آذری‌جهرمی در دماوند: قانون در موضوع فیلترینگ فصل الخطاب است/ برنامه‌ای برای 1400 به بعد ندارم

گروه سیاسی الف،   3971111176 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه قانون در موضوع فیلترینگ فصل الخطاب است، گفت: برنامه‌ای برای 1400 به بعد ندارم.

آذری‌جهرمی در دماوند: قانون در موضوع فیلترینگ فصل الخطاب است/ برنامه‌ای برای 1400 به بعد ندارم

به گزارش فارس از دماوند، محمدجواد آذری‌جهرمی عصر امروز در همایش رویش جوانه‌های شهرستان دماوند در سال آمفی‌تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند در ابتدا در واکنش به پخش نماهنگی از رزومه‌اش در این همایش اظهار کرد: بنده از سال 1380 وارد وزارت ارتباطات شده‌ام و یک سال و نیم نیز معاون این وزارت بوده‌ام.

وی در ادامه با فامیلی برخی مسوولان دماوند از جمله فرماندار، شهردار و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دماوند که صفری هستند، شوخی کرد و افزود: اگر در دماوند حضور پیدا کردم و کاری داشتیم، اعلام می‌کنم که از فامیل‌های «صفری» هستم.

بشر دنبال استفاده از ابزارهای فناوری در زندگی است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه امروز بازدید از دماوند و فیروزکوه داشتیم، گفت: دماوند و فیروزکوه توسعه خیلی خوبی پیدا کردند و نسبت به بازدیدی که 6 سال پیش از این دو شهرستان داشتیم، پیشرفت قابل ملاحظه‌ای به خصوص در حوزه ارتباطات داشتند.

آذری‌جهرمی با اشاره به اینکه توسعه کسب و کارها که محور بحث‌ها بوده، موضوع حائز اهمیتی در جامعه امروز ایران و دنیاست، تصریح کرد: امروز با کلمه ایران دیجیتال، اقتصاد دیجیتال و توسعه فناوری و استارتاپ مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: امروز بسیاری از منابع دنیال در حوزه‌های مختلف در حال تثبیت یا کاهش هستند؛ به عنوان مثال، منابع نفتی و معادن روبه کاهش و جمعیت دنیا در حال رشد است؛ امروز بشر به دنبال استفاده از ابزارهای فناوری در زندگی خود است و این نیازمند ثروتی است که بخش مهمی از آن در افزایش بهره‌وری به دست می‌آید.

هدف استارتاپ‌ها افزایش بهره‌وری در حوزه‌های مختلف است/ دولت الکترونیک خدمات بدون منت به مردم می‌دهد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه هدف یک استارتاپ و یک کسب و کار دیجیتال افزایش بهره‌وری در حوزه‌های مختلف است، ادامه داد: این افزایش با ارائه خدمات نوین ایجاد می‌شود؛ توسعه فناوری بهره‌وری را افزایش می‌‌دهد و سعی می‌کنیم که با هزینه کمتر و کیفیت بیشتر این امر را ارائه کنیم.

آذری‌جهرمی بیان کرد: دولت الکترونیک می‌تواند کمک کند که ما نوکر مردم باشیم نه سرور آنها و در این راستا، خدماتی بدون منت به آنها ارائه می‌دهیم؛ به عنوان مثال با همکاری آموزش و پرورش، تعاون و رفاعه، کمیته امداد، بهزیستی، ارتباطات و ثبت‌احوال با تبادل اطلاعات 136 هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل شناسایی شدند.

وی تاکید کرد: کسب و کارهای استارتاپ‌ها خلاقیت هستند و خلاقیت، بذر نهالی است که برای رشد نیاز به مراقبت دارد؛ امروز خواست مردم ایجاد زیست بوم و فناوری اطلاعات است و ما به عنوان وزارت ارتباطات وظیفه تسهیل‌گری و توانمندسازی داریم.

طرح «نوآفرین» به دولت ارسال شده است/ تلاش برای ایجاد 87 هزار شغل شناسنامه‌دار در کشور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: برای اصلاح زیست بوم فناوری اطلاعات طرحی به عنوان «نوآفرین» تهیه و به دولت ارسال شده است؛ در این طرح، موانع تمام کسانی در طرح خود شکست خورده بودند را بررسی کردیم؛ در طرح نوآفرین درصدد هستیم بر اساس مدل کسب و کار در مرحله پیش‌دانه و نهال از طرح‌ها مراقبت کنیم تا بتوانند حیات خود را ادامه دهند.

آذری‌جهرمی اضافه کرد: در این طرح، مشکلات بیمه، مالیات، ثبت شرکت و استفاده از صندوق‌های سرمایه‌گذاری را تسهیل کردیم که به زودی در دولت تصویب می‌شود؛ زمانی کشور با خلا توسعه فناوری اطلاعات واجه بود و این امر از سال 92 آغاز شد و از سال 93 شتاب گرفت و تا سال 95 جهت بزرگی زیر توسعه زیرساخت‌‌ها داشتیم.

وی در ادامه با بیان اینکه چهار طرح برای اشتغال با اعتبار یک‌هزار میلیارد تومان پیشنهاد داده‌ایم، گفت: به دنبال این هستیم که بر اساس سرمایه‌گذاری‌ها 87 هزار شغل شناسنامه‌دار ایجاد کنیم؛ تعهد ما 100 هزار شغل بوده که با اجرای این چهار طرح، 87 هزار شغل آن ایجاد خواهد شد.

استفاده از فضاهای مازاد برای توسعه کسب و کارها/ 150 شرکت در تهران ایجاد کردیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: برای اجرای این طرح‌ها با محدودیت منابع بودجه مواجه شدیم، اما در نشست اخیر رئیس جمهور در وزارت ارتباطات دستور داد که سازمان برنامه و بودجه ردیف اعتباری این وزارت را تامین کند که امیدواریم در هفته آینده طی تفاهم‌نامه‌ای با تخصیص اعتبار بتوانیم کار جهشی را انجام دهیم.

آذری‌جهرمی بیان کرد: با وجود محدودیت اعتباری، اما سعی کردیم که از فضای اداری مازاد استفاده کنیم که به عنوان مثال ساختمان شرکت پست در مشهد مقدس پنج طبقه است که طبقات آن را تجهیز کردیم و در دهه فجر امسال 120 شرکت در مشهد و نزدیک به 150 شرکت در تهران ایجاد کردیم که ما فضای اداری مازاد را با مکانیزمی در اختیار کسب و کارها قرار می‌دهیم.

وی در ادامه در خصوص مساله فیلترینگ افزود: در خصوص فیلترینگ، عده‌ای علاقه‌مند هستند که مسوولات کشور مثل گلادیاتور به یکدیگر بیفتند و از این کار لذت می‌برند؛ این همان رفتاری است که در بازی فوتبال ایران و ژاپن آن را مشاهده کردیم و عده‌ای درگیر شدند و آنها گل زدند.

قانون در موضوع فیلترینگ فصل الخطاب است/ برخی به دنبال دوقطبی‌سازی هستند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: درباره موضوع فیلترینگ، چاره‌ای جز تمکین به قانون نداریم و قانون فصل‌الخطاب است؛ امروز می‌دانیم که شبکه‌های اجتماعی در دنیا چه تسهیلاتی را فراهم می‌کنند و اگر کسی این موضوع را رد کند، باید در داشته‌ها و پایه‌های دانشی آن کرد.

آذری‌جهرمی تصریح کرد: همه می‌دانیم که شبکه‌های اجتماعی مخاطرات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دارد، اما این مسائل را باید منطقی بررسی و رفع کرد؛ فردی صبح می‌گویند که می‌خواهیم ببندیم و همه ذهن‌ها را بهم می‌ریزد و من به عنوان وزیر باید پاسخ‌گو باشم.

وی با بیان اینکه در بحث فیلترینگ برخی به دنبال دوقطبی‌سازی هستند، بیان کرد: مگر می‌شود حاکمیت نسبت به آنچه در اطرافش اتفاق می‌افتد، ‌بی‌تفاوت باشد، دولت بر آمده از رای ملت است و همواره حاکمیت معارضانی دارد، اما فصل الخطاب اختلافات قانون است.

تکلیف کشور درباره رسانه‌های نوین مشخص نیست/ علاقه‌ای به صحبت درباره فیلترینگ نداریم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه قانون هم باید شفاف باشد و سلیقه‌ای اعمال نشود، افزود: اگر شغلی وجود دارد برای مردم است و مهم‌ترین گام این است که مردم را نسبت به تهدید‌ها آگاه کنیم و نظر آنها را بپرسیم و اگر مشکلی وجود دارد، آنها را اقناع کنیم.

آذری‌جهرمی گفت: درباره وضعیت شبکه‌های اجتماعی با یک پرده فعالیت‌های رسانه‌ای مواجه هستیم و تکلیف کشور درباره رسانه‌های نوین مشخص نیست؛ در تلویزیون توییت همه را نشان می‌دهند، اما وقتی به وزیر ارتباطات می‌رسد، می‌گویند غیرقانونی است؛ موضوع اصلی این است که شبکه‌های اجتماعی نوین را باید در کشور به رسمیت بشناسیم یا خیر و حدود تاثیرگذاری آنها کجاست؟

وی گفت: در گفتار خود هیچ‌گاه تلاش نکردم تا فضای دو قطبی به وجود بیاید، چراکه با دو قطبی شدن مشکلات کشور بیشتر می‌شود؛ رهبر انقلاب شورایی را تشکیل دادند و بهتر است که مسوولان مسائل خود را در آن شورا مطرح کنند؛ ما علاقه‌ای به صحبت درباره فیلترینگ نداریم، اما گاهی ما را مجبور می‌کنند که جواب دهیم.

برنامه‌ای برای 1400 به بعد ندارم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه هر روز صبح با یک خبری درباره فیلترینگ بدن ما را می‌لرزانند؛ تصریح کرد: بهتر است در مورد ظرفیت‌ها صحبت شود و اگر قرار است که تصمیمی اتخاذ گردد، باید به اجماع نظر رسیده شود؛ این موضوع فرآیندی است که باید در یک فضای منطقی پیش برود و احساسی برخورد نکنیم.

آذری‌جهرمی اضافه کرد: از روز نخستی که وزیر شدم، عهد کردیم هیچ حرفی در رسانه‌ها نزنم که واقعیت نداشته باشد و حرفی که در آشکارا بیان می‌کنم، با حرف‌های نشست‌های خصوصی نیز تفاوتی ندارد؛ ما تابع قانون هستیم و باید به آن احترام بگذاریم و اگر قانون مشکلی دارد، باید در مجلس اصلاح شود.

در پایان این نشست، پرسش و پاسخی مطرح شد که با کلمات دو کلمه‌ای همراه بود بود و آذری‌جهرمی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه «تا 1400 یا از 1400» خاطرنشان کرد: قطعاً تا 1400 و برای بعد از 1400 برنامه‌ای ندارم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۵۱۹۹۱۲۰:۵۷:۵۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
نه تو را بخدا داشته باش با این اوضاعی که برای گوشی ‌ و اینترنت درست کردی
محمد۷۵۲۰۴۰۲۱:۴۲:۵۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
مثلا جه کردی که مردم عاشق تو باشند
حامد۷۵۲۴۷۲۰۹:۲۷:۲۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
خود روحانی اعلام کرده اگر فیتلر کنید با فیلتر شکن چه می کنید. پس آقای جهرمی کمتر در مورد فیلتر حرف بزنید . در مورد گرانی و تورم حرف بزنید
ناشناس۷۵۲۵۹۱۱۱:۱۴:۵۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
جناب وزیر مگر گوشی های توقیفی را سال 1400نمی خواهید وارد بازار کنید؟؟؟!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. این صدای اقتدار ایران است ...

  3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  4. وحدت ملی با وعده صادق

  5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  14. اسراییل چه باید بکند؟ 

  15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

  25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

آخرین عناوین