در دادگاه متهمان فساد بانک سرمایه مطرح شد: تهیه‌کننده «شهرزاد» ویلای اختصاصی برای متهمان را فراهم می‌کرد/ «محمد امامی» چگونه می‌خواست با پول کثیف سرباز تهاجم فرهنگی باشد؟

گروه فرهنگی الف،   3971109159 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

در جلسه دادگاه بانک سرمایه، پرویز کاظمی متهم مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور، به نقش محمد امامی در این فساد اشاره می‌کند.

تهیه‌کننده «شهرزاد» ویلای اختصاصی برای متهمان را فراهم می‌کرد/ «محمد امامی» چگونه می‌خواست با پول کثیف سرباز تهاجم فرهنگی باشد؟

مشرق نوشت: جلسات دادگاه متهمان فساد اقتصادی، مدیران بانک سرمایه، از تاریخ بیست و پنجم دی ماه آغاز شده است و چهره‌های متعددی در این دادگاه محاکمه شده و مورد پرسش قرار گرفتند. آنچه این دادگاه را برای اهالی فرهنگ و هنر متمایز می‌کند، نکاتی است که درباره محمد امامی سرمایه‌گذار سریال جنجالی شهرزاد مطرح می‌شود.

در دومین جلسه دادگاه، نماینده دادستان به نکته بسیار مهمی اشاره می‌کند و می‌گوید: دوشنبه‌ها جلسه هیئت مدیره برگزار می‌شد که در اصل این جلسه بده و بستان بوده است یکی از اعضا می‌گفته تو هدایتی مرا امضا کن و من امامی تو را امضا می‌کنم. حتی یک موردی بوده که با پیک موتوری امضا گرفته شده است.

قهرمانی نماینده دادستان ادامه می‌دهد: " ما در اینجا ضررهای مباشر را رسیدگی می‌کنیم در حالیکه ضررهای غیرمباشر جای خود را دارد. آقای امامی در فروش اموال به بانک ۴۸۰ میلیارد تومان گران‌نمایی داشته است. یک بنگاه‌دار که تا دیروز ملکی را متری ۵ میلیون می‌فروخته است ناگهان مشاهده می‌کند که بانک همان ملک را از آقای امامی متری ۴۰ میلیون تومان خریداری کرده است. در اینجا اثر این کار این است که آن بنگاه‌دار به افراد دیگر می‌گوید که ملک کناری شما متری فلان‌قدر فروخته شده است. پس در اینجا ضررهای غیرمباشر نیز جای بررسی دارد. "نکته‌ای که نماینده دادستانی به آن اشاره می‌کند در سند و گزارشی که مشرق منتشر کرد با جزئیات بیشتری وجود دارد.

اما در این جلسه پرویز کاظمی متهم مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور، متهم ردیف دوم پرونده بانک سرمایه به نقش محمد امامی اشاره می‌کند و می‌گوید: در جدولی که تهیه کردم میزان وثایق اخذ شده از گروه‌ها اعلام شده است. ۱۳۰ درصد سفته و ۱۵۰ درصد چک گرفته می‌شود. وی در رابطه با گروه امامی توضیح داد: در فهرست بانک ایشان به عنوان بدهکار مطرح نیستند اما در رابطه با تهاتر توضیحاتی مطرح است که باید بررسی شود. کاظمی افزود: برخی از مدارک در بانک نیست و متاسفانه از روش‌های دیگری اطلاعات را به دست آوردم.

در جلسه سوم دادگاه نماینده دادستان به نکته جالبی اشاره و گفت: در رابطه با آقای [سید هادی] رضوی برای قرارداد بدون امضا، ضمانت‌نامه گرفته‌اند. ضمانت‌نامه تعهد پرداخت بوده اما به اسم حسن انجام کار مطرح می‌شده است. در این ضمانت نامه‌ها قراردادی وجود نداشت.و قهرمانی تصریح می‌کند: مجید زاهدی به امامی از داخل جلسه، محتوای جلسه هیات مدیره را پیامکی اعلام می‌کرده است.

در ادامه قهرمانی نماینده دادستان گفت: اجاره نامه ویلایی که از سوی محمد امامی اجاره شده بود را در اختیار دادگاه می‌گذارم. امیررضا فرزام راد متهم به فساد در چند بانک است و مفسدان بانکی فراری در این ویلا قرار می‌گذاشتند و نیز اعضای هیات مدیره در این ویلا جلسه می‌گذاشتند. نقطه عطف جلسات دادگاه جایی است که نماینده دادستان می‌گوید: آقای امامی مجموعاً ۳۰۰ میلیارد تومان تهاتر کرده است. آقای بخشایش عضو هیات مدیره بوده که مصوبه تهاتر را امضا کرده است.

گزارش مبسوط و کارشناسی دادگاه اثبات می‌کند که «محمد امامی»، تمامی سرمایه‌ای را که برای تولید فیلم و سریال صرف کرده است، از همین سازوکار و از راه فساد در سیستم بانکی کشور به دست آورده است.

نکته جالب اینجاست که این سرمایه‌گذار در نشستی خبری در کانادا منتقدان سریال شهرزاد را شبیه به اصول‌گرایان منتقد حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران تشبیه می‌کند که به گفته او «انتخاب و سلیقه مردم را نمی‌پسندند.» او ادعا کرد که «وقتی شهرزاد از آقای روحانی حمایت می‌کند، ۲۰ میلیون فالوئر آن خبردار می‌شوند.»

