سیاستگذاری دولت در کنار برخی آشفتگی‌ها و سردرگمی‌ها موجب التهابات و تلاطماتی در عرصه اقتصاد کشور شده است. آقای روحانی رئیس جمهوری در سخنانی در حرم مطهر امام خمینی(ره) باز هم مشکلات اصلی در کشور را  به فشارهای دشمن و تحریم‌ها گره زد و به تاثیر فشار های دشمن در تریبون عمومی اعتراف کرد که این موضوع نیز واکنش‌های را در پی داشت.

روحانی در سخنان خود در حرم مطهر امام خمینی گفت: «برخی نباید تفسیر نادرست کنند، امروز مشکلات ما عمدتا به فشار آمریکا و اذناب آنها در این کشور برمی‌گردد، کسی نباید به‌جای محکوم کردن آمریکا، دولت خدمتگزار یا نظام بزرگ اسلامی را مورد سرزنش قرار دهد. آمریکا در مبارزه اخیرش با ملت ایران که از دی‌ماه سال گذشته شروع شد از لحاظ سیاسی، حقوقی، بین‌المللی، منطقه‌ای و جنگ روانی در داخل کشور، شکست خورده و همچنین از لحاظ اقتصادی هم با همت مردم، ایستادگی و ایثار مردم قطعا دچار شکست می‌شود.»

نکته این است که روحانی تا دو سال گذشته حل تمام مشکلات اقتصادی را مشروط به تحقق برجام می‌دانست، اما زمانی‌که برجام به نتیجه نرسید و غربی‌ها به تعهدات خود عمل نکردند، دولت تمام مشکلات اقتصادی را به گردن تحریم‌ها انداخت در صورتی‌که به عقیده بسیاری از کارشناسان بخش عمده اوضاع  کشور نتیجه بی‌تدبیری دولت‌ها است.

ناصر ایمانی، تحلیلگر سیاسی با اشاره به اظهارات روحانی در مورد اینکه تمام مشکلات اقتصادی کشور به دلیل فشار دشمن و تحریم‌های آمریکا علیه ایران است، اظهار کرد: بیان این مطالب از سوی رییس دولت، دو اشکال عمده دارد، اشکال اول این است که دشمنان فکر می‌کنند که این تحلیل‌ها نتیجه تحریم‌های آن‌ها بر ملت ایران است که تاثیر داشته و در ادامه مسیر خودشان پایدارتر می‌کند، که این ایراد مهمی هم محسوب می‌شود؛ دومین اشکال چنین سخنانی این است که این موضوعات واقعیت نداشته و بر اساس نظر اقتصاددانان، بخش کوچکی از مشکلات اقتصادی که در کشور داریم، مربوط به تحریم کشورهای خارجی است، نه در این دولت حتی در دولت قبل هم که تحریم‌های خارجی وجود داشت، بخش کمی به اعتقاد اقتصاددانان از مشکلات موجود اقتصادی مربوط به مسایل تحریم‌ها بود و از مشکلات اقتصاد ما شاید کمتر از ۲۰ درصد باشد که ناشی از تحریم است، و بقیه مشکلات متاثر از عملکرد دولت‌هاست.

وی ادامه داد: زمانی‌که طی چهارسال میزان نقدینگی موجود در کشور ( به تعبیری نوعی استقراض در بانک مرکزی) به بیش از سیصد درصد افزایش پیدا می‌کند، مسلما یکسال بعد صحنه اقتصاد را دگرگون خواهد کرد و یا مسائلی مانند عدم توجه به تولید داخلی، حمایت از تولیدکنندگان و کارآفرینان داخلی و همچنین سوءمدیریت در بازار سرمایه و پول، در سیاست‌گذاری‌های پولی کشور، در سیاست‌گذاری‌های ارزی کشور، این‌ها نقش بسیار مهمی در صحنه اقتصاد کشور دارد؛ اگر دولت‌‌ها (چه دولت آقای روحانی و چه دولت‌های قبلی) می‌توانستند مدیریت اقتصادی خوبی داشته باشند، تاثیر تحریم‌های خارجی بسیار محدود بود، لذا اظهارات آقای روحانی واقعی نیست.

ایمانی افزود:‌ همه دولت‌ها تلاش می‌کنند که مشکلات را به عوامل دیگر به غیر از دولت خود ارجاع دهند؛ متاسفانه یک اپیدمی و شیوه‌ای است که عملکرد اشتباه و ناکارآمدی خودشان را به عوامل دیگر مانند دخالت‌ها، نهادهای دیگر و مسایل خارجی ارجاع می‌دهند و حاضر نیستند اعتراف کنند که ناکارآمدی‌های اقتصادی، بی‌برنامه‌گی‌ها و عدم مدیریت اقتصاد توسط دولت در کشور نتیجه عملکرد ضعیف آن‌ها بوده و مردم هم نمی‌توانند این فرمایشات را باور کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر دولت این رویه را اصلاح نکند به ضرر کشورتمام خواهد شد، از سوی دیگر بیان چنین مطالبی به مصلحت نیست، چرا که دشمنان خارجی متوجه تاثیرگذاری تلاش های خود شده و  اقدامات خودشان را ادامه می‌دهند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۶۱۴۶۱۰۷:۳۴:۵۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
اگر مدیران شیفته غرب فقط پنجاه درصد توان مدیریتی خویش را به اقتصاد مقاومتی اختصاص داده بودند الان غربی‌ها از هر حیث تابع تصمیمات ما می‌شدند و مجبور بودند امتیاز بدهند.
ناشناس۷۶۱۸۰۱۱۰:۲۶:۰۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
تا زمانی که مشکلات اقتصادی را به گردن دولت ها بیندازیم، از من تضمین که حل نمی شود از روحانی دفاع نمیکنم 1400 میرود به امان خدا، ولی میدانم بعد آن نوبت به انداختن مشکلات به گردن دولت بعدی 1400-1408 میرسد خلاصه شعار یک عده شده: "از انداختن مشکلات به گردن این دولت تا انداختن آن به گردن دولت بعدی فرج است"
ناشناس۷۶۲۱۸۵۱۲:۴۰:۱۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
تا زمانیکه تحریم ها و عوامل خارجی را مشکل اقتصاد بدانیم و دولت ها را تبرئه کنیم هیچ مشکلی حل نخواهد شد تحریمها فقط 20 درصد در مشکلات نقش دارند و 80 درصد بقیه مربوط به سوء مدیریت دولت هاست .
ناشناس۷۶۲۳۱۸۱۳:۴۳:۴۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
این درصدها را از کجا آوردی. حقیقت این است که مردم هزینه آرمانخواهی یه عده رو دارن میدن
ناشناس۷۶۲۴۹۹۱۴:۵۷:۰۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
آرمان رفع فیلتر و ... ؟
امیر حسین سلطان/تهران۷۶۲۳۲۳۱۳:۴۴:۵۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
خیلی ببخشید این آمار 20 درصد و 80 درصد بر مبنای کدام پژوهش ها و یا تحقیقات میدانی بدست آمده است؟! واقعیات کاملا محسوس هستند و متاسفانه تفاوت معناداری با این آمارهای ادعایی داشته و دارند! ضمنا اگر با این آمارسازی ها مشکلی قابل حل بود بنده گواهی می دهم تحریم ها اصلا صفر درصد تاثیر دارند!!! دل تان حوش شد؟!
ناشناس۷۶۲۶۳۰۱۶:۱۵:۳۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
آمار 20 درصد و 80 درصد را خود آقای روحانی در اوائل سال 92 مطرح کرده بودند.
ناشناس۷۶۲۴۰۷۱۴:۱۹:۱۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
دولت قبول کند با نکند چه فرقی به حال مردم دارد
ناشناس۷۶۲۳۰۶۱۳:۳۷:۵۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
قشنگ ترین نظری که در عمرم خوندم احسنت
ناشناس۷۶۱۸۱۷۱۰:۳۰:۵۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
اقتصاد مقاومتی یعنی چی . دقیقا بگید البته اگه از تولید اطلاع دارید.
ناشناس۷۶۲۰۲۵۱۱:۳۸:۰۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
جانم با کامنت دنبال فهمیدن اقتصاد مقاومتی هستی؟ یک سرچ کوتاه کن می فهمی یعنی چه...
ناشناس۷۶۲۰۹۸۱۲:۰۱:۲۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
یعنی پارچه و لباس خارجی وارد نکنیم یعنی کفش وارد نکنیم انهم کفش چینی .....
ناشناس۷۶۲۱۲۲۱۲:۱۲:۳۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
اقتصاد مقاومتی یعنی جلوگیری از واردات کالاهای مصرفی توسط آقازاده ها و حمایت از تولید داخل .
ناشناس۷۶۲۳۰۳۱۳:۳۶:۵۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
اره داستان خودرو تکرار بشه
ناشناس۷۶۲۹۳۵۱۸:۴۹:۵۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
اقتصاد مقاومتی یعنی واگذاری کل اقتصاد به خودی ها
حسین۷۶۲۰۱۲۱۱:۳۴:۳۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
از شیخ حسن ملولم ، احمدی نژادم آرزوست.
ناشناس۷۶۲۲۴۴۱۳:۰۸:۴۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
معجزه ای که احمدی نژاد با بیشترین درآمدهای نفتی تاریخ ایران آفرید در راستای پیروی از چاوز برای ونزوئلایی کردن اقتصاد ایران و تعجیل در ظهور و رجعت چاوز بود...
ناشناس۷۶۳۴۹۶۰۱:۲۰:۲۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
بسم الله از آقای روحانی و احمدی نژاد به همراه وزرایشان درخواست داریم در رسانه ملی به مناظره بنشینند. تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد
تمشکال۷۶۲۵۵۲۱۵:۲۷:۱۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
در لبه پرتگاه وقت هل دادن همدیگر نیست حالا که دست نمی کشند بزرگترین خدمتی که دولت می تواندبه خود و به مردم بکند این است که کنار بکشد .
ناشناس۷۶۲۷۰۵۱۶:۵۰:۵۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
به نظر من ۷۵ درصد توان خودرا بگذارند بهتره!!!
ناشناس۷۶۳۳۸۸۲۳:۴۲:۲۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
همه دولتها به گفته شماسوء مدیریت داشته اند پس چطور ایران در این40سال به گفته اقای یزدی به اندازه400سال پیشرفت داشته است.کدام حرف درست است. سوء مدیریت یا پیشرفت
ناشناس۷۶۱۴۶۷۰۷:۳۶:۳۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
هر دولت دیگری بود به خیرخواهی‌ها و توصیه‌های راهگشای منتقدین دلسوز کشور عمل می‌کرد و نمی‌گذاشت مردم این‌طور دچار زحمت و رنج بشوند.
ناشناس۷۶۱۶۴۴۰۹:۰۷:۵۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
راست میگی و اولین توصیه دلسوزان هم بهبود رابطه با امریکاست.
ناشناس۷۶۱۸۱۵۱۰:۳۰:۱۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
اول امریکا باید بخاطر کودتای 28 مرداد 32 و سرنگون کردن دولت قانونی مصدق و کاپیتولاسیون و ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس با 290 مسافر و غیره از ملت ایران عذرخواهی نماید.
ناشناس۷۶۲۷۴۲۱۷:۰۷:۳۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
نه اینکه شما مصدق قبول دارید
ناشناس۷۶۳۴۸۰۰۱:۰۳:۴۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
و از ما بابت حمله به سفارتشان و گرو گانگیری
ناشناس۷۶۱۸۷۶۱۰:۴۵:۰۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
دشمن اصلی ما امریکاست ؛ مرگ بر امریکا
ناشناس۷۶۱۹۱۵۱۰:۵۹:۴۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
شرایط فعلی به علت رابطه و اعتماد به امریکا در برجام است.
ناشناس۷۶۲۱۲۶۱۲:۱۳:۵۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
قبل از برجام دلار 3000 تومان و گوشت 25 هزار تومان بود.
ناشناس۷۶۲۲۱۲۱۲:۵۶:۲۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
اگر به سایت بانک مرکزی مراجعه کنید،در قسمت آمار و داده ها و آمارهای اقتصادی،متوسط قیمت ها از سال ۸۶ منتشر شده که قیمت گوشت از حدود ۶۰۰۰ تومان در سال ۸۶ به حدود ۳۰۰۰۰ تومان در سال ۹۲ در دوره احمدی نژاد رسیده است،نه ۲۵۰۰۰ هزار تومان! دلار هم بین ۳۲۰۰ تا ۳۸۰۰ بود و نه ۳۰۰۰ تومان!
ناشناس۷۶۲۳۶۸۱۴:۰۲:۲۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
در آن زمان قدرت خرید هم رشد کرد ولی الان قدرت خرید کاهش یافته.
ناشناس۷۶۳۵۰۰۰۱:۲۷:۰۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
برجامی که هنوز توشیم و کدخدا زد زیرش ارتباط نبود پس چی بود؟ انگار آمریکاییها ارتباط را براتون خوب معنا نکردند یا متوجه نشدید ما غیر از یه گاو شیری فارسی زبان هیچ چیز دیگری در نظر اونها نیستیم. حتی خود آمریکاییها هم میگند ایران تا الان به مفاد برجام پایبند بوده و متاسفانه آقایان دیپلمات هم جوری برجام را بستند که ایران هیچ گونه حق شکایتی بابت نقض برجام از طرف مقابل نداشته باشه. خدا به داد برسد با ملتی که قلبهایشان از فهم حقیقت قلف شده است.
ناشناس۷۶۱۶۶۲۰۹:۱۴:۰۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
در ایران دولت بخش کوچکی از قدرت و تصمیم گیری را در اختیار دارد! آنهم اگر دولت را خودی ها تشکیل داده باشند و اگر غیر خودی باشند عملا هیچ قدرت و ابزاری برای اعمال تصمیم گیری های خود ندارند
ناشناس۷۶۱۷۰۸۰۹:۴۴:۵۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
کم کاری و خود رایی و درد اشنا نبودن روحانی به کنار
ناشناس۷۶۱۷۵۳۱۰:۰۹:۵۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
اینونگی چی بگی
ناشناس۷۶۱۸۴۳۱۰:۳۷:۵۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
تصمیم گیری های کلان اقتصادی همه در اختیار دولت است و در سیاست خارجی هم این دولت بیشترین آزادی عمل و اختیار رو داشت و جای هیچ عذر و بهانه ای وجود ندارد.
ناشناس۷۶۲۹۳۶۱۸:۵۱:۱۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
نهادهای انتخابی در ایران از قدرت کافی برخوردار نیستند
ناشناس۷۶۱۸۶۵۱۰:۴۴:۰۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
اصلاح طلبان در دولت احمدی نژاد گران شدن گوجه فرنگی را نتیجه سوء مدیریت دولت و رئیس جمهور رو مقصر میدانستن اما حالا میگن دولت اختیارات محدودی دارد !!!
ناشناس۷۶۲۰۴۹۱۱:۴۲:۳۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
چون احمدی نژاد هماهنگ بود
ناشناس۷۶۲۶۳۹۱۶:۱۹:۳۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
اتفاقا"برعکس دولت روحانی هماهنگ است در دولت احمدی نژاد حتی مجلس هم با دولت همکاری نمی کرد.
ناشناس۷۶۱۹۳۱۱۱:۰۳:۴۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
نه عزیز جان دولت بسیار گنده است و مانند یک هشت پا در همه چیز دخالت می کند. خودی و بی خودی مهم نیست. مهم عملکرد اجرایی درست است که به راحتی قابل اندازه گیری است.
محسن۷۶۱۹۳۲۱۱:۰۳:۵۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
اگر دولت اختیاری ندارد.بی جا میکنند تو انتخابات وعده های رنگارنگ میدهند.
ناشناس۷۶۲۰۴۳۱۱:۴۱:۱۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
دولت مردان بر اساس اختیاراتی که قانون اساسی و قانون کشور به آنها میدهد در زمان انتخابات برنامه هایشان را ارائه میدهند. اما حقیقت قدرت در ایران چیز دیگری است و آنهم اختیارات بی اندازه برخی خارج از دولت است.
ناشناس۷۶۱۹۳۰۱۱:۰۳:۰۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
آره در زمان احمدی نژاد گل و بلبل بود و دلار چهار برابر همه چی چند برابر نشد
ناشناس۷۶۲۱۱۵۱۲:۱۰:۲۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
در زمان احمدی نژاد دلار فقط 2 هزار تومان گران شد اما حالا 9 هزار تومان گران شد.
ناشناس۷۶۲۷۷۰۱۷:۲۵:۵۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
این چه پاسخ ابلهانه ای هست که میدین؟؟ مگه میزان افزایش رو با تفاضل میگن؟؟ باید نسبت بگی!!!!
امیر حسین سلطان/تهران۷۶۱۴۸۸۰۷:۵۳:۰۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
اقتصاد بیمار ایران و مشکلات اقتصادی هر چه بوده است به امروز برنمی گردد. اقتصاد متکی به نفت و ... از سالیان گذشته دغدغه همه بوده است اما آنچه این روزها و این ماه ها و این سال ها بوضوح بروز و آشکار شده است آشفته شدن همین اقتصاد بیمار بجا مانده از گذشته توسط تهدیدها و تحریم های خارجی است به طوری که ظرف مدت کوتاهی ارزش پول ملی کشور بعضا حتی تا یک چهارم ارزش قبلی اش کاهش یافته است و این قابل کتمان نیست. اینکه دولت ها ضعف دارند و ضعیف هستند بحثی است درست اما علیحده و با اینگونه انتقادها به شخص اول اجرایی کشور از تاثیر رسمی و عملی تحریم های ظالمانه چیزی کاسته نمی شود. امید که امثال این جناب آقای ایمانی بیشتر با واقعیات محسوس و هر چند تلخ این زمانه خودشان را مانوس سازند و واقعا در پی تدبیر و اندیشه کارساز دیگری برای گذر از این برهه کنونی باشند ، ان شاء الله.
ناشناس۷۶۲۲۱۰۱۲:۵۵:۳۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
دولت خیلی تلاش می کند تا سوء مدیریت خودش را پشت تحریم ها پنهان نماید اما واقعیت اینست که اگر مدیریت درست وجود داشت اینقدر مشکلات نداشتیم .
ناشناس۷۶۱۵۱۵۰۸:۰۶:۱۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
مشکلات اقتصادی به دلیل سوءمدیریت نیست. به دلیل کارشکنی کانون های قدرتی است
ناشناس۷۶۱۵۵۱۰۸:۲۳:۰۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
از اینکه دولت مشکلاتی دارد و ناکارامدی هست بحثی نیست ولی این یک واقعیت است ما در شرایط بسیار بد تحریمی به سر می بریم و البته این نتیجه تند روی دوستان شما هست.
ناشناس۷۶۱۸۴۶۱۰:۳۹:۱۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
قطعنامه 1929 که بسترساز تحریم های بانکی و نفتی شد
ناشناس۷۶۲۱۳۷۱۲:۱۷:۰۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
نتیجه فتنه 88 بود.
ناشناس۷۶۲۳۹۸۱۴:۱۵:۳۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
سال 85 من یادم هست که رئیس جمهوری می گفت قطعنامه ها کاغذ پاره است قبل 88 بود
ناشناس۷۶۱۹۰۹۱۰:۵۵:۳۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
عمده مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریت دولت هاست زیرا در دولت هاشمی رفسنجانی هم که تحریم نبودیم همین مشکلات را تجربه کردیم.
ناشناس۷۶۲۰۵۰۱۱:۴۲:۴۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
دولت هاشمی کشور را پس از جنگ و ویرانی های گسترده آن تحویل گرفت و البته با خزانه خالی
ناشناس۷۶۲۱۹۵۱۲:۴۴:۱۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
کشور در دولت هاشمی در سالهای 72 تا 76 دچار بحران ارزی و تورم 50 درصدی شد یعنی 5 سال بعد از پایان جنگ تحمیلی .
ناشناس۷۶۲۳۲۹۱۳:۴۶:۲۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
اثرات جنگ 8 ساله نه در 5 سال که بسیار بیش از آن جبران میشود
ناشناس۷۶۲۶۶۶۱۶:۳۴:۲۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
در زمان جنگ در دولت موسوی اینقدر تورم و مشکلات نداشتیم که در دولت هاشمی داشتیم .
ناشناس۷۶۲۰۵۷۱۱:۴۳:۴۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
دولت خاتمی چی؟
ناشناس۷۶۲۱۰۸۱۲:۰۷:۲۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
از اول انقلاب تحریم بودیم جوک نگو عزیز
ناشناس۷۶۲۲۱۷۱۲:۵۷:۵۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
تحریم های بانکی و نفتی که از سال 90 تا 97 با آن دست و پنجه نرم می کنیم در طول تاریخ بی سابقه بوده است .
ناشناس۷۶۱۵۵۵۰۸:۲۴:۵۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
اقای ایمانی خودتون بهتر میدانید که ریشه مشکلات اقتصادی در سیاست های کلان و به ویژه سیاست خارجی است
ناشناس۷۶۱۸۱۸۱۰:۳۱:۴۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
عمده مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریت دولته و به تحریم ها و عوامل خارجی مربوط نیست .
ناشناس۷۶۲۰۵۸۱۱:۴۳:۴۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
اینچنین که میگویی نیست! دولت تنها بخشی از کل حاکمیت است
mostafa.kamali95@yahoo.com۷۶۱۵۶۵۰۸:۲۸:۵۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
جناب ایمانی سو مدیریت هدفمند بوده است از انجا که موسسات مالی مشکلات فراوانی برای دولت و مردم بوجود اوردند و همین مشکلات در درون بانک های ورشکسته و زیان ده وجود داشت لذا اتاق فکر دولت تصمیم گرفت با دستکاری نرخ ارز هم کسری ها دولت را تامین و هم زیان بانک ها را جبران نماید که با دستکاری نرخ وسر شکن کردن زیان این کار بصورت هدفمند اجرا شد
ناشناس۷۶۲۹۲۷۱۸:۴۵:۱۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
دقیقا همین مسله است بانک تجارت که بیش از 13 هزار میلیارد تومان زیان رسما به بورس اعلان کرده و قیمت سهم ان به 57 تومان رسیده بود اکنون به مدد تجدید ارزیابی اموالش و حتی با داشتن زیان بیشار از قبل سهامش در نرخ 170 تومان معامله میشود علمای اقتصادی بررسی کنند این چه نوع اقتصادی است
ناشناس۷۶۱۵۷۹۰۸:۳۵:۴۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
آقای عزیز راست نمی گی
مهدی۷۶۱۵۹۷۰۸:۴۴:۱۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
بنام خدا- بسیار بجاست که بیانات برخی از حضرات در سالهای 91-92 در باب تحریم و مدیریت کشور را امروز بازخوانی نمائیم. صرفنظر از برخی تغییرات که در وضعیت درآمدهای نفتی ایجاد شده است، مابقی را می توانیم به پای مدیریت اقتصاد کشور بنویسیم.
ارزنده۷۶۱۶۰۸۰۸:۴۹:۳۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
باسلام واحترام تا وقتی دولت ها بجای استفاده از نیروهای کارآمدودارای دانش وهنر مدیریت وباتجربه .از افراد سیاسی فاقد صلاحیت مدیریتی در پست های کلیدی بکارگیری مینماید. همین آش وهمین کاسه است.
ناشناس۷۶۲۲۲۴۱۳:۰۲:۱۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
احسنت تا زمانیکه مدیران پیر و نجومی بگیر کم تحرک بکار گرفته می شوند و چرخه مدیریتی بسته وجود دارد همین آش و همین کاسه است .
حسن۷۶۱۶۱۲۰۸:۵۰:۴۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
نمی دونم چرا بعضی ها نمی خوان واقعی رو بپذیرند وقتی تحریمهای محدود آمریکا باعث افت ۳۰%ارزش پول کشور قدرتمندی مثل روسیه میشه چرا تحریمهای گسترده بر ایران کم اثر باشه ؟؟؟
ناشناس۷۶۱۹۳۶۱۱:۰۶:۵۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
تحریم های گسترده چیه؟ بلکه عظیم ترین تحریم های طول تاریخ بشر بر روی کره زمین. البته به خواست خدا شکست امریکا هم عظیم خواهد بود.
ناشناس۷۶۱۶۵۰۰۹:۱۰:۰۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
100 % مشکلات اقتصادی حال حاضر ایران از تحریم هاست . و بعضیا دارن اشتباه آدرس میدن مگه میشه به یک باره و بعد از اعمال تحریم ها ، تمام مدیران ما دچار سوء مدیریت شوند . ؟! مدیریت خودرو ، سوء مدیریت شده !!! مدیریت مرغ ؛ سوء مدیریت شده !!! مدیریت قطعه خودرو ؛ سوء مدیریت شده !!! مدیریت پای مرغ... مدیریت میوه ..... و قص علی هذا
ناشناس۷۶۲۲۰۱۱۲:۴۹:۰۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
5 برابر شدن حجم نقدینگی در سال های 92 تا 96 و کاهش سود بانکی در سال 96 باعث هجوم این حجم نقدینگی به بازارهای مختلف از جمله بازار خودرو و مسکن و دلار و به تبع آن افزایش قیمت مواد غذایی و غیره شد.
ناشناس۷۶۱۶۶۳۰۹:۱۴:۰۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
اگر مشکلی در اقتصاد هست پایه گذار ان محمود بود
ناشناس۷۶۱۷۸۴۱۰:۲۰:۵۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
مشکلات اقتصادی از وقتی شروع شد که در دولت هاشمی نرخ ارز دولتی از 7 تومان به 144 تومان افزایش یافت یعنی 20 برابر شد.
ناشناس۷۶۱۹۴۰۱۱:۰۷:۴۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
شاید هم محمد خاتمی
ناشناس۷۶۲۰۶۱۱۱:۴۴:۵۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
در دو دولت آقای خاتمی اقتصاد ثبات داشت و کشور رو به پیشرفت اقتصادی
ناشناس۷۶۲۱۴۴۱۲:۱۹:۰۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
واردات کالاهای بنجل چینی از دولت اصلاحات با نام توسعه اقتصادی شروع شد .
ناشناس۷۶۱۶۶۵۰۹:۱۴:۴۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
زمان احمدی نژاد رو هم دیدیم !
ناشناس۷۶۱۸۳۳۱۰:۳۵:۰۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
دولت احمدی نژاد در 2 سال آخر دچار مشکل شد اما دولت روحانی از اواخر سال گذشته دچار مشکل شد و با این روند تا سال 1400 اوضاع بدتر هم خواهد شد.
ناشناس۷۶۱۸۵۴۱۰:۴۰:۴۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
همگان امروز اذعان دارند که اوضاع اقتصادی در دولت احمدی نژاد از امروز بهتر بود.
ناشناس۷۶۲۰۶۷۱۱:۴۶:۲۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
در دولت احمدی نژاد دلار 4 برابر و قیمت خانه تا 120 درصد رشد کرد. گوشت از کیلویی 6 هزار تومان به 25 هزار تومان رسید
ناشناس۷۶۲۲۰۶۱۲:۵۱:۴۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
اکنون قیمت مسکن در تهران 130 درصد رشد کرده و دلار 4 برابر شده و گوشت 4 برابر شده و قیمت خودرو داخلی دو برابر و خودرو خارجی بیش از سه برابر شده است .
ناشناس۷۶۲۵۷۱۱۵:۳۹:۱۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
پس می بینید مشکل از دولت ها نیست. مشکل از مدیریت های ثابت است که سال ها در پست خود هستند و یا در همان سطح جابجا میشوند
ناشناس۷۶۲۵۷۷۱۵:۴۷:۰۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
احمدی نژاد 700 میلیارد دلار نفت فروخت. میدانی 700 میلیارد دلار
ناشناس۷۶۱۶۶۸۰۹:۱۷:۳۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
وزیر نفت: شرایط کشور از جنگ هم سخت‌تر است| لجبازی عده‌ای ما را در چاه عمیق انداخت| برای دشمنان اتاق تاریک داریم| اروپا از ایران نفت نمی‌خرد| چینی‌ها برای فاز 11 اعلام حضور نکردند| اگر با هم دوست می‌بودیم و به اسم اسلام و انقلاب ریشه یکدیگر را نمی‌زدیم، می‌توانستیم بهتر از این باشیم
ناشناس۷۶۱۸۰۰۱۰:۲۶:۰۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
در دنیا یک بشکه نفت را به 1300 دلار ارزش افزوده تبدیل می کنند اما ما با مدیریت امثال جناب زنگنه بعد از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب هنوز بدنبال فروش نفت خام هستیم !
ناشناس۷۶۱۶۷۸۰۹:۳۰:۵۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
مشکل در ساختار قانونی کشور که مسولین در برابر کارهایشان پاسخگو نبوده و و مصونیت دارند به جای بحثهای انحرافی بازی با اشخاص باید اقدام قانونی کرد و با شفافیت قانونی نقاط کور راداری را از بین برد با این بحث های انحرافی مانع اصلاح کشور نشوید
ناشناس۷۶۱۹۵۸۱۱:۱۷:۵۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
آفرین. اختیارات بی‌ حد و حصر و پاسخگو نبودن مشکل اصلی‌ کشور است.
ناشناس۷۶۱۷۵۵۱۰:۱۰:۲۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
حالا مشکلات اقتصادی دولت در آن مقصر است چیزی تغیر می کند
علی 671۷۶۱۷۶۸۱۰:۱۵:۳۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
این دولت به قدری مغرور است که همه می گویند این تاریکی مربوط به شب است دولت می گوید نه روز است .این همه مشکلات و بی تدبیری عمکرد این دولت است .دولت خود را به کوچه علی چپ می زند می گوید نه از تحریم است .دشمن این کلام را می گیرد و جسور تر می شود .پس مردم باید تا کی نادانی و غرور و بد بختی را از این دولت نادان تحمل کنند .به خدا ما که طاقتمان طاق شده .خدا به فریاد مان برسد از این دولت
ناشناس۷۶۱۷۹۲۱۰:۲۳:۳۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
مگر چرخه مدیریتی تغییر پذیر است که مشکل حل شود
ناشناس۷۶۲۱۰۲۱۲:۰۲:۵۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
هم مشکل مدیریت داخلی است هم مشکل سیاست خارجی و تحریم . شاید هم وزن باشند.
ناشناس۷۶۲۱۰۵۱۲:۰۵:۲۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
خب با این وضع هیجانی که کامنت میذارن دوستان دوباره باید گوش بزنگ سید تَکرار باشیم ببنیم این دفعه چه آشی برای ما می پزه.
ناشناس۷۶۲۲۳۱۱۳:۰۴:۰۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
سید اصلاحات آشی برای مردم پخته که یک وجب روغن روشه ! خخ
ناشناس۷۶۲۳۳۴۱۳:۴۷:۳۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
نخواهیم گذاشت تندروها به قدرت برگردند ! زمان احمدی نژاد شما رو هم دیدم کسی حق انتقاد هم نداشت هر کاری دوست داشت کرد از افزایش 7 برابری قیمت بنزین تا انرژی هسته ای حق مسلم ماست و کاغذ پاره و ...
ناشناس۷۶۲۳۹۱۱۴:۱۱:۴۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
والا همین زما کندروها هم تلگرام تعطیل شد و وضع بدتر شد فرقی با هم ندارن
ناشناس۷۶۲۶۰۶۱۶:۰۸:۴۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
تلگرام با دستور قوه قضاییه فیلتر شده نه دولت !
ناشناس۷۶۲۶۱۶۱۶:۱۱:۱۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
در این دولت بنزین فقط یکبار از 700 به 1000 گران شد نه هفت برابر مثل احمدی نژاد !
ناشناس۷۶۲۶۲۱۱۶:۱۲:۱۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
فیلتر تلگرام ربطی به دولت نداره . قوه قضاییه دستور داده . تحریم ها عامل گرانی نه مدیریت دولت
ناشناس۷۶۲۶۵۱۱۶:۲۴:۱۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
تندرو آنهایی هستن که سال 88 مملکت را به آشوب کشیدند و امنیت ملی را تهدید کردند و گرای تحریم به دشمن دادند.
ناشناس۷۶۲۶۷۵۱۶:۳۸:۲۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
اگر احمدی نژاد سال 1400 کاندیدا و تایید صلاحیت بشود بدون شک برنده انتخابات است .
ناشناس۷۶۲۲۸۵۱۳:۳۰:۲۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
اخه چرا کسی کاری نمیکنه با این اوضاع کشور
پرتو۷۶۲۷۸۸۱۷:۳۴:۵۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
بلد نیستن.
ناشناس۷۶۲۲۹۰۱۳:۳۱:۵۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
دولت هیچ کاری برای مردم نمیکند با این گرانی ها
ناشناس۷۶۲۲۹۵۱۳:۳۴:۱۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
تا دیروز همه چیز برگردن برجام بود الان میگه همش تحریمه، بابا این دولتی ها فقط به فکر بچه های خودشون هستن
ناشناس۷۶۲۴۷۲۱۴:۴۱:۰۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
هر دو یک چیزند. برجام برای رفع تحریم‌ها قرار بود بیاید و بدون ان دچار مشکل میشدیم الان هم برگشتیم به نقطه اول رابطه بدون برجام و بازگشت تحریم‌ها. واضح است که تحریم‌ها تاثیر بدی دارند، حالا یه عده نمیخواهند باور کنند، چیز دیگری است.
ناشناس۷۶۳۴۵۲۰۰:۳۵:۰۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
تحریم یا سوء مدیریت؟ گاهی تو یه بازی فوتبال هم تیم شما خیلی ضعیف بازی میکنه و هم تیم حریف غیر عادی خوب بازی میکنه. دلیل واقعی شکست احتمالا ترکیبی از هر دو میباشد! تا وقتی دلارهای بی حساب و کتاب نفت بود میشد تا حد زیادی بر خیلی از مسائل سرپوش گذاشت اما حالا جامه دریده شده و فساد و سوء مدیریت عریان در جلوی چشمان همه قرار گرفته.
محمد۷۶۲۴۱۸۱۴:۲۵:۲۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
حتی چین هم با اون اقتصاد عظیم چیزی به نام اقتصاد مقاومتی نداره و بیشتر مواد مصرفیش رو از خارج وارد میکنه بعد ایران با تحریم چطوری اقتصاد مقاومتی رو اجرا کنه؟
سروش۷۶۲۴۲۳۱۴:۲۶:۲۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
همیشه از این درصد های کم بترسید بر فرض که تحریم ها ۲۰درصد نقش دارند و دولت مابقی این مثل قضیه داروست که میگن ۹۵دارو تولید داخل است و تنها ۵درصد داروی ما را تشکیل می دهد اما همین ۵درصد نه تنها داروهای مهمی هستند بلکه بیش از ۱/۵میلیارد ارز بری دارند یعنی۱۵هزار میلیارد تومن و اون ۹۵درصد فقط ۵هزار میلیارد ارزبری مواد اولیه دارند
ناشناس۷۶۲۵۸۷۱۵:۵۵:۰۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
یک کلام ختم کلام تا سیاستمون اینه اقتصادمونم اینه الی یوم القیامه .
ناشناس۷۶۲۵۹۲۱۵:۵۷:۴۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
زنده باد روحانی رییس جمهور محبوب
ناشناس۷۶۲۶۱۲۱۶:۰۹:۵۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
یا مذاکره و حل مشکل با غرب یا گوشت یخی انتخاب با مردم .
ناشناس۷۶۲۸۴۲۱۷:۵۸:۵۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
چرا کاری میکنید تحریم بشین بله همه میدونن این اوضاع اقتصادی نتیجه تحریمه مدیریت صحیح از اول انقلاب باید پایه گذاری میشد نه الان که هیچی جز نفت نداریم وحتی تولیدات داخلی رو با واردات نابود کردیم
ناشناس۷۶۳۱۳۷۲۰:۲۰:۵۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
برگردیم به گفت و گوی تمدن ها ، راستی از هشت سال تلاش دولت جهت نتیجه بخشیدن گفت و گوی تمدن چه خبر؟ برجام هم یکی از اون توهمات است که بخواهیم کشور را با یه همچین توافقات سست و پوچ نجات دهیم. این ها فقط برای دلخوشی مردم هست.
ناشناس۷۶۳۴۷۷۰۰:۵۸:۵۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
سیستم اشکال دارد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. کمی دیر نیست؟

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  15. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  19. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  23. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  24. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  25. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. وحدت ملی با وعده صادق

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  9. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  10. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  11. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  12. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  13. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  14. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  15. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  16. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  20. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  21. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  22. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  23. واکنش احمدی‌نژاد به عملیات موشکی سپاه/ وعده زارع‌پور درباره افزایش سرعت اینترنت

  24. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  25. یک سیلی برای تنبیه

آخرین عناوین