زاکانی: FATF راه ورود ارز به کشور را قطع می‌کند

گروه سیاسی الف،   3971114140 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

مسؤول مرکز اندیشه و همفکری راهبردی بسیج گفت: شفافیت و قانون «از کجا آورده‎ای؟» را باید به اجرا گذاشت چراکه یک پرونده فساد حداقل یک‌میلیون مسکن برای یک میلیون خانوار ایجاد می‌کند.

زاکانی: FATF راه ورود ارز به کشور را قطع می‌کند

به گزارش فارس، علیرضا زاکانی ظهر امروز در مجمع بسیجیان استان همدان با بیان اینکه امروز کشور به تحول فراگیر نیاز دارد و ادامه مسیر به شکل فعلی امکان‌پذیر نیست اظهار کرد: در سال 57، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و در سال 58 با تسخیر لانه جاسوسی انقلاب دوم شکل گرفت، امروز نیز برای ادامه مسیر به یک انقلاب سوم نیاز داریم تا به اهداف انقلاب دست یابیم.

وی با بیان اینکه به گذشته افتخار می‌کنیم اما پیکره جامعه به یک بیماری مبتلا  شده است و باید آن را بسازیم گفت: باید با تحقق انقلاب سوم و تغییر برخی از روش‌ها مسیر اصلی را که از سال 57 آغاز کردیم، ادامه دهیم.

مسؤول مرکز اندیشه و همفکری راهبردی بسیج با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی هفت هدف از جمله  استقلال، آزادی، عدالت، ظلم‌ستیزی و ... را دنبال می‌کند تصریح کرد: ما تنها از نظر سیاسی به استقلال رسیدیم اما در حوزه فرهنگی هنوز وابسته‌ایم که اگر نبودیم مشکلات امروز را نداشتیم.

وی با بیان اینکه بنابر فرموده مقام معظم رهبری نتوانستیم دولت اسلامی را تشکیل دهیم ادامه داد: اگر نوسازی انقلابی را انجام ندهیم به اهداف انقلاب به طور کامل دست نمی‌یابیم و داشته‌های خود را معامله می‌کنیم.

زاکانی خاطرنشان کرد: امروز انقلاب اسلامی در عرصه‌های مواجهه ما با دشمنان در سطح مکتب و اسلام با همه مکاتب مادی و سرمایه‌داری، نظام سلطه و آمریکا در حال مبارزه است و برای تبدیل به الگو شدن نیاز به الگوی بومی ایرانی ـ اسلامی دارد.

30 سال کشورداری با الگوی غربی

وی با بیان اینکه 30 سال است کشور را با الگوی توسعه غربی پیش می‌رویم گفت: پس از پایان جنگ تحمیلی، آقای هاشمی دولت را با الگوی سیاست اقتصاد آزاد و رئیس دولت اصلاحات نیز با فرهنگ و سیاست اقتباس شده از غرب پیش بردند که امروز گریبان‌گیر ما در همه ابعاد کشور شده است.

مسؤول مرکز اندیشه و همفکری راهبردی بسیج با اشاره به اینکه ما دنبال جهانی شدن هستیم و آمریکا هم به دنبال بلعیدن جهان، اظهار کرد: ‌با پیروزی انقلاب اسلامی نظام اسلامی با سه ویژگی گوهر دین، رهبری الهی و ارزش والای مردم محقق شد که باید به یک اتفاق منجر می‌شد.

وی تأکید کرد:‌ در دولت اسلامی باید توسعه فقه اجتماعی در حوزه‌ها و تلاش حوزه‌ها و دانشگاه برای نظریه‌پردازی بنیادین و کاربردی، نظام‌سازی، استخراج قوانین از متن دین، برنامه‌های درست برای پیشرفت کشور مدنظر قرار می‌گرفت، اما این مسیر را نرفتیم.

زاکانی با بیان اینکه الگوی مدونی به صورت مشخص برای ارائه نداریم افزود: نظام امت با امامت با پیوستگی‌های لازم محقق نشده و اگر مسیر به درستی پیش می‌رفت باید مردم‌سالاری دینی به طور کامل محقق می‌شد که تماماً صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه مردم‌سالاری دینی هشت ویژگی دارد تصریح کرد: مقام معظم رهبری مشروعیت الهی و مشروعیت مردمی را مطرح کردند که این موضوع نشان می‌دهد که در نگاه امام و رهبری چه میزان مردم قیمت دارند.

مسؤول مرکز اندیشه و همفکری راهبردی بسیج با اشاره به اینکه همه امور در کشور باید به مردم بازگردد ادامه داد: دولت باید ساختاری حداقلی و چابک ایجاد کند اما دولت ما با عرض و طول بزرگ وارد شده و نمی‌تواند به درستی کار کند.

وی  با بیان اینکه همه امور باید به مردم واگذار شود خاطرنشان کرد: البته برخی از امور مانند امنیت یا اموری که مردم توان و تکنولوژی لازم را ندارند نمی‌توان واگذار کرد.

زاکانی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را نیز اقتصادی مردمی معرفی کردند گفت: زمان دفاع مقدس نیز اگر مردم نبودند نمی‌توانستیم دوام بیاوریم.

وی با بیان اینکه شفافیت حق مردم است و طبق قانون باید به مسؤولان امر و نهی کنند اظهار کرد: در دموکراسی غربی گوشه‌ای از این اتفاقات انجام نمی‌شود.

مسؤول مرکز اندیشه و همفکری راهبردی بسیج با اشاره به اینکه نظام اسلامی باید مسیر رشد و تعالی را به شکلی فراهم کند که مردم بتوانند ویژگی‌های خود را ظاهر کنند افزود: وقتی امام خود را خادم و مقام معظم رهبری خودشان را نوکر مردم می‌دانند جایی برای آقایی کردن مسؤولان باقی نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه چرا مسؤولان از بالا به مردم نگاه می‌کنند؟ تصریح کرد: اگر جنبه الهی مسؤولیت در نظام نباشد، مسؤولان بدبخت‌ترین آدم‌ها روی زمین هستند اما وقتی مفهوم مسؤولیت در جامعه به خوبی تبیین نشده است، برخی برای مسؤول شدن از روی جنازه یکدیگر بالا می‌روند.

مافیای پنهان نمی‌گذارد کشور پیشرفت کند

زاکانی با اشاره به اینکه در کشور جریانی می‌خواهد این طور القا کند که دولت پنهانی هست که نمی‌گذارد کارها پیش برود ادامه داد: آنها که نمی‌گذارند در واقع مافیای پنهان کشور هستند.

وی با بیان اینکه مافیای پنهان سه ضلع دارد خاطرنشان کرد:‌ پرستش قدرت که منجر به هر خیانتی می‌شود، پرستش ثروت نامشروع که هر فسادی را رقم می‌زند و پرستش بیگانه که باعث نفوذ و خیانت می‌شود این سه ضلع را تشکیل می‌دهند که 40 سال درگیر این مافیا هستیم.

مسؤول مرکز اندیشه و همفکری راهبردی بسیج با بیان اینکه دشمنی دشمنان و دنباله‌های داخلی وجود دارد خاطرنشان کرد: بی‌تجربگی، عدم دقت در فرمایشات امام و مقام معظم رهبری، روزمرگی نیز در کشور وجود دارد  اما آنکه نمی‌گذارد کشور پیشرفت کند همین سه ضلعی است و تنها راه آن نیز آوردن مردم به صحنه است.

وی با اشاره به اینکه حاکمیت هم نسبت به مردم وظایفی دارد گفت: حاکمیت باید به درستی جامعه را اداره کند، رشد فکری دهد، ارائه خدمات را در سطحی که مردم زندگی عزتمندانه داشته باشد، امنیت جامعه و حدود الهی را ساری و جاری کند.

زاکانی با اشاره به اینکه مردم هم وظیفه دارند با حکومت همکاری کنند اظهار کرد: پاسداشت ارزش‌ها و حمایت از حاکمیت اسلامی از جمله وظایف مردم است.

  وی در ادامه با بیان اینکه مکتب امام، نگاه اجتهادی امام و خلف صالح ایشان یعنی مقام معظم رهبری است  افزود:‌ با این مکتب، نظام اسلامی شکل گرفت و طبیعتاً یک سری دشمنان، مخالفان، رقبا و پیروانی دارد.

مسؤول مرکز اندیشه و همفکری راهبردی بسیج تأکید کرد: دشمنانان مکتب امام حاضر نیستند که لحظه‌ای اسلام را تحمل کنند، مخالفان مکتب اسلام افرادی هستند که دین را از سیاست جدا می‌کنند، اما مشکل ما رقبای مکتب امام هستند که می‌گویند قبول دارند اما به مبانی مکتب امام و ویژگی‌های آن باور ندارند.

وی با بیان اینکه این افراد به سنت الهی اعتقاد ندارند تصریح کرد: اگر مسیر ما صحیح باشد شن‌های بیابان هم به داد ما می‌رسند و باور به این موضوع در پیروی از مکتب امام و باور به جامعیت دین است.

زاکانی با اشاره به اینکه افرادی که به این باورها اعتقاد ندارند آرزو می‌کنند که ایران هم ترکیه و یا مالزی شود ادامه داد:‌ امثال مهاجرانی و این طیف از افراد به دنبال این آرزوها بودند.

وی با بیان اینکه تبعیت از ولایت فقیه ویژگی بسیار حائز اهمیت پیروان مکتب امام(ره) است ادامه داد: مردم را باید آقا و سالار دید، مسؤول خود را خاک پای مردم بدانند، نه اینکه از بالا به مردم نگاه کنند و زندگی اشرافی داشته باشند.

مسؤول مرکز اندیشه و همفکری راهبردی بسیج با اشاره به اینکه مردم‌سالاری دینی را نباید ضایع کرد خاطرنشان کرد: یکی از آقایان می‌بیند که نزدیکی کاخ سعدآباد فردی منزلی می‌سازد بعد اعلام کردند که این منزل را می‌خواهیم، صاحبخانه گفت فروشنده نیست، یا حداقل اجازه دهید که تمام شود اما می‌گویند به همین شکل می‌خرند.

وی ادامه داد: در نهایت هم به همین شکل می‌خواهند و قیمت‌گذاری می‌کنند که به شدت زیر قیمت بازار است، صاحب ملک قبول نمی‌کند؛ دم در به دژبانی می‌سپارند که او و خانواده‌اش را راه ندهند، حالا آیا ما انقلاب کردیم که این افراد مسؤول شوند؟

زاکانی بیان کرد:‌ پیگیری به این نتیجه رسید که برادر رئیس جمهور دستور داده است و در نهایت کار به دستگاه قضایی رسید.

وی با بیان اینکه مالکیت حق مردم است تصریح کرد:‌ نباید به حقوق ملت تجاوز کرد.

مسؤول مرکز اندیشه و همفکری راهبردی بسیج در تشریح دیگر ویژگی‌های مکتب امام و پیروان آن با بیان اینکه باید باور داشتیم که انقلاب زمینه‌ساز ظهور امام مهدی(عج) است گفت: امروز در برخی از مسؤولان ویژگی‌های لازم را نمی‌بینیم، دیروز هم نمی‌دیدیم و این مشکل را همواره داشتیم.

ایران شرایطی اختصاص و ویژه در جهان دارد

زاکانی با بیان اینکه حاکمیت اسلام، رهبری و منطقه استراتژیک مختص ایران است افزود: ایران مزیت‌های ویژه‌ای از نظر تمدنی، منابع نفت و گاز، و موقعیت سوق‌الجیشی دارد که برخی دیگر از کشورها نیز دارند، در کنار آن از مزیت‌های عمومی نیز برخورداریم.

وی  تصریح کرد:‌ مسؤولان کشور بر روی ویژگی‌های انحصاری ایران توجه نمی‌کنند در حالی که جنگ را با اتکا با این مزیت با پیروزی پشت سر گذاشتیم.

مسؤول مرکز اندیشه و همفکری راهبردی بسیج ادامه داد: در دفاع مقدس نیز هر وقت مغرور می‌شدیم شکست می‌خوردیم اما وقتی گریه می‌کردیم و به خدا توسل می‌کردیم راه باز می‌شد.

وی با بیان اینکه گیر کار افرادی هستند که روی مزیت‌های ویژه با مدل غربی کار می‌کنند خاطرنشان کرد:‌ این افراد به مدل بومی برگرفته از متن جامعه دانشگاهی و حوزوی ما و عقلانیت الهی توجه ندارند.

زاکانی با بیان اینکه به همین دلیل فساد را امری طبیعی می‌دانند گفت: در جایی که فساد باشد انسانیت رشد نمی‌کند در حالی که بذر در محیطی سالم رشد می‌کند.

وی با بیان اینکه پس از پایان دفاع مقدس عنوان شد که برخی دنبال حیف و میل رفته‌اند اظهار کرد:‌ عنوان شد در این زمان هم با میل‌ها مبارزه می‌کنند اما با حیف‌ها کاری نداشتند لذا بگذارید عده‌ای میل کنند اما حیف نکنند.

مسؤول مرکز اندیشه و همفکری راهبردی بسیج  افزود:‌ این ادبیات از تریبون مجلس نهم به وزیر نفت گفت شما همه از میل صحبت می‌کنید پس حیف چه می‌شود در حالی که هر جا میل شده است بیشترین حیف‌ها نیز صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه مسؤولان بر اساس شایسته‌سالاری منصوب نمی‌شوند تصریح کرد:‌ به قوانین الهی توجه نمی‌شود در حالی که در دفاع مقدس برای پذیرش مسؤولیت بدن افراد به لرزه می‌افتاد.

زاکانی با بیان اینکه اگر محور خدمات و نیازها را مد نظر قرار دهیم، مردم خدمات ملموس و یک خدمات واقعی دریافت می‌کنند به طوری که نیازهای حقیقی، واقعی و کاذب دارند اظهار کرد: دشمن مکتب امام سعی می‌کند خدمات ملموس را کم‌جلوه دهد و نیازهای کاذب را تقویت می‌کند، می‌خواهد به مردم نشان دهد که حکومت نمی‌تواند موفق شود بنابراین به دنبال ایجاد نارضایتی است و موج‌سواری می‌کند.

 وی با اشاره به اینکه رقبای مکتب امام(ره) هم به دنبال منت‌ گذاشتن بر روی مردم برای خدمات ملموس هستند و خدمات واقعی را بی‌اهمیت جلوه می‌دهند افزود:‌ آنها ناکارآمدی خود را گردن اسلام و انقلاب می‌اندازند و نیازهای حقیقی را فراموش می‌کنند.

زاکانی با بیان اینکه رقبا نیازهای حقیقی را فراموش و نیازهای کاذب را تقویت و از مردم رأی می‌گیرند تصریح کرد: ما وظیفه داریم خدمات ملموس و واقعی را معرفی کنیم و نیازهای واقعی را نشان دهیم و مبارزه با فقر و تبعیض را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه جامعه نیاز به الگو دارد ادامه داد: باید درباره نیازهای کاذب روشنگری کنیم اصلاح‌گری انقلابی را پیشه کنیم، مطالبه‌گری کنیم و واقعیت‌ها را بیان کنیم.

مسؤول مرکز اندیشه و همفکری راهبردی بسیج  با بیان اینکه پایه همه مشکلات کشور چهار اصل است خاطرنشان کرد:‌ تفکر و نظام‌های ناکارآمد غربی و خودباختگی، خواب‌آلودگی، سطحی شدن و جوزدگی انقلابی‌ها، عدم رشد مناسب بصیرت در جامعه، دنیاطلبی و مقام‌پرستی خواص باعث می‌شود سطح خدمات کاهش یابد و در نتیجه منجر به فقر و کاهش سرمایه اجتماعی شود.

دوری از مکتب امام سیلی به انقلاب و مردم است

وی با بیان اینکه از مکتب امام دست برداریم هم مردم سیلی می‌خورند، هم انقلاب خاطرنشان کرد: انقلابیون باید از خواب‌آلودگی و سطحی شدن خارج شوند و باید وظیفه خود را برای زمینه‌سازی ظهور انجام دهند و از این مسیر خارج شویم و وظیفه سنگین را درک کنیم.

زاکانی با اشاره به اینکه اصل و اساس این است که از ایران اسلامی، مردم و رهبری و اسلام دفاع کنیم گفت: ما باید به خودمان برگردیم کسی که می‌گوید باید وضع موجود را حفظ کرد یا عقل ندارد و یا دشمن است.

وی با بیان اینکه ممکن است دولت به دنبال به حراج گذاشتن داشته‌ها باشد و برجام 2 و 3 پیش آید اظهار کرد: راه دیگر ما اصلاح وضع موجود است و باید توانمندی‌های خود را به کار گیریم.

مسؤول مرکز اندیشه و همفکری راهبردی بسیج با بیان اینکه نمی‌شود که در جامعه مشکل اقتصادی باشد افزود: رهبری خوب برای جامعه لازم است اما کافی نیست چرا که اگر کافی بود امام علی(ع) و امام حسن(ع) و حسین(ع) شهید نمی‌شدند چرا که وقتی مردم به وظیفه خود عمل نکنند امام شهید می‌شود.

وی با بیان اینکه رهبری با همه وجود کار می‌کنند و مانند خورشید می‌درخشند تصریح کرد: ما باید وظیفه خود را انجام دهیم و مسائل مورد نظر رهبری را تبیین کنیم.

زاکانی با اشاره به اینکه وحدت لازم است اما کافی نیست ادامه داد: در درجه اول باید بفهمیم که در جامعه چه می‌گذرد، باید همه با یکدیگر هم‌داستان شوند.

وی با بیان اینکه فهم مسائل را باید به دقت دنبال کنیم خاطرنشان کرد: محل اتکا را مردم قرار دهیم و وقتی این روشنگری را انجام دهیم با وحدت مردم به ما اطمینان کنیم.

مسؤول مرکز اندیشه و همفکری راهبردی بسیج با بیان اینکه ما نیاز به تحول بزرگ داریم و باید بدانیم در جامعه چه خبر است؟ گفت: اصل فتنه آینده قرار دادن مردم در مقابل نظام است به طوری که دشمن در خارج و عناصر فاسد در داخل برای اختلال در  معیشت مردم تلاش می‌کنند و نمی‌خواهند اجازه کار به  مسؤولان بدهند.

با FATF راه ورود ارز به کشور قطع می‌شود

وی با اشاره به اینکه بند را در FATF آب دادند اظهار کرد: با FATF ورود دلار که 40 سال با وجود تحریم‌ها وارد کشور می‌شد قطع می‌شود، نباید با جان و حیثیت مردم بازی کرد.

زاکانی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال انقراض انقلاب است افزود: دشمنان می‌خواهند ایران را تقسیم کنند بنابراین نباید اجازه این کار را بدهیم.

وی با بیان اینکه حجاریان معتقد است که صندوق رأی گدایی قدرت است و مردم باید کف خیابان‌ها بیایند تصریح کرد: راه حل کار پیشگیری این موضوع بیداری مردم است، برای بیداری مردم سه کار کنیم که در درجه اول باید مخلصانه با مردم ارتباط برقرار کنیم و به متن جامعه آمده و روشنگری کنیم.

مسؤول مرکز اندیشه و همفکری راهبردی بسیج با اشاره به اینکه گام دوم خدمتگزاری است ادامه داد: باید به فامیل و مردم کمک کنیم به طوری که اگر می‌توان حتی به یک نفر کمک کرد، مشکلات کم می‌شود.

وی با بیان اینکه کمر همت باید بست خاطرنشان کرد: شفافیت و قانون «از کجا آورده‎ای؟» را باید به اجرا گذاشت چراکه یک پرونده فساد حداقل یک‌میلیون مسکن برای یک میلیون خانوار ایجاد می‌کند.

در پایان این مراسم از مجاهدان انقلاب خانواده شهیدان دیباج، سعید بیات و حیدری دلگرم تجلیل به عمل آمد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۵۷۰۲۴۱۶:۴۵:۴۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
خوب قصد خیانتکارهای داخلی هم همینه برادر زمین گیر کردن این مملکت و این مردم مظلوم
ناشناس۷۵۷۰۹۸۱۷:۲۲:۳۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
مگر راه باز است
ناشناس۷۵۷۴۰۸۲۱:۰۶:۲۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
چطوره دوباره احمدی نژاد دوست شما را بیارید مشکلات را حل کنه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین