توصیه ای به محسن رفیق دوست

امین میرزائی، گروه تعاملی الف،   3971113016 ۹۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
توصیه ای به محسن رفیق دوست

یکی دو هفته پیش که آقای سعیدی کیا رئیسِ محترمِ بنیادِ مستضعفان مصاحبه کردند و مجموع دریافتی خود را نوزده میلیون تومان دانستند نوشته ای نوشتم و به الف عزیز تقدیم کردم. به هر دلیلی منتشر نشد. دو سه هفته از این ماجرا نگذشته یکی دیگر از مدیران محترم این مجموعه (جناب رفیقدوست) مصاحبه ای داشتند و با قوّت تمام از حقوق نجومی 19 میلیون تومانی دفاع کردند. دو سه روز بعد هم که تحت فشار افکارِ عمومی قرار گرفتند، بدهکارانه پیشارویِ دوربین نشستند و ارزش خدمات خود را از آبدارچی و نظافتچیِ مجموعه بالاتر دانستند! این شد که تصمیم گرفتم بخشی از آن نوشته تند را تلطیف کنم و به امید تغییری در خط مشی این قبیل مدیران به دست نشر بسپارم.

سقراط که شهیدِ نخستِ ما فیلسوفان است بابت تعلیم و تربیت از کسی پول نمی گرفت و این عدم ارتزاق از معنویت را وجهِ فارقِ فیلسوفان و سوفیستها می دانست. سفسطه گران (سوفیستها) ، از علم دکان ساخته بودند و تسمه از گرده شاگردان می کشیدند و خود را "حکیم" می خواندند. چیزی شبیه کلاسهایِ کنکور امروزی که رتبه تک رقمی را بر جای معرفت نشانده اند و رمّالیِ آکادمیک را فنِّ مطالعه معرّفی کرده اند.

شاگردانِ سقراط خود را نه به لفظِ پر طمطراقِ حکیم و دانشمند و نخبه (سوفیست)، که به لفظ متواضعانه فیلسوف (فیلا+سوف= دوستدار دانش) می خواندند و در کنار کار مغزی به کارِ یدی هم مشغول بودند. نمونه اش اسپینوزایِ هلندی که شیشه تراش بود و شیخ اجل سعدی که به قول خودش به کارِ گِل هم گمارده شد! و این همه در حالی بود که سقراط به رهبری خردمندان رای می داد و بر دموکراسیِ تجّار و جنگاوران خط بطلان می کشید.

تفاوت معلّمی که دو ساعت درس دادن اضافه را به اضافه حقوقِ پایانِ ماه موکول نمی کند با آموزگارِ آموزشگاهی که شهریه کلاس کنکور و تقویتی را از پیش می گیرد همان تنافر فیلسوف و سوفیست است. همین تفاوت را بین لُبّ کلامِ کارگران و معلّمان و کارمندان و کارشناسان و کشاورزان و خرده فروشانی که چند شغله اند، با دو سه مصاحبه جنجالی و حق به جانب برخی "مدیرانِ نجومی چند شغله" شاهد بوده ام. تفاوتِ فریادِ کارگر و پرستار و کارمندی که حقوق چند ماهه اش را نپرداخته اند و خرج خانه را از چند جا در می آورد، با جناب رفیقدوست که به دوربین خیره می شود و از حقوق 19 میلیون تومانی دفاع می‌کند . اوّلی همچنان بر سر کار می رود و با حقوقِ عقب افتاده خود می سازد، و دوّمی تموّل و دارایی خود را مُصحّحِ حقانیتش در کسبِ حقوقِ دولتی می داند! سفسطه ای که از دانش سوفسطائیان مایه می گیرد.

حضرت آقایِ رفیقدوست

فرموده اید که از قبل از انقلاب مرفّه بوده اید و در زمان شاه مرسدس می رانده اید و در حال حاضر به لکسوستان می نازید. مساله ای نیست. اولیاءِ کِباری مانند حضرات سلیمان و داود و ایّوب سرمایه دار بوده اند و یوسف و موسی به کاخ نشینی برآمده اند و نبی مکرّم اسلام و همسر مکرّمه شان به تجارت روزگار می گذرانده اند و امام صادق علیه السلام با بازرگانانِ بیگانه داد و ستد داشته اند. سخن بر سر اینها نیست. من نه مارکسیستم که مخالفِ مالکیتِ خصوصی باشم و نه به دنبالِ هایِک و فریدمن و بنتام و ریکاردو راه افتاده ام که لیبرتاریانیسم و بازار آزاد را جار بزنم. فقط یک نمونه اخلاقی از سرمایه دارِ بی طمع را از همین کشور خودمان یاد می کنم و شما را با وجدانتان تنها می گذارم. سخنم نه درباره ترامپ است که حقوق ریاست جمهوری نمی گیرد و نه امثال بیل گیتس که هفتاد و پنج در صد درآمدشان را مالیات می دهند.

مرحومِ دکتر یحیی مهدوی (موسس دوره دکتریِ فلسفه دانشگاه تهران) فرزند حسین امین الضرب (پدر برق ایران) از متموّلین پیش از انقلاب بود. او در سراسر دوران تدریس از گرفتنِ حقوق سر باز زد و مبلغ دریافتی را به انتشاراتِ دانشگاهِ تهران اهداء کرد. شما که بحمدلله از چندین و چند سالِ قبل سرمایه دار و متموّلید و دم از حقوقِ مستضعفان می زنید به شاگرد دانا و سخت گیر و باسوادِ مرحوم گل گلاب ( شاعر سرود جاودانه "ای ایران!") ، شادروان دکتر سید یحیی مهدوی تاسّی کنید .

دیدگاه کاربران

شهروند۷۵۳۶۵۷۰۷:۲۲:۵۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
حالا که سفره انقلاب براشون پهنه چراازاین خوان نعمت بی بهره بمانن!!!
ناشناس۷۵۳۹۱۸۱۰:۱۶:۳۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
احتمالاً هنوز از ۱۲۳ میلیارد دلار ارتزاق میکنه راستی از مرتضی چه خبر؟
ناشناس۷۵۴۵۶۹۱۴:۳۱:۵۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
- ترامپ احتمالا از احمدی نژاد یاد گرفته که حقوق ریاست جمهوری خود را دریافت نمی کند.(........). - با یک جستجوی ساده می توان دریافت که رفیقدوست رییس بنیاد مستضعفین نیست. - اگر این درآمد از بیت المال نباشد، مشکلی ندارد. - بسیاری از مدیران هم در کشور هستند که کارشان درست است و حقوق آن چنانی نیز ندارند.
ناشناس۷۵۳۹۴۰۱۰:۲۷:۱۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
از مرتضای ۱۲۳ میلیاردی چه خبر محسن؟ بعد از ۲۵ سال هنوز به ملاقاتش میری یا نه ؟
ناشناس۷۵۴۸۴۰۱۶:۲۵:۲۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
.....فکر کنم ازاد شده
احمد۷۵۳۹۵۰۱۰:۳۲:۰۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
اولا من مصاحبه آقای رفیقدوست را دیدم ایشان ضمن دفاع از خقوق 19 میلیونی که کاملا هم با توجه به تلاشهای یک مدیر کارامد درسته فرمودند به جای کم کردن حقوق یک مدیر ، حقوق دیگر شغلها مختلف جامعه را بالا ببرید دوما حالا ایشون پولدار هست چه لزومی داره همه پولدارها در مورد روش هزینه سرمایه شان یکجور رفتار کنند؟ یکی همه و یکی کمتر و یا بیشتر سرمایه اش را هزینه کار خیر میکنه به دیگران مربوط نیست سوما ایشون هم بابت هیئت مدیره بنیاد هیچ حقوقی نمیگیره که البته اگه میگرفتم ایرادی نداشت لطفا به جای گیر دادنهای غیر منطقی مساله را حل کنید خط فقر خیلی بالاست پس حقوق تمام ملت باید بره بالا، نه اینکه کم بشه
ناشناس۷۵۴۰۳۶۱۱:۱۰:۲۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
والا بالای سفره و جلو دست مسئولین همه چیز هست و تهه سفره نشستیم و نون و پیاز میخوریم
ناشناس۷۵۴۲۵۵۱۲:۳۰:۴۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
تازه 19 میلیون شوخی است شما باور می کنید درآمد ایشون 19 باشه !! حالا هر سال می آرن ایشونو مردمو حرص بده که چی؟؟؟؟
الف ر۷۵۳۶۶۶۰۷:۳۲:۳۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
بنده چند کارمند معمولی از همین بنیاد میشناسم ماشااله چشم حسود کور چه ملک و اموالی برای خودشان دست وپا که نکردند حالا رئسشان اینقدر میگیره بازم خدا پدرش را بیامرز نگاه به این نکنید یک معلم فوق لیسانس فیزیک از دانشگاه تهرا ن ماهی 2.5 میلیون میگیره اینها باندازه لیاقتشون!! حقوق میگیرند
ناشناس۷۵۳۶۷۵۰۷:۴۶:۱۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
درود بر نویسنده مقاله.
ناشناس۷۵۳۶۸۹۰۷:۵۰:۳۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
درود... کاش مقاله قبلی هم منتشر میشد..
psk۷۵۳۶۹۵۰۷:۵۳:۵۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
امثال رفیق دوست آنهایی هستند که در هشت سال دفاع مقدس می گفتند ما بخاطر جنگ حق ماموریت جنگی نمیگیریم وبا نان وخربزه سر می کنیم وبعد از جنگ با قبضه امور اقتصادی از راه درست یا نادرست خودشان وآقازاده هایشان با استناد به سابقه جبهه به اشرافی ها در اندوختن ثروت زکی گفتند
سالم۷۵۳۶۹۶۰۷:۵۴:۴۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
بسیار عالی نوشته اید . ولی فکر نمی کنم گوش شنوایی باشد .
ناشناس۷۵۴۱۲۷۱۱:۴۷:۳۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
گوش شنوایی نیست چون شکمها از مال حرام پر شده است
محمد مهدی۷۵۳۶۹۹۰۷:۵۵:۵۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
اگر بخواهم همراه با ادب کلمه ای بگویم که در وصف ایشان باشد باید عرض کنم آقای رفیق دوست صحیح گو نیست ایشان در مقامی نیست که ملاک باشد اما متاسفانه سالیان سال است که متر و ملاک قرار گرفته و این ضربه بزرگی است برای آنانکه که قرار است از بزرگتر هایشان چیزهایی یاد بگیرند ایشان بذر های مسموم زیادی کاشته اند و هنوز میکارند
ناشناس۷۵۳۷۰۰۰۷:۵۶:۳۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
حقوق 19 میلیونی با این تورم بالا نجومی نیست. وقتی یک هنرپیشه بی هنر و بازیکن فوتبال نابلد دستمزد میلیاردی می گیرد چرا یک مدیر نباید حقوق 19 میلیونی بگیرد؟
ناشناس۷۵۳۸۵۱۰۹:۴۲:۵۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
هم اون دستمزد اشتباهه هم این دستمزد . به طور کلی با حقوق خوب برای مدیران موافقم ولی خوب باشه نه دیگه خیلی عالی و با قیافه حق به جانب .
محمد قاسمی۷۵۳۸۵۴۰۹:۴۵:۴۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
چهل ساله مدیره الان ۷۹ سالشه به نظرت بس نیست؟
ناشناس۷۵۳۹۱۳۱۰:۱۳:۵۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
تخصص این بابا چیه مجموع خدماتشان را در سطح توضیح دهید بارسم شکل!!!
ناشناس۷۵۴۲۷۴۱۲:۳۹:۳۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
راننده بلیزر!
گنجی۷۵۳۸۷۶۰۹:۵۶:۲۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
مسئولی که به قول خودش از رده اول مدیریتی کشور است و دم از انقلاب و مستضعف می زند حق ندارد حقوق 20 میلیونی بگیرد - کسی که حقوق بیست میلیونی می گیرد فقط این نیست معلوم است که این فرد از هر ....نخواهد داشت کاش فقط این 20 میلیون تومان بود
ناشناس۷۵۳۸۸۶۰۹:۵۸:۱۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
مشکل اصلی اینه که اولا شغل ایشون تو بنیاد مستضعفان هست و ثانیا پولی که میگیره رو حق خودش میدونه چون خوب تره بازیگر و فوتبالیست واسه پول رفته دنبال این کار و ادعاهای خوب بودن و انقلابی کار کردن و ..‌. نداره
ناشناس۷۵۳۹۰۳۱۰:۰۹:۵۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
حتما شماهم مدیری!!! یا تو بنیاد کار می کنی!!!!
ناشناس۷۵۳۹۱۶۱۰:۱۶:۱۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
دوستمان درست می فرمایند اگر واقعاً مدیر باشن یکصد میلیون بگیرند. ولی اینها مدیر نیستند اینها خرج کن هستند
ناشناس۷۵۳۹۴۵۱۰:۳۰:۲۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
چون اون فوتبالیست و هنرپیشه استعداد داره و یک ایرانه و یک رضازاده و یک دایی و یک فرامرز قریبیان و لی برای این جور مدیریت میلیون ها نفر هستند که بهتر اداره میکنند.دستمزد بالای ورزشکار و هنرپیشه دلیل بر حقوق کلان مدیران نمیشه.
ناشناس۷۵۳۹۶۱۱۰:۴۰:۳۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
هنراین مدیران بی هنر را می بینیم درتمام زمینه ها نمره ردی گرفته اند....
ناشناس۷۵۳۹۸۸۱۰:۵۱:۳۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
مدیر ؟؟ مثلا ایشون چه کاری انجام میدن که یک فوق لیسانس دانشگاه صنعتی معتبر نمیتونه انجام بده ؟
ناشناس۷۵۴۰۱۷۱۱:۰۴:۱۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
چرا شما حقوق یک بازیگر را دیدید ولی حقوق یک معلم یا کارگر را نمی بینید که تا پنجم ماه کفایت زندگی اش را نمی دهد؟
ناشناس۷۵۴۰۸۴۱۱:۳۰:۴۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
پول هنرپیشه نابلد یا بازیکن نابلدتر قرار هیچ جا از بودجه نیست(یا بهتر است بگویم در سیستم سالم قرار نیست از بودجه عمومی باشد. اگرچه در کشور .. ما به طور غیرمستقیم و با دغل کاری از بودجه تامین می شود که باید جلوی ان گرفته شود). یا کسی معترض حقوق نجومی در یک شرکت خصوصی نیست(به شرط انکه شرکت رانت خوار نباشد). مسئله حقوق های نجومی حقوق هایی است که رسما از بودجه عمومی پرداخت می شوند. البته تا در این مملکت گزینش و ...عقیدتی و خودی-غیر خودی وجود دارد همین است.
ناشناس۷۵۴۱۹۷۱۲:۱۱:۵۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
اون هنرپیشه یا فوتبالیست از جیب دولت نمیگیره (همین بازیکنهای تیمهای دولتی هم میتونن برن تو تیم خصوصی این حقوق رو بگیرن)
کاظم۷۵۴۸۱۳۱۶:۱۵:۰۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
...سلبریتیها قیافه حق به جانب نمی گیرند .
ناشناس۷۵۳۷۰۲۰۷:۵۸:۱۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
با اینهمه سفسطه و زیاد کردن پیاز داغ خودت فهمیدی چه نوشتی ؟ آقای رفیقدوست نه از حقوق نجومی خود جار زدند و نه به ماشین خود نازیدند . بلکه با صداقت جواب مجری را داده اند . بله با این اوضاع احوال و دزدی های شرعی ای که بین مدیران کشور نهادینه شده است هر مقامی در رده ی امثال آقای رفیقدوست اگر 19 میلیون تومان می گیرند باید به آنان دست مریزاد گفت .
ناشناس۷۵۳۷۲۲۰۸:۱۵:۳۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
اصلا این همه درامد بنیاد جانبازان و مستضعفان کجا می رود و چرا هیچ ثمری برای مستضعفان ندارد. البته برای نجومی بگیران خاص تا دلت بخواهد همه چیز دارد
ناشناس۷۵۴۰۹۴۱۱:۳۳:۴۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
شما که هنوز تفاوت بنیاد مستضعفان و بنیاد جانبازان نمیدونی چرا کامنت میذاری یک عده نا آگاهتر هم لایک میکنن
ناشناس۷۵۴۸۶۹۱۶:۳۹:۴۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
شما هم که ادعای فهم میکنی منظور ایشان را که بنیاد مستضعفان بود نگرفتی و به یک اشتباه نوشتاری چسبیدی !!!!
ناشناس۷۵۴۹۴۸۱۷:۲۷:۰۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
دوست عزیز شما اگر بلدید برای ما توضیح دهید
ناشناس۷۵۳۷۲۳۰۸:۱۶:۴۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
خودتو خسته نکن اینها به توصیه من و شما گوش نمیکنن و گرفتن حقوق های نجومی و رانت رو سهم خود از سفره انقلاب میدانند. امیدوارم پرده این حیاط خلوت ها روزی بیافتد تا همه چیز نزد مردم آشکار گردد
امیر۷۵۳۷۲۵۰۸:۱۷:۴۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
امثال اینها هیچ کاری نکرده اند. این ابادی هم که در مملکت هست خود ملت کرده اند
ناشناس۷۵۳۷۲۶۰۸:۱۹:۰۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
کاملا مخالفم چون ایشان با حقوق 19 میلیون طلبکار هستند وای ب حال روزی که حقوقشان را به خزانه برگردانند.
ناشناس۷۵۳۷۲۷۰۸:۱۹:۲۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
اسم مصدق را بیاوری او هم حقوق نمیگرفت و خرج مسافرتهای دولتی را خودش پرداخت میکرد.
ناشناس۷۵۴۰۲۳۱۱:۰۶:۲۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
خودش از کجا؟
ناشناس۷۵۴۳۳۸۱۳:۱۴:۲۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
از املاک پدریش در احمد آباد
جواد۷۵۴۴۸۲۱۳:۵۹:۲۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
شادروان دکتر محمد مصدق از ملاکان بودند و ثروتمند همین بیمارستان نجمیه تهران نیز از موقوفه های ایشان میباشد
ناشناس۷۵۴۹۲۵۱۷:۱۴:۱۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
از موقوفه های مادر ایشان خانم نجم السلطنه
ناصر۷۵۳۷۳۹۰۸:۲۵:۵۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
حرف دل ما کارمندان ومعلمان بازنشسته زده شد همه ما در انقلاب نقش داشتیم چه بسا معلمانی بودند که بنز وپیکان وژیان داشتندولی اکنون در محضر خانواده شرمنده وقدرت خرید دوچرخه هم ندارند.
ناشناس۷۵۳۷۴۸۰۸:۳۵:۰۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
به به عجب مطلب زیبایی ای کاش برخی از مسوولین ما از امثال ترامپ یاد بگیرند ولی حیف که مسابقه ثروت اندوزی و غارت بیت المال راه انداخته اند و اصلا وقت ندارند فکر کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۷۵۳۷۵۳۰۸:۳۷:۰۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
کل ثروت بنیاد مستضعفین از کجا اومده همش پول ملت پول ملت رو برای ملت خرج میکنند منت هم میزارن؟!
ناشناس۷۵۳۸۵۷۰۹:۴۷:۲۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
اینهایی که اموالشان را گذاشتند و مهاجرت کردن به خارج افتاد دست اینها و مصادره شد
ناشناس۷۵۳۹۶۳۱۰:۴۱:۰۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
خیلی هاشون مجبور به مهاجرت شدند
ناشناس۷۵۳۷۵۷۰۸:۳۸:۲۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
مگه بنیاد از دولت حقوق می گیره؟
ناشناس۷۵۳۷۶۸۰۸:۴۵:۳۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
نرود میخ آهنین در سنگ
ناشناس۷۵۳۷۷۱۰۸:۴۶:۵۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
زهی خیال باطل. ای کاش دریافتی اینها همین 19 میلیون باشه!!!
ناشناس۷۵۳۷۷۲۰۸:۵۰:۰۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
دزدی و غارت بیت المال از همین خانواده رفیق دوست شروع شد
ناشناس۷۵۳۷۷۴۰۸:۵۰:۴۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
جهنم خدا کنه 19 میلیون باشه و در امد پشت پرده 19 میلیاردی نباشه که بعدا معلوم بشه
محسن۷۵۳۷۷۹۰۸:۵۳:۵۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
پیشنهادم اینه که حقوق مدیران نماینده ها و وزرا در حد کارمندهای معمولی بشه تا حرص برای تصدی صندلیهای مدیریت کاهش پیدا کنه.
ناشناس۷۵۳۷۸۶۰۸:۵۹:۰۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
عجب متن زیبایی ممنون.
احمد۷۵۳۷۸۸۰۹:۰۰:۰۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
اقای رفیق دوست پیش از انقلاب سرمایه دار بودند ایشان در بازار میوه و تره بار دکانی داشتند و پیاز می فروختند بهرحال خدا خواست ایشان به سمت های اداری نایل شوند.
ناشناس۷۵۳۸۰۲۰۹:۰۹:۴۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
اگر مرحوم امام سر از خاک برآرد وببیند که همگی..همگی سران .وکیل و وزیر و ...... حقوق نجومی میگیرند و آنرا حق خود میدانند در حالیکه عده ای در زباله دانی دنبال شام شب میگردند، خون گریه میکند. علی ع میفرماید مسولین باید در سطح پایینترین مردم زندگی کنند. کدام مسوول در پایین شهر زندگی میکند؟؟؟؟
مهدی۷۵۳۸۰۸۰۹:۱۳:۱۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
طبق گفته خودش "بجای اینکه حقوق مسولین کم کنیم بیاییم حقوق مردم افزایش بدهیم" ایشون و اقای سعیدی کیا(رئیس بنیاد مستضعفین) چرا در این مدت مسئولیتشان، حقوق مستضعفین افزایش ندادند که در حد حقوق مسئولین بنیاد مستضعفین بشوند. حلا من مستضعف 19 میلیون نمیخوام ولی به 5میلیون در ماه راضی ام
ناشناس۷۵۴۸۱۴۱۶:۱۵:۳۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
اگه به مستضعف 5میلیون بدند دلار میشه پنجاه هزار تومان پس به دنبال نسبت عادلانه ی حقوق باشید نه مقدار آن
ناشناس۷۵۳۸۱۲۰۹:۱۵:۰۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
زهی خیال باطل
ناشناس۷۵۳۸۱۸۰۹:۱۹:۵۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
خدا روح دکتر مهدوی را رحمت وآرامش دهد.بخشش کار هر کس نیست باید روح بزرگی داشته باشی که کار هرکس نیست مخصوصا این حضرات
محسن۷۵۴۰۴۹۱۱:۱۳:۱۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
فکر کنم ترامپ حقوق نمگیره البته چکی که از هرچند ماه براش می کشن به موسسات خیریه میده.
ناشناس۷۵۳۸۲۰۰۹:۲۳:۳۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
آیا خود آقای رفیق دوست این حقوق را تایید می کند؟
ناشناس۷۵۳۸۲۵۰۹:۲۷:۰۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
کاش به همین حقوق ناچیز ختم می شد
ناشناس۷۵۳۸۲۶۰۹:۲۷:۰۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
این حرف هم درست نیست هر شخص بایستی براساس کاری و مسئولیتی که دارد بایستی حقوق بگیرد هم اکنون کدام کارمند دولتی رایگان کار می کند یکی را نام ببرید مثالهایتان هم درست نیست ترامپ مولتی میلیاردر هست که حقوق رئیس جمهور برایش عین پول تو جیبی بچه مدرسه می مونه ولی انصافا شما یه بررسی بکنید ببینید در این مملکت چه پولهایی و دریافتی هایی داریم الان پزشکانی داریم ماهی 200 میلیون درآمد دارند و مالیات هم نمی دند دلال هایی داریم حتی مغازه ای هم ندارند ماهانه چندین میلیارد درآمد دارند و حساب کتابی نداریم از خون مردم جیبهاشون رو پر می کنند من 19 میلیون رو تائید نمی کنم ولی یک حساب کتاب بکنید بنده یک معلم هستم بیش از یک میلیون پرسنل آموزش و پرورش می باشد بیش از نصف کارکنان دولت در این حوزه مشغول هستند بنا بر اعلام برخی نمایندگان مجلس حقوق و مزایای کل معلمان کشور از حقوق و مزایا یک وزارتخانه ای کمتر است(صرفا کارکنان وزارت در تهران)
ناشناس۷۵۳۸۲۷۰۹:۲۷:۲۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
آقای رفیق دوست فراموشکار شده اند چندی قبل فرموده بودند برخی دارو های خاص وارد میکنند .
ناشناس۷۵۳۸۲۸۰۹:۲۷:۴۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
بازهم به شرف اقای رفیق دوست که راست و پوسکنده حقوق خودش رو گفت چقدر است. واقعا فکر می کنید سایر مدیران در این رده حقوق های 5 یا 6 میلیون می گیرند؟ البته که حقوق درج شده در فیش حقوقی با چیزی که واقعا دریافت می کنند و شامل بسیاری دیگر از دریافتی هاست زمین تا اسمان فرق دارد. کلا ما مردمی هستیم که دروغ رو به راست تلخ ترجیح می دهیم.
ناشناس۷۵۳۸۳۸۰۹:۳۵:۴۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
این طرف گفت من نمیگیرم...مدیران که زحمت میکشند میگیرند! اینهمه حرف زدی آخر زدی تو اوت که!
ناشناس۷۵۳۸۴۰۰۹:۳۷:۱۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
در این بازار اشفته گرانی شایسته بود وزرای میلیاری و ریاست محترم جمهوری حقوق خود را کم میکردند تا ...
محمد رضا۷۵۳۸۶۴۰۹:۵۱:۲۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
باسلام جناب آقای رفیق دوست یه بار حضرت امام رااز تهران به بهشت زهرا رسوندن و حالا حالا ها میخواد کرایشو از بیت المال بگیره
ناشناس۷۵۳۸۶۶۰۹:۵۲:۰۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
نقد من به نوشته شما اینه که برای اینکه یه ایرادی به یه کار غلط بگیرید به هزاران سال قبل بر می گردید. در دنیای امروزی این کار رد شده. حالا سقراط و ارسطو و ... چه می کردند الزامی بر درست و غلط بودن موضوع امروز این آقا نیست. ایشون اگر در کشوری مثل سوئیس بودند حتی همون کار نظافت رو هم بشون نمی دادند. حالا لطف خدا شامل حالشون بود اینجایی به دنیا اومدند
ناشناس۷۵۳۸۸۱۰۹:۵۷:۰۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
اسناد دارایی های قبل از انقلاب اش را منتشر کنند
بهرام۷۵۳۸۹۴۱۰:۰۴:۱۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
بنیاد مستضعفان برای کارکنانش خوب است
انارکی۷۵۳۹۳۹۱۰:۲۶:۵۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
سلام آقای رفیق دوست حافظه مردم به یاد دارند ماجرای فاضل خداداد را همین برای شرمساری شما کافی بود که از همه مناصب خود کناره گیری می کردید به حرمت امام وخون شهدا تا بیش از این حرمت عزیزانمان پایمال نشود
ناشناس۷۵۳۹۵۷۱۰:۳۶:۵۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
اینا کل کشور رو متعلق به خودشان میدانند!
ناشناس۷۵۳۹۷۴۱۰:۴۵:۴۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
راستی از بانک صادرات چه خبر؟
ناشناس۷۵۴۰۱۸۱۱:۰۴:۱۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
مشکل حقوق 19 میلیونی نیست مشکل شعارهای انقلابی ودو آتشه ... دردهه اول انقلاب هست که الان رنگ باخته .یادم هست تو سال 58 یا 59اگر یک ماشین خارجی مدل بالا مثل بنز داشتی انقدر جوضدسرمایه داری توسط .. راه افتاده بود که مردم شماروبه چشم دزد وسرمایه دار می شناختند حالا ایشون صحبت از خودرو چند صد میلیونی خودش می کنه .واقعیت وعیار شعارهای انقلابی جامعه ما ......آخرش که دم از حقوق نوزده میلیونی میزنند وشما اصلا اجازه نداری بپرسی ....
رجب۷۵۴۰۴۸۱۱:۱۲:۴۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
کمتر کسی به درامد فوتبالیستها و سلبریتیها منتقد هست اما به مدعیان حامی مستضعفیین و اسلام پا برهنه هاست که می خوان شاهانه زندگی کنند
ناشناس۷۵۴۰۸۵۱۱:۳۱:۳۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
خوب دیگه وقتی آب سر بالا بره ، قورباغه هم ابوعطا میخونه .
ناشناس۷۵۴۱۰۸۱۱:۳۹:۰۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
آقای رفیق دوست شرم آوره که جوانان امروز می پرسند : بعد از چهل سال با اینهمه ثروت و منابع عظیم نفت و گاز و معادن که به آمریکا ندادیم ، هنوز مستضعف داریم ؟
ناشناس۷۵۴۱۳۷۱۱:۵۰:۳۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
آقای رفیق دوست شب وروز کار میکند تا مملکت آباد بشه.مگر آبادانی را نمی بینید.
علی۷۵۴۱۴۳۱۱:۵۲:۳۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
اشکالی ندارد، حقوق ۱۹ میلیونی نوش جانشان، فقط لطفا برای من عوام بگویند با این میزان حقوق چگونه میشود لکسوس میلیاردی سوار شد و خانه و ملک و املاک چند صد میلیاردی داشت.
ناشناس۷۵۴۱۵۴۱۱:۵۶:۲۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
آفرین به این نقد عالمانه
معلم۷۵۴۱۸۵۱۲:۰۶:۳۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
آقای رفیق دوست !گزارشی از عملکرد بنیاد مستضعفان ,در چهل سالگی انقلاب به مردم بدهید ,از اموال و داراییهای مصادره شده بگویید .
بنده خدا۷۵۴۱۹۲۱۲:۱۰:۱۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
سلام من کل مصاحبه اون برنامه را دیدم ولازم میدانم نکاتی را عرض کنم یکم این برنامه سئوالاتی را طرح میکند واز فرد میخواهد یکی را اجبارا انتخاب کند که در اصل این روش چندان درست نیست واشکال کار هم همین است که مهمان با بیان این چه طرز سئوال است بگونه ای اعتراض خود رانشان داد دوم ایشان گفتند از اوایل انقلاب وتا الان از هیچ جا حقوق نگرفتند سوم اشکال کار از اونجا ناشی میشه که سئوال شد زیر میزی یا حقوق 19میلیونی اساسا این سئوال غلط است واشکال دارد ودارای کنایه توجه کنید زیر میزی پولی است که بزور واز بیماری که مجبور است به پزشک داده می‌شود ولی اون دیگر حقوق است وبر اساس ظابطه پرداخت میشود حالا صرفه نظر از درستی یا نادرستی پرداخت چنین حقوقی شما بودید چه پاسخ میدادید؟ چهارم نویسنده در چیدن صغری وکبرای مسئله دچار اشتباه شده واخر نتیجه گرفته که مثلا دکتر مهدوی حقوق نگرفته. خو اون بنده خدا از اولش گفته چهل ساله حقوق نگرفته واما در پایان باید بعرض عزیزان برسانم که تمام این حرفها برای این است که همه ما دنبال عدالتیم واز ظلم بیزار پس باید مراقب باشیم به کسی ظلم نکنیم دوستان افرادی را میشناسم که باسابقه دوساله در شرکت حفاری که حداقل حقوقشان 20 ملیون است یا درهلدینگهای پتروشیمی مسئولین کمتر از25-30ملیون حقوق نمی گیرند تازه میگن ما استراحتمون محل کار وبعد از اون کلی کاسبی دارند سری به شرکت نفت و... بزنید مشکل ما اینه که همه واقعیتها دیده وگفته نمی شود باید هم حقوق مدیران وهم کارگران درست پرداخت بشه تا هر کدام وظایفشان را بدرستی انجام دهند پیشنهاد میدهم سایت الف خود پیشقدم شده و حقوق افراد مسئولین را در سازمانها وشرکتها مقایسه کنند وبه ملت گزارش دهند خدا عاقبت همه راختم بخیر بگرداند
علی طباطبایی۷۵۴۱۹۳۱۲:۱۰:۴۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
مشکل همین است که ایشان مدعی هستند که از قبل از انقلاب متمول بوده اند، اگر واقعاً درست است که محل کسب درآمد را بفرمایند و از آن گذشته ایشان اموال و دارایی فعلی را از ثمره همان کسب و کار است و یا ثمره حضور در حلقه مدیران نظام؟؟
علی۷۵۴۲۳۵۱۲:۲۲:۳۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
اقای رفیق دوست باید برکنار شوند نه بخاطر اینکه ثروتمند هستند بلکه به این خاطر که هنوز تعریف فقیر و معمولی و مرفه در جامعه ایران را نمیدانند. داشتن تعریف درست از معمولی و کمتر از معمولی حداقل دانش لازم برای داشتن این شغل است. ایشان باید برکنار شوند چون بعد از این همه سال در بنیاد و به قول خودشان سفر های هر روزه به سراسر کشور هنوز نمیدانند که کسی با حقوق ۱۹ میلیونی و ماشین لکسوسا جزو طبقه معمولی جامعه حساب نمیشود.
هادیووووف۷۵۴۲۵۱۱۲:۲۸:۳۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
وای به حال مستضعفان با حقوق نوزده میلیونی مگه میشه زندگی یه مستضعف رو درک کرد
ناشناس۷۵۴۲۶۷۱۲:۳۷:۳۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
من یک بازنشسته ارتش هستم دارای یک پسر و یک دختر به همراه همسرانشان و سه نوه که هر چهار نفرشان دارای لیسانس میباشند مدتی است بعلت اقتصاد مریض از شرکت و کارگاههای مربوط بیکار شده اند ومن باید ب این حقوق میلیاردی جور انهارا بکشم ولی اقای رفیقدوست وامثالهم حالش را ببرند
rassharif۷۵۴۲۸۲۱۲:۴۳:۰۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
اولا الان دگه کار از توصیه گذشته دوما رفیق دوست تنها نیست.
ناشناس۷۵۴۳۱۳۱۳:۰۱:۰۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
مشکل بنده داشتن و نداشتن این خودرو‌ها و خانه‌ها و حقوق‌ها نیست، مشکل داشتن این‌ها و همچنان کوشش برای ارتزاق از ارزش‌هایی است که در عمل هیچ چیزی از آن‌ها را باقی نگذاشته‌اند.
ناشناس۷۵۴۳۲۳۱۳:۰۶:۵۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
و بنده هم کارمند یک شرکت خصوصی با بیست سال سابقه و دوملیون و هشتصد دریافتی هستم که سه ماهه ریالی هم حقوق نگرفته ام.خدایا ...مسببین وضع فعلی رو به خودت واگذار میکنم.
ناشناس۷۵۴۴۴۰۱۳:۴۹:۲۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
نویسنده را نمی شناسم ولی بعد از مدت ها از خواندن یک مقاله در سایت الف لذت بردم . دمش گرم
ناشناس۷۵۴۴۹۲۱۴:۰۳:۵۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
وقتی اپارتمان تو همین امیر آباد متری 22 تومن شده یه مدیر چقدر حقوق بگیره؟؟؟ با کم کردن حقوق مدیرا حقوق کارگرا زیاد نمیشه ولی مطمئن باشید اختلاس و دزدی بیشتر میشه همین الانش هم به حقوق مدیریت تو بزرگترین بنگاه اقتصادی هم نمیشه یه خونه مناسب خرید
پیراسته فر۷۵۴۷۰۹۱۵:۳۵:۳۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
ا....زمینه رابرای #دروی انقلابیون# فراهم نکنیم. فقروفلاکت(استضعاف)نه شاخص مصلحین است ونه قابل تحسین.همانطورکه مال وثروت شاخص غیرانقلابی بودن نیست. محسن رفیق دوست برای انقلاب خیلی زحمت کشید.موثربود.درتهیه تجهیزات وامکانات نظامی.یارویاورامام ورهبری بودوهست.برای تحقیرش فلان فامیل متخلف رابه رخش نکشید
سید۷۵۵۰۰۵۱۷:۵۰:۲۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
انقلاب کردیم که بعد این همه سال اینطور حرفها را بشنویم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  3. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  4. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  5. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

  12.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  13.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  15. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  5. جلاد، به پایان سلام کن!

  6. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  7. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  8. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  11. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  12. انتقام از پوتین؟

  13. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  17. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  18. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  19. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  20. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  21. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  22. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین