نظر سرپرست نظام پزشکی درباره استفاده از کارتخوان در مطب پزشکان

گروه اجتماعی الف،   3971112025 ۱۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سرپرست سازمان نظام پزشکی با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی درباره اجباری شدن استفاده از کارتخوان در مطب پزشکان، گفت: برای استفاده از کارتخوان در مطب‌ها مشکلی نداریم اما طبق قانون تصمیم‌گیری برای این موضوع بر عهده سازمان امور مالیاتی است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا ظفرقندی در نهمین نشست کارشناسی مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی ایران با اشاره به مبانی و موضوعات مختلفی که پیرامون ارتباط بین جامعه پزشکی و حوزه سلامت وجود دارد افزود: حفظ منزلت و سرمایه اجتماعی جامعه پزشکی، حمایت از برنامه‌های سلامت محور، تبیین و تثبیت جایگاه والای اخلاق حرفه‌ای، مبارزه با تهدید و تخریب جامعه پزشکی و همچنین تعامل مثبت با وزارت بهداشت برای حل مشکلات از مهمترین اهداف احداث مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی ایران است.

وی افزود: منزلت حرفه پزشکی دست خود ما است. اگر عملکرد خوبی داشته باشیم این منزلت بالا می‌رود و اگر یک تخلف عمده‌ای رخ دهد جایگاه حرفه پزشکی پایین می‌آید.

وی با اعلام آمادگی سازمان نظام پزشکی در همکاری برای یک تلاش بیرونی و پالایش درونی در جامعه پزشکی، ادامه داد: جامعه پزشکی به رغم همه تهدیدها و تخریب‌ها همچنان در رتبه سوم در بین ۲۰ رتبه جایگاه اجتماعی جامعه قرار دارد.

ظفرقندی با تاکید بر حفظ منزلت حرفه پزشکی تصریح کرد: جامعه پزشکی از هر حرکت مثبتی که در حوزه سلامت انجام شود حمایت می‌کند.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی با عنوان این مطلب که حرکتی سازماندهی شده برای کاهش اعتماد عمومی به حرفه پزشکی آغاز شده است، تاکید کرد: وظیفه ما است در بحث تهدید و تخریب جامعه پزشکی، خط قرمزی داشته باشیم چون این تهدید و تخریب‌ها به سرمایه اجتماعی آسیب می‌زند و در نتیجه باعث لطمه زدن به سلامت مردم می‌شود.

سرپرست سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه ما در بحث استفاده از کارتخوان در مطب‌ها مشکلی نداریم، اظهار کرد: مشکل ما قانون است که می‌گوید تصمیم گیری برای این موضوع بر عهده سازمان امور مالیاتی است در حالی که کمیسیون تلفیق حرکتی انجام داده که با قانون خودش در تناقض است.

وی در ادامه به تعامل مثبت با وزارت بهداشت به عنوان یک راه حل کلیدی برای حل مشکلات حوزه سلامت اشاره کرد و افزود: اگر نگاه واقعی به اقتصاد سلامت نداشته باشیم برنامه‌های این حوزه با شکست مواجه می‌شود.

ظفرقندی گفت: البته برای تعیین تعرفه‌ها، راه محاسبه وجود دارد و مبنای آن عملکرد به همراه کارکرد به علاوه سود سرمایه و هزینه‌های استهلاک است که همه اینها قابل محاسبه است.

سرپرست سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه در یک دوره‌ای این محاسبات برای تعیین تعرفه‌های واقعی انجام شد، افزود: اگر تعرفه‌های واقعی معلوم شد آن وقت جامعه پزشکی، شرایط کشور و مردم را درک می‌کند و می‌داند چگونه با این شرایط کنار بیاید.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۵۲۴۴۲۰۹:۰۰:۰۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
این یعنی در آمدهای چند صد میلیونی کمه؟! هنوز باید تعرفه بره بالا
ناشناس۷۵۲۹۱۸۱۵:۱۲:۲۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
سرپرست اصلاح طلب نظام پزشکی چه میداند مردم در چه حالند...
ناشناس۷۵۲۴۶۵۰۹:۱۷:۴۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
درک شرایط کشور شرطی است؟!
ناشناس۷۵۲۹۴۵۱۵:۲۸:۳۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
در وهله اول از دوستان در هر صنفی میخام خودشون رو از هر لحاظی با پزشک مقایسه کنن باور کنین این حرفم از غرور یا این چیزا نیست. پزشک کلا یه سر و گردن از جامعه اطرافش بیشتر می بینه و دید وسیع تری داره پزشک باید در رفاه کامل باشه. باید فرزندانش حس کنن پدر یا مادرشون بابت اینکه خودشو وقف جامعه کرده یه بازخورد مادی خوبی داشته این طرز برخورد با نخبگان جامعه نیست. امیدوارم روزی شان پزشک رو درک کنید و قول میدم روزی ده بار سجده شکر به جا می یارید که در هوایی نفس میکشید که پزشکان عزیز در اون زندگی میکنن پزشکی شغل مقدس هست و با سایر مشاغل فرق میکنه. هیچ وقت در هر جایگاهی هستی خودتو با پزشک مقایسه نکن
ناشناس۷۵۲۴۹۴۰۹:۵۸:۲۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
آقای سرپرست شما خیلی نمی خواهد دلواپس مردم باشی. یادت باشه الان آخرین وقت رزرو بلیط سفر به آفریقای جنوبی اروپا و استرالیا و آمریکا همکاران محترمت برای تعطیلات نوروزی است. بدو که عقب نمونی.
ناشناس۷۵۲۵۷۶۱۰:۵۹:۴۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
ایران بهشت درامدی پزشکان در دنیا....
شهروند۷۵۲۸۲۷۱۴:۱۹:۰۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
درهمه کشورهای اروپایی مالیات پزشکان ببن ۴۰ تا ۶۰ درصدهست پزشکان ما ده درصد رو زورشون میاد بدن !!!
شهروند۷۵۲۶۰۹۱۱:۲۷:۴۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
دوباره برید وضعیت جامعه پزشکی رو دربین مردم بررسی کنید جابگاه اجتماعی آخر رو داره!!!
ناشناس۷۵۲۷۶۲۱۳:۳۴:۰۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
... شما به پزشکان محتاج هستید نه انها به شما
ناشناس۷۵۲۹۷۷۱۵:۳۷:۲۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
بله ما آن ها را پولدار و مغرور کردیم!
ناشناس۷۵۳۱۷۱۱۸:۱۵:۲۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
به وضع سلامت و بهداشتت برس، نوشابه نخور، دندونهاتو مسواک بزن، سیکار نکش، ورزش کن و .....تا پزشک رو پولدار نکنی. خودت به فکر خودت نیستی از دیگران انتظار داری؟
ناشناس۷۵۲۶۵۶۱۲:۱۴:۰۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
مطمئن باشید ... که لابی .. و مافیای پزشکان همیشه موفق خواهد شد .نگران نباشید...
ناشناس۷۵۲۸۲۴۱۴:۱۷:۴۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
شما از یک پزشک در مورد درامد خودش نظر خواستید؟! وقتی قاضی و متهم یکی باشه انتظاری بیشتری هم نیست!
ناشناس۷۵۲۸۴۱۱۴:۲۸:۵۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
نظام پرداخت حقوق کلا در ایران ناعادلانه است. استدلال منسوخ پزشکان که شاید ۵۰ سال پیش اعتبار داشت اینه که «ما درس خوندیم». سوال من اینه چقدر درس خوندین؟ به اندازه چند تا پروفسور دانشگاه صنعتی شریف درس خوندین که یک متخصص معمولی اندازه ۵۰ پروفسور درآمد داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۷۵۲۹۲۵۱۵:۱۶:۵۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
این قشرعزیزان همیشه ازمردم طلبکارهستندواین نوع رفتار ریشه در سالهای دور داره متاسفانه
ناشناس۷۵۲۹۹۱۱۵:۴۲:۳۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
باج خواهی پزشکان در ایران بی نظیر است اگر طی این 20 سال در دانشگاه های علوم پزشکی را باز کرده بودید و هزارن جوان با استعداد را به رشته های پزشکی می فرستادید چنین انحصار تاریخی .... ورانت تاریخی رخ نمی داد وپزشکان نیز مانند سایر اقشار با دو سه میلیون درامد در همه نقاط ایران مشغول کار بودند مشکل از عرضه وتقاضا است ایران 70 هزار پزشک دارد در حالی که حداقل باید 700 هزار پزشک داشته باشد این یعنی خیانت مسئولان که اکثرا یا فزندانشان پزشک بودند ویا اطرافیان و یا خودشان و با این کار رانت وانحصار را ایجاد کردند در جواب ظفر قندی باید گفت کدام صنف در ایران به اندازه عملکرد حقوق می گیرد ایا کارگر ایرانی که سه تا 5 برابر کارگران دنیا کار می کند و 6 صبح تا 6 عصر سرکار است البته اگر شغلی وجود داشته باشد به اندازه یک صدم انها حقوق نمی گیرد مبنای عملکرد دارد ویا استثمار یا مهندس بیچاره ای که از یک پزشک هم بیشتر درس خوانده ولی به دلیل عرضه زیاد در دانشگاه هها به اندازه یک کارگر حقوق می گیرد مبنای عملکردی دارد ویا معلم بیچاره ای که سی سال دانش اموزان را در سرما وگرما اموزش داده واکنون حقوق او یک ونیم تا دومیلیون است مبنای عملکردی دارد ویا کارمندی بانک که صبح تا عصر با هزاران مشتری وعدد ورقم کار می کند مبنای عملکردی دارد پزشکان بسیار پر....توقع هستند و پا را هزار برابر از حد فرا تر گذاشته اند انها با رانت و انحصار 20 ساله وکم کردن تعداد پزشک و همچنین اختیار تعداد پزشک اموزش پزشکی اختیار تعرفه ها فرار مالیاتی . نفوذ در سازمان برنامه بودجه های تمام ملت را به اسم تعرفه وطرح تحول سلامت به یغما بردند واکنون دارند توجیه می کنند هر جای دیگر دنیا بود این ثروت های باد اورده ناشی از رانت انحصار قیمت سازی محدود سازی و زد وبندی در طرح سلامت از انها پس گرفته می شد اما اکنون پزشکان در دولت ....آزادانه می چرخند میخند و حتی ساده ترین مالیاتی که یک کاگر می دهد را نمی دهند
ناشناس۷۵۳۲۰۱۱۸:۵۱:۲۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
به نظر من. اینقدر بیماری در ایران زیاد است ومردم مدام به پزشک ا دارو نیاز دارند به خاطر انست که اولا بسیار حسود هستند دوما. هیج کس خودش واستعداد وتوانایی های خودش را نمی شناسد وفکر می کند که همین که راه می رود ومی خورد وخیابان گردی کی کند با دیگران برابر است.
ناشناس۷۵۳۵۰۰۲۳:۰۴:۴۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
نه عزیزم،‌ پزشکی انحصاری شده. مثل رشته های دیگه درش رو باز کنن تعداد پزشک ده برابر بشه درآمدشون هم تقسیم بر ده میشه.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. کمی دیر نیست؟

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  15. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  19. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  23. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  24. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  25. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

آخرین عناوین