پورابراهیمی: وزیر کشاورزی مشکلات تامین کالاهای اساسی و تنظیم بازار را پذیرفت

گروه اقتصادی الف،   3971115186 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: وزیر جهاد کشاورزی ضمن پذیرش مشکلات مربوط به تامین کالاهای اساسی و وجود مشکلات در تنظیم بازار عنوان کرد که در این خصوص باید اقداماتی صورت گیرد تا اثرات منفی کمتری در جامعه برجای گذارد.

پورابراهیمی: وزیر کشاورزی مشکلات تامین کالاهای اساسی و تنظیم بازار را پذیرفت

به گزارش خانه ملت، محمدرضا پور ابراهیمی در تشریح نشست نشست کمیسیون اقتصادی که با حضور محمود حجتی و معاونان وزیر، همچنین نمایندگان وزارت اطلاعات و سازمان تعزیرات حکومتی کل کشور با موضوع تنظیم بازار کالاهای اساسی مرتبط با حوزه وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد با تاکید بر لزوم بازنگری در نحوه تخصیص ارز به کالاهای اساسی به ویژه کالاهای بخش کشاورزی و اقلام دامی گفت: این دومین نشست کمیسیون اقتصادی با وزیر جهاد کشاورزی در خصوص تنظیم کالاهای مرتبط با این وزارتخانه بود که بر اساس گزارش جمع‌بندی کمیسیون اقتصادی وضعیت موجود در اقتصاد کشور مشکلات متعددی ایجاد کرده و در این خصوص باید تصمیم گیری شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این نشست دستگاه های مربوطه گزارش خود را ارائه و نمایندگان نیز نقطه نظرات خود را مطرح کردند، افزود: وزیر جهاد کشاورزی ضمن پذیرش مشکلات مربوط به تامین کالاهای اساسی و وجود مشکلات در تنظیم بازار عنوان کرد که در این خصوص باید اقداماتی صورت گیرد تا اثرات منفی کمتری در جامعه برجای گذارد.

وی با تاکید بر اینکه باید در حوزه قیمت کالاهای اساسی بازنگری جدی صورت گیرد، ادامه داد: وضعیت موجود از دو جنبه به اقتصاد کشور صدمه می زند، نخست اینکه قیمت کالاهایی که در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفته بیش از رقم تعیین شده بوده که به آن ارز تخصیص یافته است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برخی کالاها همانند برنج قیمت گذاری تا حدی با نظارت دولت و وزارت جهاد کشاورزی کنترل شده است، اظهار داشت: متاسفانه سایر اقلام وضعیت مناسبی ندارند و قیمت گذاری در خصوص دام سبک و سنگین و گوشت قرمز و مرغ شرایط خاصی ایجاد کرده که به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه وزارت جهاد کشاورزی به دلیل افزایش بهای تمام شده برخی کالاها در داخل کشور و لحاظ نرخ ارز ترجیحی برای این کالاها حوزه تولید در این بخش دچار مشکل شده است، افزود: این موضوع استمرار تولید داخل برای کالاهای اساسی را به دلیل نرخ ارز ترجیحی با مشکل مواجه می کند، چرا که قیمت برخی مواد همانند سم و کود افزایش یافته اما عنوان می شود که کالایی همانند ذرت باید با قیمت ارز ترجیحی تولید شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: به دلیل افزایش بهای تمام شده به واسطه آثار ناشی از تغییرات نرخ ارز امکان رقابت کالای تولید شده با نرخ ارز ترجیحی وجود ندارد و پیش بینی می شود که با استمرار روند کنونی تولید داخل متوقف شود.

پورابراهیمی با بیان اینکه هدفگذاری در کالاها در حوزه تولید و مصرف به درستی انجام نشده است، ادامه داد: اگر دولت تصمیمی در حوزه کالاها اتخاذ نکند در تولید این کالاها با مشکل مواجه می شود، لذا سامانه های اطلاعاتی باید براساس برنامه ششم توسعه ایجاد شود تا از زمان واردات محصولات تا نحوه توزیع و مصرف زیر ذره بین قرار گیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جلوگیری از قاچاق به ویژه محصولات دامی، تامین مالی مورد نیاز برای بنگاه ها که به سرمایه در گردش 3 برابری نیاز دارند از جمله مباحث طرح شده در نشست کمیسیون با وزیر جهاد کشاورزی و معاونان این وزارتخانه بود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۵۸۶۸۲۱۶:۱۸:۳۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
گویا در استراتژی فشار برمردم و تداوم آن متحد شده اند و برای دلخوشی مردم به همدیگر پاس می دهند نمی دانند از اول سال تا کنون یک میلیون دام از کشور خارج شده چه فاجعه هولناکی است واقعا نمی فهمند یا خود را به ندانم کاری زده اند یک میلیون دام از کشور خارج میشود واقعا قابل کنترل نبوده انسان احساس شرم می کند از وضع موجود گرانی هم حدی دارد کارگر و کار مند و باز نشسته با این دریافتی چه خاکی برسر کند بخدا فردا چه جوابی مسئولین خواهند داد مردم حلال می کنند اینها را چرا بزرگان سکوت می کنند راه نجات کشور و تامین مواد غذایی در لغو مجوز صادراتی مواد غذایی است کشوری که مردمانش در تامین مواد غذایی له له می زند ایا گوشت قرمز و مرغ و تخم مرغ و سایر مواد غذایی ان باید صادر شود مگر بزرگان دین نگفته اند که چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است یا این مطالب مال قبل بوده است و الان دیگر نباید مطرح شود بخداوندی خدا سوگند از ترامپ دیوانه نگران نیستم بلکه از گرگانی که در لباس میش ظاهر شده و مردم را بدبین می کنند بیشتر نگرانم در قالب دوست و بنام صادرات و ارزآوری ان که انهم به کشور نمی اید هر انچه در توان دارند ضربه می زنند سفره مردم را خالی کردن زیبنده نیست با شعار معیشت معیشت گفتن درد مردم و مشکلات ان برطرف نمیشود باید اقدام و عمل کرد باید صادرات مواد غذایی ممنوع شود اگر رانت خواران و کاسبان تحریم به دولت اجازه دهند یا دولت ان شجاعت بر خورد با انها را داشته باشد حیف است این انقلاب که بدست نا محرمان و نامردان اسیب ببیند خدایا کمکی کن تا دست نامحرمان برای بزرگان افشا شود
مهرداد۷۵۸۷۳۸۱۶:۴۷:۰۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
کاش توزیع کالاهای اساسی نظم و انضباط بهتری داشت. به الله قسم! حدود 5 ماه است که رنگ گوشت را ندیده ام؛ یک کارمند ساده با یک بچه با حقوق 2270000 تومان هستم( ماهیانه حدود 1.5 میلیون تومان اجاره و قسط می دهم) و نمی توانم به خاطر شرایط کاری سر صف 2 کیلو گوشت یخ زده برزیلی یا استرالیایی بایستم. کاش! توزیع براساس بن یا کوپن الکترونیک بود و همه می توانستند از کالاهای اساسی برخوردار شوند. کاش! به این نتیجه میرسید که بهترین توزیع، براساس عدالت و بر پایه توزیع الکترونیک یا کوپنی است. مهرداد
حامی۷۵۹۱۰۳۲۰:۱۴:۰۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
بهترین راه برای توزیع عادلانه کالاهای اساسی
ناشناس۷۵۸۷۶۱۱۶:۵۹:۰۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
که چی؟ این همه وقت صرف کردی که وزیر را مجاب کنی که وضع بازار خراب است؟ دمت گرم چقدر باهوشی!!!
ناشناس۷۵۸۸۹۰۱۷:۵۵:۲۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
این وزیر لیاقت و کفایت ندارد...... به وضع مردم و مسئله گوشت و مرغ و تخم مرغ و این اخیرا تخریب ویلا ها و دیوار باغات شهرستان شهریار توسط اداره جهاد کشاورزی بعد از سالها گذشت از ساخت اونها نگاه کنید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
شیوایی۷۵۸۹۵۷۱۸:۲۸:۴۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
این نماینده مجلس و این وزیر همواره شعار دهنده بوده و هستند هیچ آبی از اینها گرم نمیشود.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  3. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  4. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  5. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  12.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  13. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  14. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

  15. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  12. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  13. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  14. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  15. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  16. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  17. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  18. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  19. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین