زنگنه: هیچ نامه‌ای را امضا نکردم/ راهی جز سهمیه‌بندی یا افزایش قیمت سوخت وجود ندارد

گروه اقتصادی الف،   3971110132 ۳۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر نفت گفت: من اصلاً هیچ نامه‌ای درباره پالرمو ، AFTF و CFT ندیده‌ام که بخواهم آن را امضا کنم.

زنگنه: هیچ نامه‌ای را امضا نکردم/ راهی جز سهمیه‌بندی یا افزایش قیمت سوخت وجود ندارد

به گزارش تسنیم، بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت، در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت و در جمع خبرنگاران درباره کنوانسیون پالرمو گفت: درباره پالرمو هیچ چیزی امضا نکردم. نه نامه‌ای دیدم و نامه‌ای برایم آوردند؛ اینکه گفتن من نامه‌ای امضا کردم، دروغ است و با وجود آنکه تکذیب کرده‌ام، بر آن نیز اصرار می‌کنند.

زنگنه افزود: من اصلاً هیچ نامه‌ای درباره پالرمو ، AFTF و CFT ندیده‌ام که بخواهم آن را امضا کنم این در حالی است که برخی معتقدند نامه 72 نماینده در پاسخ به امضای این نامه از سوی من بوده است.

وزیر نفت در پاسخ به این پرسش که اگر سهمیه‌بندی سوخت اجرایی نشود برنامه وزارت نفت برای ساماندهی وضعیت سوخت چیست، تصریح کرد: برای ساماندهی سوخت راهی جز سهمیه‌بندی یا افزایش قیمت سوخت وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که سقف افزایش قیمت سوخت چه میزان خواهد بود، به مزاح پاسخ داد: تا جایی که مردم تحمل کنند.

زنگنه در واکنش به نامه 72 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و انتقاد آنها از عملکرد وزیر نفت در شرایط فعلی کشور اظهار داشت: این نامه فرصتی را برای ما فراهم کرد تا یکسری از مطالب را برای مردم توضیح دهیم. همچنین برخی مطالب که در حال انتشار به صورت پچ پچ بود، مکتوب شد و ما نیز به طور منظم به آنها پاسخ خواهیم داد.

وی با بیان اینکه هر مطلبی مستلزم ارائه‌ی سند و مدرک مربوطه است، تصریح کرد: واقعیت را خواهیم گفت و در این مسیر تلاش می‌کنیم با زبانی که در مراوداتی که برای صادرات نفت داریم، مشکلی برایمان ایجاد نشود مسائل را  توضیح دهیم.

وزیر نفت درباره‌ پیگیری قضائی مطالب عنوان شده در نامه نمایندگان یاداور شد: مطالبی که در نامه نمایندگان منتشر شد اتهام بود، اما فعلاً بنا داریم تا جواب افکار عمومی را بدهیم.

زنگنه درباره انتشار اوراق منفعت از سوی وزارت نفت، نیز گفت: وزارت نفت از شورای اقتصاد براساس ماده 12 قانون رفع موانع تولید مجوزی برای اجرای یکسری از طرح‌های سرمایه‌گذاری خود گرفت که رقم آن شش میلیارد و 200 میلیون دلار است. قرار است براین اساس یکسری از طرح‌های نگهداشت و تولید در میدان‌های در حال بهره‌برداری را با اتکاء به درآمدهای آتی حاصل از افزایش تولید، توسعه و بهبود تولید دهیم.

وی ادامه داد: این میادین درآمدی بالای 200 میلیارد دلار خواهند داشت که از این مقدار هفت میلیارد دلار آن باید بازپرداخت شود. در این زمینه نخستین قراردادها به مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون دلار هفته قبل منعقد شد.

زنگنه تصریح کرد: هدفی که پشت انتشار هزار میلیارد تومان اوراق منفعت است، جمع‌آوری پول است. قرار است که اصل و فرع این پول از محل درآمدهای حاصله بازپرداخت شود. قراردادهای مربوطه تماماً با پیمانکاران ایرانی است و سطح آنها نیز بسیار بالاست. به دنبال آن هستیم تا هم ارز تولید نفت در داخل کشور، برای صنایع و پیمانکاران داخلی نیز ایجاد اشتغال کنیم.

وزیر نفت درباره وضعیت خودکفایی کشور در بنزین، اظهار داشت: در حال حاضر نه تنها در تولید بنزین خودکفا هستیم، بلکه به دلیل فصل تولید مازاد نیز داریم که این میزان تولیدی در حال ذخیره‌سازی است. امروز ما با وجود آنکه پالایشگاه ستاره خلیج فارس هنوز به طور کامل راه‌اندازی نشده است بالای 30 میلیون تولید بنزین داریم.

وی همچنین درباره زمان عملیاتی شدن خط لوله صلح 2، گفت: خیلی وقت پیش قراردادهای مربوطه امضا شد اما پاکستانی‌ها تمایلی به اجرای آن ندارند. از طرف ایران خط لوله تا نزدیکی مرز اجرا شده است اما پاکستانی‌ها آمادگی اجرای آن را ندارند و مشکل آنجاست که آنها به صراحت می‌گویند به دلیل فشارهایی که از خارج وارد می‌شود این آمادگی را ندارند.

وزیر نفت اضافه کرد: یکی از مطالبی که در نامه نمایندگان آمده این است که ما عمداً این خط لوله را اجرا نمی‌کنیم، این در حالی است که پاکستانی‌ها نمی‌خواهند تعهدات خود را اجرا کنند. همچنین در این نامه گفته شده که روس‌ها قصد انجام این کار را داشته‌اند، اما ما نگذاشته‌ایم این در حالی است که روس‌ها هرگز تاکنون اعلام رسمی نداشته‌اند و تنها اظهار تمایل‌هایی مطرح کردند که ما نیز متقابلاً اظهار تمایل بیشتری مطرح کرده‌ایم.

نامدار زنگنه درباره‌ی وضعیت عملیات اجرایی فاز 2 یادآوران و فرزاد B، اظهار کرد: درباره فاز 2 یادآوران در حال مذاکره با چینی‌ها بودیم، اما آنها فعلاً حاضر به امضای قرارداد در هیچ مذاکره‌ای نیستند. درباره طرح فرزاد B نیز تنها ما به عنوان یک طرف قرارداد آماده اجرای تعهدات خود هستیم.

وی در بخشی از سخنان خود درباره سرنوشت سهمیه‌بندی سوخت، گفت: روز یکشنبه نمایندگان در کمیسیون تلفیق برای چندین سناریوی مختلف درباره‌ی سهمیه‌بندی سوخت رای‌گیری کردند اما هیچکدام رای نیاوردند.

وزیر نفت در پاسخ به این پرسش که آیا این اتفاق به معنای آن است که بنزین دیگر سهمیه‌بندی نمی‌شود، ادامه داد: هنوز نمی‌دانم که چه خواهد شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۴۹۶۲۷۱۵:۳۰:۵۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
تو که چند وقت پیش منکر افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین بودی ، و کارت سوخت رو فقط برای رصد میزان مصرف سوخت میدونستی ، چی شد پس
ناشناس۷۵۰۰۶۴۱۹:۴۶:۱۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
شرکت گاز بجای اتلاف سرمایه های کشور با پروژه های پر هزینه احداث خطوط لوله سراسری گاز و گازرسانی حتی به مناطق فاقد تراکم جمعیتی (چه از لحاظ احداث و چه از لحاظ نگهداری و سرمایه اولیه آنهم در کشور زلزله خیز و پر گسل ایران) بایستی با همکاری وزارت نیرو اقدام به احداث نیرو گاه های تولید برق با توربین های گازی پر بازده کلاس f در مجاورت پالایشگاه های گاز نماید ،که هم نیاز کشور به برق تامین میشود ،هم قابلیت انتقال ساده تر دارد،هم قابلیت صادرات بیشتر دارد ،هم نوسانات جهانی قیمتی برق کمتر است،هم با تکنولوژی آینده تولید خودرو هایی برقی سازگار است ،هم با جایگزینی تجهیزات گرمایشی گازی با الکتریکی خطرات انفجار در مجتمع های مسکونی چندین طبقه کشور و همچنین آلودگی هوا در زمستان‌ها در شهرها کاهش می یابد ،هم هزینه و ریسک کمتر نگهداری شبکه دارد و هم در مقابل زلزله نسبتاً به گاز ایمن تر است و به سادگی به کلیه مناطق کشور با انتقال است ظاهراً احداث خطوط لوله گاز سراسری برای برخی خیلی نان و آب دارد
تبریزی۷۵۰۰۷۱۱۹:۴۸:۴۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
از شما خواهش می کنم تمنا می کنم بنزین رو تا می تونید گرون کنید. ...
ناشناس۷۵۰۵۳۲۰۵:۱۸:۴۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
در شکایت قرارداد کرسنت توسط امارات ،دادگاه لاهه می‌توانست راساً رای به لغو آن داده و مانع وارد آمدن خسارت فراوان به کشورمان شود. مسئله در حال پیگیری بود تا آنکه با پیروزی آقای روحانی در انتخابات 92، ایشان مجدداً آقای زنگنه را به‌عنوان وزیر پیشنهادی نفت معرفی کردند. به‌گفته مهرداد بذرپاش، تصدی مجدد بیژن زنگنه در وزارت نفت موجب شد دادگاه لاهه با این استدلال "اگر ایشان در عقد قرارداد فساد کرده پس چگونه دولت جمهوری اسلامی مجدداً او را به‌عنوان وزیر نفت منصوب کرده است"، این انتصاب را مصداق نقض ادعاهای ایران لحاظ و رای خود را علیه کشورمان صادر و ما را به پرداخت خسارت 18 میلیارد دلاری به امارات ملزم کرد.
ناشناس۷۵۰۰۷۶۱۹:۵۱:۳۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
بودجه ،مناقصات و پروژه های وزارت نفت شده حیات خلوت عده ای مادام المدیر و عده ای مدیران و وزرای ارشد سابق بازنشسته وزارت نفت دست این مادام المدیر ها که اکنون در هیبت صاحبان و سهام داران شرکت‌های خصوصی پیمانکاری نفت و گاز ،که هردو همزیستی مسالمت آمیزی با هم دارند
ناشناس۷۵۰۰۸۴۱۹:۵۵:۳۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
برخی شرکتهای دولتی بخصوص در صنعت نفت و گاز حیات خلوت ......تعدادی مدیر و تعدادی شرکت خصوصی منتخب مادام العمر انحصار دار مناقصات دولتی شده که بودجه کشور را می‌بلعند و آمیختگی به حدی است که.... مدیران بازنشسته شرکت دولتی یا موسس این شرکتهای خصوصی یا کادر ....مدیره این شرکت‌های خصوصی دایم البرنده مناقصات دولتی هستند
ناشناس۷۵۰۵۲۴۰۴:۵۵:۰۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
چرا علی رغم سوابق مکرر ترک قرارداد و سوابق ارتشا در این شرکتها با افراد طرف قرارداد ، مکررا اصرار به واگذاری قرارداد به شرکت‌های نظیر توتال یا استان اویل وجود دارد آیا بدلیل سوابق خوش حسابی آنها در قرارداد های گذشته است یا اینکه این شرکتها فهمیده اند اوضاع بر چه منوالی است و همانگونه که قبلا نشان داده اند به نحوی الطاف واگذاری قرارداد ها را جبران می کنند ...
ناشناس۷۵۰۵۲۵۰۵:۰۰:۵۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
چرا اصرار بر مشارکت توتال در قرارداد های پارس جنوبی که قطر در آن بعنوان رقیب مطرح است بوده در حالی که قطر سهامدار شرکت توتال بوده و امکان به تعویق انداختن قرارداد منجر به تعویق برداشت و اسرار مالی ایران وجود دارد چرا با سوابق پرداخت رشوه توتال در ایران باز اصرار به اعطای قرارداد به این شرکت است
ناشناس۷۵۰۵۲۶۰۵:۰۵:۴۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
فاز 11 پارس جنوبی مرزی ترین فاز با کشور قطر است وهر که بیشتر برداشت و یا طرحهای بهره برداری خود را سریعتر به نتیجه برساند سود چند ده میلیاردی بیشتری برده است .....
ناشناس۷۵۰۵۲۸۰۵:۰۸:۵۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
آیا اطلاعات محرمانه مخازن پارس جنوبی به شرکت توتال در قرارداد سال ۹۶ با شرکت توتال که قطری ها سهامدار آن هستند موجب سو استفاده قطری ها و ضررچند ده میلیاردی کشور شده است چه کسی پاسخگوست چرا توتال سریعا به نفع قطر پروژه را زمین گذاشت
حسین۷۵۰۸۹۳۱۱:۰۶:۵۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
جناب زنگنه ! اگه راه دیگه ای بجز سهمیه بندی بنزین به ذهنت نمیرسه بکش کنار بزار یکی دیگه بیاد بجات . شما چندین بار وزیر نفت بودی ؟ چه فایده ای برای صنعت ملی نفت داشتی ؟
رضا۷۴۹۶۳۵۱۵:۳۴:۰۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
من وقتی سخنان ایشان در باره نمایندگان را می خوانم یاد سخنان کیانوش در جمع برره ای ها می افتم
ناشناس۷۴۹۶۷۳۱۵:۴۶:۲۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
همین افزایش قیمت سوخت را کم داشتیم که مدیران بی کفایت در صدد آن هستند. دست از سر مردم بردارید.
الف ر۷۴۹۶۷۸۱۵:۴۸:۱۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
دولت نباید دارائی هاو ثروت ملی را به حراج بگذاردمن خودم کارمند بازنشسته دولت با حقوق 2/5 میلیونی هستم اعتقاد راسخ دارم بهای بنزین باید گران بشه از آنطرف هزینه های درمانی را برای مردم اسان بکنه
ناشناس۷۵۰۰۱۰۱۹:۰۵:۴۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
اینها هم سوخت و هم درمان را گران میکنند. دولت .. نا امیدی.
ناشناس۷۵۰۵۳۰۰۵:۱۴:۳۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
برخی از کارشناسان صنعت گاز ایران از اخلال عمدی شرکت توتال فرانسه در شیوه برداشت گاز از لایه‌های پارس جنوبی خبر داده و یادآور می‌شوند: با همین اقدامات ایران ۱۰ سال از برداشت یکی از لایه‌های پارس جنوبی محروم شده، بدون آنکه کسی از این موضوع مطلع باشد. این کارشناسان خبره با تاکید بر اینکه به زودی لایحه‌‌ای برای شکایت از شرکت توتال فرانسه توسط انجمن گاز ایران تدوین و به مراجع بین‌المللی ارائه می‌شود، تاکید می‌کنند: در میدان گازی پارس‌جنوبی چهار لایه گازی وجود دارد، اما ۱۰ سال است که ایران از بزرگ‌ترین لایه گازی این میدان برداشتی نداشته‌ چرا که طرح شرکت توتال برای برداشت کامل نبوده است.
ناشناس۷۴۹۷۴۴۱۶:۱۲:۴۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
جناب وزیر دیگر تحملی برای مردم مانده ؟ البته به استثنای 4 درصدی که قالیباف عنوان کردند که انها هم دستی بر اتش دارند که اگر بنزین لیتری 100هزار تومان هم بشود برایشان قابل تحمل است .
ناشناس۷۴۹۷۸۶۱۶:۳۹:۰۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
آقای زنگنه فقط قرارداد کرسنت را امضا کرده اند
ناشناس۷۵۰۵۳۸۰۵:۳۹:۲۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
درباره پرونده گازی ایران و ترکیه، وزارت نفت بدون ارائه هیچ مدرکی مدعی شده است این پرونده ارتباطی با مسئله کرسنت ندارد. خوب است مدعیان و کسانی که همه را جز خودشان بی‌اطلاع و بی‌خبر و ... می‌دانند، برای یک‌بار هم که شده مردم را محرم بدانند و مفاد این پرونده ملی را منتشر کنند تا سیه‌روی شود هرکه در او غش باشد.
منصور۷۴۹۷۸۷۱۶:۴۱:۲۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
خوبه که وزرای محترم این اواخر شوخ طبع شده اند . خدا خیرشان بده برای روحیه مردم لازمه
ناشناس۷۵۰۰۹۹۲۰:۰۰:۴۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
فقط در زمینه ستادی مهندسی و اجرای پروژه ها پروژه علی رغم معدود بودن پروژه های نفت و گازچهار شرکت بزرگ دولتی هر کدام با ده ها مجتمع اداری ستادی شامل شرکت مهندسی و توسعه پخش و پالایش ،مهندسی و توسعه گاز ،مهندس و توسعه نفت ،مهندسی و توسعه پتروشیمی هست با هزاران کارمندو مدیران متعدد با مزایای بسیار ،ظاهرا این مسئولی نیست که ... بازخواست کند چرا اینهمه شرکت و اینهمه مدیر عامل و هزینه ،فقط یک شرکت کوچک هم با سیاست برونسپاری فعلی قابلیت نظارت عالیه همین تعداد معدود پروژه را دارد اصولا سیاست برونسپاری فعالیت‌ها فلسفه آش کاهش هزینه با کوچک سازی ساختار است اما متاسفانه برونسپاری شده ساختار هم ثابت مانده کسی نیست جلوی این هدر رفت بودجه را بگیرد و دولت فریاد می زند بودجه نداریم
ایرانی۷۴۹۷۸۹۱۶:۴۱:۵۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
چرا راه دارد خوبش هم دارد تو بلد نیستی
ناشناس۷۴۹۷۹۸۱۶:۴۶:۵۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
.... وزیر نفت میگه راهی بجز سهمیه بندی و افزایش قیمت وجود ندارد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ البته همه راهها را بررسی نفرمودند وگرنه راههای بسیاری هست . مثلا برکناری کلیه مسئولانی که لایق سمت وپست خود نیستند ویا کسانیکه از عجز تصمیمات صحیح راحت ترین تصمیم را گرفته واز رفاه ملت می زنند .
ناشناس۷۴۹۸۱۴۱۷:۰۰:۲۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
شمایید که بایستی مورد بازخواست قرار گیرد در خصوص پرونده ....توتال،جرایم کرسنت ،هزینه اتلافی خط لوله زاهدان ،خطوط لوله گاز متعدد در سطح کشور زلزله خیز ایران،قرارداد های بر زمین گذاشته توتال بدون جریمه و صدها ساختمان ستادی وزارت نفت در تهران و...با این مدیریت نابسامان هنوز هم لابد بخاطر رضای خدا ول کن صندلی بزور چسبیده مدیریت حتی با خواست نمایندگان ملت نیستید مگر این مملکت قحط الرجال است
ناشناس۷۵۰۵۳۶۰۵:۳۴:۳۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
جهت آگاهی مردم عزیز ذکر این نکته ضروری است که ترکیه دو قرار‌داد گازی با روسیه دارد که براساس یکی از آنها هر هزار متر مکعب گاز به مبلغ ۴۰۶ دلار و براساس دیگری به مبلغ ۳۸۰ دلار محاسبه می‌شود. این درحالی است که قیمت گاز ایران،460 دلار است و البته براساس ادعای یک منبع ترکیه‌ای، گاز ایران ۵۷۰ دلار به این کشور فروخته می‌شود. با یک محاسبه ساده معلوم می‌شود کاهش 62.5 درصدی قیمت گاز ایران، با قیمت فروش گاز در هیچ نقطه‌ای از جهان تطابق ندارد و طرف ترکیه‌ای‌، طمعی بیش از قیمت خرید گاز از روسیه دارد! زیرا به فرض رای آوردن آنچه ترکیه تقاضا کرده بود، قیمت گاز ما به 172 دلار می‌رسید که از نصف قیمت گاز روسیه هم کمتر بود! یادآوری این نکته ضروری است که هرچند ترکیه در شکایت خود از قیمت جهانی گاز پس از موفقیت آمریکا در استحصال گاز از منابعی خاص (شیل گس)هم سخن به میان آورده، اما قیمت‌های جهانی مشخص است و اساسا اعداد مورد تقاضای آنها در معاملات جهانی وجود ندارد. همیشه پای یک کرسنت در میان است!
ناشناس۷۴۹۸۱۷۱۷:۰۲:۵۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
مردم دیگه تحمل ندارن جرات دارین گرونش کنید
ناشناس۷۴۹۸۲۰۱۷:۰۴:۰۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
بچه ها ت تو خارج چه کار میکنند آقای وزیر ....آیا حاضری اموال خود را خود اظهاری کنی
ناشناس۷۴۹۸۲۱۱۷:۰۴:۴۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
چشم فرد دنیا دوست را یا قناعت پر کند یا یاخاک گور ....
حسین۷۵۰۹۰۸۱۱:۱۲:۵۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
احسنت
ناشناس۷۴۹۸۷۴۱۷:۳۸:۱۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
آقای «زنگنه» چرا نمی‌خواهید« زنگ نَه »به خودتان را بشنوید ۷۲ نماینده ملت مدیریت فعلی وزارت را نمی‌خواهند تا کی باید افراد خود را به صندلی مدیریت کشور تحمیل کنند
ناشناس۷۴۹۸۹۹۱۸:۰۰:۳۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
سوخت وهم گران کنید منابع کشور و به مردم چندین برابر بفروشید
ناشناس۷۴۹۹۰۶۱۸:۰۹:۰۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
برا حقوق و خودش وکارمنداشون که فکر می کنند سهم الارث خودشونه
ناشناس۷۴۹۹۲۷۱۸:۲۰:۲۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
زنگنه: "در تولید بنزین خودکفا شده ایم، مازاد هم داریم که دارد دخیره می شود، ...راهی جز سهمیه بندی یا افزایش قیمت بنزین نداریم،... افزایش قیمت تا حدی که مردم بتوانند تحمل کنند" چرااااااااااااااااااااا؟
ناشناس۷۵۰۰۹۰۱۹:۵۷:۲۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
دولت... بنفش از این بیشتر نمیشه
ناشناس۷۵۰۱۰۵۲۰:۰۷:۲۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
باشه اگر قراره قیمتها افزایش پیدا کنه افزایش یارانه فراموش نشه ، بی لیاقتی.. مدیران نباید باعث زجر مردم بشه
ناشناس۷۵۰۱۰۸۲۰:۰۸:۱۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
راه که زیاده. بهترینش استعفا و محاکمه .... بابت کرسنت و توتال و استات اویل و.... است.
ناشناس۷۵۰۱۲۳۲۰:۲۵:۰۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
معلوم است که ... باید منتظر سهمیه بندی نان هم باشیم
ناشناس۷۵۰۵۶۵۰۷:۰۱:۱۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
شما که گفته بودید کجای دنیا بنزین سهمیه بندی است (البته چون کار خوب را احمدی نژاد انجام داده بود )
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین