روزنامه اعتماد: جلوی خزعبلات این بازیگر تازه سر از تخم برآورده را بگیرید

گروه سیاسی الف،   3971116041 ۶۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

سیاسی شدن عیبی ندارد، بحث و نقد سیاسی هم لازم است. اما مبتذل کردن سیاست، آن هم با این شدت و غلظت، مخرب و خطرناک است. سیاست‌ورزی خوب است و باید از آن استقبال کرد اما سوءاستفاده از سیاست و تحریک و جریحه‌دار کردن احساسات عمومی کار کثیفی است که اگر مراقبت نباشیم اطراف و اکناف را آلوده می‌کند

روزنامه اعتماد: جلوی خزعبلات این بازیگر تازه سر از تخم برآورده را بگیرید

سیدعلی میرفتاح سردبیر روزنامه اعتماد در سرمقاله این روزنامه نوشت: جوانکی که نمی‌دانم کیست، می‌گویند بازیگر است، در جلسه رسانه‌ای جشنواره، چشمش که به چهار تا دوربین و خبرنگار و موبایل افتاده، باد توی صدایش انداخته و بی‌ربط و زشت و زننده نمک ریخته و مدعی شده که «گوشت سگ کیلویی سی و چند هزار تومان با کارت ملی و...»

من اگر در آن جلسه بودم حتما ساکت نمی‌نشستم و از مسوولان جشنواره می‌خواستم چنین فرصت مغتنمی برای خزعبل‌گویی یک سلبریتی تازه سر از تخم درآورده فراهم نکنند و جلوی یاوه‌گویی‌اش را بگیرند. نه فقط جلوی او را باید بگیرند بلکه جلوی سیاسی شدن متظاهرانه و سطحی سینما و سینماگران را بگیرند.

سیاسی شدن عیبی ندارد، بحث و نقد سیاسی هم لازم است. اما مبتذل کردن سیاست، آن هم با این شدت و غلظت، مخرب و خطرناک است. سیاست‌ورزی خوب است و باید از آن استقبال کرد اما سوءاستفاده از سیاست و تحریک و جریحه‌دار کردن احساسات عمومی کار کثیفی است که اگر مراقبت نباشیم اطراف و اکناف را آلوده می‌کند.

خیلی‌ها می‌خواهند راه نسبتا طولانی شهرت را با گفتن جملات نیش‌دار سیاسی یک‌شبه بپیمایند و سلبریتی شدن خود را به کمک فضای مجازی جلو بیندازند. طرف احتمالا پیش خودش فکر کرده اگر در این آشفته بازار، گوشت سگ و کد ملی را به هم درآمیزد، خیلی زود به گوشی‌های موبایل راه می‌یابد و شبکه‌های ماهواره‌ای هم پیزور لای پالانش می‌گذارند و اسمش را سر زبان‌ها می‌اندازند. تا حدودی غلط هم فکر نکرده. دیده، از اسلاف خود یاد گرفته و پیش خود حساب و کتاب کرده که از نمد فحش دادن به ارشاد و ...شکایت از سانسور نمی‌تواند کلاهی برای خودش بسازد. احتمالا از راه هنر و سینما هم فهمیده که حالا حالاها راه به جایی نمی‌برد. برای همین عین برادر حاتم طایی، راه میان‌بر مشهور شدن را برگزیده و گفته با صدای دورگه تیر طعنه و دروغش را به هدف زند و چاه زمزم را آلوده کند از خود قهرمان دروغین بسازد.

من اگر مسوولیت امنیتی یا قضایی داشتم حتما از او برای این مزخرفی که گفته سند و مدرک می‌خواستم و هزینه تشویش اذهان عمومی را هم برای او و هم برای دیگر مزخرف‌گوها بالا می‌بردم. اما صرفا به عنوان یک روزنامه‌نگار یقه‌اش را می‌گیرم و می‌پرسم چه کسی گوشت سگ فروخته و چه کسی آن را خریده و چه کسی چنین خبری را سر زبان‌ها انداخته و گفتنش در جشنواره چه ضرورتی داشته...؟ این تشویش اذهان عمومی مختص چهارتا بازیگر تازه به دوران رسیده نیست. مغناطیس میکروفن به حدی است که خیلی‌ها در برابرش قدرت و قوت نگهداری زبان‌ را ندارند. تریبون جشنواره که سهل است، گاهی ما از تریبون‌های مهم و معتبر و محترم چیزهایی می‌شنویم که چشم‌مان گرد می‌شود و مخ‌مان سوت می‌کشد.

می‌گویند نباید مردم را نسبت به مسوولان کشور و کارآمدی نظام بدبین کرد. سلمنا. خیلی هم خوب. یقین کنید که اگر سرنخ این بدبینی را دنبال کنید می‌رسید به اسراییل و امریکا و من و تو و بن‌سلمان و ایران‌اینترنشنال. می‌خواهند، برایش میلیون میلیون ریال و دلار هزینه کنند تا تصویر تیره و تاری از وضعیت امروز ایران نشان دهند و مستقیم و غیرمستقیم ناکارآمدی نظام را در ذهن مخاطب جا بیندازند. به چهارتا بازیگر سطحی حرجی نیست که فهمیده و نفهمیده چنین پیام بوداری را مخابره کنند.

جای تعجب از بعضی از «خطبا»ی گرانقدر است که دقیقا همین پیام را با طنین بیشتری مخابره می‌کنند و اوضاع کشور را تیره و تار نشان می‌دهند. یکی می‌نویسد از چپ، دیگری می‌نویسد از راست، یقین کنید که هر دو وسط سطر می‌رسند به هم. اما چه همی... درباره گرانی گوشت و نابسامانی اقتصادی طور دیگری هم می‌شود حرف زد. حرف هم زده‌اند و می‌زنند، ما هم در روزنامه گفته‌ایم و می‌گوییم. اتفاقا بد نیست مسوولان عالی‌مقام قدری در تفاوت نقد دلسوزانه مطبوعات تامل کنند تا حساب کار دست‌شان بیاید که اگر روزنامه‌ها را ضعیف و نحیف کنند، چه کسی جای‌شان می‌نشیند و چه ادبیاتی را برای نقد، نقد کجا بود، بگو تخطئه، به کار می‌برد. از سر انصاف یک بار دیگر مطبوعات این چهل‌ساله را ورق بزنید تا با من هم‌سخن شوید که روزنامه‌نگاران چقدر منصف و معقول و مودب بودند و جانشینان ناخلف‌شان چقدر بی‌پروا.

سال‌های سال ما روزنامه‌نگاران بابت یک‌هزارم این حرف‌هایی که این روزها پیر و جوان بی‌پروا پشت بلندگو می‌گویند، متهم شدیم به نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی و... صدای‌مان هم درنیامد. ما بارگه دادیم این رفت ستم بر ما، تا خود چه رسد به این سیاه‌نماهای بی‌فکر و بی‌مرام و بی‌دانش... نمی‌گویم با اینها هم همان معامله‌ای را بکنید که با روزنامه‌نگاران نه؛ خدا شاهد است که منظورم این نیست که با کسی برخورد قهری کنید، بلکه می‌گویم لااقل قدر این طرف را بدانید. ادب و متانت و وطن‌دوستی و انصاف‌شان را حرمت بگذارید.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۵۹۶۵۴۰۹:۲۶:۵۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
چرا ناراحتید؟ پیروزی دولت تدبیر و امید در انتخابات حاصل حمایتهای همه جانبه همین سلبریتی هاست، آن زمان مهم نبود چه می گویند، فقط حمایشان را می خواستید، حالا بد شدند؟
مهدیار۷۶۰۲۳۲۱۳:۲۷:۰۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
به نظرم به جای نیش و کنایه به اصلاح طلبان که خودتان از این شبه‌سلبریتی‌ها استفاده کرده‌اید و خواهید کرد، باید به این روزنامه و روزنامه‌نگار اصلاح طلب برای آزادگی در بیان این مطالب تبریک گفت.
ناشناس۷۶۰۳۲۵۱۴:۰۲:۱۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
از نظر اصلاح طلبا انتقاد حق همه است... مگه اینکه علیه خودشون باشه!
مجید۷۶۰۶۷۷۱۶:۳۳:۲۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
انصاف داشته باش . آیا اون گوشت سگ که گفته انتقاده !!!!!!!!!!!!!! پس تهمت و افترا و دروغ یعنی چی ؟
ناشناس۷۶۰۷۱۵۱۶:۵۳:۳۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
باشه ما ازمریخ اومدیم
ناشناس۷۶۰۲۳۷۱۳:۲۹:۳۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
اول ایشون تازه به دوران رسیده نیست برای برخورد با یه نفر سعی نکنید اونو کوچیک کنید و بعدش مجوز برخورد رو صادر کنید،خود این هم یک ندیدن واقعیت است
ناشناس۷۶۰۶۲۷۱۶:۱۳:۳۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
واقعا این روزنامه چگونه توانسته هنرمندی را که بر مردمش عزت نهاده ... را بی عزت کند وبا این ادبیات با او سخن بگوید !؟
ناشناس۷۶۰۲۹۰۱۳:۴۶:۳۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
دقیقا . اصولا چپ ها عادت دارن از افراد کم سواد و ترجیحا بی سواد ، مثل فوتبالیست و خواننده و بازیگر ، چهره بسازن تا بعد با حرفهای عامیانه اونها ، رای عوام رو جمع کنن خلاصه عوام اندر عوامیه که نگو و نپرس
ناشناس۷۶۰۵۵۷۱۵:۴۱:۱۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
ولنگاری در رویدادهای فرهنگی کشور کاملا مشهود است. (شاید هم این هنجارشکنی ها برای دولت اشرافی مفید باشد)
ناشناس۷۶۰۶۶۰۱۶:۲۴:۴۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
چه ربطی به این مطلب داشت.؟؟؟
ناشناس۷۶۰۵۷۷۱۵:۵۰:۱۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
نه جانم ظاهرا خبر نداری سلبریتی ها هم جناح بندی دارند!! ...
ناشناس۷۵۹۷۰۲۱۰:۰۸:۳۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
خود شما اصلاح طلبان برای روز مبادا و « تکرار» تون این سلبریتی ها را گنده کردید و به جام ملت انداختید.
ناشناس۷۶۰۲۳۴۱۳:۲۸:۳۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
جدا هیچ فضل و هنری ندارند.... هیچ یعنی هیچ...
ناشناس۷۵۹۷۰۴۱۰:۰۹:۵۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
روزنامه نگار عزیز ،اصطلاح گوشت سگ از روی خشم و ضرب المثل گونه بیان شد. ..
ناشناس۷۵۹۷۴۱۱۰:۳۰:۴۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
" جوانکی که نمی‌دانم کیست ... " "سلبریتی تازه سر از تخم درآورده .. " ادب و متانت و وطن‌دوستی و انصاف‌ شما همین است استاد ........... ؟؟
ناشناس۷۶۰۴۶۶۱۵:۰۵:۳۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
وقتی آن ...با آن الفاظ حرف می زند، منتقد هم مجبور است برای او از همان نوع استفاده کند
ناشناس۷۵۹۷۵۵۱۰:۳۴:۴۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
متن خوبی نبود. بدون تحقیر دیگران هم میتوان نقد کرد.
ناشناس۷۶۰۷۴۸۱۷:۱۴:۵۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
کسی که ملتی رو تحقیر میکنه باید با تحقیر جوابشون داد
ناشناس۷۵۹۸۰۶۱۰:۵۶:۵۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
وضعیت مملکت متاسفانه به جایی رسیده که انسان به آن بازیگر جوان و تازه بدوران رسیده که این مجوزات را نوشته احترام میگذارد . آخه خودتان کلاهتان را قاضی کنید و ببینید این وضعیتی که برای مردم بخصوص مورد احترام یعنی معلمین و شما روزنامه نگاران که با حد اقل درآمد باید آبروی خود را هم حفظ کنند چه در آورده اند. حالا گوشت سگ یه کنار مکر تعداد نمیدانم ۲۰عدد سر بریده شدن الاغ که در تمامی صفحات مجازی انعکاس یافت دروغ است .‌آیا این است وضعیت زندگی مردم با شرف این مملکت . فکر نمیکنم کسی پیدا شود که با آن بازیگری که ما هم نمیشناسیم مخالفتی داشته باشد .
سبهر۷۵۹۸۷۴۱۱:۱۹:۴۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
احسنت ! درود و سلام خدا بر همه روزنامه نگاران نجیب وطنم.
ناشناس۷۵۹۸۸۳۱۱:۲۲:۴۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
با نگارنده سطور موافقم.هرکس و ناکسی که نباید اظهار نظر عجیب و غریب کند. بالاخره گوشت فعلا کمیاب شده و ممکن است یک قصاب سوئ استفاده کرده باشد این باید بنام نظام زده شود؟؟؟؟ ضمن اینکه ما مردم هستیم که در شرایط مختلف انواع احتکارها را میکنیم. همه را نمیشود گردن دولت و .... انداخت.
ناشناس۷۵۹۹۰۲۱۱:۲۹:۲۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
راست میگه گوشت کیلویی 130 هزار تومن! چرا به تو برخورده؟!
اسد۷۵۹۹۲۴۱۱:۳۶:۴۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
چراجوش میزنی واقعیت گفته چراشما چیزی نمی نویسید این که سیاسی نیست واقعیت است شان مردم کشور ایرا ن این گوشتها نیست که دولت برای خودش کاسبی راانداخته ووارد کشور میکنه
ناشناس۷۵۹۹۵۲۱۱:۴۹:۵۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
مقاله عالمانه اب بود پسندیدم
ناشناس۷۵۹۹۵۵۱۱:۵۰:۲۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
این روزنامه چقدر مودبه! تحمل اظهار نظر دیگران را ندارید تربیت که دارید!
ناشناس۷۶۰۸۱۸۱۸:۰۳:۰۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
و چقدر ما خوبیم!!!
ناشناس۷۵۹۹۷۹۱۲:۰۰:۰۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
اتفاقا این بازیگران تا وقتی معروف نشدن صدای مردم ن. مثل مردمی که شما .. می نامید. حالا یکی ازین عوام تونسته جایی پیدا کنه حرف دلش رو بزنه .. هر انتقادی رو به اون ور آب ربط ندین. این انتقادها از دل مردم میاد که البته...
ناشناس۷۵۹۹۸۱۱۲:۰۰:۴۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
والله ما این گوشتهای واردتی که با کارت ملی میدند را مصرف کردیم قطعا با گوشت گرم قابل مقایسه نیست فرقشم با گوشت سگ نفهمیدیم یعنی تا حالا گوشت سگ نخوردیم اما خیلی هم شبیه گوشت گوسفند نبود حالا هر چی بود به نظرم صحبت این بازیگر مختصر و مفید این بود که مردم ایران نباید برای تهیه گوشت صف باستند اونم برای گوشت وارداتی که معلوم نیست چی هست و به نظرم درست هم میگه اون روزنامه ای هم که مطلب زده قطعا از قشر مردم نیست.
داود۷۶۰۵۱۹۱۵:۲۷:۱۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
همین سلبریتی های بی سواد دولت بی تدبیر را به مردم قالب کردند
ناشناس۷۶۰۰۱۵۱۲:۰۸:۱۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
واقعا از این همه بغض نسبت به یه بازیگر در حیرتم!! آیا گوشت سگ با کارت ملی به فرش نرفته؟؟ شما سر تاپای صحبت های این آقای سردبیر را نگاه کنید چند بار از کلمات توهین آمیز استفاده کرده!! به چه حقی؟
ناشناس۷۶۰۰۲۴۱۲:۱۲:۴۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
ولی مردم با نظر همین بازیگر موافقند نه شما که میخواهید با تخریب شخصیت او را از گفته اش پشیمان کنید
ناشناس۷۶۰۰۲۶۱۲:۱۳:۰۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
حقیقت رو گفته شما چرا ناراحتی
ناشناس۷۶۰۰۴۶۱۲:۱۹:۰۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
بنظر می رسد شما با این ادبیاتتان قصد خودنمایی داشته اید
ناشناس۷۶۰۰۴۷۱۲:۱۹:۱۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
این خواسته جماعت دلواپس است که براحتی توسط افراد ناپخته با احساسات جوانانه گفته می شود
ناشناس۷۶۰۰۵۷۱۲:۲۱:۳۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
والله راست گفته شما چراجوش میزنی ا
ناشناس۷۶۰۱۱۴۱۲:۴۲:۰۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
جالبه این آقا به این که پس از سالها دوباره پسرفت کردیم و داریم برمیگردیم به نظام کوپنی و کد ملی و دفترچه بسیج هیچ اعتراضی نداره اما اینکه یکی به این چیزها با زبان نیشدار اعتراض کنه ایراد میگیره , اینکه میلیونها نفر میلیونها ساعت از عمرشان را دوباره صرف صف کنند مشکلی نیست اما حرف های یک بازیگر تعقیب قضایی داره
ناشناس۷۶۰۱۲۷۱۲:۴۵:۱۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
ما نفهمیدیم بالاخره ناراحتی روزنامه چی اعتماد از چیست؟ 1- اینکه گوشت سگ کیلویی 35000 تومان خیلی گران است !؟ 2- یا به این بازیگر حسادت میکند؟
ناشناس۷۶۰۶۸۵۱۶:۳۶:۴۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
شما گوشت سگ کیلویی 35000 تومن خریدی ؟! ...
ناشناس۷۶۰۱۴۳۱۲:۴۸:۵۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
لطف کنید مملکت را گل و بلبل کنید تا همه مجبور شوند از خوبیها بگن!
ناشناس۷۶۰۱۴۴۱۲:۴۹:۰۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
جوانک گفته منبعش رسانه اسلاحتلب بوده
ناشناس۷۶۰۱۶۱۱۲:۵۳:۴۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
نویسنده محترم تعریف استعاره را بلد نیستند ....!! مثلا وقتی می گوییم اینقدر ایستاده ام که زیر پایم علف سبز شده !!! یعنی زیاد صبر کردم کسی نمی تواند دستگیرت کند که کو کدام علف و اینکه کیفیت این گوشت را مردم چه می نامند برو توی صف از مردم بپرس و بعد..,
ناشناس۷۶۰۲۵۱۱۳:۳۵:۲۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
این آقا باید بداند که وطن از مقولات مصلحتی نیست ، یا داری و بابت داشتنش خون وسرت را هم می دی ویا فروختی و بی وطن هستی .
ناشناس۷۶۰۲۵۶۱۳:۳۶:۴۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
منظور ان جوان اشاره غیر مستقیم به گرانی ها بوده، هرکس در هر جا میتواند انتقاد کند از وضعیت اقتصادی موجود ولی بیشتر وظیفه شما روزنامه نگاران است
ناشناس۷۶۰۲۶۲۱۳:۳۸:۰۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
مبتذل کردن سیاست یعنی چی؟ آقای میر فتاح همه مثل شما علامه دهر و دانای کل نیستن روحانی رو دستی دستی بذارن دامن ملت. بجای طلبکاری نادم و پاسخگو باشید
ناشناس۷۶۰۳۰۳۱۳:۵۲:۳۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
کیروش حرفی زد و به حساب اینکه یه خارجیه ،گفتید به چه جراتی در مورد مردم حرف میزنه و بهش حمله کردین این که دیگه هموطن خودمونه حالا هنرپیشه یا سلبریتی یا ادم عادی،مهم اینه که ایرانیه و حق داره حرفشو بزنه.برید اوضاع رو درست کنید به جای حمله کردن .
ناشناس۷۶۰۵۶۳۱۵:۴۳:۵۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
این آقا گرین کارت آمریکا را می خواهد به او گفتن تا می توانی از این دست خذعبلات بگو تا گرین بدهیم البته همراه گرین دیرین دیرن هم هست
ناشناس۷۶۰۵۷۳۱۵:۴۹:۳۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
شما اصلاح طلبان خوب می توانید اب را گل الود کنید و ماهی بگیرید...............تا موقعی که این بازیگران منافع شما را تامین می کنند خوب هستند وگرنه انها را تخریب می کنید...........
ناشناس۷۶۰۶۰۳۱۶:۰۰:۱۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
خوب راست میگه، خوبه همین ماه پیش با چشم خودم دیدم که قصابی محلمون که تازه باز شده بود، گوشت خر ازش گرفت اداره بهداشت
ناشناس۷۶۰۶۳۸۱۶:۱۶:۱۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
اقای سردبیر خدا را صد هزار مرتبه شکر که پست قضایی و اینجور چیزها نداری وگرنه دهان ها میدوختی!!!!
سلام۷۶۰۶۴۱۱۶:۱۷:۱۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
جانا سخن از زبان ما می گویی........ملت خسته اند از دست گرانی گرانی گرانی....عرضه دارید بجای تخریب شخصیت منتقدین با عمل جواب دهید..به درد ملت برسید بارشعار و حماسه سرایی و خاطره گویی چیزی عوض نمیشه ملت خیلی وقته منتظر گشایشی تو وضعیت اقتصادیشون هستند اما فعلا که هر چی دیدن وعده و وعید بوده و دیگر هیچ
ناشناس۷۶۰۶۵۲۱۶:۲۱:۳۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
یک انتقاد و درخواست بوده شما خودت را ناراحت نکن به مسائل و مشکلات اصلی مردم فکر کن!!!!!!!!
هادی۷۶۰۶۵۴۱۶:۲۱:۵۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
عوض عصابنیت چشماتون باز کنید و ببینید مردم در چه وضعیتی زندگی میکنند. شان ملت ما خرید گوشت با کارت ملی هست؟
از سار کاشان۷۶۰۶۵۷۱۶:۲۳:۰۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
نخبه گرایی را خرد نکنیم ! این بازیگر تیشه به ریشه عقلانیت سیاسی می زند . فرصت به این نپختگی ها با این مقالات وزین و سایر اقدامات عملی مسئولان هنر نباید داد . بی سوادی و بی خردی را نگذاریم نهادینه شود که محصولش تلخ و نابود کننده خواهد بود
ناشناس۷۶۰۷۵۴۱۷:۱۷:۲۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
اگه به ما هم میکروفون بدن همین رو میگیم مردم الان مشکلشوون سیاست نیست بلکه از کار بیکار شدن و شرمنده زن و بچه شدنه سایت محترم الف لطفا به جای این همه خبر سیاسی که نصفشوون تهدید کردن جهان و آمریکا و مردمه کمی به فکر مردم باش
مجید۷۶۰۸۱۵۱۸:۰۱:۴۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
حقیقت همیشه تلخه.
امیر باهار۷۶۰۸۱۹۱۸:۰۳:۰۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
دعوای اصلاح طلب و اصول گرا جهت پوشاندن نقاط ضعف روش مناسبی نیست اصلا مهم اینه گرونی.گرونی.زجر توده ی مردم رفاه مسئولین
ناشناس۷۶۰۹۰۰۱۸:۵۳:۴۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
آزادی بیان یعنی همین شما خوشت نمیاید گوش نده عادت کنیم جواب بدهیم بجای پرونده سازی تقاضای سرکوب . مردم سینمای کمدی .. را دوست دارند ملیارد میفروشد . شما نرو .
علی۷۶۰۹۷۰۱۹:۳۹:۰۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
آقای نویسنده مقاله ابتدا ادب را رعایت کند و بعد از دیگران ایراد بگیرد. برای بالا بردن خود بهتر است خود را تقویت کنیم نه اینکه دیگران را کوچک کنیم .
ناشناس۷۶۱۰۷۰۲۰:۵۵:۳۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
دادان اطلاعات غلط به مردم و دروغ گویی باید برای همه هزینه داشته باشه چه مسئول ، چه بازیگر چه ورزشکار و ...
ناشناس۷۶۱۱۳۵۲۱:۲۹:۰۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
خود ایسنا خبر فروش گوشت سگ را تکذیب کرده است(اولین منتشر کننده دروغ ایسنا بود سپس تکذیب کرد) . حالا این جا یک عده ای دور برداشته اند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. این صدای اقتدار ایران است ...

  3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  4. وحدت ملی با وعده صادق

  5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  14. اسراییل چه باید بکند؟ 

  15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

  25. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

آخرین عناوین