حالا با این وضعیت می‌توان ادعا کرد که اصلی‌ترین انتقاد اصولگرایان به حسن روحانی برجام بود که توسط ترامپ پاره شد و یکی از انتقادات همین جریان، اعتراض به منابع مالی ساخت سریال شهرزاد بود که در نهایت اسرار پشت پرده آن هویدا شد. نکته جالب‌تر این است که اگر امامی به واسطه صفحات مجازی سریال شهرزاد با منابع مالی نامشروع برای رئیس جمهور منتخب تبلیغات کرده، با استناد به سرانجام پرونده‌اش می‌توان ادعا کرد که افرادی نظیر او چهره دولت را تخریب کرده‌اند.

هادی رضوی دیگر تهیه کننده سریال شهرزاد در گفت‌وگویی اشاره می‌کند: رصدی که در مورد سریال‌های ترکیه‌ای داشتیم، دیدیم که اکثرشان با سوءاستفاده از موضوعی به ظاهر عاشقانه، قصه‌های خیانت را ترویج می‌دهند. جای سوال بود که چرا حلقه مفقوده‌ی قصه‌های عاشقانه در سریالهای ما نیست. برای همین بود که تصمیم گرفتیم از تولید سریالی حمایت کنیم که داستانی عاشقانه با محتوای ایرانی داشته باشد. وی خاطرنشان کرد: آقای فتحی اساس فیلم‌نامه را نوشته بود و ما هم با توجه به برندی که ایشان در مورد ساخت سریال عاشقانه و تاریخی معاصر داشت، از ایشان خواستیم که قصه‌ای بنویسند که مخاطب را به شبکه نمایش خانگی برگرداند.

وی بار دیگر تاکید کرد: هدف ما این بود که یک خانواده ایرانی، به جای اینکه سریالهای ترکیه‌ای چون «فاطماگل»، «لطیفه» و … را ببیند، قصه‌ی عاشقانه‌ی ایرانی والف ویژه جمهوری اسلامی «شهرزاد» را ببیند. برای ما مهم است که نوجوان امروز با سریالهای ماهواره‌ای دچار فساد اخلاقی نشود. شک نکنید اگر کار فاخر و خوبی ارائه دهیم و همزمان به فکر ذائقه مردم باشیم، مردم موج خرید را راه می‌اندازند.

حالا با توجه به موارد مطرح شده در جریان رسیدگی به پرونده متهمان فساد اقتصادی، می‌توان این سوال را در مورد اظهار نظرهای هادی رضوی مطرح کرد که ایشان چگونه با پول فاسد می‌توانند ادعا کنند که به نبرد، رقابت و مواجهه با سریال‌های ماهواره‌ای رفته‌اند؟ آیا با پول کثیف می‌توان کار تمیز انجام داد. شاید لازم باشد که به این تحلیل اشاره کنیم که عشق مثلثی در سریال شهرزاد و رفت و برگشت بازیگر زن این سریال میان دو مرد آیا دست کم از سریال‌های ترکی ندارد؟ به هر حال پول کثیف می‌تواند بهترین و تمیزترین فیلمنامه‌های جهان را کثیف کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۴۷۲۸۶۱۴:۱۴:۲۳ ۱۳۹۷/۱۱/۹
سلبریتی های مدعی ، پولشویی می کرده اند...
تنها راه نجات کشور۷۴۷۶۸۵۱۶:۳۸:۳۶ ۱۳۹۷/۱۱/۹
فقط به شکل مختار گونه باید افتاد به جان ریشع های فساد و لیست و سیاهه تهیه کرد و کمیته های مجازات و هیچ خط قرمزی هم قایل نشد
ناشناس۷۴۷۴۱۵۱۴:۵۷:۲۲ ۱۳۹۷/۱۱/۹
هر کسی از ظن خود شد یار من داستان اینه شما مشکلت با خود سریال و محتوای آن است و حالا ...
ناشناس۷۴۷۶۴۷۱۶:۲۸:۰۸ ۱۳۹۷/۱۱/۹
انصافا شعر مولوی را مبتذل کردی... و بیربط حرف زدی
ناشناس۷۴۷۴۵۳۱۵:۱۳:۰۹ ۱۳۹۷/۱۱/۹
خیلی خوشحالم که یه قسمت هم از این سریال ندیدم!پول هاش مال اینها میشه برن کیف کنند و سریالهاشون اصلا هم محتوی نداره.....
ناشناس۷۴۷۵۷۲۱۶:۰۲:۱۷ ۱۳۹۷/۱۱/۹
دزدی کار بدی است ولی مقایسه کردن شهرزاد با سریالهای تُرک کار بدتریست. بهتر است کمتر به فکر ...
ناشناس۷۴۷۶۴۱۱۶:۲۵:۲۸ ۱۳۹۷/۱۱/۹
تهیه کننده ی سریاله نه نویسندش و کارگردان و بازیگر. طبیعیه تهییه کننده ها افراد ثروتمندی هستند که از هر راهی به دنبال پول باشند، بعضی وقت ها از طریق درست مثل فیلم سازی، هر چند سرمایه ساختن فیلم رو ممکن از راه غیر مشروع به دست اورده باشند و هم از راه غلط
ناشناس۷۴۷۶۵۳۱۶:۳۰:۲۱ ۱۳۹۷/۱۱/۹
مشکل از ظاهربینی شماهم هست تا یکی ادعای مذهب وسرباز فرهنگی کرد و ....سریع بهش اعتماد میکنید بهش پست میدهید هر کی ... اون آدم خوبیه
ناشناس۷۴۷۷۷۶۱۷:۲۷:۳۰ ۱۳۹۷/۱۱/۹
اگر در این مملکت ، پول تمیزی که بتواند از پارو هم بالا رود سراغ دارید به دیگران هم معرفی کنید .
پیمان۷۴۸۳۰۵۰۰:۳۹:۰۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
به یه مختار نیاز داریم. هیچ راه دیگه ای هم نیست.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین