مطهری: مخالف شفافیت رای نمایندگان هستم/ دوست دارم در مبارزه با اسراییل شهید شوم/ در برجام به حرف ظریف اعتماد کردم

گروه سیاسی الف،   3971114142 ۴۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: متن کامل برجام را دیدم اما بعضی جاهایش را متوجه نشدم و به حرفهای ظریف و صالحی اعتماد کردم.

مطهری: مخالف شفافیت رای نمایندگان هستم/ دوست دارم در مبارزه با اسراییل شهید شوم/ در برجام به حرف ظریف اعتماد کردم

به گزارش تسنیم، نخستین قسمت از فصل دوم برنامه اینترنتی "رو در رو" با حضور "علی مطهری"، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، منتشر شد.

مطهری در این برنامه با تاکید بر اینکه امروز «استقلال ایران» در جهان بی‌نظیر است، گفت: قبل از انقلاب اساسا به ایران در معادلات بین‌المللی توجهی نمی‌شد اما امروز جمهوری اسلامی تبدیل به یک بخش از معادلات جهانی و منطقه‌ای شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که بخشی از مردم معتقدند نباید به اسم اسلام انقلاب می‌کردیم، چون اشکالات مسئولین به نام اسلام تمام می شود، تصریح کرد: این سخن منطق درستی ندارد؛زیرا اجرای احکام اسلام، مقدمه‌ای به نام حکومت دینی نیاز دارد و در این 40 سال نیز جمهوری اسلامی دستاوردهای زیادی داشته که در برابر اشکالات مسئولان بسیار بیشتر است.

وی در ادامه در پاسخ به پرسش مجری برنامه پیرامون مسئله حجاب نیز گفت: علت اینکه با حجاب اختیاری، مخالف هستم این است که این موضوع نقطه پایانی ندارد و در نهایت به برهنگی خواهد رسید. البته امروز اجبار حجاب به معنای واقعی کلمه نیز در جامعه وجود ندارد و در کل کشور وضعیت حجاب قابل قبول است اما برای اصلاح وضعیت فعلی باید ادارات دولتی و دانشگاه‌ها پیشقدم شوند. خانم‌ها لباس مشخصی بپوشند کما اینکه در امریکا نیز دانشجویان هر طور بخواهند، نمی‌توانند لباس بپوشند.

مطهری تاکید کرد: درباره موضوع حجاب و عفاف بنده در جلسات خصوصی نیز تذکراتی به مسئولین دادم و پیگیری کردم که برخی از آنها تاکنون رسانه‌ای نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با دفاع از حضور و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از فلسطین، لبنان، سوریه و یمن افزود: این کار ایران هم مبنای ایدئولوژیک و دینی دارد و هم بر اساس منافع ملی ماست.

نایب رئیس‌ مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای مسلمان برای دفاع از یکدیگر جلوی بیگانگان باید «ناتوی اسلامی» تشکیل دهند.

مطهری در سخنانی متناقض با سخنان قبلی خود گفت: در بحث عربستان ما مقصر بودیم و نباید کاری می‌کردیم که عربستان به سمت (رژیم صهیونیستی) اسرائیل حرکت کند!

در این قسمت از گفتگو، مجری از مطهری پرسید دقیقا کدام کار ایران باعث تحریک عربستان شد؟ که مطهری پاسخ داد مثلا حضور نظامی ما در سوریه باعث تحریک عربستان شد، اما وقتی مجددا مجری برنامه از مطهری پرسید مگر قبل از حضور ایران در سوریه، این عربستان نبود که با حضور نظامی در بحرین و کشتار شیعیان این کشور ایران را تحریک کرد؟ مطهری پاسخی به سوال مطرح شده نداد.

در ادامه مطهری تاکید کرد دوست دارم در مبارزه با اسرائیل شهید شوم اما درباره علت عدم حضورش در جبهه در زمان دفاع مقدس گفت: به علت تدوین آثار پدرم توفیق حضور در جنگ را نداشتم که از این موضوع نیز احساس خسران می‌کنم.

در بخش دیگری از این گفتگو، مجری برنامه با انتقاد از چرخش 180 درجه‌ای مواضع مطهری درباره هاشمی و جریان اصلاحات بخش‌هایی از انتقادات صریح مطهری در دهه 70 علیه این هاشمی و فرزندانش را قرائت کرد که مطهری در پاسخ گفت: حرفهای من فقط درباره هاشمی نبوده بلکه هر رئیس جمهوری نباید اطرافیانش نباید وارد کار اقتصادی شوند.

مطهری تاکید کرد: وقتی برای حضور در مجلس هشتم تصمیم گرفتم به آقای مصلحی نماینده آقای احمدی‌نژاد گفتم تا اسم مرا در لیست اصولگرایان بگذارد. من بدون توجه به اصولگرایان و اصلاح‌طلبان حرفهای خودم را می‌زنم اما بعضی وقتها از حرفهای من دو طرف خوشحال یا ناراحت می‌شوند اما در شرایط فعلی اشتراکاتم با اصلاح‌طلبان بیشتر است.

نایب رئیس مجلس تاکید کرد: از اول آقای هاشمی را خیلی دوست داشتم و ایشان خیلی مظلوم بود.

مطهری گفت: در شرایط فعلی فشارهای خارجی به کشور بی‌سابقه است و باید با وحدت از این شرایط عبور کنیم به همین خاطر نیز موافق استیضاح رئیس‌جمهور نیستم، ما باید آقای ترامپ را استیضاح کنیم که در این قسمت از برنامه مجری خطاب به مطهری گفت: البته ممکن است اگر برای استیضاح ترامپ به امریکا بروید، نظرتان درباره ترامپ هم عوض شود.

در ادامه مطهری گفت: اگر امروز جلیلی یا قالیباف هم رئیس‌جمهور بودند موافق استیضاح رئیس‌جمهور نبودم چون علت اصلی مشکلات فشارهای خارجی است.

وی افزود: در ماجرای برجام نیز علاوه بر دشمن، مثل موضوع عربستان خود ما نیز مقصر بودیم و نباید بهانه دست دشمن می‌دادیم. در این قسمت از برنامه مجری گفت: این حرف شما را ترامپ هم نمی زند.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه متن برجام را کامل خواندم اما برخی قسمت‌های آن را نفهمیدم، گفت: به همین خاطر به حرفهای صالحی و ظریف اعتماد کردم اما در برجام ما چیزی از دست ندادیم و اتفاقا باعث پیشرفت هسته‌ای ما نیز شده است. البته طرف مقابل کار غیراخلاقی کرد و به برخی تعهداتش در برجام عمل نکرد.

وی گفت: البته قبل از ترامپ، اوباما با تحریم‌های مختلف علیه ایران برجام را نقض کرد.

در ادامه مجری برنامه خطاب به مطهری گفت: شما از برجام دفاع می‌کنید در حالی که این توافق متوازن نبود و ایران ابتدا تمام تعهداتش را انجام داد اما طرف مقابل از اجرای تعهداتش طفره رفت. آیا شما حاضرید به همین مدل با بنده معامله کنید؟ مثلا 2 میلیارد پول الان بدهید اما بعدا قول می دهم یک منزل به شما بدهم؟ که مطهری در پاسخ به این سوال سکوت کرد.

در بخش دیگری از این گفتگو مطهری با اشاره به برخی از رفتارهای برخی نمایندگان مثل درازهی و خدادادی نیز توضیحاتی را ارائه کرد و گفت بهتر است خود این افراد توضیح دهند.

مطهری در پاسخ به سوال مجری درباره شفافیت رای نمایندگان نیز گفت: با این موضوع مخالفم چون دوستان شما امنیت نمایندگان را برهم می زنند و این موجب می‌شود حریت نمایندگان از بین برود.

فرزند شهید مطهری در ادامه نیز به بیان خاطره‌ای درباره انحرافات فکری موسوی خوئینی‌ها پرداخت و گفت پدرم نسبت به تفسیرهای مارکسیستی او از قرآن نگران بود.

وی در ادامه نیز سعید جلیلی را فردی خوش ذات توصیف کرد و گفت: سال 92 وقتی گفتم بهتر است هاشمی و جلیلی مسابقه دو بگذارند تا مشخص شوند نیروی جسمی کدام بیشتر است، قصد توهین به او را نداشته است.

مطهری تاج زاده را نیز فردی مستقل و فائزه هاشمی را نیز هیجانی ولی متدین و خوشفکر توصیف کرد.

وی در اظهاراتی عجیب اصالت نامه امام درباره غیرقانونی بودن نهضت آزادی و عزل منتظری را نیز زیر سوال برد و گفت: بعید می‌داند این نامه‌ها از امام (ره) باشد.

مطهری در پایان در واکنش به فیلم گریه‌های علی اصغر زارعی در مجلس نهم پس از تصویب برجام در 20 دقیقه نیز تاکید کرد: برخی بی‌اعتمادی‌های منتقدان برجام درست بود و این افراد نیت خوبی داشتند.

دیدگاه کاربران

سروش۷۵۷۰۱۱۱۶:۴۲:۰۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
بله کشور کوچکی مثل پرو مثلا می تونه در اون منطقه به خرابکاری بپردازد و هرچند وقت یکبار قدرت های جهانی بنشینند و باهاش مذاکره و مبارزه کنند آیا این به معنای به حساب آوردن در معادلات جهانی است یا تنش زایی و تلاش دیگران برای حفظ ثبات و امنیت؟؟؟؟
ناشناس۷۵۷۳۹۳۲۰:۵۸:۲۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
نقداً درآمدهاتو دقیقاً بزار روی سایت بی کم و کاست ضمنا افکار پوپولیستی با روحیه شهادت طلبانه در تناقضه
یاری۷۵۷۸۹۳۰۹:۲۱:۴۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
چه کسانی از پشت به ظریف و برجام خنجر زدند؟ معلوم است جاسوسان نفوذ کرده در تیم هسته ای که متن برجام بدون تضمین را به ایران تحمیل کردند. اما متاسفانه باز میخواهند منتقدان که هشدارهای لازم را داده بودند مقصر جلوه دهند. امان از بی انصافی و کتمان حق
حسن۷۵۷۰۱۳۱۶:۴۲:۲۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
آقای مطهری اگر جوگیر نشوی ودر بعضی از مواقع موضع ضد احکام اسلامی نگیری مطمئنا ثواب شهید را می بری وشهید شدنت در برابر رژیم آدمکش پیش کش
ناشناس۷۵۷۰۲۰۱۶:۴۴:۴۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
جناب مطهری ! نمیشود بر روی صندلی چرمی سبز تکیه زد و آرزوی شهادت در مبارزه جنگ با اسرائیل کرد . حرم ؛ مدافع میخواست . کجا بودید ؟ آرزویتان زمانی محقق میشود که از آرامش و رفاه نشآت گرفته از کیسه بیت المال فاصله بگیرید
رضا۷۵۷۲۷۳۱۹:۲۲:۵۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
مطهری به بلندی های جولان و یا باریکه غزه اعزام شود پشت میز و صندلی خبری نیست
ناشناس۷۵۷۳۹۴۲۰:۵۸:۴۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
آقای مطهری فکر میکنه مردم هیچی نمی فهمن این خالی بندیها دیگه جواب نمیده شما شهید پول خواهی شد
ماجدی۷۵۷۰۳۱۱۶:۴۹:۰۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
پاشو برو بجنگ میخوایی پشت صندلی شهید شی ؟!!!!
ناشناس۷۵۷۲۷۴۱۹:۲۸:۱۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
شما پشت میز بمونی مایه افتخار برای ایران نمیشی پاشو پاشو برو فلسطین با اسرائیل بجنگ
ناشناس۷۵۷۰۳۴۱۶:۴۹:۴۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
مطهری تو ام آره ؟
علامه۷۵۷۲۶۹۱۹:۱۸:۴۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
ریاست ؛ آدما رو تغییر میده
علی 671۷۵۷۰۳۵۱۶:۵۰:۱۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
یاد ندارم ایشان تا به حال حرفی به صراط زده باشد .هردم به راحتی گفتمانش را عوض می کند و شنونده را نادان فرض می نماید و به نرخ روز حرف می زند .در گفتارش اصلاً صادق نیست .
ناشناس۷۵۷۷۵۶۰۷:۵۱:۴۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
این که در آمریکا دانشجویان مجبور به رعایت پوشش هستند هم از آن حرفها بود!
کامبیز۷۵۷۰۳۹۱۶:۵۰:۴۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
شهادت لیاقت میخواد
پدر بزرگ۷۵۷۰۴۱۱۶:۵۱:۵۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
من یاد ندارم ، شهیدی نجومی بگیر باشه
حمید لنکرانی۷۵۷۲۷۶۱۹:۲۹:۵۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
ژن های خوب مرفه نجومی بگیر بلد نیستن تفنگ دستشون بگیرن اکثرا معاف شدن
ناشناس۷۵۷۰۴۲۱۶:۵۳:۰۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
نجومی بگیرای مرفه هرگز شربت شهادت نمینوشند
ناشناس۷۵۷۹۸۴۱۰:۱۶:۲۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
شهادت هنر مردان خداست.
ناشناس۷۵۷۰۴۷۱۶:۵۵:۳۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
برای شما و همه نمایندگان محترم مجلس آرزوی شهادت میکنم ..انشاءالله که روحتون به علو درجات برسه
محمد قاسمی۷۵۷۰۶۴۱۷:۰۴:۴۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
اگه رای شفاف باشه دیگه فیلم بازی کردن برای مردم بی معنی میشه
ناشناس۷۵۷۰۶۵۱۷:۰۵:۲۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
(دوست دارم در مبارزه با اسراییل شهید شوم) امیدوارم به آرزوی خودتون برسید
ناشناس۷۵۷۴۰۳۲۱:۰۴:۴۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
من هم دوستدارم مثل اقای مطهری تو خیابون فرشته خونه داشتم وبا لکسوس چرخ میزدم ماهی خداتومن هم حقوق می گرفتم ازاین حرفها هم میزدم ارزوی شهادت مثل بقیه دوستانشان در حکومت
ناشناس۷۵۷۹۴۴۱۰:۰۰:۱۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
البته شهادت لياقت مي خواهد و از خود گذشتن که بايد ببنيم ايشان دارد؟
ناشناس۷۵۷۰۷۵۱۷:۱۱:۱۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
حجاب اجباری را قبول ندارم شما هرچی میخوای بگو
ناشناس۷۵۷۴۹۴۲۲:۳۷:۴۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
قال الله فی قرآن الکریم : اَکثَرُهُم لا یَتَفَکَّرون اَکثَرُه‌ُم لا یَعقِلون و............ کمی بیاندیشیم
هادی۷۵۷۱۱۱۱۷:۲۶:۲۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
آقای مطهری! آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است؟ خوب بود حقیقت مطلب را می گفتید.مردم می فهمند.
ناشناس۷۵۷۱۲۷۱۷:۳۹:۲۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
فعلا زمان شهید شدن در راه مبارزه با اسرائیل نیست، چون شهدای این نبرد را بدون تشییع عمومی در خفا دفن می کنند و به این صورت هدر میری ای ژن خوب!
هوشیار۷۵۷۱۷۹۱۸:۰۸:۲۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
پدیده قرن محسوب میشه ایشون
ناشناس۷۵۷۱۹۸۱۸:۲۴:۵۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
یادم می یاد اونموقع اقای مطهری به شدت از برجام دفاع می کرد وبه منتقدین می تاخت........از صدر اسلام تا الان بزرگترین ضربه به اسلام را ادمهای ساده لوح زدند
ناشناس۷۵۷۲۰۵۱۸:۲۷:۴۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
با مطهری موافقم
ناشناس۷۵۷۲۲۲۱۸:۳۶:۳۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
شما فقط و فقط و فقط دوست دارید (( هر روز بیشتر از دیروز مطرح و تیتر )) و در مجلس بعدی جانشین داماد باشید
ناشناس۷۵۷۲۵۳۱۹:۰۴:۲۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
ای بلا باز نزدیک انتخابات مجلس شد حد وسط رو سر لوحه قرار دادی
شهروند۷۵۷۳۲۵۲۰:۰۳:۲۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
پسرنوح بابدان بنشست خاندان نبوتش گم شد!!!
محسن۷۵۷۳۷۳۲۰:۳۸:۲۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
از تمامی مردم ایران عاجزانه تقاضا دارم تا فیلم مصاحبه را به طور کامل ببینند.من فیلم را کامل دیدم .برای خودم ،مردم ایران و مردم تهران به خاطر داشتن چنین نماینده ای در مجلس متاسفم متاسفم.
ناشناس۷۵۷۳۹۶۲۰:۵۹:۴۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
اقای مطهری شما و بقیه دوستانتان در مجلس هنگام دیداربا خانم موگرینی شهید شدید منتها داغیت هنوز خبر شهادتون رو نشنیدید
علی۷۵۷۴۵۴۲۲:۰۲:۱۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
حرفای اقای مطهری اصلا انسجام نداره یه جا میگه در برجام ما مقصریم یه جا میگه با برجام پیشرفت کردیم .من بیکارم شرمنده زن و بچه ام هستم این به نظر ایشون پیشرفته ؟همه چیز گرون شده این پیشرفته؟
ناشناس۷۵۷۴۹۱۲۲:۳۶:۰۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
امید وارم تمامی شهادت طلبان به آرزوهایشان برسند .‌آمین .
ناشناس۷۵۷۴۹۳۲۲:۳۶:۲۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
چرا بعنوان مدافع حرم به سوریه نرفتی تا جام شهادت را سر بکشی ؟
علیرضا۷۵۷۵۱۲۲۲:۵۴:۲۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
جون مادرت بشین تو همون مجلس نمیخواد شهید بشی ، غزه و سوریه جای شماها نیست اونجاها با تعامل و زد و بند نمیشه کاری کرد
ناشناس۷۵۷۵۶۱۲۳:۴۰:۵۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
آقای مطهری این صندلی دلنشین رو ول کن و به لبنان یا سوریه برو و در مبارزه با اسراییل شهید شو. یا اینکه مطمئنی ایران و اسراییل جنگی نمیکنند که این درخواست رو داری.
حمید۷۵۷۶۰۱۰۰:۱۴:۳۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
آقای مطهری شخصیت بزرگ مطلع و با شجاعت است و این تخریب ها که از جریان های خاصی دستور گرفته می شوند بر روی ایشان تاثیری ندارد
ناشناس۷۵۷۶۱۰۰۰:۲۲:۵۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
الان در غرب و شرق عالم که پوشش داشتن و نداشتن آزاده، همه مردم لخت و عور میان بیرون؟! جوامع بشری خودشون مکانیسم خودکنترلی ندارن؟!
ناشناس۷۵۷۶۱۶۰۰:۳۰:۲۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
خوب مطهری رو بفرستین سوریه.
ناشناس۷۵۷۶۵۰۰۱:۴۰:۴۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
اقا همه حرفاشو ول کنید فقط اونجا که گفتن نرفتم جبهه چون داشتم کتابهای بابامو جمع و جور میکردم
ناشناس۷۵۷۶۷۱۰۲:۴۲:۴۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
دقت کنید در جواب ها یک بچه هم اینقدر بی منطق حرف نمی زنه. واقعا پسر کو ندارد نشان از پدر....
ناشناس۷۵۷۷۰۰۰۵:۴۶:۳۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
الان امارات و مالزی و پاکستان و مصر برهنگی کامل رواج داره؟!
ناشناس۷۵۷۷۸۸۰۸:۲۱:۵۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
اقای مطهری شما در عنفوان جوانی حاضر نشدی از کشورمان در برابر صدام دفاع کنی حالا چطور می خوای با اسراییل بجنگی؟
ناشناس۷۵۷۹۶۸۱۰:۱۰:۳۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
کسی که حریت دارد از شفافیت باکی ندارد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین