بررسی ۳ طرح برای افزایش حقوق‌های سال ۹۸

گروه اقتصادی الف،   3971108058 ۱۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: در مجلس افزایش ۲۰ درصدی حقوق برای همه و دریافت مالیات پلکانی، افزایش عدد ۵۰۰ هزار تومان به همه حقوق ها و افزایش پلکانی حقوق برای سال آینده مطرح است.

بررسی ۳ طرح برای افزایش حقوق‌های سال ۹۸

به گزارش تسنیم، عبدالرضا مصری عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری گفت: مسئله در تعیین حقوق سال آینده ترکیب بین گروه های حقوق بگیر و تناسبی است که باید بین آنان ایجاد شود.
وی افزود: برای همه حقوق بگیران باید نظمی وجود داشته باشد و تفاوتی بین دریافتی ها نباشد.

مصری گفت: ۱۴ میلیارد دلار از منابع ارزی برای تهیه کالاهای اساسی با قیمت ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان اختصاص یافت اما ۴۰ درصد در این کالاها تورم داشته ایم و نظام عادلانه توزیع برای کالاهای اساسی وجود ندارد و این موضوع رها شده است.

وی افزود: افزون بر حفظ قدرت خرید مردم باید حقوق ها افزایش یابد.

مصری گفت: امسال دولت کسانی که حقوق زیر ۳ میلیون تومان دارند مستحق کمک معیشت ۲۰۰ هزار تومانی می داند اما در بودجه برای کسانی که حقوق بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دارند مالیات در نظر گرفته که این نقض غرض است.

وی افزود: زمانی که تورم افزایش یافته است پایه مالیاتی نیز باید افزایش یابد و ما پایه ۳ میلیون تومانی را در نظر گرفته است.

مصری گفت: نباید پولی را در جیب مردم بگذاریم اما آن را از جیب دیگر برداریم و سر ملت منت نیز بگذاریم.

وی افزود: نباید ۲۰ درصد به حقوق ها اضافه شود اما ۶۰ تا ۷۰ درصد از آنها پس بگیریم.

مصری گفت: با افزایش حقوق سال آینده می خواهیم تورم ۵۰ درصدی امسال را جبران کنیم اما فقط ۲۰ درصد آن را جبران کرده ایم و باقیمانده تورم امسال به علاوه تورم سال آینده موجب می شود چیزی در سفره مردم نماند.

وی افزود: دولت باید بسیاری از هزینه های غیرضروری خود از جمله سفرها، سمینارها و … را حذف کند.

مصری گفت: در مجلس افزایش ۲۰ درصدی حقوق برای همه و دریافت مالیات پلکانی، افزایش عدد ۵۰۰ هزار تومان به همه حقوق ها و افزایش پلکانی حقوق برای سال آینده مطرح است.

وی افزود: باید سهم هر فرد از کالاهای اساسی مشخص شود و این سهم به وسیله کارت های الکترونیکی به وی پرداخت شود.

مصری گفت: کالاهایی که با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی تهیه می شود باید به دست مردم برسد.

وی افزود: دولت مکلف است حقوق و مزایای همه شرکت های دولتی، نهادهای عمومی و وابسته را در سه دسته تقسیم کند.

مصری با بیان اینکه ریخت و پاش زیاد است گفت: زمانی که وزیر بودم ۶ میلیون تومان برای ساختمان وزارتخانه پول برق می آمد اما با تعویض لامپ ها پول برق به ۹۰۰ هزار تومان کاهش یافت.

وی افزود: اگر کالا را با قیمت پایین تر به مردم بدهیم بهتر از آن است که پول بدهیم اما قیمت کالاها افزایش یابد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۴۴۶۳۲۰۹:۴۹:۴۰ ۱۳۹۷/۱۱/۸
صری گفت: با افزایش حقوق سال آینده می خواهیم تورم ۵۰ درصدی امسال را جبران کنیم اما فقط ۲۰ درصد آن را جبران کرده ایم و باقیمانده تورم امسال به علاوه تورم سال آینده موجب می شود چیزی در سفره مردم نماند. مگر توی این.. سالها بغیراز این کار دیگری هم می کردید؟
ناشناس۷۴۴۹۸۱۱۲:۳۶:۴۴ ۱۳۹۷/۱۱/۸
معادل 700 دلار عین سال قبل، هیچ افزایشی نخواستیم،
ناشناس۷۴۵۱۱۴۱۳:۱۹:۳۲ ۱۳۹۷/۱۱/۸
وقتی دولت افزایش حقوق میده و اشل مالیاتی رو تغییر نمیده یعنی از این جیبش ورمیداره میگذاره اون یکی جیبش نامردی هم حدی داره بابا انصافتونو شکر
ناشناس۷۴۴۶۵۴۱۰:۰۷:۰۱ ۱۳۹۷/۱۱/۸
کل مطلب نشان میدهد به هیچ وجه توان مدیریت منابع و کنترل استراتژیک بهره وهزینه رانمی دانید با مدیرانی چون شما اوضاع مملکت روز بروز بدتر خواهدشد........
حسین۷۴۴۸۷۳۱۱:۵۴:۰۶ ۱۳۹۷/۱۱/۸
داداش دقت کن...اتفاقن خوب بلدن چطور منابع رو مدیریت کنن، البته نه به نفع مردم، بلکه به نفع خود...
ناشناس۷۴۴۶۸۲۱۰:۲۳:۵۷ ۱۳۹۷/۱۱/۸
باز شروع شد بیچاره کارمند و کارگر که روزیشون دست شماها افتاده تورم 150 درصدی امسال و پیش بینی تورم 200 درصدی سال 98 رو نمیبینند و افزایش حقوق 20 درصدی رو می بینند
حرف حساب۷۴۴۶۸۹۱۰:۲۶:۱۱ ۱۳۹۷/۱۱/۸
سال قبل، حقوق بالای 5 میلیون را نجومی اسم گذاشتید و افزایش 6 درصدی در مقابل تورم 30 درصدی را دادید الان همون حقوق 5 میلیونی خط فقر شده برادر!!!! چرا حقوق ها رو میبینید و هزینه ها رو نمی بینید؟؟؟ الان هزینه زندگی متوسط یک خانواده 4 نفری در تهران که اجاره خونه هم میده، کمتر از 6-7 میلیون نیست!!
مهرداد رادمهر۷۴۴۷۴۵۱۰:۵۴:۳۲ ۱۳۹۷/۱۱/۸
بهترین راهکار برای حمایت از گروه های آسیب پذیر( گروه های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی) و کارگران و کارمندان دولتی و بخش خصوصی حمایت های غیر نقدی توسط کارت های اعتباری است. دولت با ارائه کارت های اعتباری باید یقین پیدا کند که کالاهای اساسی( گوشت - برنج ایرانی - حبوبات - لبنیات- روغن- مرغ و تخم مرغ) بدست گروه های هدف می رسند. الله شاهد است که افرادی آبرومند و شریفی را می شناسم با حقوق 1700000 تومان با 3فرزند دانشگاه آزاد و بی کار ؛ نه بسته حمایتی شامل آنها شده و نه از گوشت یارانه ای توزیع شده بهره برده اند. روحانی، نوبخت و وزرای صمت و جهاد کشاورزی باید پاسخ گوی دین و نیاز واقعی این گونه افراد باشند که چرا گوشت یارانه ای نصیب این گونه افراد نمی شود. روحانی و نوبخت باید بگویند چرا از کارت اعتباری یا کوپن الکترونیک می ترسند؟ باید برای ما روشن کنند که چه برنامه ای دارند؟ آقای روحانی : 8 سال جنگ را ما کردیم؛ چندین شهید ما دادیم؛ در تمام لحظه های حساس ما حاضر بودیم و دفاع را انقلاب مقدس و پایمردی به اهداف بلند امام خمینی( ره) و رهبر معظم را وظیفه ذاتی خود می دانیم( هیچ به مهاجرت به غرب و خیانت به کشور و مردم ذره ای اندیشیه نکرده ایم). حال از شماها دست اندر کارها می خواهیم کمی مرد و مردانگی داشته باشید و به فکر نیازهای مادی مردم دهک های 1 تا 6 بیشتر توجه کنیم. مطمئن باشید کشور و نظام را این مردم حفظ کرده اند و شماها وقتی ارزشمند هستید که به خواسته ها و نیازهای واقعی این گروه ها بسیار بیشتر توجه کنید و مطمئن باشید ...
املی۷۴۴۸۱۴۱۱:۳۲:۱۶ ۱۳۹۷/۱۱/۸
اولا دولت اجحافی که امسال درحق کارمندان وبازنشستگان وکارگران کرده این هست که ما برج 2یعنی همان ابتدای سال شاهد افزایش تورم ونرخ ارز بودیم منتهی دولت دراواخر شهریور زمزمه شد که تا10درصد بخاطر افزایش ارز وکالاها به حقوها اضافه شود که دولت محترم اینکارونکرد وچشمان بینای خودش را بست وبا تبسم برسفره کارمندان وکارگران نگاه کرد وحتی دوقوای دیگرهم شریک تبسم دولت امید بودند که چطوری ناامیدی را برسفره مردم چیدند حالا 10درصد واسه امسال حداقل20درصد برای سال اینده یعنی اگر دولت ونظام منصفانه برمعیشت مردم وکارمندانش نگاه کند باید35درصد افزایش حقوق بدون چون وچرا دربرنامه بودجه گنجانده شود درمورد همین هم نص سریع قانون هست حقوق کارمندان باید براساس نرخ تورم حتی 5درصد بیشتر اقزایش یابد حالا چطور میشود مصوبه ای که مجلسیان تصویب کردند ولایحه ای که درتصویب نظام هماهنگ حقوق دولت به مجلس داد چرا قانون اجرانمیشود ؟ مگر تخلف ازقانون براساس فتوای امام شرعا حرام نیست؟ نمایندگان مجلس چرا درموردمصوبه خودشان وبه رای خودشان وبه کارخودشان ارزش قایل نمیشوند؟ بهرحال500هزارتومن پیشنهادی که به همه کارمندان میدهند عادلانه نیست بهرحال یک فردی تحصیلات دانشگاهی با فردی بیسواد باید یکسان باشند؟ فردی مدیر بوده تا فردی ابدارچی باید یکسان ازمزایابرخوردارباشند؟ ....بهرحال باید افزایش حقوق براساس درصد برای همه یاشد منتهی برای حقوقهای پایین پلکانی هم درنظرگرفته شود
حسین۷۴۴۸۶۵۱۱:۵۲:۲۰ ۱۳۹۷/۱۱/۸
بزرگواری که تو دولت و مجلس نشستی خطاب صحبت من با شماهاست. شما رب گوجه 4 تا 5 تومنی رو سه چهار برابر گرون کردی ، گوشت کیلویی 30 تومن رو کردید100 تومن، مرغ کیلویی 6 تومن رو کردید 14 تا 15 تومن، بنزین 1000 تومنی رو میخوای بکنی 5000 تومن.بعد چطور داری میگی تورم 20 درصد و افزایش حقوق هم 20 درصده!!!؟؟؟ باشه اشکال نداره. اینا رو چهار پنج برابر گرون کردی نوش جونتون ولی حقوق ملت و یارانه رو هم باید چهار پنج برابر کنی. شما که هر وقت چیزی به مردم دادید قبلش چهار پنج برابرش رو از جیب مردم برداشتین. بزرگوار چرا همیشه فشار باید به مردم وارد بشه. یک کم هم به خودتون فشار بیاد. بجای افزایش حقوقاتون امسال مرد باشید حقوقاتون رو 50 درصد کم کنید تا هم درد مردم رو بکشید هم یک کم بجای شما مردم بخورن. اونوقت میبینیم که چطور یک شبه ترمز قیمتها رو میکشید و قیمتها رو برمیگردونید به ابتدای سال 96. تا وقتی که رییس و وزیر و نماینده ما شما باشید روزگار مردم هر روز بدتر از دیروزه. فقط ادای دلسوزی برای مردم رو در میارید وگرنه خدا به ماهیت ... شما از همه آگاهتره.
ناشناس۷۴۴۹۱۷۱۲:۱۴:۱۳ ۱۳۹۷/۱۱/۸
خدایا خودت به ما رحم کن ، این مسئولین محترم که به فکر ما نیستند . خودشون علنا فرمودن که تورم 50درصد است و افزایش 20درصدی حقوق هم باعث جاماندن حداقل 30 درصدی حقوق از تورم می شود ، با این وجود در همین افزایش 20درصدی هم اگر و اما دارند ! از طرفی با طرحهای من درآوردی مثل پلکانی و قطره چکانی و... صرفا بدنبال بازی دادن حقوق بگیران هستند . آیا خدا را خوش میاد که اینطور مردم را تحقیر کنید؟ من کارمند با این تورم کمرشکن ، چطور جواب زن و بچه را بدم؟! لااقل به این فکر کنید که حقوق بگیران خق حیات دارند ، با این تصمیمات خلق الساعه حق حیات را از ما سلب نکنید .
اسد۷۴۴۹۲۴۱۲:۱۶:۱۷ ۱۳۹۷/۱۱/۸
چه طرحهای خوبی نمایندگان کشور میدهند ای کاش حقوق خودتون ودرآمدهای بغلش هم معلوم میشدتاببینی خودتون بااین حقوق چه خواهی کرد ملت روسرکارنذارید دیگه بس است
ناشناس۷۴۵۰۵۷۱۳:۰۱:۵۶ ۱۳۹۷/۱۱/۸
حقوق نجومی بنده با ۵ میلیون سال گذشته ۲۷۰ هزار اضافه شد که توانستم با همان مبلغ اضافه شده فقط مای بی بی بگیرم. امسال نیز برای ۲۰ درصد افزایش کلی منت و اما و اگر می کنند. واقعا این چه مدیریت و مردم داری است؟
ناشناس۷۴۵۱۵۰۱۳:۳۱:۴۵ ۱۳۹۷/۱۱/۸
در حالی که امسال چند صد میلیارد تومان صرف هزینه های برگزاری نمایشگاهها و سمینار های بی فایده و مختلفی که توسط وزارت راه و شهرسازی شده، برخی از شرکت های این وزارت خانه عریض و طویل به بهانه نبود بودجه حاضر به افزایش 20 درصدی حقوق در سال جاری نبوده و نیستند.
ناشناس۷۴۵۴۷۵۱۶:۱۲:۱۵ ۱۳۹۷/۱۱/۸
فراموش شدگان همیشگی : بازنشستگان
مرندی۷۴۵۷۶۱۲۰:۲۴:۲۹ ۱۳۹۷/۱۱/۸
ایراد مالیات پلکانی : (جهشهای ناگهانی مالیات به ازای یکریال افزایش حقوق) مثال : فرضا تا سقف 5 میلیون مالیات ده درصد و برای 5 میلیون تا 8 میلیون 15 درصد مالیات محاسبه شود : پس: برای حقوق 4999999 تومان مالیات می شود: 499.999 تومان برای حقوق 5000000 تومان مالیات می شود 750000 تومان ! یعنی به ازای یکریال افزایش حقوق شما باید 250 هزار تومان بیشتر مالیات بدهید ! راهکار : به جای پلکانی بودن، مالیات باید روی نمودار منحنی نمایی با شیب افزایشی محاسبه شود: اینطور ی: 1- مشکل فوق حل می شود. 2- درصد مالیات برای حقوق های پایین کمتر و برای حقوقهای بالاتر خودبخود بیشتر می شود .
ناشناس۷۴۵۸۰۸۲۰:۴۸:۰۰ ۱۳۹۷/۱۱/۸
باز ارز 4200تومانی به نور چشمی ها داده میشود ودر راه های دیگر هزینه میشود وتورم وحشتناک دیگر چرا دولت خودش واردات را عهده دار نمی شود
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. کمی دیر نیست؟

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  15. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  19. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  23. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  24. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  25. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

آخرین عناوین