نگاهی به طول عمر مدیریت خودروسازی کشور فراخوان جذب نیرو جهت تصدی پست‌های «مدیرعامل ایران خودرو/مدیرعامل سایپا»!

یاسین اخلاقی،   3971108037 ۴۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار
فراخوان جذب نیرو جهت تصدی پست‌های «مدیرعامل ایران خودرو/مدیرعامل سایپا»!

رهگذری به ملانصرالدین رسید و از او پرسید که تا فلان مقصد چه میزان (زمان) راه باقی است؟ ملانصرالدین خطاب به شخص گفت: 10 قدم عقب‌ برو و مجددا سوی من بیا. رهگذر به پیشنهاد ملانصرالدین را عمل کرد. سپس ملانصرالدین او را از میزان زمان باقیمانده به مقصد مورد نظر آگاه ساخت! هدف ملانصرالدین مشخص بود. او می‌خواست ببیند که سرعت عادی راه رفتن شخص پرسشگر چقدر است و با ادامه همین سرعت و گام‌ها، تا مقصد خود چه میزان زمان نیاز دارد. در واقع ملانصرالدین با بررسی روند حرکت قبلی پرسشگر (گذشته وی)، آینده قابل تحقق برای وی را پیش بینی نمود.

از این روش امروزه تحت عنوان تحلیل سری‌های زمانی یاد می‌شود که بر اساس داده‌های موجود از روند(های) گذشته، آینده‌ی محتمل را به وسیله الگوریتم‌ها و روش‌های پیچیده آماری، ریاضی، نرم‌افزاری و هوش مصنوعی پیش‌بینی کرده و ترسیم می‌کنند.

راستی اگر داده‌های عملکردی پیشین ایران خودرو و سایپا به دست ملانصرالدین برسه، درباره آینده صنعت خودرو کشور چه پیش‌بینی می‌کنه و چطوری نسخه می‌پیچه؟ چه خوب می‌شد برای ملانصرالدین به عنوان «رییس شورای سیاستگذاری صنعت خودرو» حکم بزنن!!!

صبر کنین یادم نبود که این شورا تعطیلِ، بگید حکم نزنن. بنده خدا  با این سن و سال میره پشت در می‌مونه.

  • بدون شرح!!!

بازه مدیریت (ماه)

زمان انتصاب

نام مدیرعامل

34

مرداد ۱۳۹۱

سعید مدنی

29

خرداد ۱۳۹۴

مهدی جمالی

11

آبان ۱۳۹۶

محسن قاسم جهرودی

3

مهر ۱۳۹۷

محمدرضا سروش

؟

دی 1397

جواد سلیمانی

سوال: آیا ایران خودرو با دیدن این نمودار خوشحال خواهد شد که رقیب دیرینه‌اش به این وضع افتاده؟!!!

جواب: قطعا خیر، چون خود نیک می‌داند که هر دو به ظاهر رقیب یکدیگر هستند و در واقع یک روح دردو2 بدن،یک روح در بدنه ده‌ها شرکت زیرمجموعه و یک روح در بدن صدها عضو هیئت مدیره هستند (چه روح با ظرفیت و بزرگی!!!). کافیه به جابجایی مدیران (4 سطح اول ساختار سازمانی) بین ایران خودرو و سایپا و شرکت‌های زیرمجموعه آنها طی سال‌های گذشته دقت فرمایید. در ضمن حواسمون باشه که الان ایران خودرو هم، درد داره. چرا؟ چون: چو عضوی به درد آورد روزگار ، دگر عضوها را نماند قرار (سعدی).

چقدر جالب، یعنی اون زمان حتی سعدی هم (علاوه بر ملانصرالدین) درباره وضعیت فعلی صنعت خودروی ما دغدغه داشته و پیش‌بینی کرده و شعر گفته؟!!! هر چی جلوتر می‌ریم به نتایج جالب‌تری می‌رسیم، نکنه اصلا ما ایرانی‌ها بنیانگذار اصول و توسعه‌دهنده روش‌‌ها و الگوریتم‌های پیش‌بینی و هوش مصنوعی بوده‌ایم؟ اگر اینطوری باشه، ما باید حقمون از ایلان ماسک پس بگیریم. به عبارتی تسلا هر چی پیشرفت فناورانه داره از صنعت خودروی ما داره، بله.

فارغ از شوخی، البته نمونه‌های موفق بسیاری در کشورهای مختلف وجود دارد. مثلا برای مدیریت سازمان ثبت احوال یکی از کشورهای اروپایی، دولت فراخوان صادر کرده و تحت الزامات کمی و کیفی خاص مدیریت را واگذار و صرفا دولت نظارت نموده است، در یک کلام: مدیریت دولت به سبک بخش خصوصی.

طبق نمودار بالا و تحلیل بازه‌های زمانی مدیریت در سایپا طی سالیان پیشین، دوره مدیریت جناب سلیمانی چندان طولانی نخواهد بود و شب عید که همه گرفتار خانه‌تکانی و صف پرتقال تامسون هستند، باید دنبال مدیرعامل باشیم. البته روش‌های تحلیل داده همواره با قدری خطا همراه هستند و خدا رو چه دیدید، شاید حالاحالاها ایشون و همتایشان در شرکت دوست و برادر   (ایران‌خودرو) بر مسند بنشینند، الله اعلم.

به هر حال و صرفاً از روی احساس وظیفه و دغدغه‌مندی و با صدق نیت و با هدف کمک به وزارت محترم صمت  (مگه ایران‌خودرو و سایپا خصوصی نیستن؟) جهت بررسی گزینه‌ها، ارزیابی برنامه‌هاشون!!!، انتخاب و در نهایت انتصاب فرد شایسته بر مسند مدیریت عاملی، این بنده حقیر به صورت خودسرانه (بخوانید خودجوش) فراخوان جذب نیرو جهت تصدی پست‌های «مدیرعامل ایران خودرو / مدیرعامل سایپا» را اعلام می‌کنم تا حداقل یک مرحله کار جلو رفته باشه و زحمت دنبال نیروی کارآمد و با برنامه گشتن از  روی دوش وزارتخانه در شب عید برداشته بشه.

به همین منظور، لطفاً متقاضیانِ توانمند تصدی پست «مدیرعامل»، سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی خود را در حوزه صنعت خودرو به تفکیکِ بازه‌های 3، 7 و 10 ساله تدوین و از طریق روش‌های ارتباطی زیر با مسئولان مربوطه به اشتراک بگذارند، خداقوت. سیاست‌ها و برنامه‌های پیشنهادی باید سرفصل‌های زیر را شامل شده و در دو سناریوی شرایط تحریم و غیر تحریم تدوین شود:

  • تعیین تکلیف تولید خودروهای منقرض شده دهه 80 و 90 میلادی
  • اصلاح ساختار و شرکت‌های زیرمجموعه (حاکمیت شرکتی)
  • شفافیت صنعت خودرو/ مافیا / فساد
  • واردات خودرو
  • ارتقاء صنعت قطعه‌سازی / زنجیره تامین / مجموعه‌سازی
  • همکاری‌های مشترک بین‌المللی با برندهای مطرح فناور در عرصه خودرو
  • فناوری‌های نوظهور هیبریدی، الکتریکی و خودران هوشمند
  • عرضه محصولات جدید ایمن و اقتصادی، لوکس کم تیراژ و غیر لوکس پرتیراژ
  • ظرفیت طراحی خودرو (بیرونی و داخلی) در کشور
  • بدهی‌ها و زیان‌های انباشته
  • رفتار و تعامل نسبت به خودروسازان خصوصی کشور

*دست به دست هم دهیم به مهر ،  میهن خویش را کنیم آباد*

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۴۴۵۲۲۰۸:۳۵:۵۴ ۱۳۹۷/۱۱/۸
این صنعت خودروسازی جواب نمیده تعطیل بشه بهتره
ناشناس۷۴۴۶۳۵۰۹:۵۱:۳۸ ۱۳۹۷/۱۱/۸
فقط این حرف رو کسی میتونه بزنه که بیرون گود نشسته و از هیچی خبر نداره. آمریکا اولین صنعتی رو که تحریم کرد صنعت خودرو سازی بود؟ چرا؟ اگر جواب این سوال رو فهمیدی ، دیگه این متن رو هیچ جایی نمیزاری.
عزیز۷۴۴۸۱۰۱۱:۲۸:۴۵ ۱۳۹۷/۱۱/۸
سلام شاید به خاطر اینکه خودروسازان اشتغال را گروگان گرفته اند و همواره از بحران های کارگری و ... ترس ایجاد نارضایتی و موضوعات امنیتی را ایجاد می کنند. در ضمن جواب سوال شما روشن است. امریکا در قبال تحریم ها کاملا هدفمند و نقطه زن عمل میکنه. سوال: آیا صنعت ریلی اولویت دارد؟ آیا انتخاب صنعت خودرو استراتژی صحیح است؟ چرا 15000 میلیارد تومان به این دو خودرو ساز و صنعت خودرو تزریق می شود؟ در حالی که همواره ناوگان حمل و نقل عمومی مترو و اتوبوس از دولت ها ناراضی هستند در قبال عدم تخصیص های مناسب؟ و ... نباید استراتژی انتقال بار و مسافر از جاده و خودرو به ریل منتقل شود؟ و ...
ناشناس۷۴۵۸۵۰۲۱:۱۵:۰۸ ۱۳۹۷/۱۱/۸
لطفا برای اداره کشور هم یک فراخوان بین المللی بدعید شاید یک تیم مدیریتی خارجی در مناقصه برنده و و با گرفتن یک ده هزارم پول هایی که در کشور از بین می رود کشور را اباد کنند
ناشناس۷۴۴۹۲۲۱۲:۱۵:۵۶ ۱۳۹۷/۱۱/۸
وقتی تحریم نبودیم چی؟حتما بنز تولید میکردن! !!!!
رضا۷۴۸۶۲۲۱۰:۱۴:۰۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
اتفاقا شرکت ستاره ایران مال ایران خودرو است که بنز تولید می کرد منتها برای کسانی که بتوانند پولش را بدهند مشگل مردم ما این است که می خواهند بنز سوار شوند ولی با قیمت پراید که این رویا هرگز محقق نخواهد شد.
ناشناس۷۴۴۶۵۹۱۰:۱۰:۲۰ ۱۳۹۷/۱۱/۸
خیلی هم خوب جواب میدهد به شرط یک مدیرخوب که هم نداریم.
ناشناس۷۴۵۱۵۴۱۳:۳۳:۱۳ ۱۳۹۷/۱۱/۸
چند دفعه خواندم به نظرم فارسی نیامد.
اماری۷۴۴۸۳۴۱۱:۳۹:۱۵ ۱۳۹۷/۱۱/۸
اولا مثال مربوط به ملا نصرالدین نیست. میگن لقمان است. ملا نصرالدین شخصیت فکاهی است!.... دوما تحلیل «سری زمانی» هم نیست! تحلیل سری زمانی یعنی بررسی پدیده هایی که در بازه های زمانی یکسان اتفاق می افتدند... پس از خودمان شروع کنیم، مثالها مون را پخته تر بدیم...
ناشناس۷۴۵۰۹۷۱۳:۱۵:۴۸ ۱۳۹۷/۱۱/۸
سلام من دکتر فیضی از اساتید گروه مدیریت دانشگاه آزاد ارومیه رو معرفی می کنم و با توجه به سوابق ایشان در شرکتهای مختلف مطمئنم آدم موفقی خواهند بود من افتخار شاگردیشونو داشتم ومطمئنم کار با ایشون موفقیت به همراه خواهد داشت بهتره مثل آقای کی روش باشین و فقط از استقلال و پرسپولیس بازیکن انتخاب نکنین ( فقط از بین تهرانیها انتخاب نکنین بگذارین شهرستانیها هم بهره هوشی خودشونو نشون بدن )به بقیه هم امکان بدن شایستگی هاشونو اثبات کنن.
امل۷۴۵۶۰۲۱۸:۵۸:۵۳ ۱۳۹۷/۱۱/۸
اره وقتی فیضی انتخاب بشه توهم میشی معاونش وبستگانتم مدیرای بخش دیگه
ناشناس۷۴۵۲۶۵۱۴:۱۵:۵۹ ۱۳۹۷/۱۱/۸
تیمی از دانشجویان نخبه دانشگاه شریف و دانشگاه های مطرح که طرح های خاصی را به سرانجام رسانده اند بگذارید کار حل است
محمدشاهی۷۴۶۰۲۵۲۲:۵۹:۴۶ ۱۳۹۷/۱۱/۸
من مدیرعامل بشم مدیرعامل قبلی رو می شونم داخل ماشین و ماشینی که ساخته رو تستش می کنم.
محمد۷۴۴۵۷۲۰۹:۰۵:۱۶ ۱۳۹۷/۱۱/۸
بنده از همین تریبون آمادگی خودم را برای مدیر عاملی هر یک از دو شرکت فوق اعلام می کنم. ضمنا یادآور می شوم تعداد دوستان و اقوام و آشنایان بنده حدود 100 نفر بیشتر نیست. فکر کنم گزینه ای بهتر از من پیدا نکنید.
حسین۷۴۵۰۳۹۱۲:۵۵:۴۳ ۱۳۹۷/۱۱/۸
بنده هم برای مدیرعاملی این دو شرکت آماده هستم. متعهد میشم به هیچوجه از بستگانم که بیش از 400 نفر هستن در این دو شرکت استفاده نخواهم کرد. چون بنده قصدم از مدیرعاملی منحل کردن این دو شرکت بی خاصیت و ... و جمع آوری آشغال ماشینهای بی کیفیت تولید آنها و فرستادن آنها به سطل زباله است.
ناشناس۷۴۵۱۲۶۱۳:۲۲:۵۱ ۱۳۹۷/۱۱/۸
یک جور تیتر زدین و شما اعلام آمادگی کردین خوشحال شدم. اولین باره میبینم اشتغال به این راحتی در این سطح (مدیریت) پیدا میشه. اگه پارتی بازی و باندبازی نبود ما هستیم.
ناشناس۷۴۴۶۳۹۰۹:۵۵:۵۹ ۱۳۹۷/۱۱/۸
من قبول میکنم. هدفم و برنامه های اصلی من ۱ - فروش سازه های شرکت به کارخانه های بازیافت. ۲ - تبدیل زمین های مربوطه به پارک های عمومی.
عوام۷۴۴۶۴۱۰۹:۵۷:۳۵ ۱۳۹۷/۱۱/۸
طرف دو ماه میشه مدیرعامل خودروساز توی همین دوماه به اندازه یک عمر خودش و اطرافیانش رو می‌بنده و چند برابرش هم به مردم و کشور ضرر وارد میکنه
ناشناس۷۴۴۶۷۲۱۰:۱۷:۱۶ ۱۳۹۷/۱۱/۸
آقایان و خانم های محترم خودرو سازی کدام خودرو سازی با کوچکترین اخم خارجی ها کلا تعطیل میشه خواهشا خودمان را گول نزنیم بهتره بگیم صنعت مونتاژ
حرف حق۷۴۴۷۵۱۱۰:۵۷:۱۳ ۱۳۹۷/۱۱/۸
از دیو و دد ملولم و مدیرم ارزوست
از دیو و دد ، دیو و دد بروید نه مدیر۷۴۴۸۲۷۱۱:۳۷:۱۱ ۱۳۹۷/۱۱/۸
مگه مدیر کاشتی که آرزوی مدیر داری!
ناشناس۷۴۴۷۶۴۱۱:۰۴:۰۳ ۱۳۹۷/۱۱/۸
صنعت منتاژ داریم ...... مدیران نالایق داریم ... دزدی و اختلاس داریم .... صادر میکنیم نصف قیمت .... نبود ...
ناشناس۷۴۴۷۷۸۱۱:۱۰:۳۵ ۱۳۹۷/۱۱/۸
آقا اگه حقوق خوبی میدن من حاضرم قبول کنم
عبدالله۷۴۴۸۰۳۱۱:۲۵:۴۵ ۱۳۹۷/۱۱/۸
صنعت ورشکسته مونتاژ...خدایش بیامرزد
محمد مهدی۷۴۴۸۱۳۱۱:۳۱:۱۹ ۱۳۹۷/۱۱/۸
خودرو سازها یک متن هستند در زمینه ای بزرگ هر آنچه در باره این دو خودرو ساز میبینید متاثر از زمینه ای است که در آن قرار دارند اصلاح خودرو سازها فقط از درون این دو شرکت انجام نمیشود نه تنها مدیریت باید عوض شود بلکه سبک مدیریت در تمام لایه های های خودرو سازی باید عوض شود و اما مشکل فقط مدیریت در این صنعت نیست . قانون و قانونگذاری برای صنعت باید تغییر کند . اگر مدیریت ایران خودرو تماما مانند مدیریت شرکت بنز شود اما مدیران صنعت فولاد تغییر نکنند از بنز هم کاری بر نمی آید . نمی توان شرکتها را بطور مجرد و مجزا از سایر بخشهای اقتصاد دید . وزارت صنعت مشکل دارد پس ایران خودرو هم مشکل دار خواهد بود مجلس پختگی لازم در قانون گذاری ندارد پس خودرو ساز هم مشکل خواهد داشت وزارت اقتصاد کفایت و عملکرد مناسب و لازم را ندارد پس حتما قطعه ساز مشکل خواهد داشت همه اینها بهم مربوط هستند ...پس عوض کردن مدیر عامل عوض کردن قرص مسکن هست و لاغیر از طرفی اگر مدیر یک مجموعه از داخل مجموعه رشد نکنه باید به سبک اداره اون شرکت نظری جدی انداخت
ناشناس۷۴۴۹۲۹۱۲:۱۸:۲۷ ۱۳۹۷/۱۱/۸
مشکل شرکت ها مدیران نیست، بلکه تفکر حاکم بر نظام رفاه اجتماعی مردم ایران است. چطور میتوان در صنایع نظامی می توان تانک و نفربر هواپیما و پهباد و صد جور وسایل تولید کرد، ولی خودرو نه، چطور می توان موشک را مهندسی معکوس کرد ولی خودرو نمی شود، در تمام دنیا شرکت ها با ترفندهای مختلف به دنبال جذب مشتری هست، ولی اینجا این اتفاق نمی افته و مشتری به عنوان دلال در نظر گرفته میشه، انشااا... که از دست این خودرو نسازها راحت بشویم
حسین۷۴۵۰۵۸۱۳:۰۲:۰۶ ۱۳۹۷/۱۱/۸
... ضمنا متعهد میشم پول حاصل از این کار رو بطور مساوی بین مردم ایران (البته به غیر از رئیس ها و وزرا و نمایندگان و مدیران) تقسیم کنم.
ناشناس۷۴۵۰۶۸۱۳:۰۵:۵۵ ۱۳۹۷/۱۱/۸
داستان سرعت سنج ملانصرالدین را میتونی به تمام قسمت ها بسط داد. اگر دردم یکی بودی چی بودی!
ناشناس۷۴۵۰۸۵۱۳:۱۲:۴۸ ۱۳۹۷/۱۱/۸
قسم حضرت ابوالفضل را قبول کنیم یا دم خروس رو ؟ اگر اینها بفکر رشد و ارتقای صنعت را داشتند در مورد همین خودرو سازی سازمان هوا و فضا اعلام کرد حاضر به همکاری هستند . چرا خودرو سازان گامی پیش نگذاشتند ؟ اینها اصلا بدنبال رضایت مصرف کنندگان نیستند . سازمان حمایت هم که شریکشان است و تازه علت گرانی هم که فرمودند دستور وزیر بوده . پس فقط چه چیزی میماند ؟ انتخاب مدیر عامل . تمام مهندسی ها انجام شده و هر کسی در این مقام قرار بگیرد باید در این کانال حرکت کند . باید مدیریت مهندسی شده را بر هم زد .
ناشناس۷۴۵۱۰۳۱۳:۱۶:۴۳ ۱۳۹۷/۱۱/۸
اخوی گرامی مسئله خودرو در ایران علاوه بر مشکل مدیریتی یک مشکل کلی اقتصادی و سیاست گذاریهای اقتصادیه و بهترین مدیردنیا هم قادر به حل بهینش نیست تا سیاست گذاریهای کلی اقتصادی کشور نظام مند و با ثبات نشه. به طریق اولی سایر مسائل اقتصادی هم متاثر از همین مسئله هست. از اینرو بسیاری از کالاهای مصرفی تبدیل به سرمایه ای میشن و پیوسته تقاضای کاذب دارن چون نوعی سرمایه گذاری محسوب میشن. به همین دلیل تقاضای بالا ؛ تلاشی برای بهبود یا جایگزینیش انجام نمیشه و پیوسته قیمتشم بالاتر میره. حالا میفرمایید با توجه به چنین متغیرهای تابع یکدیگر آیا مدیر مثلا فلانخودرو قادر به حل یکجانبه تمام مسائل هست؟ خیر! اما تلاش برا بهبود کیفیت باید بشه و در آن نباید کوتاهی بشه.
ناشناس۷۴۵۱۹۰۱۳:۴۸:۰۵ ۱۳۹۷/۱۱/۸
الان زمینهای متعلق به ایران خودرو و سایپا و تجهیزاتشان هزاران میلیارد ارزش دارد می شود با فروش انها و پرداخت ان به جوانان تازه از دانشگاه درامده و فعال ( وامهای کوچک) صدها هزار شغل ایجاد کرده از شر این کار و بدبختیهاش مثل مصرف بنزین کشته های جاده ای و هزاران بدبختی دیگر نجات پیدا کرد فقط یک ذره اراده می خواهد
ناشناس۷۴۵۵۱۹۱۶:۴۶:۲۳ ۱۳۹۷/۱۱/۸
مشکل اقتصاد نبود اشتغال و تولید پایدار است. نه تعطیل کردن اشتغال و تولید !!!
حسین۷۴۸۵۹۵۱۰:۰۱:۵۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
احسنت اخوی
ناشناس۷۴۵۲۱۱۱۳:۵۵:۵۴ ۱۳۹۷/۱۱/۸
دو کارخانه لگن سازی که محصول آن کشته شدن بیست هزار نفر در سال است و فقط جیب مردم مظلوم را غارت می کنند باید برچیده شوند.
ناشناس۷۴۵۲۴۸۱۴:۰۹:۲۶ ۱۳۹۷/۱۱/۸
با سلام ضمن تشکر ، بحث فراخوان چیز جالبی است پیشنهاد می گردد سهام شرکت ایران خودرو و سایپا به سهام عدالت واگذار و در ترکیب پورتفوی سهام عدالت قرار گیرد و همزمان این واگذاری ها پست مدیریتهای 1- سهام عدالت 2- شرکت سایپا 3- ایران خودرو به شکل فراخوان اجرا یی شود. البته بر اساس دستورالعمل ها ، تعریف ساختار های مدیریتی ، مسِئولیتها مشخص و همچنین نظارت ها باید ترکیبی از نمایندگان مردم ، دولت و وازارتخانه های مختلف ( صنعت و معدن و اقتصاد و دارایی ، برنامه و بودجه ، مجلس و ....)
ناشناس۷۴۵۲۷۰۱۴:۱۹:۳۹ ۱۳۹۷/۱۱/۸
واقعیت این است که آمریکا و اروپا چشم دیدن همین صنعت نصفه و نیمه را هم ندارند.
ناشناس۷۴۵۴۱۰۱۵:۳۵:۳۵ ۱۳۹۷/۱۱/۸
این صنعت میتونه حسابی بالنده بشه به شرطی که دست اهلش بیوفته نه یه مشت...
ناشناس۷۴۵۴۵۰۱۵:۵۸:۵۲ ۱۳۹۷/۱۱/۸
یکی از اقوام در ایرانخودرو کار میکرد مهندس بود میگفت کالیبراسیون اونجا معنی نداره چند سال کارکرد خیلی بهش فشار میومد و ناراحت بود بعدش هم رفت آمریکا الان وضعش از قبل خیلی بهتره و راضیه
بهرام۷۴۵۴۷۳۱۶:۱۰:۰۲ ۱۳۹۷/۱۱/۸
چرا راه دور میروی تا کنون استخدام کارگران و کارمندان شما توسط نمایندگان مجلس بوده پس نیروی انسانی مدیریت را هم از نمایندگان مجلس بخواهید
ناشناس۷۴۵۵۲۲۱۶:۴۹:۴۴ ۱۳۹۷/۱۱/۸
مدیریت و استفاده از سرمایه های انسانی حرف اول را در تولید و مدیریتهای کلان می زند. هر مدیری که میگوید پول و سرمایه نداریم یعنی مدیر خلاق نیست و بهتر است کنار برود. علی برکت ا...
ناشناس۷۴۵۶۹۴۱۹:۵۵:۱۷ ۱۳۹۷/۱۱/۸
می توان با کمک دانشگاههاو مراکز علمی کشور بامدیریت حرفه ای این صعنت را احیا کرد با جمع کردن تمام کارخانه ها وتولید چند محصول مشترک وکاهش هزینه ها ونیرو مازاد وبهروری بهتر
حمید۷۴۵۸۲۷۲۱:۰۲:۳۸ ۱۳۹۷/۱۱/۸
مانند تیم های ورزشی که مربیان خارجی را بکار می گیریم یک مدیر کارکشته بین المللی باید در راس هرکدام از این شرکتها قرار بگیرد با اختیار تام تا بتواند به وضعیت این شرکتها سروسامان بدهد. گزینه های داخلی جواب نمی دهد.
ناشناس۷۴۵۸۳۱۲۱:۰۳:۳۷ ۱۳۹۷/۱۱/۸
انتخاب یک مدیری که تعهد بدهد. این صنعت را سامان بدهد درست تر ین کار است
ناشناس۷۴۶۷۳۹۱۱:۱۳:۰۰ ۱۳۹۷/۱۱/۹
فقط خواستم اعلام کنم دور من یکی رو خط بکشید که قبول نمیکنم ، قراره سال 98 برم آلمان مدیریت کمپانی فولکس رو بعهده بگیرم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  2. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  3. بازی با کلمات

  4. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. کمی دیر نیست؟

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  13. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  14. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  15. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  16. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  17. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  21. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  22. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  23. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  24. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

آخرین عناوین