دستمزد 280 میلیارد تومانی مورینیو را وزارت ورزش می‌دهد یا فدراسیون؟

گروه ورزشی الف،   3971111042 ۳۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

حقوق های نجومی تنها بخشی از انتظارات سرمربی های سابق منچستریونایتد، پاریسن ژرمن، رئال مادرید و تیم ملی آمریکا است. اگر فدراسیون بتواند دستمزد عظیم آنان را تامین کند، کیفیت و امکانات فوتبال ایران دومین دغدغه سرمربی های درجه یک اروپا برای حضور در تهران خواهد بود.

دستمزد 280 میلیارد تومانی مورینیو را وزارت ورزش می‌دهد یا فدراسیون؟
 

پس از شکست تیم ملی ایران مقابل ژاپن، حسرت قهرمانی در آسیا برای چهار سال دیگر تمدید شد. حذف از جام ملت های آسیا، تنها تغییر تیم ملی نبود و کارلوس کی روش هم پس از هدایت یوز ها برای صدمین بازی از فوتبال ایران خداحافظی کرد. به نظر نمی رسد تیم ملی دیگر کی روش را روی نیمکتش ببیند و حواشی جانشین او از دقایقی پس از خداحافظی اش آغاز شد.

برخی معتقد بودند اروه رنار، سرمربی تیم ملی مراکش، بازی مقابل ژاپن را از نزدیک دیده است و احتمالا گزینه مدنظر فدراسیون برای جانشینی سرمربی پرتغالی است. اما عجیب ترین جانشین ها توسط مازیار ناظمی در توییتر اعلام شدند.

مدیر روابط عمومی وزارت ورزش به لورن بلان، ژوزه مورینیو، زین الدین زیدان و یورگن کلینزمن اشاره کرد و نوشت که آن ها در صف مذاکره با فدراسیون فوتبال ایران هستند. سرمربی های مشهور و باسوادی که این روز ها روی نیمکت هیچ تیمی حضور ندارند. آیا هدایت تیم ملی ایران توسط نام هایی که ناظمی به آن ها اشاره کرده است، ممکن خواهد بود؟

لوران بلان؛ سرمربی گران‌قیمت فرانسوی

سرمربی سابق بوردو و تیم ملی فرانسه پس از خروج کارلو آنجلوتی به مقصد رئال مادرید، روی نیمکت پاریسن ژرمن نشست. بلان در پاریسن ژرمن به نخستین سرمربی تاریخ فرانسه تبدیل شد که چهارگانه داخلی را به خانه می برد. او سه فصل پیاپی قهرمان لیگ یک، جام اتحادیه و سوپرجام فرانسه شد.

در دوران حضور او در پاریسن ژرمن، تنها یک جام حذفی از دست ستاره های پاریسن ژرمن لیز خورد. بلان در پاریسن ژرمن رکورد های متعددی را هم از خود به جای گذاشت؛ از جمله 36 هفته پیاپی بدون شکست و بهترین پیروزی تاریخ باشگاه در لیگ با نتیجه 0-9. با این حال مدیران پاریسن ژرمن برای قهرمانی در جام های داخلی او را استخدام نکرده بودند و وقتی سرمربی فرانسوی سه فصل پیاپی از صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا باز ماند، از پاریسن ژرمن اخراج شد.

او برای ترک پاریسن ژرمن 22 میلیون یورو (308 میلیارد تومان) غرامت گرفت. این در حالی است که دستمزد سالانه بلان در پاریس 3 میلیون یورو (42 میلیارد تومان) بود. دریافتی های نجومی بلان از پاریسن ژرمن باعث شده او تا امروز پیشنهاد هیچ تیمی را قبول نکند. او مدتی به نیمکت المپیک لیون نزدیک شد اما دستمزد سنگینش مالکان دیگر باشگاه فرانسوی را از جذب او منصرف کرد.

خوزه مورینیو؛ دست نیافتنی‌ترین

هم وطن کارلوس کی روش شانس زیادی برای هدایت تیم ملی ایران ندارد. او که چندی پیش از منچستریونایتد اخراج شد، سالانه 20 میلیون یورو (280 میلیارد تومان) از شیاطین سرخ دریافت می کرد. البته خروج او از الدترافورد هزینه جداگانه‌ای هم برای منچستریونایتد داشت. باشگاه انگلیسی بیش از 20 میلیون پوند (بیش از 320 میلیارد تومان) به آقای خاص پرداخت کرد. این تنها بخشی از درآمد مورینیو در چند سال اخیر بود. او در چلسی هم سالانه 10 میلیون یورو (140 میلیارد تومان) دستمزد می گرفت و وقتی در سال 2015 از جمع آبی های لندن جدا شد، بیش از 8 میلیون پوند (128 میلیارد تومان) غرامت گرفت.

البته این رقم خیلی کمتر از غرامت 23 میلیون پوندی (368 میلیارد تومان) چلسی برای اخراج او در سال 2007 بود. به نظر نمی رسد فدراسیون هزینه جذب او را داشته باشد. حتی اگر مورینیو برای مذاکره با فدراسیون فوتبال موافقت کند، قطعا ارقام سنگین تری را درخواست خواهد کرد.

زین الدین زیدان؛ پیشنهادی که رد خواهد شد

ستاره سابق رئال مادرید و یوونتوس در نخستین تجربه سرمربی‌گری‌اش خیره کننده ظاهر شد. او سه قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، دو قهرمانی جام باشگاه های جهان، یک قهرمانی سوپرکاپ اسپانیا و یک قهرمانی جام حذفی برای رئال مادرید کسب کرد. با توجه به سطح کیفی زیدان، فلورنتیو پرز برای در اختیار داشتن او هزینه های زیاد کرده است. زیدان در دو فصل نخست حضورش روی نیمکت سانتیاگو برنابئو تنها 8.5 میلیون یورو (119 میلیارد تومان) دریافت کرد. اما در فصل سوم قرارداد او با حقوق سالانه 20 میلیون یورو (280 میلیارد تومان) که 10 میلیون یورو (140 میلیارد تومان) حقوق خالص بود، تمدید شد.

زیدان در پایان فصل سوم از کهکشانی ها خداحافظ کرد و هنوز باشگاهی ندارد. او بخش بزرگی از طلب های خود از رئال مادرید را بخشیده است. با وجود همه شایعاتی که پیرامون هدایت منچستریونایتد، تیم ملی قطر یا تیم ملی فرانسه درباره او وجود داشت، زیدان هنوز هیچ تیمی را برای ادامه دوران سرمربی‌گری‌اش انتخاب نکرده است.

اروه رنار و یورگن کلینزمن؛ آیا آن ها هم جایگاهی در فوتبال ایران ندارند؟

اروه رنار به عنوان بیست و یکمین سرمربی گران قیمت جام جهانی روسیه، سالانه 778 هزار یورو (اندکی کمتر از یازده میلیارد تومان) دریافت می کرد. او اخیرا قراردادش را با تیم ملی مراکش تا سال 2022 تمدید کرده است و به نظر می رسد حقوقش را برای ادامه کار در آفریقا بیشتر کرده است. شاید او مناسب ترین گزینه برای هدایت تیم ملی ایران باشد.

آن هم زمانی که متوجه شویم یورگن کلینزمن در تیم ملی ایالات متحده آمریکا سالانه 3.5 میلیون دلار (42 میلیارد تومن) دریافت می کرد. در شرایط فعلی، شاید تمدید قرارداد با کارلوس کی روش هم منطقی باشد. او برای آخرین قراردادش با تیم ملی که شش ماه بود، 900 هزار دلار (بیش از 10 میلیارد تومان) دریافت کرده بود.

 لازم به ذکر است ارقام یاد شده با دلار 12 هزار تومانی، یورو 14 هزار تومانی و پوند 16 هزار تومانی محاسبه شده است. در شرایط فعلی و با توجه به محدودیت های اقتصادی شاید بهتر باشد با اعتماد به یک گزینه ارزان قیمت و حتی داخلی، سرمایه های فدراسیون فوتبال برای توسعه امکانات و زیرساخت تیم های ملی پایه استفاده شود. اتفاقی که قطعا به پیشرفت فوتبال ایران کمک بیشتری خواهد کرد.

منبع: خبرآنلاین

دیدگاه کاربران

حسین۷۵۰۶۸۵۰۹:۰۴:۴۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
بزرگوار سنگ بزرگ نشونه نزدنه. کلاس مورینیو و کلینزمن بهشون اجازه میده بیان ایران. نه کسی میتونه دستمزدهای پشنهادی اونها تامین کنه اونم تو این اوضاع بی پولی . همون علی پروین و مایلی کهن و حمید درخشان رو بزارن ما هم راضی هستیم.
یک فوتبالی۷۵۱۲۶۳۱۳:۱۹:۵۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
این اسامی رو وزارت ورزش و آقای ناظمی اعلام می کند تا با استناد به اون علیه کیروش موضع بگیرند و با اون قرارداد نبندند و این صرفا به خاطر این بود که آقای کیروش مخالف باند بازی بود و حقایق رو می گفت،حواستون باشه که خوشحالترین کشورها از رفتن کیروش عربستان،امارات،قطر،و کره هستند و اینکه ما هم خوشحال باشیم یعنی یه جای کار می لنگد و بعدا نتیجه اش را خواهیم دید
ناشناس۷۵۱۴۶۸۱۵:۰۱:۴۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
ایران فوتبالش کلا چیزی نمیشه بهتره قناعت کنن به یک مربی داخلی و بازی هجومی و زیبا نه اینکه خرج سنگین بشه برا بای دفاعی که فقط باختش به یادگار می مونه
ناشناس۷۵۱۴۸۰۱۵:۱۳:۲۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
تجربه نشان داده مربی داخلی به مراتب برای فوتبال ما بهتره چرا وقتی ژاپن و کره مربی بومی دارند ما مربی داخلی استفاده نکنیم؟؟؟
ناشناس۷۵۱۴۹۵۱۵:۲۵:۴۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
همین اقای کی بیش از ۲ میلیون دلار در سال بدون در نظر گرفتن پاداش از فدراسیون حقوق دریافت کرده که میشود ۲۴ میلیارد تومان و هیچ موفقیت قابل ذکری را هم بدست نیاورده
ناشناس۷۵۰۷۱۳۰۹:۱۵:۲۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
اقا بیخیال بازی شین این پول ها رو خرج ورود چند اقتصاددان کنید
ناشناس۷۵۱۰۲۴۱۱:۵۷:۰۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
بحث اینه که اصلا اقتصاد اونها را قبول نداریم
ناشناس۷۵۰۷۱۶۰۹:۱۷:۰۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
درباره حقوق مربیان باید گفت حالا می فهمیم که کی روش مربی گرانقیمتی در قیاس با عرف بین المللی نیست اما دارنده نیمکت تیم ملی قطعا نام بزرگی باید باشد چون درهمه جوانب با کی روش مقایسه خواهد شد در نظر بگیرید درجام جهانی ۲۰۲۲ قطر به عنوان میزبان یکی از سهمیه های اسیا را خواهد داشت می ماند سه و نیم سهمیه مدعیانی مانند عربستان. کره جنوبی. ژاپن. استرالیا .عراق ایران و.... یعنی کار صعود بسیار سخت تر از قبل است کی روش هم با صعود های اسان بد عادت مان کرده
ناشناس۷۵۱۳۱۴۱۳:۴۸:۲۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
عزیزم اون سهمیه میزبانو داره نه آسیا. آسیا سهمیش دست نخوردست
ناشناس۷۵۰۷۲۰۰۹:۲۰:۴۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
دولت دوست داره فقط مردم راضی باشند حتی با یک مسکن مثل مربی گران. اما اگر همین 280میلیارد تومن رو صرف سرمایه گذاری روی فوتبال پایه و استعدادیابی واقعی در شهرستان های کشور کند قطعا ژاپن که هیچ برزیل رو هم می زنیم.
ناشناس۷۵۰۷۶۴۰۹:۵۰:۴۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
من به عنوان یک ایرانی از خرج کردن یک ریال از پول بیت المال در فوتبال ناراضی ام اگر قیامتی باشد که قطعا هست وعده ما به قیامت.انشالله خدا این حق وحقوق امثال ما که توسط مسئولین حیف ومیل می شود ما را نجات دهد.
ققنوس۷۵۰۷۹۰۱۰:۱۰:۱۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
تعجب از کسانی که این اسم ها و خبرها را باور میکنند!!!!!!!! این مبلغ های سنگین اعلام میکنند که بعدا هرکسی رو که مربی کردن اگه به فرض 10میلیارد هم بگیره همه موافق باشن که وای چقدر ارزان!!!!!!!!! دقیقا مثل کاری که امسال در خیلی از بازار ها از جمله بازار دلار و ارز اتفاق افتاد
شمالی۷۵۱۰۵۲۱۲:۰۴:۱۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
همون 10 میلیارد هم زیاده ، اگر تو برزیل و آرژانتین که نه ، حتی اگر تو شیلی و مکزیک و اروگوئه و نیکاراگوئه و ونزوئلا زندگی میکردیم باز ارزشش رو داشت و جای امیدواری بود ولی ما با این هزینه ها میخواهیم به کجا برسیم ، تو آسیا هم قهرمان میشدیم بازم ارزش این هزینه رو نداشت
داخلی۷۵۰۸۰۲۱۰:۲۳:۴۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
اگر یک مربی داخلی بی طرف بیاد و واقعا فدراسیون پشتش بگیره که کسی نتونه فشار بیاره تو تصمیمات مربی مطمین باشید بدتر از دو جام ملتها بدون جام نیست
ناشناس۷۵۰۸۲۸۱۰:۴۱:۱۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
به جای خرج کردن این پولا از بیت المال مدیران اقتصاددان خارجی استخدام کنید مدیران ما که عملکرد خودشونو تو این سالها به مردم نشون دادن دغدغه های مردم خیلی بیشتر از فوتبال و تیم ملی هست
رضا۷۵۰۹۶۰۱۱:۳۶:۳۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
اخوی برخلاف فوتبال ما اقتصاد دان های برجسته ای در داخل و خارج کشور داریم منتها کسی از تصمیم گیران اصلی ما حاضر به اجرای رهنمودهای انها که پیچیده هم نیست نمی باشد چون هزینه اجتماعی دارد و می خواهند به همین رویه های پوپولیستی و کشور برانداز ادامه دهند تا ما هم به جایگاه امروز ونزوئلا برسیم.
ناشناس۷۵۰۸۲۹۱۰:۴۱:۲۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
رئیس روابط عمومی فدراسیون تامین میکند.
ناشناس۷۵۰۸۳۶۱۰:۴۳:۴۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
به جای پرداخت پول نجومی به مربی خارجی، مربی ایرانی انتخاب کنید بقیه پول را هم برای مدارس بخاری استاندارد و ایمن بخرید.
ناشناس۷۵۰۸۴۵۱۰:۴۸:۱۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
بهترین مربیان برای ایران مربیان ایرانی هستند که لیگ های برتر اروپا رو دیدن. مهدوی کیا، دایی، باقری، کریمی ...... کشورهای اروپابی بخصوص آلمان بازیکنان ملی پوش سابقش مربیان انفرادی ملی پوش فعلی میشود مثلا سپ مایر پیر با اولی اشتاین هنوز مربی دروازه بانان تیم ملی شونن. کی میخواد خودباوری در فوتبال ما نهادینه بشه؟ اگه اونهایی که اسم بردم نه پس چه کسی؟ چه وقت؟ مربی که زبان بازیکنانشو نفهمه که قادر به هدایت تیم نیست.
ناشناس۷۵۰۸۶۹۱۰:۵۸:۱۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
برادر من الان مملکت تو ارز دارو و غذا هم مشکل داره این خالی بندی برای سرکار گذاشتن مردم بود که به رفتن کی روش واکنش نشون ندن این مربی ها که اسم بردید این دستمزد ها را در حالی میگیرند که در پاریس و منچستر و مادرید کنار خانواده هایشان زندگی کنند و در ضمن یک تیم حرفه ای مثل منچستر یونایتد رو رهبری کنند اگر کسی بخواهد به تهران بیاید و یک تیم نیمه حرفه ای با استاندارد و امکانات آسیا را رهبری کند به این مبالغ راضی نمیشه
ناشناس۷۵۰۸۸۸۱۱:۰۵:۱۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
اسم این مربی های گران رو مطرح کردن که مثلا بعد از اون شکست فاجعه بار در جام ملتها مردم رو امیدوار کنند. اما با این وضعیت 40 ساله که حتی به فینال آسیا نرفتیم و به احتمال خیلی زیاد تا 40 سال دیگه هم نمیتونیم قهرمان بشیم.
م۷۵۰۹۴۳۱۱:۲۷:۲۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
یه مربی داخلی استخدام کنید که قطعا باعث پیشرفتمون بشه همونطور که باشگاههامون اینهمه پیشرفتهای خیره کننده داشتن . باقی ‍پولی که به کیروش میدادن رو هم مسیولان عزیز زحمت کشیده و اختلاس کنن. واقعا چه طرح مشعشعی ارایه کردین. همین کیروش رو دو دستی بچسبین دوره نیفتین تو کل دنیا در به در دنبال مربی . فردا که به جام جهانی نتونستین برین همین جواد خان خیابانی که اینروزا علمدار مبارزه با کیروش شده میاد میگه ایشالا دوره های بعد با برنامه ریزی دقیق میریم جام جهانی. واقعا ما ایرانیا فقط جوگیرهای پر ادعایی بیش نیستیم.
ناشناس۷۵۱۰۳۳۱۱:۵۹:۳۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
عمق فاجعه رو ببینید که برای فوتبال چقدر هزینه می کنیم و دنبال مربی روز دنیا هستیم و لی برای برنامه ریزی و مدیریت توسعه کشور هیچ ؟!! یک بار واخر دهه 40 و اوایل 50 با یک کنسرسیوم ایرانی - فرانسوی مطالعاتی انجام شد که تا دو برنامه اخر قبل از انقلاب و 3 برنامه اول رو پوشش داد با چه منطق قوی و پیشنهادات مناسبی که تمام طرح های مفید و مهم کشور براساس اون مطالعات اجرا شد ، بد نیست یک بار دیگه از علم روز دنیا کمک بگیریم . واقعا فکر می کنید توسعه امارات و قطر بدون مشاور معبتر خارجی اتفاق افتاده ؟؟ این سازمان برنامه و بودجه ی نوبختی برای خودش برنامه نداره چه برسه به مملکت !!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۷۵۱۰۹۰۱۲:۲۰:۵۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
برای درخت نر و پوسیده بهترین کود و کشاورز نمیتوانند میوه دارش کند درخت از ریشه باید کند و درخت دیگری کاشت
ناشناس۷۵۱۱۱۶۱۲:۲۹:۵۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
به جای ورزش باید مدیر سیاسی و اقتصادی وارد کرد البته در داخل کم نداریم ولی شایسته سالاری نیست
ناشناس۷۵۱۲۰۶۱۲:۵۸:۳۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
فرض کنید مویرینیو باید ایران بعد چند شکست اخراج بشه خوب باتوجه به مشکل انتقال پول میدونید چقدر باید خسارت داد؟؟
ناشناس۷۵۱۲۶۶۱۳:۲۱:۴۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
به جای خرج این پولها یک دوره اموزشی برای بازیکنان تیم های ملی برگزار کنید که حداقل اداب و منش قهرمانی و پهلوانی .....را یاد بگیرند ....به جای دعوا کردن بازی و ....
ناشناس۷۵۱۳۱۲۱۳:۴۸:۰۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
لیستی که با مورینیو و زیدان شروع شود، با..... نهایی می شود
علی۷۵۱۴۰۰۱۴:۲۱:۲۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
به نظرم نتایجی که کی روش برای فوتبال ما به دست آورد با یک مربی معمولی ایرانی هم به دست میومد.
ناشناس۷۵۱۵۵۲۱۶:۰۴:۴۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
باخت با مربیان ایران بارها شرافتمندانه تر هست.
ناشناس۷۵۱۶۶۷۱۷:۴۳:۲۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
قصد مازیار ناظمی فقط توهین به مخاطب بود و بس چون اصولا وزارت ورزش نمی تواند و نباید در انتخاب سرمربی دخالت کند ، اگر هنری دارند در ساخت استادیوم مناسب خرج کنند
امید۷۵۲۱۶۲۲۲:۴۴:۳۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
خدا کنه پول نداشته باشن مورینیو رو بیارن که باز هم مثل کیروش سیستم اتوبوس و قطاری رو واردفوتبال ما بکنه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

آخرین عناوین