بیانیه تحقیرآمیز اتحادیه اروپا؛ داستان ایران و غرب پیچیده‌تر می شود

گروه جهان الف،   3971115249 ۱۲۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

اینس تکس نه ابزاری اقتصادی جهت مقابله با تحریم ها و رفع نیازهای ایران بلکه سازوکاری سیاسی جهت نمایش تعهد اروپا به حفظ برجام در ازای افزایش فشارها در زمینه های منطقه ای و دفاعی به تهران است؛ موضوعی که می تواند در آینده موجب ایجاد بحران در روابط ایران و اروپا نیز شود.

 بیانیه تحقیرآمیز اتحادیه اروپا؛ داستان ایران و غرب پیچیده‌تر می شود

به گزارش الف، اتحادیه اروپا دیروز بیانیه جمع‌بندی درباره ایران را منتشر کرد؛ بیانیه ای که شباهت بسیار زیادی به خواسته های مایک پمپئو در زمینه مسائل منطقه، برنامه‌های دفاعی و موشکی ایران دارد و شامل مسائل حقوق بشری و اقوام ایرانی نیز می شود.

بیانیه اتحادیه اروپا در حالی دیروز انتشار یافت که ابزار حمایت از مبادلات تجاری (اینس‌تکس) که روز پنجشنبه ۱۱ بهمن ماه به طور رسمی اعلام شد، دقیقاً مشخص نیست چه زمانی آغاز به کار خواهد کرد. خبرگزاری رویترز عنوان کرده عملیاتی شدن چنین سازوکاری ماه‌ها به طول خواهد انجامید.

بیشتر بخوانید:

بیانیه «جمع‌بندی» اتحادیه اروپا درباره ایران؛ از اتهام زنی به ایران تا دخالت در برنامه موشکی و وعده تکمیل اینس‌تکس

۱۲ پاسخ به ۱۲ شرط پمپئو

اروپایی ها حدود 9 ماه بعد از خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم ها جهت اقناع ایران به انجام تعهداتش در برجام از چنین سازوکاری رونمایی کرده اند.

بر اساس بیانیه 3 کشور اروپایی(فرانسه، آلمان و انگلیس)، اینس‌تکس در سطح محدودی فعالیت خواهد کرد و از این رو صراحتاً می توان گفت ظرفیت و قابلیت های این پروژه جهت مقابله با تحریم ها به شدت اندک و ناچیز است. به عبارتی بهتر اصولاً اینس تکس جهت مسائل دارویی، تجهیزات پزشکی و غذایی با حفظ و رعایت تحریم ها است.

مسئله ای که کمتر به آن توجه شده این است که بر اساس گفته مقامات آمریکایی در ماه های آینده موج جدیدی از فشارها جهت کاهش صادرات نفتی ایران آغاز خواهد شد که مشخص نیست در آن صورت همین کانال محدود نیز چگونه کار خواهد کرد. موضوع دیگر تاکید کشورهای اروپایی به مسائل منطقه ای، دفاعی و لوایح مرتبط با FATF است که به مثابه ورود متغییرهای جدید و پیچیده تر شدن مذاکرات و رایزنی ایران و اروپا است.  

در این صورت مشخص نیست با گسترده تر شدن موضوعات در دستور کار البته به ضرر ایران، سرانجام مذاکرات چگونه خواهد شد. این در حالی است که از ابتدای شروع مذاکرات ایران و اروپا بحث بر سر این بود بجای ماندن تهران در برجام، منافعش به گونه ای تامین شود.

کلاً به نظر می رسد ایران در دو جبهه آمریکا و اروپا درگیر شده است. آمریکای ترامپ که با بازگشت تحریم ها و به راه انداختن جنگ اقتصادی، تبلیغاتی و روانی در پی فروپاشی یا فرسایش جدی قدرت ایران در حوزه های مختلف است. اروپایی ها نیز در قالب منجی بی خاصیت برجام صرفاً به فکر مهار و محدود کردن مولفه های قدرت ایران هستند و در این بین برای راضی نگه داشتن تهران اندک امتیازاتی( به میزانی که واشنگتن عصبانی نشود) نیز تدارک دیده اند.

با توجه به این وضعیت، اینس تکس نه ابزاری اقتصادی جهت مقابله با تحریم ها و رفع نیازهای ایران بلکه سازوکار سیاسی جهت نمایش تعهد اروپا به حفظ برجام در ازای افزایش فشارها در زمینه های منطقه ای و دفاعی به تهران است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۵۹۷۲۶۱۰:۲۴:۲۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
اروپا به بازار ما احتیاج دارد اگر باجدهی هم نکنیم آنها واردات دارو و خودرو و... به ایران را متوقف نمیکنند پس جرات به خرج دهید اگر دارید
ناشناس۷۵۹۸۹۴۱۱:۲۸:۰۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
احتمالا یکسال هم می خواهید صرف وقت کنید برای اصلاح نصفه نیمه ساز و کار اروپایی ها
ناشناس۷۶۰۵۲۳۱۵:۲۹:۱۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
این حقه ارتباط فتف و قیمت دلار کهنه شده اما مردم فهمیدن بالا و پایین شدن مثل آب خوردن دست دولت و بانک مرکزیه مگر 3ماه قبل نبود که بدون هیچ دلیل داخلی و خارجی ناگاه شبانه دلار 6هزار تومان ارزان شد و از 16هزار به 10هزار رسید؟ پس قیمت دلار ربطی به برجام و فتف نداره اما این دولت استاد فریبکاریه و الان به مردمو فشار میاره تا بگن فتف هم امضا بشه
آینده نگر۷۶۰۵۵۴۱۵:۳۹:۴۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
سریع باید بریم سراغ گزینه آخر نباید وقت رو تلف کنیم تنها راه نجات ما جنگه تمام مشکلاتمون 3 ماهه تموم میشه
ناشناس۷۶۰۶۶۴۱۶:۲۸:۲۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
اگر بر سر توانمندی دفاعیمان معامله کنیم مطمئنا باید انتظار جنگ را هم داشته باشیم. چون به هدفی آسان برای دشمنان دیرین منطقه ای و فرامنطقه ای تبدیل خواهیم شد.
ناشناس۷۶۱۱۶۹۲۱:۴۸:۵۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
مشکل ما تحریم های آمریکاست . فرض کنیم جنگیدیم و چند تا ناو شان را هم غرق کردیم . تحریم ها را که بر نمیدارند . تازه مخارج بازسازی کارخانه ها و پالایشگاه ها و و و .. را هم باید تقبل کنیم. بهترین راه همین کجدار مریض رفتار کردن است که ایران داره میکنه .
الهام۷۶۳۱۸۸۲۱:۰۱:۲۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
مریز درسته
ناشناس۷۶۱۱۷۲۲۱:۵۲:۰۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
خودت !!!
ناشناس۷۶۱۳۳۳۰۰:۲۷:۱۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
احسنت به تویه نابغه ، چاره فقط جنگه فقط نگفتی با کی و چه طوری باید بجنگیم؟!؟ ..
ناشناس۷۵۹۸۹۹۱۱:۲۸:۵۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
زیباترین صحنه آن زمانی است که اعلام کنند جمهوری اسلامی ایران برای حفظ عزت ملی از توافق یک‌جانبه برجام خارج می‌شود و چه روزی بهتر از 22 بهمن 97 برای اعلام این خبر.
ناشناس۷۶۰۵۱۴۱۵:۲۴:۳۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
جراتشو داشت تا حالا خارج می شد کجایند رجایی ها ، بهشتی ها، باهنرها
ناشناس۷۶۰۶۴۴۱۶:۱۷:۳۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
وقتی تو کوتاه اومدن خیری نیست، پس بله منم با اینکه دل خوشی از حکومت تو خیلی مسائل ندارم اما این قضیه واقعا دیگه با کوتاه اومدن حل نمیشه ...
ناشناس۷۶۴۷۳۳۲۲:۰۸:۵۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
اگر متن برجام را خوانده باشید میدانید که نمیتوانیم بدون دردسر خارج شویم همه چیز در برجام علیه ما نوشته شده. حتی پس از بارها نقض توسط اوباما و بعد هم خروج ترامپ ما امکان طرح شکایت علیه آنها نداریم چون برجام مشکل حقوقی دارد و اگر شکایت کنیم خودمان محکوم میشویم جناب حقوقدان چنین متنی را امضا کردند !
ناشناس۷۵۹۹۰۷۱۱:۳۰:۵۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
با اعلام رسمی راه‌اندازی کانال مالی اروپا، حالا اجرای کامل آن را منوط به اجرای برجام و پذیرش FATF کرده‌اند! آقای روحانی گفته بود با اجرای برجام، تحریم‌ها بالمره لغو می‌شود نه با پذیرش FATF؟! یعنی اصرار بر راه حلی مثل کانال مالی اروپا گره زدن برجام به FATF بود؟ با وجود عدم تضمین بهبود اوضاع و رفع تحریم‌ها، کدام انسان عاقلی زیر چنین برنامه‌هایی را امضا می‌کند؟
ناشناس۷۶۰۴۷۹۱۵:۱۱:۳۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
دولت ترسو و باج دهنده و باورمند به غرب نه عزت ایران ...هم او که به ان رای دادند
ناشناس۷۵۹۹۰۸۱۱:۳۱:۲۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
کشورهای اروپایی در برجام و توافق جدید آن ثابت کردند مانند شیطان بزرگ قابل اعتماد نیستند. اعتماد به کشورهایی مثل فرانسه شرکت‌های پژو و رنو را از ورشکستگی نجات داد ولی ذخایر ارزی ما را به تاراج داد. ولی مثلا همین فرانسوی‌ها در موضوعاتی مانند برجام و تحریم‌های علیه کشورمان با آمریکا و دشمنان تابلودار کشورمان همراه شدند و از پشت خنجر زدند.
ناشناس۷۵۹۹۶۳۱۱:۵۲:۵۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
آقای ظریف اگر پاسخ بدهند که چرا برجام چالش هسته ای ایران با غرب را به چالش منطقه ای و موشکی گسترش داد ؟!ممنون خواهیم شد.
ناشناس۷۶۰۱۳۰۱۲:۴۵:۴۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
سوال کیهان: بعد از سه سال از اجرای برجام قرار بود به نفت در برابر غذا برسیم؟ پاسخ زنگنه: شما برجام را به هم زدید. شما که دعا کردید به هم بخورد. برجام که آمد من تولید نفت را در چهار ماه یک میلیون بشکه اضافه کردم / اردیبهشت ۹۷ دو میلیون و هشتصد هزار بشکه نفت تولید کردم و پولش را هم به خزانه دادم / برجام برای ما مثبت بود / اگر برجام نبود ستاره خلیج فارس راه نمی‌افتاد و کمبود بنزین داشتیم
ناشناس۷۶۰۶۶۹۱۶:۲۹:۵۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
هنوز هم که در برجام هستیم، فراموش کردید؟! پس چرا دیگر برکاتش نیست؟
ناشناس۷۶۱۱۰۴۲۱:۱۵:۱۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
بله ما در برجام هستیم اما مهره اصلی نیست !
ناشناس۷۶۱۱۱۱۲۱:۱۸:۰۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
قول روحانی به موگرینی برای ماندن در برجام باعث شد تا ترامپ با خیالی راحت از برجام خارج شود.
ناشناس۷۶۱۱۵۴۲۱:۴۱:۱۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
یکی به ژنرال بگه ما هنوز تو برجامیم حاجی!
ناشناس۷۶۴۷۴۰۲۲:۱۳:۳۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
فکر کنم دولت و زنگنه از برجام خارج شدند برای اینکه اروپاییها نفهمند صداشو در نمیارن که اونها تو برجام خوش باشن فکر میکنه همه مثل خودشن
ناشناس۷۵۹۹۷۴۱۱:۵۶:۴۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
منتقدان دلسوز کشور در زمان برجام بارها هشدار می دادند که در صورت عقب نشینی ایران در زمینه هسته ای دشمن تحریم ها را برروی مسئله موشکی شیفت خواهد کرد اما متاسفانه گوش شنوایی نبود.
ناشناس۷۶۰۵۴۱۱۵:۳۵:۲۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
وقتی نفتی نفروشی پولی هم تو کار نیست که به اروپا بدی تا به بازار ما محتاج باشه پس این حرف از اساس غلطه که اروپا به ما احتیاج داره.
ناشناس۷۵۹۷۳۷۱۰:۲۹:۳۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
متاسفانه با چالشهای بزرگتری درآینده مواجه خواهیم شد
گلمراد آق بلاغ تپه سفلی اصل تهرانی۷۵۹۷۳۹۱۰:۳۰:۲۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
اروپا هم همون حرف آمریکا رو زده + یه چیزم بیشتر ! اروپا : تعطیلی موشک + تصویب FATF توسط ایران آمریکا گفته بود : فقط تعطیلی موشک گل بود به چمن آراسته شد !!!!!! با کد خدا به توافق برسیم ، راحت تر از اروپاعه !
ناشناس۷۵۹۹۵۱۱۱:۴۹:۴۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
ابتدا خسارات برجام را تسویه کنید بعد دم از مذاکره مجدد با امریکا بزنید !
ناشناس۷۶۰۵۵۰۱۵:۳۸:۲۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
اخرش مجبوریم مذاکره کنیم یا مثل ونزوئلا شویم فکر میکنی مردم تحمل میکنن .
ناشناس۷۶۱۰۹۱۲۱:۰۹:۲۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
مذاکره هم کنیم توافق هم کنید بعد از یک مدت مثل برجام آمریکا دوباره میزنه زیرش! هدف آمریکا تضعیف ایرانه. نمیخواد ایران قوی بشه.
ناشناس۷۶۰۴۶۸۱۵:۰۶:۰۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
صرف نظر از قدرت موشکی یعنی باید بعدش هر روز منتظر شروع جنگ باشیم. بررسی تاریخ جنگهای آمریکا در نیم قرن گذشته نشان میده که آمریکا به هیچ کشوری که موشکهایی با برد بیش از 150 کیلومتر داشته حمله نکرده، اگر هم کشوری چنین موشکهایی داشته آمریکا ابتدا اون کشور رو خلع سلاح کرده و بعد بهش حمله کرده، نمونه اش: عراق و لیبی
فربد۷۶۰۹۷۷۱۹:۴۸:۰۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
بد نیست در مورد جنگ سال 1991 و آزاد سازی کویت هم مطالعه بکنید
علی 671۷۵۹۷۴۲۱۰:۳۰:۵۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
از این دولت به خاطر این همه تحقیر واقعاً خسته شدیم.در این مملکت به این بزرگی کسی از عقلای این مملکت حرفش قابل قبول نیست که به این آقایون دولتی مخصوصاً این رئیس جمهور مغرور بگویند .مارا به خیر تو امید نیست شر مرسان و رهایمان کند با این افتضاح بازی ها .اخر چقدر تحقیر با این عظمت دیرینه .آبروی همه چیز رابرده .از پاسپورت ، ریال ،و الی آخر .مرگ یکبار ،شیون هم یکبار .خلاسمان کنید از این همه تحقیر .
ناشناس۷۶۰۲۰۵۱۳:۱۲:۳۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
"آغاز فروش اینترنتی گوشت تنظیم بازاری از پنج شنبه/ هر کد پستی ۳ کیلو " مردمی که روی گنج خوابیده اند. حقارت این است .
ناشناس۷۶۴۷۴۲۲۲:۱۶:۴۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
و این حقارت نتیجه تفکر التماس به امریکا و اروپا است عوض اینکه از اینهمه ثروت مادی و انسانی بهره ببرند و تولید را تقویت کنند
ناشناس۷۵۹۷۴۴۱۰:۳۱:۴۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
100 رحمت به کدخدا
ناشناس۷۵۹۸۵۸۱۱:۱۴:۳۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
1000لعنت به هر دوشون و دوستداراشون که گویی کر و کورند
ناشناس۷۵۹۷۴۹۱۰:۳۳:۱۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
عزت و رفاه اجتماعی و اقتصادی ملت کجای نگاه شما قرار دارد؟
ناشناس۷۵۹۷۵۳۱۰:۳۴:۳۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
دشمن دانا به از دوست نادان است!
ناشناس۷۵۹۷۹۱۱۰:۵۰:۱۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
خجالت بکشید برای این معاهده های دوزاری هزاران سکه پاداش و حق مامورتها و... گرفتید؟ من راضی نیستم
ناشناس۷۵۹۸۰۱۱۰:۵۵:۵۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
هر ادم معمولی می فهمد که اروپاییها قصد سر کار گذاشتن ایران را دارند ولی نمیدانم چرا دولت مردان ما سرشان را زیر برف کرده اند و اطراف خود را نگاه نمیکنند !!!
ناشناس۷۵۹۸۵۳۱۱:۱۱:۰۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
خب پیشنهاد شما چیست
ناشناس۷۶۰۴۵۶۱۴:۵۷:۴۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
تکیه برتوان داخل، اتکا به اراده جوانان مملکت، از تحریم نفتی دوران مصدق که بدتر نیست، ظرف سه سال توان صادراتی کشور رو مثبت کرد، یک قطره نفت هم نفروخت.
ناشناس۷۶۱۶۸۳۰۹:۳۳:۱۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
مصدق که ملی گرا و بد بود؟
ناشناس۷۶۰۰۱۸۱۲:۰۹:۳۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
مشکل اینه که ما داهکار جایگزین نداریم باید با دنیا تعامل کنیم و راهی جز این نیست
ناشناس۷۶۰۱۲۶۱۲:۴۵:۰۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
به این نمی گویند تعامل با دنیا یا غرب به این میگویند فشار و زور و رعایت نکردن حقوق بشر و حقوق ملت ها با چاشنی غربی بی سوادی هم حدی دارد داداش
ناشناس۷۶۰۱۷۶۱۲:۵۸:۳۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
دیگه چه تعاملی، خوب میخواهید پادگانها و سلاحها و پالایشگاه هامون را هم ببخشیم بهشون !!!!!!!!! هر چه بیشتر جلوی دشمن و کشورهای استعمارگر کوتاه بیایید، بیشتر غارت میکنند.
زوزه پور۷۵۹۸۰۲۱۰:۵۶:۱۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
اروپا از آمریکا بدتر و آمریکا از اروپا بدتر و روسیه از هر دوی اینا بدتر فقط ما خوبیم !!!
ناشناس۷۵۹۸۳۳۱۱:۰۵:۲۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
مدیریت اصلاح طلبی یعنی ذلت و تحقیر ایران برای خشنودی غرب. هر چی این دولت و طرفدارانش پس میرن کشورها اروپایی به خودشون اجازه میدن هرکاری انجام بدن و هر حرفی بزنن. متاسفم برای آقای روحانی و آنهایی که شب برجام ریختن تو خیابانها و با رقص و شادی ضعف خودشون را نشان دادن که چقدر توخالی هستن.
ناشناس۷۵۹۸۷۳۱۱:۱۹:۳۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
آره ببخشید اصلا یادم نبود حدفاصل سالهای 84 تا 92 زندگی ای با استانداردهای سوئیس داشتیم!!
ناشناس۷۶۰۲۲۴۱۳:۲۲:۰۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
حداقل به سمت استانداردهای لیبی در حال حرکت نبودیم.
ناشناس۷۶۰۷۱۶۱۶:۵۵:۴۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
به سمت لیبی در حرکت بودیم که تن به برجام دادیم .
ناشناس۷۶۴۷۴۵۲۲:۱۹:۱۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
پس از کجا آوردید صرافیهای میلیاردی راه انداختید تا ...
ناشناس۷۵۹۹۱۱۱۱:۳۲:۰۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
خودت را برای تهمت زدن به اصلاح طلبان اینقدر آزار نده. بد نیست در زمان استراحت به عملکرد افولگرایان هم بیندیشی
ناشناس۷۶۰۵۱۲۱۵:۲۴:۰۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
عملکرد اصولگرایان صفر، اما مثل جناح شما نگاهشان به اربابان غربیشان نیست!!
ناشناس۷۶۰۷۴۲۱۷:۱۲:۲۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
ما ارباب غربی نداریم و اگر به قول شما داشته باشیم آنها بسیار بهتر از اربابان شرقی شما هستند
شهروند عادی۷۶۱۲۵۷۲۳:۰۵:۳۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
اصلا شما ارباب ندارید اصلا و ابدا !!! شما بودید و یه اوباما جون !! میگفتید اوباما آقای دنیاست ! یادتونه ؟! ولی برای ما آقای دنیا امام زمان هستند نه پوتین نه اوباما نه کس دیگه !
ناشناس۷۵۹۹۷۶۱۱:۵۸:۳۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
با اصلاحات پیش بسوی ونزوئلا شدن .
ناشناس۷۶۰۷۱۰۱۶:۴۸:۵۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
اصلاح طلبی ؟! شما اصولگراها که مصادرش کردید !!
ناشناس۷۵۹۸۳۸۱۱:۰۶:۱۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
تحقیر صف گوشت
ناشناس۷۵۹۸۴۸۱۱:۰۸:۳۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
بازم رکب خوردیم از روباه پیر
هاشمی۷۵۹۹۲۲۱۱:۳۴:۵۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
تا روباه پیر هست ، رکب باید خورد
ناشناس۷۶۰۹۳۲۱۹:۰۸:۲۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
البته دارند چماق و هویج را ازمایش میکنند
ناشناس۷۵۹۸۶۷۱۱:۱۸:۱۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
برادر جان ، اگر اروپا بیانیه تحقیر آمیز بدهد چه عجب !! چرا که خودی نیست و از اغیار است و مادی پرست و به دنبال منافع خودش و زیرک و سیاستمدار ... اما تصدقتم تحقیر آن است که دولت منتخب خودمان ، به ریش سفیدان و بازنشستگان و پدر بزرگان مملکتش ماهیانه یک میلیون و دویست هزار تومان به عنوان حقوق !!!!!!! بدهد -- بازنشستگان تامین اجتماعی را عرض می کنم --هر برج به کف دست هر ایرانی معادل سه یا چهار دلار صدقه به عنوان یارانه بگذارد و مردمش را صبح علی الطلوع به صف گوشت یخزده بکشاند ، آرزوی خوردن یک وعده گوشت در هفته به دل خیلی ها بگذارد توان خرید دو سه کیلو میوه را از بسیاری از مردم بگیرد و ، دغدغه اصلی مردم آب و نان روزانه باشد وجوان این مملکت در حسرت نیازهای ابتدایی زندگی یعنی مسکن ، شغل ، ازدواج ... بسوزد و بسازد ، بهار زندگیش تبدیل به زمستان شود و در سن سی و چند سالگی شاهد موی سفید بر سر و رخسارش .. و اوضاع خلق خدا و زندگی مردم در این کشور ثروتمند چنان شده است که دانی !! آن وقت بگوییم بیانیه اروپا تحقیر آمیز است ، اروپا اگر تحقیر هم بکند ، از خودمان نیست ، به قول خواجه حافظ : من از بیگانگان هر گز ننالم که با من هر چه کرد آن آشنا کرد !!! .دست بوستم !!. اروپا جنایت هم بکند ، همه خواهند گفت : تعجبی ندارد ، از کوزه همون برون تراود که در اوست ، ...
سعید۷۶۱۶۳۰۰۸:۵۸:۴۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
بله شما درست میگید. از روز اول دنبال انرژی هسته ای رفتن اشتباه بود.اگر از روز اول ما دنبال انرژی خورشیدی بودیم الان کل خاورمیانه وابسته به انرژی ما بودند.
ناشناس۷۵۹۸۶۹۱۱:۱۸:۳۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
دیگه منتظر چی هستید؟؟پاره کنید اون برجام رو بره دوباره پرونده ایران برگرده به شورای امنیت
ناشناس۷۶۴۷۵۵۲۲:۲۵:۲۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
فعلا خود برجام شده یک پاسی بدتر از تحریمها اگر از برجام خارج شویم هم دردسر خواهد داشت زیرا به گونه‌ای نوشتند که راه احقاق حق برای ایران نیست الان اوباما به راحتی تحریمها را اضافه کرد و ترامپ به راحتی از برجام خارج شد و ما نتوانستیم حتی یک شکایت خشک و خالی کنیم ازشان، فکر میکنید چرا؟ بس که این متن از لحاظ حقوقی متقن و قوی است !!!
ناشناس۷۵۹۸۷۶۱۱:۲۰:۵۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
تحقیر شرمندگی مرد پیش زن و بچه خودش نه این چیزها
دیدار۷۵۹۹۲۰۱۱:۳۴:۴۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
اگر این جماعت منصف بودند که نخست وزیر مرحوم مصدق را نابود نمی‌کردند. فقط نوکر می‌خواهند برای سود بیشتر خودشان.
ناشناس۷۵۹۹۳۹۱۱:۴۶:۲۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
به کدخدا باج دهید تا مجبور نشید برای هر ننه قمری دست به جیب شید.
ناشناس۷۶۰۴۷۵۱۵:۰۹:۲۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
آره یکبار باج دادیم برای همیشه بسه
ناشناس۷۶۰۵۶۹۱۵:۴۶:۳۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
بهرحال وقتی با ابر قدرت در میافتی وتو ذهن خودت فکر میکنی ابرقدرتی اینجوری میشه حالا بروبدبختی بکش فکر کن با امریکا در حال مبارزه ای اون امریکایی هم حقوق ساعتی ده دلارشو میگیره واصلا نمیدونه تو ایران چه خبره چون واسش مهم نیست.چین با اون اقتصادش خودشو با امریکا در گیر نمیکنه.
ناشناس۷۶۴۷۵۷۲۲:۲۷:۵۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
کسی که در مقابل خدا سر خم کنه در مقابل بنده سرکش خدا هیچگاه سر خم نمیکنه کسای که در مقابل یگانه قدرت هستی سرکشی می‌کنند ناچارند در مقابل انسان‌های پست و مغرور تحقیر شوند و باج بدهند
ناشناس۷۵۹۹۷۸۱۱:۵۹:۴۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
باید بمب اتمی داشته باشیم.
ناشناس۷۶۰۱۴۸۱۲:۵۱:۳۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
کره شمالی بمب اتمی داشت چه کرد؟
ناشناس۷۶۰۳۷۰۱۴:۱۸:۳۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
قیاس مناسبی نیست کره هیچی نداشت فقط بمب داشت اما ما منابع طبیعی گسترده منابع انسانی پیشرفته علوم پیشرفته را در اختایر داریم
ناشناس۷۶۰۳۹۲۱۴:۳۵:۲۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
مذاکره
ایرانی۷۶۰۹۲۹۱۹:۰۷:۱۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
کره شمالی الان اخر دانش اتمیه توانسته بمب هیدروژنی بسازه همین الان که داره خلع سلاح میکنه دانشش را داره دوباره و ۱۰ باره میتونه برگرده جای قبلش تازه برای همین خلع سلاح کلی امتیاز از امریکا میگیره بعد هیچ وقت کشور ما قابل مقایسه با کره شمالی نیست کره شمالی تنها منبع طبیعی که داره زغال سنگه همین الان شیر چاه های نفت را ببندیم از صادرات سایر اقلام ۱۰۰ برابر بیشتر از کره شمالی درمیاریم
ناشناس۷۵۹۹۸۷۱۲:۰۲:۳۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
موضع اروپا خیلی شفافه. فعلا روسیه داره با ما بازی می کنه و خودمون نمی فهمیم
ناشناس۷۶۰۲۵۴۱۳:۳۶:۳۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
دشمن اصلی ما امریکاست ؛ مرگ بر امریکا
ناشناس۷۶۴۷۶۹۲۲:۴۵:۴۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
موضع اروپا شفافه یعنی چه؟ یعنی بهتر از موضع روسیه؟ خب وقتی دشمنیشون کاملا شفافه پس چرا بهشون اعتماد میکنید و دل بستید؟ خب روسیه داره طوری رفتار میکنه که هم فشارها علیه خودش زیادتر نشه و هم علیه ایران. ظاهرا فراموش کردید آنها هم تحت فشار تحریم هستند البته این به معنای اعتماد کردن به اونها هم نیست اما لااقل تو این سالها مواضع خیلی دوستانه‌تری با ما داشتند
ناشناس۷۶۰۰۳۳۱۲:۱۵:۰۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
جان من حالشون رو بدجور بگیرید. نمیدونم دستتون با کسی تو یک کاسه هست..... نیست..... اگر میدونستم که سیاستمدار میشدم ولی به مردم واقعا فشار اومده. ارزش پول ملی و حسابهای بی ارزش شده در بانکها...استرس ها.... نا امیدی ها... گرانی ها... اگر درست و حسابی حالشون رو نگیرید دعا میکنم خدا جوابتون رو بده.....
تاجر۷۶۰۰۹۲۱۲:۳۴:۲۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
هر آدم عاقلی به این نتیجه میرسه باید با قلدر دنیا مذاکره کرد .مذاکره با سازش فرق میکنه. باید رو در رو دید خواستش چیه. اگر زورتون رسید مقاومت کنید ولی اگر زورتون بهش نرسید . سیاستمدارانه رفتار کنید و مملکتو به لبه سقوط نکشونید.
ناشناس۷۶۰۴۸۱۱۵:۱۲:۲۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
شما مثل اینکه همین دیشب وارد ایران شدید از اوضاع بی خبرید! فراموش کردید که 4 سال با قلدر دنیا مذاکره کردیم، به توافق رسیدیم، توافق رو اجرا کردیم و همچنان داریم اجراش میکنیم، ولی قلدر زد زیر همه چی و توافق رو پاره کرد.
ناشناس۷۶۰۵۷۶۱۵:۵۰:۱۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
تو میتونی مخالفت کنی ولی شکم گرسنه اصلا کاری به درگیری امثال تو با امریکا نداره.فشار که زیاد بشه از یه جا میزنه بیرون.و اونوقت امثال تورو سیل میبره.
ناشناس۷۶۴۷۷۷۲۲:۴۸:۵۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
اونهایی که از اول انقلاب با شعار مرگ بر امریکا تحت فشار بودند مقاومتشان و شهید دادنشان و ایستادنشان پای انقلاب بیشتر از بقیه بوده کسانی که شعار سازش می‌دهند از اول هم همراه نبودند زمان جنگ هم جزء چند میلیون فراری از کشور بودند و بعد هم همیشه جزء نق زنندگان معمولا هم وضع اقتصادیشان بهتر از بقیه مردم بوده و هست
ناشناس۷۶۰۱۰۶۱۲:۳۹:۳۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
دقیق بخونید ، اتفاقا این بیانیه حرف دل اکثریت مردمه ، ما مردم هم میخوایم نگرانی نداشته باشیم و هزینه های دخالت در کشورهای دیگه صرف مشکلات و مسائل داخلی خودمون بشه ....
ناشناس۷۶۰۴۹۳۱۵:۱۵:۱۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
من از طرف همه کسانی که با داعش در خارج از مرزهای ایران جنگیدند و زخمی و اسیر و کشته شدند و نگذاشتند جنگ با داعش به کوچه و خیابانهای ما کشیده بشه و ناموس شما شب رو راحت بخوابه، از شما عمیقا عذر خواهی میکنم.
ناشناس۷۶۰۷۴۷۱۷:۱۳:۵۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
بهتر است مذاکره با طالبان را ادامه دهید
ناشناس۷۶۰۹۶۷۱۹:۳۵:۰۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
الانم برو افغانستان در قندهار با داعش بجنگ ...
.۷۶۱۱۶۴۲۱:۴۶:۳۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
ایران نیروهای مسلح دارد ..شبه نظامی مثل داعش بیاد تو ایران مگه الکیه ...
ناشناس۷۶۰۱۴۰۱۲:۴۸:۳۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
اصلاح طلب بودم ولی حالا موافقم برجام تعطیل بشه و fatf تصویب نشه , مرگ یکبار شیون یکبار
ناشناس۷۶۰۵۹۹۱۵:۵۸:۰۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
مسئله اینه این مرگ و شیون یکبار سالها ادامه پیدا خواهد کرد.نمیمیری زجر میکشی.اگه اورانیوم غنی کردن دردسر نداشت که الان 80 درصد دنیا داشت اورانیوم غنی میکرد و بمب اتم میساخت.کی از داستن بمب اتم ناراحت میشه منتها امکان جنگ اتمی هم تا 90 درصد.مثلا طالبان هم دست پیدا میکرد به یکیش یا القاعده یا داعش چی میشداونوقت.
ناشناس۷۶۰۱۵۴۱۲:۵۲:۴۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
ما رکب نخوردیم این اروپا و امریکا بود که اخرین فرصت را از دست داد . وقتی که صالحی گفته اگر نظام اراده کند ظرف ۳ روز ما غنی سازی ۲۰ درصد را شروع می کنیم . این یعنی چه ؟ ان چیزی که باعث شده انها در این مدت موفق عمل کنند اختلاف افکنی بین ما است . این اختلافات افکنی باعث دلسردی مردم شده است و این دلسردی باعث شده هر شائبه باور پدیر تر شود .
مسلمان۷۶۱۰۶۲۲۰:۵۱:۴۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
خدا شفات بده
عدالت۷۶۰۱۶۶۱۲:۵۵:۴۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
هرچه جلوی غربیها بیشتر کوتاه بیایید آنها بیشتر میخواهند، طوری که حتی خواهند گفت پالایشگاه های نفتتان را هم باید به ما بدهید. ای کاش مسئولان به جای التماس غربیها، جلوی فساد آقازاده ها و مدیرانشان را در داخل کشور میگرفتند و مالیات از قاچاقچیان و رانتخوران در دستگاه ها میگرفتند تا به وضع دچار نشوند که مجبور شوند هر چه غربیها میگویند بپذیرند حتی اگر به تحقیر ملی ایران بیانجامد.
ناشناس۷۶۰۳۶۱۱۴:۱۴:۰۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
کجای بیانیه تحقیر آمیزه؟ میگن مثل خیلی از کشورهای دنیا یک کشور آرام و معتبر در سطح دنیا باشید بده؟
ناشناس۷۶۰۵۶۷۱۵:۴۵:۵۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
جدا، دولت فرانسه خودش با معترضان جلیقه زرد چقدر مدارا می‌کند؟ بریتانیا با مردم ایرلند چطور رفتار می‌کند؟ بچه گول می‌زنید؟
ناشناس۷۶۴۷۸۱۲۲:۵۳:۴۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
منظورشون از کشور آرام و معتبر، همون لیبی و عربستان و افغانستان و ترکیه و پاکستان و فلسطین و لبنان و یمن و بحرین و سوریه و لبنان و مصره؟ که یا با جنگ بیچارشون کردند و یا به قول خودشون مثل گاو شیرشو میدوشند؟ یا منظورشون فرانسه و خود امریکا است که مردم خودشو بیچاره کرده و کلی فقیر داره و حالا هم داره معترضین را سرکوب میکنن؟
ناشناس۷۶۰۱۸۸۱۳:۰۱:۳۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
شکلات در مقابل انگشتر و گردنبند طلا. خوب کلاه گشادی است.
ناشناس۷۶۰۱۸۹۱۳:۰۲:۱۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
به نظر من که اروپا حرف بدی نزده... اولا با ایران هیچ پیمان امنیتی نداره و طبیعی هستش نگران برنامه موشکی باشه، بعد هم میگه به یمن اسلحه ندین و در سوریه مطابق قطعنامه های سازمان ملل عمل کنین، این حرف تحقیر آمیزیه؟ میگه الزامات پولشویی و حسابرسی داخلی بانکها را رعایت کنین حرف بدی زده؟؟؟ ... همین و بس
ناشناس۷۶۰۱۹۶۱۳:۰۵:۵۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
بریم دست و پای پوتین را ماچ کنیم
متنفر از دیکتاتور۷۶۰۳۹۷۱۴:۳۷:۳۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
پوتین باید کف پای 83 میلیون ایرانی رو ماچ کنه
ن.د۷۶۰۲۶۴۱۳:۳۸:۳۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
بنده به مرجع شما هم مراجعه کردم و تمام بندهاش را هم خواندم.هیچ چیز جدیدی ندیدم که مطرح شده باشه. سالهاست حرف اتحادیه اروپا همین بود.چه قبل برجام چه بعد برجام و چه آلان. هیچگاه اتحادیه اروپا در زمینه آزمایش موشکی ما کوتاه نیامده، هیچگاه ازحضور نظامی ایران در کشور دیگر استقبال نکرده بلکه ابراز نگرانی کرده.همچنین در زمینه حقوق بشر. اتحادیه اروپا،امریکا، روسیه و چین و هر کشوری که...در دنیا تعیین کننده است سر امنیت اسرائیل کوتاه بیا نیست. ...
ناشناس۷۶۴۷۸۴۲۲:۵۶:۲۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
این اروپاییها همیشه با حضور نظامی در دیگر کشورها مخالفند یا فقط با کشورهایی که با آنها همراه نباشند و در مقابل کودک‌کشی آنها مقاومت کنند مخالفند و از حضورشان نگران میشوند؟
ناشناس۷۶۰۳۹۴۱۴:۳۶:۳۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
ازبرجام خارج شوید و غنی ساز را شروع کنید
ناشناس۷۶۰۵۴۳۱۵:۳۶:۲۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
آتش بزنید برجام را
ناشناس۷۶۰۶۰۲۱۶:۰۰:۰۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
همین امروز خارج بشیم تاشب عید همه چی دو تا سه برابر الان میشه.
ناشناس۷۶۰۷۷۴۱۷:۳۰:۰۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
بهتر.
مهدی۷۶۰۷۹۰۱۷:۴۶:۳۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
با همین حرفها رای آوردید! این حناتون دیگه رنگی نداره برای مردم!
ناشناس۷۶۰۸۷۹۱۸:۴۲:۰۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
یا مذاکره با امریکا یا گوشت یخی انتخاب با مردم
مهدی۷۶۰۸۸۲۱۸:۴۳:۵۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
اروپا بدون اجازه آمریکا آب هم نمیخوره، تمام حرکاتشون هماهنگ شده ست
ناشناس۷۶۰۹۸۳۱۹:۵۱:۳۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
ما مردم عادی که از روز اول می گفتیم اروپا وامریکا یکی هستند انها جنگ زرگری باهم راه می اندازند برای گول زدن امثال ماحالا هم دیر نشدباید ما دست به زانوی خودمان بگیریم وبلند شویم انچه که برای همه دنیا معلوم شد غیر قابل اعتماد بودن امریکا واروپا است که برجام توانست نقاب از چهره منافقشان بردارد مسوولین باید اعلامیه ختم برجام را صادر ودستورغنی سازی اورانیوم بالآی ۲۰درصدرا بدهند
ناشناس۷۶۱۱۳۸۲۱:۳۰:۳۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
آقایونی که از دولت دفاع می کنند فقط خواهشا یک بار سری به صفهای گوشت وارداتی بزنند و سری هم به وعده های انتخاباتی و برجامی روحانی و بعد هم کلاه خودشون را قاضی کنند. همین و بس.
ناشناس۷۶۱۲۱۵۲۲:۳۶:۲۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
مگه تحریم ها رو دولت روحانی ایجاد کرده که حالا پاسخگو باشد ؟ کی بود میگفت کاغذ پاره ؟
ناشناس۷۶۴۷۸۹۲۲:۵۸:۳۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
ظریف پارسال میگفت تحریمها کاغذپارست اونهم به این نتیجه رسید اما دیر شما هم اگر منصف باشی به همین نتیجه میرسی
ناشناس۷۶۱۵۱۱۰۸:۰۴:۴۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
من به روحانی رای دادم. از رای خود پشیمان نیستم. به روشنی می بینم روحانی برای رفع تحریم و مشکلات اقتصادی تلاش فراوان کرد و میکند.
ناشناس۷۶۴۷۹۱۲۳:۰۰:۳۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
روحانی میگفت ۲۰درصد مشکلات از تحریم و ۸۰درصد از سوء مدیریت است پس به هراندازه که برای رفع تحریم تلاش کرد باید ۴برابر آن برای مدیریت صحیح و افزایش تولید و... کار میکرد انصافا این کار را کرد؟ یا بیشتر کارها را برای برجام تعطیل کرد؟
ناشناس۷۶۱۲۵۳۲۳:۰۲:۰۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
اولین قدم برای عقب نشینی یعنی شروع ذلت! مهمترین اشتباه ایران صرف نظر از سلاح هسته ای بود. ما باید در مقابل قدرت های هسته ای بازدارندگی داشته باشیم. به نظر من که باید با خروج از برجام و ان پی تی نسبت به تولید تعداد محدودی سلاح هسته ای و موشک قاره پیما اقدام کنیم. البته هدف نابودی بدخواهان نیست! بلکه بازداشتن آن ها از حمله به ایران است.
مسلمان۷۶۴۲۵۶۱۳:۲۵:۵۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
یعنی بشیم کره شمالی؟
ناشناس۷۶۱۳۴۲۰۰:۵۴:۵۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
عجب باتلاقی درست کرده دولت ...با این برجام.. موندن نمی دونن چی کار کنن...
kar ramezoon۷۶۱۳۶۱۰۱:۱۵:۵۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
خوشبختانه اکثر کشورها با تحریم‌های آمریکا مخالفند مثلا کشور برادر عراق،....، فقط نیمی از شرایط تحریمها را قبول کرده، نیمه پرداخت رو. یعنی دو میلیارد دلار از ایران گاز رو‌ بر خلاف تحریم خریداری کرده ولی با اون ۵۰% تحریم که به ایران پرداخت نکند موافقه و پول رو‌ نمی‌دهد
ناشناس۷۶۱۵۳۷۰۸:۱۴:۵۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
علت اصلی مماشات با غرب به خاطر آقازاده ها و خانواده های ژن برتری است که در غرب زندگی می کنند. موضوع اصلی صحبتهای تلفنی آنها با حافظان منافعشان در ایران: هر جور شده با شرایط اروپایی ها راه بیایید تا این جا ما راحت زندگی کنیم. هر بلایی به سر مردم در ایران بیاد مهم نیست.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین