جهانگیری: امروز که در تنگناها قرار داریم اگر مردم به صحنه بیایند می‌توانیم از مشکلات عبور نمایم

گروه سیاسی الف،   3971107059 ۴۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون اول رئیس جمهوری گفت: همچنین امروز در مقطعی هستیم که به شدت نیاز داریم صدای مردم حتی اگر اعتراضی نیز دارند شنیده و با آنها گفت و گو شود. امروز که در تنگناها قرار داریم اگر مردم به صحنه بیایند می‌توانیم از مشکلات عبور نمایم. نخبگان نیز باید تلاش کنند تا با مردم فضایی گفت و گوی ایجاد نمایند، البته باید توجه داشته باشیم که این گفت و گو الزاماتی دارد که باید به آنها پایبند باشیم.

جهانگیری: امروز که در تنگناها قرار داریم اگر مردم به صحنه بیایند می‌توانیم از مشکلات عبور نمایم

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری صبح سه شنبه در مراسم اختتامیه دهمین جشنواره بین المللی فارابی (ویژه تحقیقات علوم انسانی و اسلامی) که در سالن اجلاس سران برگزار شد با تاکید بر اهمیت توجه به علوم انسانی اظهار کرد: من به لحاظ تخصصی بیشترین دوران زندگیم را در حوزه صنعتی و اقتصادی طی کرده‌ام و هر چه که بیشتر در این بخش حضور داشتم به نیاز مبرم کشور به علوم انسانی و اجتماعی برای پیشبرد مسائل بیش از بیش واقف هستم و احساس می‌کنم که این بخش از علم در همه مقاطع به ویژه زمان‌های خاص نقش بسیار کارساز و تعیین کننده برای عبور از مشکلات و تنگناها دارد.

وی با بیان اینکه هرچه پیچدگی‌های دنیا بیشتر می‌شود نیاز به علوم انسانی بیشتر از قبل احساس می‌شود، خاطرنشان کرد: انتظار مدیران و سیاستگذاران از نهادهای علمی این است که به دولتمردان و شهروندان کشور در فهم درست مسائل و ارائه راهکارهای مناسب برای برون رفت از آنها کمک بیشتری کنند. قطعاً فهم صحیح مسائل و مشکلات پیش نیاز هر اقدامی است و چنان چه ندانیم مشکل اصلی کجاست، راهکارهایی که برای حل آنها انتخاب کرده‌ایم ما را به مسیر درست نمی‌رساند.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروی انقلاب اسلامی گفت: تاکنون راه دراز و دشواری پشت سر گذاشته ایم و از گردنه‌های سختی عبور کرده ایم، اگر به حوادثی که طی چهل سال قبل در ایران، منطقه و جهان اتفاق افتاده است نگاهی گذرا کنیم، می‌بینیم که بسیاری از این دوران، دوران استثنایی تاریخ محسوب می‌شود.

جهانگیری ادامه داد: ما جنگ هشت ساله را تحمل کرده‌ایم. همچنین شاهد جنگ بزرگ در خلیج فارس بودیم که طی آن آمریکایی‌ها و برخی کشورهای عربی علیه عراق اقداماتی انجام دادند و آثار آن همچنان قابل مشاهده است. از سوی دیگر شاهد وقوع جنگی در کشور شرقی خود بودیم که طی آن ناتو و آمریکا در افغانستان حضور یافتند و همچنان آثار این جنگ باقی است.

وی با اشاره به پیدایش گروه‌های تروریستی مختلف در منطقه طی سال های اخیر، خاطرنشان کرد: گروه‌های تروریستی در منطقه به دنبال معرفی چهره‌ای خشن از اسلام بودند و در مناطقی از جمله سوریه و عراق ایجاد شدند که اگر ایران دست به کار نمی‌شد امروز گروه تروریستی داعش در منطقه قدرت و دولت داشت.

معاون اول رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: طی چهل سال گذشته در داخل کشور نیز از گردنه‌های بسیاری عبور کردیم و به لطف خدا امروز با وجود آن که با تنگناهایی مواجه هستیم فرصت هایی در اختیار داریم؛ با فرصتهایی که می‌توانیم در مقابل تنگناهای موجود خلق کنیم، می‌توان شرایط کشور را با وضع بهتری پیش ببریم.

به گزارش ایسنا، جهانگیری در بخش دیگری از صبحت‌های خود با تاکید بر لزوم "افق گشایی نسبت به آینده کشور و نظام" و "ابهام زدایی نسبت به آینده کشور" گفت: باید با کمک تفکر علمی و اراده سیاسی نگرانی‌های جامعه را در همه زمینه‌ها بویژه اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کاهش دهیم.

وی با اشاره به اعمال تحریم‌های جدید از سوی دولت آمریکا علیه ایران اظهار کرد: آمریکایی‌ها هم زمان با جنگ اقتصادی که اخیراً علیه ایران آغاز کردند، یک جنگ روانی و رسانه‌ای شروع کردند و مهمترین هدف‌شان آن است که آینده ایران به ویژه آینده نسل جوان را مبهم جلوه دهند و تردید و نگرانی‌ها نسبت به آینده کشور را تشدید کنند؛ بنابراین باید تلاش گسترده‌ای انجام دهیم تا افق‌های جدیدی پیش روی ملت برای آینده گشوده شود و امید در میان مردم افزایش یابند.

معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر این که امروز زمان گفت وگو و افزایش اعتماد به همدیگر، خود و نظام است، خاطرنشان کرد: در چهل سال گذشته مهمترین سرمایه‌ای که برای عبور از دروان سخت در اختیار کشور بود سرمایه اجتماعی است این سرمایه اجتماعی نیز نتیجه قرائت دینی بود که امام خمینی (ره)  از اسلام ارائه کردند و حکومت اسلامی را حکومتی مبتنی بر اراده مردم معرفی نمودند.

جهانگیری با تاکید بر لزوم ترمیم سرمایه اجتماعی کشور، گفت: بیش از دولت و نهادهای رسمی، دانشمندان، نخبگان و صاحب نظران باید برای ترمیم سرمایه‌های اجتماعی اقدام کنند؛ طبیعی است برای این کار باید در رویکردها، رفتارها و ساختارهای حکمرانی اصلاحاتی صورت بگیرد.

وی با بیان این که گفت و گو میان دولت و دانشگاه در مراحل مختلف آغاز شده است، خاطرنشان کرد: از سال گذشته من در معاونت اول ریاست جمهوری تلاش کردم موضوع گفت وگوی ملی را در همه زمینه‌ها مطرح کنم. چرا که فکر می‌کردم راه حل عبور از تنگناها توجه به مسائل داخلی و گفت و گو است؛ در همین زمینه جلساتی با دانشگاهیان برگزار کردم وطی آنها بخش هایی از چالش های پیش‌روی کشور مطرح شد و گفت و گوی میان دولت و دانشگاه شکل گرفت که این گفت و گو امروز نیز باید ادامه یابد.

معاون اول ریاست جمهوری با تاکید بر این که امروز به شدت به همدلی و هم زبانی میان نهادهای حاکمیتی نیازمند هستیم، گفت: امروز نهادهای حاکمیتی مسئولیت بسیار مهم و تاریخی بر عهده دارند؛ پیش نیاز هر اقدامی این است که همه نهادها در چارچوب وظایفی که در قانون اساسی پیش بنیی شده عمل کنند و هر کسی که تصمیمی می‌گیرد پاسخگوی این تصمیمات که سرنوشت یک ملت با آنها رقم می‌خورد باشد.

جهانگیری در ادامه گفت و گوی میان نخبگان و حکومت، گفت و گوی میان حکومت و مردم و گفت و گوی میان نخبگان و مردم را از نیازهای اصلی کشور عنوان و اظهار کرد: امروز مقطعی نیست که نخبگان ایران نسبت به سرنوشت کشور احساس مسئولیت نکنند؛ امروز نخبگان باید هم به دولت کمک کنند و هم در جای که لازم است هشدارهای مربوط را اعلام نمایند.

وی ادامه داد: همچنین امروز در مقطعی هستیم که به شدت نیاز داریم صدای مردم حتی اگر اعتراضی نیز دارند شنیده و با آنها گفت و گو شود. امروز که در تنگناها قرار داریم اگر مردم به صحنه بیایند می‌توانیم از مشکلات عبور نمایم. نخبگان نیز باید تلاش کنند تا با مردم فضایی گفت و گوی ایجاد نمایند، البته باید توجه داشته باشیم که این گفت و گو الزاماتی دارد که باید به آنها پایبند باشیم.

وی در پایان اظهار کرد: امیدوارم صاحب نظران و اندیشمندان کشور در رشته‌های مختلف علوم انسانی در مقطع فعلی شرایط کشور را به خوبی درک کنند و تلاش نمایند تا دیگران نیاز این شرایط را درک کنند. ایران فرصتها و توانمندی های بسیار زیادی برای حل مشکلات خود دارد و چنانچه همه با هم باشیم حتماً دوره فعلی را می‌توانیم به خوبی پشت سر بگذاریم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۴۳۲۷۴۱۱:۰۹:۳۱ ۱۳۹۷/۱۱/۷
داعش داعش نکنید
ناشناس۷۴۳۶۴۵۱۳:۵۴:۳۲ ۱۳۹۷/۱۱/۷
کیک تولد خوشمزه بود
ناشناس۷۴۴۲۶۵۲۲:۰۵:۰۵ ۱۳۹۷/۱۱/۷
این دولت استاد حرف های قشنگ است.
ناشناس۷۴۳۹۷۸۱۷:۱۶:۲۳ ۱۳۹۷/۱۱/۷
ملت یادتان هست
ناشناس۷۴۳۲۹۸۱۱:۲۲:۴۸ ۱۳۹۷/۱۱/۷
داستان سرایی یک چیزی بگو که بدانیم راستی جشن تولد و کیک چطور بود
ناشناس۷۴۳۳۰۲۱۱:۲۴:۲۸ ۱۳۹۷/۱۱/۷
دست شما بابت نابودی داعش درد نکند از این همت هم قدری صرف معیشت مردم کنید تا فقر وجهل هم که زمینه رشد تفکر داعشی است نابود شود
ناشناس۷۴۳۳۲۱۱۱:۳۴:۳۶ ۱۳۹۷/۱۱/۷
بازم مردم ؟ چه طوری روتون میشه خداوکیلی ؟
محمد۷۴۳۳۴۲۱۱:۴۴:۴۱ ۱۳۹۷/۱۱/۷
اون روز که "مردم یادتان هست"نیاز به همدلی نداشتیم.امروز داریم
وریا۷۴۳۳۵۳۱۱:۵۰:۵۰ ۱۳۹۷/۱۱/۷
شما لطفا بگید کمتر اختلاس کنن تا مشکل کمتر بشه چرا از ما میخواید مایه بزارید.
ناشناس۷۴۳۳۶۷۱۱:۵۵:۳۱ ۱۳۹۷/۱۱/۷
من که نیستم. به قول اون آقا خودتون می دونید و مملکتتون
ناشناس۷۴۳۳۹۳۱۲:۰۷:۳۹ ۱۳۹۷/۱۱/۷
شما برو تولدت رو تو کاخ سعد آباد بگیر.شما رو چه به درد مردم!!! هرچند مقصر اصلی این شرایط دقیقا خود مردم هستند
ناشناس۷۴۳۴۲۴۱۲:۲۰:۳۵ ۱۳۹۷/۱۱/۷
کاخ سعد اباد خیلی جای تنگیه براتون!!! کدوم تنگنا؟
ناشناس۷۴۳۴۲۶۱۲:۲۰:۵۰ ۱۳۹۷/۱۱/۷
این کیک تولد شما مارا شوکه کرد. ما در صحنه ایم.
هوشیار۷۴۳۴۲۸۱۲:۲۱:۵۲ ۱۳۹۷/۱۱/۷
مردم در انتخابات به صحنه آمدند ولی شما سوء استفاده کردید
ناشناس۷۴۳۴۳۰۱۲:۲۲:۲۰ ۱۳۹۷/۱۱/۷
آقای جهانگیری ، خدا و پیغمبری بگوئید این بار چه کلکی می خواهید سر ( ملت مظلوم و بی پناه ایران ) سوار کنید
ناشناس۷۴۳۴۴۲۱۲:۲۹:۰۴ ۱۳۹۷/۱۱/۷
مردم به صحنه بیایند تا ، باز هم ایشان بتوانند 20/000/000/000 دلار اندوخته ارزی ملت ایران را به چند نفر خواص مانند اخوی خودشان آهداء کنند و در حقیقت بیت المال را رسماً به آتش بکشند و نابود کنند
ناشناس۷۴۳۴۸۶۱۲:۴۲:۲۸ ۱۳۹۷/۱۱/۷
با برگزاری جشن تولد در کاخ سعدآباد مشکلات حل می شود ! علی برکت الله !
ناشناس۷۴۳۴۹۱۱۲:۴۳:۴۷ ۱۳۹۷/۱۱/۷
فعلا شما کادوهات رو باز کن ولکن این چیزها رو
ناشناس۷۴۳۴۹۹۱۲:۵۰:۵۵ ۱۳۹۷/۱۱/۷
جهانگیری مردم برای چه دلیلی باید به صحنه بیایند؟ چه سودی داره تحمل اینهمه مشقت و بدبختی؟ بچه های خودتون اونور دارن زندگی می کنند بعد مردم ایران باید تحمل کنند؟ حاصل و نتیجه تحمل این سختیها چیه؟
ناشناس۷۴۳۵۰۲۱۲:۵۱:۱۶ ۱۳۹۷/۱۱/۷
سلام چی برای مردم داره؟
ناشناس۷۴۳۵۱۵۱۲:۵۵:۲۷ ۱۳۹۷/۱۱/۷
مردم بخاطر همه شماها؛ تحت فشارند.
محمد۷۴۳۵۱۷۱۲:۵۶:۲۴ ۱۳۹۷/۱۱/۷
مردم چقدر باید تحمل کنن دیگه
علی۷۴۳۵۳۰۱۳:۰۱:۵۸ ۱۳۹۷/۱۱/۷
بس کنید، کسی که کیک تولدش را در کاخ سعدآباد( جایی که یه زمانی نماد طاغوت و خیانت بود) میبرند، بایستی اینگونه مردم رو مسخره و تحقیر نماید، مثالی هست: که گدا معتبر شود از خدا بی خبر شود.
حسام۷۴۳۵۳۹۱۳:۰۵:۳۷ ۱۳۹۷/۱۱/۷
چه فرمودید ؟ اگر مردم در صحنه بیایند ؟ کدام مردم ؟ تعریف شما از مردم چیه ؟ مردم کاخهای لواسان یا مردم مستضعفی که همیشه در صحنه هستند شما نیستید ...
ناشناس۷۴۳۵۶۱۱۳:۱۳:۱۵ ۱۳۹۷/۱۱/۷
خجالت نمیکشه اسحاق اگه من بودم از شرم و خجالت مرده بودم تاحالا
کلات۷۴۳۵۶۶۱۳:۱۴:۳۷ ۱۳۹۷/۱۱/۷
جناب جهانگیری . مردم همیشه در صحنه بودند و هستند. لطف کنید به مسئولین بگید در این شرایط اقتصادی یکم به فکر مردم باشند....
ناشناس۷۴۳۷۵۹۱۴:۴۶:۰۷ ۱۳۹۷/۱۱/۷
چرابازاری والتماس؟ وظیفه شونوبرای چی نجومی حقوق میگیرن؟
ناشناس۷۴۳۵۸۴۱۳:۲۰:۳۳ ۱۳۹۷/۱۱/۷
موقع آرامش تنهایی بخورین, موقع تنگنا مردم بیان وسط!!؟؟ نه برادر
ناشناس۷۴۳۵۸۸۱۳:۲۲:۱۷ ۱۳۹۷/۱۱/۷
آقا شما ما رو برای جشن تولدت تو کاخ سعدآباد دعوت نکردی حالا میگی بیایم تو صحنه؟ از همون بر بچ دور و برت بخواه.
حسن۷۴۳۵۸۹۱۳:۲۳:۰۶ ۱۳۹۷/۱۱/۷
آقای جهانگیری برای شما که درکاخ با حضور خانم ها جشن تولد می گیرند تنگنا کیلو چنده
ناشناس۷۴۳۵۹۷۱۳:۲۴:۵۶ ۱۳۹۷/۱۱/۷
نه که تویه این 6 سال خیلی رسیدی به مردم ؟
ناشناس۷۴۳۶۱۲۱۳:۳۲:۳۷ ۱۳۹۷/۱۱/۷
مردم فقط موقع تنگنا جنگ انتخابات موجودیت پیدا میکنند موقع خوشه چینی محلی از اعراب ندارند
ناشناس۷۴۳۶۴۲۱۳:۵۲:۳۳ ۱۳۹۷/۱۱/۷
تولدت مبارک عمو جهانگیر
ناشناس۷۴۳۶۶۷۱۴:۰۵:۰۵ ۱۳۹۷/۱۱/۷
مردم که این همه اومدن ولی مشکلی ازشون حل نشد اگه واقعا به فکر حل مشکلات مردم هستی یه بار بگو نیان شاید حل بشه
ناشناس۷۴۳۶۹۷۱۴:۱۵:۱۸ ۱۳۹۷/۱۱/۷
شما یک خبر خوب تو این چندین ساله نشون من بده من تا ته باهاتونم
ناشناس۷۴۳۷۰۱۱۴:۱۷:۲۵ ۱۳۹۷/۱۱/۷
صحنه کوچیکه مردم جا نمیشن
علی۷۴۳۷۸۰۱۵:۰۱:۳۳ ۱۳۹۷/۱۱/۷
تو دیگه از مردم حرف نزن
ناشناس۷۴۳۸۶۳۱۵:۴۶:۳۹ ۱۳۹۷/۱۱/۷
تا دیروز که کدخدا کدخدا می کردید...پناه می برم به خدا از دست این قوم اصلاح طلب..................
ناشناس۷۴۳۹۷۰۱۷:۱۴:۰۶ ۱۳۹۷/۱۱/۷
جناب آقای جهانگیری لطفا توضیح بدید برای مردم چه فرقی میکنه ترامپ بدوشدشون تا شماها و آقارادهاتون.
ناشناس۷۴۴۰۶۰۱۸:۴۸:۰۸ ۱۳۹۷/۱۱/۷
تولد تولد تولدت مبارک...بیا شمعا رو فوت کن که صد سال زنده باشی
سید۷۴۴۳۸۳۰۰:۴۹:۳۲ ۱۳۹۷/۱۱/۸
فکر نمیکنی کیک تولدت یه کم کوچک بود
ناشناس۷۴۴۶۶۰۱۰:۱۱:۰۱ ۱۳۹۷/۱۱/۸
حق مردم بمونه برا روز قیامت و حساب اخرت
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. این صدای اقتدار ایران است ...

  3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  4. وحدت ملی با وعده صادق

  5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  14. اسراییل چه باید بکند؟ 

  15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

  25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

آخرین عناوین