تنبیه خاص معلم کوهرنگی برای دانش‌آموزانی که درس نمی‌خوانند

گروه اجتماعی الف،   3971108148 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

این دومین بار است که در دو روز گذشته در شهرستان کوهرنگ، ماجرای تنبیه دانش‌آموزان، از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی سردرمی‌آورد.

به گزارش ایسنا، این بار معلم کوهرنگی برای تنبیه دانش‌آموزانی که درس نمی‌خوانند، روش خاصی را اجرا کرده است.

در این کلیپ معلم از دانش‌آموزانی که درس نخوانده‌اند می‌خواهد که با چوب تنبیهش کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کوهرنگ، کوروش اکبری ضمن تایید محتوای این کلیپ، اظهار کرد: در حال حاضر پرونده این معلم برای بررسی به هیات رسیدگی به تخلفات اداری ارسال و برابر مقررات برخورد خواهد شد.

دکترای روانشناسی در چهارمحال و بختیاری با اشاره تنبیه دانش‌آموزان توسط معلمان، اظهار کرد: تنبیه در هر شرایط از نظر روانشناسی آثار سو هیجانی و عاطفی شدید و فیزیولوژیکی و جسمی دارد.

طیبه شریفی افزود: منظور از تنبیه اصلاح یک رفتار غلط است اما با تنبیه بدنی در حقیقت یک هیجان منفی در فرد تنبیه شونده ایجاد می‌شود و دیگر به حرف تنبیه کننده گوش نخواهد داد و حتی در غیاب این شخص، رفتار خود را با شدت بیشتری بروز می‌دهد.

شریفی تصریح کرد: برای تنبیه شونده، تنبیه توجیه شده و بعدها این فرد نیز از روش تنبیه استفاده خواهد کرد.

شریفی ادامه داد: همواره به جای تنبیه از جانشین تنبیه استفاده شود به این شکل که اگر دانش‌آموزی درس نخواند، رفتارهای مثبت او غیر از درس خواندن تقویت شود یا حتی اگر یک مطلب کوچک درسی را آموخته است برای این رفتار تشویق شود تا در نهایت به مرور زمان این رفتار مثبت دانش‌آموز، افزایش یابد.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد اضافه کرد: در این صورت دیگر جایی برای رفتار منفی باقی نمی‌ماند و به خودی خود رفتار منفی حذف خواهد شد.

وی در خصوص اینکه استفاده از تنبیه بدنی یک خشونت است، تصریح کرد: شخصی که از این روش تنبیه استفاده می‎‌کند شاید دارای ناکامی‌هایی بوده و یا تنبیه کردن را در طول زندگی خویش آموخته و اکنون از آن استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه راه‌حل‌های مسئله مدار و هیجان مدار برای تنبیه وجود دارد، تاکید کرد: استفاده از تنبیه بدنی همان راه‌حل هیجان مدار است که روش درستی نیست.

شریفی استفاده از روش جانشین تنبیه مانند روش‌های جبران و محرومیت را از راه‌حل‌های مسئله مدار عنوان کرد و گفت: در این روش اگر دانش‌آموز درس نخواند، می‌توان به او گفت که باید این درس را بخواند و برای مثال تا یک ساعت دیگر آماده باشد و یا اینکه جریمه شود و علاوه بر درس خوانده نشده یک درس دیگر را نیز بخواند.

این روانشناس خاطرنشان کرد: این روش‌ها بعد از روش تقویت رفتار مثبت دانش‌آموز، در صورت عدم دریافت نتیجه مطلوب، استفاده خواهند شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۴۵۳۶۶۱۵:۰۶:۱۸ ۱۳۹۷/۱۱/۸
نمیخواد روان شناسانه به موضوع رسیدگی کنید، معلم ها خودشان بهترین روان شناس هستند، بیایید و جامعه شناسانه به ماجرا نگاه کنید، ببینید با تخریب وجهه معلمان به خاطر اشتباهات انگشت شمارشان در مدارس، چقدر به جایگاه اجتماعی قشر زحمتکش فرهنگی ضربه می زنید تا جایی که یک معلم در واکنشی معکوس، خودش رو مستحق تنبیه شدن میداند. به جای ارتقای جایگاه معیشتی و اجتماعی معلمان مرتب در حال تخریبشان هستید، اونوقت فرضیات روانشناسی مطرح می کنید؟
املی۷۴۵۹۰۹۲۱:۵۲:۴۶ ۱۳۹۷/۱۱/۸
توی این کشور هرکسی هر راهی ازهربهانه ای برای مطرح کردن خودرا دارند این معلم بی نزاکت برای جلب توجه مسئولان ومردم وفضای مجازی از شاگردتنبلش درخواست میکند با چوب کف دستش را بعنوان تنبیه بزندچه حرکت چندش اور وزشتی را انتخاب کرد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  21. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  22. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  23. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  24. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  25. اسراییل چه باید بکند؟ 

آخرین عناوین