احمد توکلی خطاب به نمایندگان مجلس: در برابر فشار نفوذ لابی‌گرانِ منفعت طلب صنوف پزشکی کوتاه نیایید/ میانگین مالیات پرداختی پزشکان کمتر از ۳میلیون تومان؛ معادل یک کارمند متوسط دولت!

گروه سیاسی الف،   3971106103 ۳۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت با انتشار نامه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس، ضمن تقدیر از الزام پزشکان به نصب کارتخوان و تصویب 10درصد مالیات از کارانه پزشکان، از نمایندگان خواست در برابر فشار لابی های پزشکان، عقب نشینی نکنند.

احمد توکلی خطاب به نمایندگان مجلس: در برابر فشار نفوذ لابی‌گرانِ منفعت طلب صنوف پزشکی کوتاه نیایید/ میانگین مالیات پرداختی پزشکان کمتر از ۳میلیون تومان؛ معادل یک کارمند متوسط دولت!

به گزارش الف، احمد توکلی، رئیس هیئت مدیره سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت با انتشار نامه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس، ضمن تقدیر از الزام پزشکان به نصب کارتخوان در مطب‌ها و تصویب ۱۰ درصد مالیات از کارانه پزشکان، از نمایندگان خواست در برابر فشار لابی های پزشکان، عقب نشینی نکنند.

وی در این نامه آورده است: امروزه شفافیت اقتصادی به یکی از مهم‌ترین ابزارهای حکمرانی تبدیل شده است، به نحوی که اطمینان از عادلانه بودن حمایت‌ها از تولیدکنندگان و مردم یا عادلانه بودن دریافت مالیات‌ها، همگی به عنصر شفافیت اقتصادی گره خورده و دولت‌ها بدون دسترسی به اطلاعات شفاف اقتصادی، بیشتر به یک مدیر علیل و ناتوان شبیه‌اند که در عمل، به اصابت حمایت‌ها و سیاست‌های خود به هدف اطمینان ندارند.

توکلی مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه را مهم دانست و با تاکید بر اینکه این دو بند الحاقی زمینه ساز شفافیت در پرداخت‌های حوزه بهداشت و درمان مردم است، افزود: بی‌شک استقرار شفافیت اقتصادی و به اتمام رساندن نظام جامع اطلاعات، قدرتمندترین ابزار برای کاستن از فرارهای مالیاتی و افزایش عدالت مالیاتی است. شفاف سازی جاده یکطرفه نیست که تنها وظیفه دولت باشد، بلکه این تکلیف بر دوش مردم نیز قرار دارد. مصداق اهم آن شفاف سازی منابع درآمدی برای پرداخت مالیات بحق است.

رئیس هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت با بیان اینکه عقب نشینی هیچ پیامی غیر از نفوذ لابیگرانِ منفعت طلب در تصمیم‌گیری نمایندگان خانه ملت مخابره نمی‌کند، اضافه کرد: عقب نشینی احتمالی نه تنها موجب بدنامی مجلس دهم، بلکه تقویت بدگمانی به ارکان نظام در تحقق عدالت اجتماعی می‌شود.


به گزارش الف، متن نامه به این شرح است:

رئیس و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

باسلام و احترام،

چنانکه مستحضرید امروزه شفافیت اقتصادی به یکی از مهم‌ترین ابزارهای حکمرانی تبدیل شده است، به نحوی که اطمینان از عادلانه بودن حمایت ها از تولیدکنندگان و مردم یا عادلانه بودن دریافت مالیات‌ها، همگی به عنصر شفافیت اقتصادی گره خورده و دولت‌ها بدون دسترسی به اطلاعات شفاف اقتصادی، بیشتر به یک مدیر علیل و ناتوان شبیه‌اند که در عمل، به اصابت حمایت‌ها و سیاست‌های خود به هدف اطمینان ندارند.

فراموش نکرده‌ایم که رهبر معظم انقلاب نیز در ۲۳ مهرماه ۱۳۹۷ سخنان مهمی در خصوص مبنای شفافیت در سیره امیرالمومنین (علیه السلام) بیان نمودند. حضرت امیر از جمله حقوق مسلم مردم بر حکومت را این‌گونه اعلام فرمود که حکومت جز در حوزه دفاعی و امنیتی، هیچ چیز را از مردم نپوشاند. اهمیت این مساله زمانی دو چندان می‌شود که شرایط بودجه‌ای کشور را در میانه تحریم‌های ظالمانه به خاطر بیاوریم و بدانیم که تنها با اتکاء به منابع پایدار درآمد مالیاتی است که می‌توان از وابستگی بودجه به ارزهای نفتی کاست و اثر تحریم ها را تقلیل داد. 

بی شک استقرار شفافیت اقتصادی و به اتمام رساندن نظام جامع اطلاعات، قدرت‌مندترین ابزار برای کاستن از فرارهای مالیاتی و افزایش عدالت مالیاتی است. شفاف سازی جاده یک طرفه نیست که تنها وظیفه دولت باشد، بلکه این تکلیف بر دوش مردم نیز قرار دارد. مصداق اهم آن شفاف سازی منابع درآمدی برای پرداخت مالیات بحق است.

دیده‌بان شفافیت و عدالت برخود لازم می‌بیند از دو مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق بودجه ۱۳۹۸در این باره قدردانی کند. این دو بند الحاقی زمینه ساز شفافیت در پرداخت‌های حوزه بهداشت و درمان مردم است، یکی از طریق الزام تمام مراکز درمانی دولتی، عمومی و خصوصی به واریز ۱۰ درصد پرداخت نقدی بیماران بابت حق‌الزحمه و حق‌العمل پزشکان به عنوان علی‌الحساب به حساب سازمان امور مالیاتی است و دیگری، الزام تمامی صنوف مختلف پزشکی و دامپزشکی به استفاده از پایانه فروشگاهی(پوز) است.

این اقدامات که باید بسیار پیش از این انجام می‌شد، بارقه امیدی را در دل عدالت‌خواهان و دلسوزان نظام برافروخت و انتظار می‌رود در صحن علنی مجلس نیز به تصویب برسد و در مرحله اجرا نظارت جدی نمایندگان محترم را در پی داشته باشد تا به عنوان یک دستاورد ارزشمند مجلس دهم به توده‌های مردم معرفی شود. اهمیت این دو مصوبه تلفیق، هم از جهت کاهش فرار مالیاتی و هم بهبود عدالت مالیاتی، واضح تر از آن است که محتاج استدلال باشد.

کافی است بدانیم طبق اطلاعات سال ۱۳۹۶، میانگین مالیات پرداختی سرانه پزشکان در سال کمتر از ۳ میلیون تومان است، یعنی معادل یک کارمند متوسط دولت! شاید به همین خاطر است که در فاصله چند روزی که از تصویب کمیسیون تلفیق بودجه می‌گذرد، تلاش‌های وسیعی از سوی صنوف مختلف پزشکی و متاسفانه برخی مقامات برای لغو این مصوبه آغاز شده است.

با عنایت به مبنای حق و عدل در این مصوبات کمیسیون تلفیق که در این ماه‌های دشوار اقتصادی، تاثیر مثبتی بر افکار عمومی جامعه گذاشت، عقب نشینی از آن در مراحل بعدی کمیسیون یا صحن علنی، هیچ پیامی غیر از نفوذ لابیگرانِ منفعت طلب در تصمیم‌گیری نمایندگان خانه ملت و خدای ناکرده تطمیع برخی اشخاص، به مردم ایران مخابره نمی‌کند. عقب نشینی احتمالی نه تنها موجب بدنامی مجلس دهم بلکه تقویت بدگمانی به ارکان نظام در تحقق عدالت اجتماعی می‌شود.

در پایان، دیده‌بان شفافیت و عدالت، ضمن قدردانی مجدد از دو مصوبه ذیربط کمیسیون تلفیق بودجه ۱۳۹۸، اعضای خود و همگان را به پروای الهی و تقدم عدالت بر هر منفعت صنفی و جزئی دیگر فرا می‌خواند زیرا «فان فی العدل سعه، گسترش و گشایش در حکمرانی عادلانه است». دیده‌بان به عنوان یک نهاد مردمی، انتظار دارد نمایندگان محترم در مراحل آتی نیز همچنان بر رای افتخارآمیز خویش پافشاری نمایند تا یک گام دیگر به عدالت و  شفافیت نزدیکتر شویم.

احمد توکلی
رئیس هیئت مدیره سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت

۱۳۹۷/۱۱/۰۶

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۴۱۵۵۶۱۲:۵۸:۵۹ ۱۳۹۷/۱۱/۶
نمیتونین بیخود شلوغ نکنین. این کارا فقط برای منحرف کردن ذهن مردم از فساد و ناکارامدی هست
ناشناس۷۴۳۸۱۰۱۵:۲۰:۲۵ ۱۳۹۷/۱۱/۷
در مورخه ۹۶/۳/۱۴نوزاد خرد سالم را به بیمارستان ثارالله کرج به خاطر تب وتشنج شدید بردم ولی خانم دکتر محمدی به دلیل گذشتن اعتبار دفترچه پذیرش نکرد وپس از تهیه پول قبض آزاد گرفتم ولی قبض پذیرش را پاره کرده و گفتند من بچه شما را درمان نمی‌کنم .لطفا آقای وزیر بهداشت اگر دختر بچه شما بود چکار میکردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۷۴۱۵۶۴۱۳:۰۱:۴۶ ۱۳۹۷/۱۱/۶
پزشکان باید از اینکه چنین مالیاتی می دهند خجالت بکشند!
ناشناس۷۴۱۸۸۵۱۵:۱۵:۵۱ ۱۳۹۷/۱۱/۶
بنده پزشک هستم پزشک مشغول به طرح کارانه به یک سال تاخیر پرداخت میشود و به شکل متوسط با ۴۰ میلیون کارکرد حدود ۱۶ میلیون یک سال دیگه پرداخت میشه علاوه بر مالیات ۲۵ درصد سیستم برداشت پلکانی و طرح های قاصدک هم احرا میشه حقوق ثابت اینجانت ۳میلبون دویست هزار تومنه که حدود ۲۰۹ تومنم مالیات این کم میشه...
الف ر۷۴۲۶۶۶۲۲:۲۴:۵۶ ۱۳۹۷/۱۱/۶
تو این کشور هر کی سعی میکنه کمتر مالیات بده اونیکه باید خجالت بکشه سازمان مالیاتی که عرضه اینکار را نداره با آن دریافتی آنچنانی فقط بلد ند شرکتهای تولیدی را به صلیب بکشند
پزشک عمومی۷۴۱۵۶۶۱۳:۰۴:۰۷ ۱۳۹۷/۱۱/۶
یک سری مسائل و حقایق هست که متاسفانه به دلیل گارد احساسی برخی جاماندگان از رشته پزشکی ممکنه منجر به واکنش های تند بشه ولی دوستان پزشکی مانند هر شغلی دیگری نیست. نه با مکانیکی قابل مقایسه هست نه با مهندسی و حقوق. پزشکی شغل مقدس و پزشک هم شخص نجات دهنده و آیت خدا بر روی زمین هست. به جای تهمت های ناورا بر پزشک بهتره به فکر افزایش حقوق شغل خودتون باشید ضمنا افسانه های حقوق های چند میلیاردی هم صرفا برای 15 درصد پزشکان واقعیت داره. من از وقتی وارد این حرفه شدم بالا از 20 تومن از مجموع مطب و بیمارستان درآمد نداشتم
ناشناس۷۴۱۶۰۰۱۳:۲۳:۰۷ ۱۳۹۷/۱۱/۶
مماشات مجلسیان در این زمینه هم خیانت به مردمی است که عمده آنان تا ریال آخر مالیاتشان در فیش حقوقی شان محاسبه و کسر می گردد و هم خیانت به مملکت در این زمان که به شدت به در آمدهای غیر نفتی محتاجیم.
ناشناس۷۴۱۶۲۰۱۳:۳۲:۰۸ ۱۳۹۷/۱۱/۶
خدایا این دولت و این مجلس کی تمام می شود؟!
omid۷۴۲۰۵۶۱۶:۲۹:۴۷ ۱۳۹۷/۱۱/۶
کسانیکه رای به اینها دادند باید جواب بدهند،بهر حال خدا نعمت عقل رو برا این چیزا داده....
ناشناس۷۴۱۶۲۹۱۳:۳۷:۱۰ ۱۳۹۷/۱۱/۶
فعلا در کشور ما همه چیز به کام پزشکان است.
ناشناس۷۴۱۸۲۵۱۴:۴۸:۲۸ ۱۳۹۷/۱۱/۶
پزشک ها توی ایران ترکتازی میکنند تازه طلبکار هم هستن!
ناشناس۷۴۱۸۵۵۱۵:۰۱:۴۱ ۱۳۹۷/۱۱/۶
عزیز جان اشتباه میکنی
ناشناس۷۴۱۶۷۵۱۳:۵۳:۱۰ ۱۳۹۷/۱۱/۶
بعضی پزشک ان باید 60 درصد مالیات دهند طبق اسناد کشور های پیشرفته باز طبق همان اسناد هرکس کمتر از فقر یعنی 5 میلیون دارد نه تنها مالیات نباید بدهد بلکه وظیفه ی حکومت است که تا 5 تومان زندگی او را تامین کند
فرهنگی۷۴۱۸۸۴۱۵:۱۵:۴۶ ۱۳۹۷/۱۱/۶
فقط زورشون به فرهنگیان میرسه باحقوق دومیلیونی همه زیر خط فقرهستن آموزش و پرورش کشور بربادهواست
بیدل شیرازی۷۴۱۷۱۵۱۴:۱۰:۳۵ ۱۳۹۷/۱۱/۶
جناب دکتر توکلی سامانه شفاف سازی حقوق های مدیران هنوز اجرایی نشده است احتمالا این دولت سعی میکند در دو سالی که از عمرش باقی مانده اینکار عملی نشود
تلخند دندانپزشک۷۴۱۷۵۹۱۴:۲۸:۱۵ ۱۳۹۷/۱۱/۶
جناب دکتر توکلی ، متاسفانه به حقیقت تلخی اشاره فرمودید ... اونروزی که همینطور دانشجوی پزشکی و دندانپزشکی گرفنید و همه داد زدند اشتباه است ..گوش نکردید متاسفانه درآمد بسیاری از پزشکان و دندانپزشکان نه تنها کمتر از کارمندان دولت است بلکه بسباری از انها به کارهای. دیگر مشغولند چون این حرفه امکان امرار معاش برای انها را فراهم نمیکند دکتر توکلی شما پزشکی که در اسنپ و آژانس کار کند ندیده ای !!! شما دندانپزشکی که از پس خرج خانه خود بر نیاید ندیده ای .... اما ما دیده ایم ... و گریسته ایم دکتر توکلی شما سیل مهاجران پزشک و دندانپزشک به خارج از کشور را ندیده ای!!!! اما ما دیده ایم....و گریسته ایم... این بلایی است که برنامه.ریزان و قانون نویسان پوپولیسم و مغرض بر سر بااستعداد ترین فرزندان این ملت اورده اند ...
ناشناس۷۴۳۴۱۲۱۲:۱۴:۳۸ ۱۳۹۷/۱۱/۷
دوست عزیز کسی بدون دلیل مالیات نمی خواهد بگیرد. وقتی کارتخوان داشته باشند دریافتی مشخص می شود و مالیات هم بر اساس آن است.
دکتر فاضلی۷۴۱۷۷۳۱۴:۳۳:۱۰ ۱۳۹۷/۱۱/۶
نمیدونم چرا کسی از نظام پزشکی راجع به این دروغ ها موضع گیری نمیکنه،حقیقت رو چرا نمیگن،بعنوان یه پزشک فوق تخصص خدمتتون میگم بحث مالیات چجوریه و دعوا سر چیه،اگه کسی دنبال حق باشه میفهمه،اگرم نه اسیر این جو دروغی که درست کردن،مالیات چند قسمت داره ،قسمت اول مال مراکز بیمارستانی دولتی و خصوصی،حقوق پزشک هم اینجا بثورت یک حقوق ثابت حدودا دو میلیونی با کارانه براساس عملکرد پرداخت میشه،در این قسمت فرار مالیاتی نه تنها اتفاق نمیفته که بیشتر هم میگیرن ،مالیات پلکانی اعمال میشه،یعنی شما صد میلیون بعنوان مثال برا بیمارستان کار کنی حدودا سی وپنج میلیون پرداخت میشه،رقم های بالاتر دروغه،همین ها الان پانزده ماه تاخیر داره به لطف اقای وزیر،از طرفی نود درصد اعمال درمانی تو این بیمارستانای دولتی اتفاق میفته،سازمان مالیاتی این قسمت رو اعلام نمیکنه،نمیگه چقد گرفتن،میگه ما پنجاه هزار مثلا پروانه طبابت صادر شده اما فقط بیست هزار اومدن اظهارنامه پرکردن،خب معلومه،چون هرپزشکی بخواد کار کنه پروانه میخواد ازطرفی خیلیاااشون مطب نمیزنن،چون بیمارستان ها کار میکنند که اونا هم پروانه میخواد و همونجا مالیات پرداخت میکنند،اما سازمان مالیاتی میاد زرنکی میکنه و بدروغ مالیات اخذ شده از مطب ها رو به کل تعداد پروانه صادر شده تعمیم میده،قسمت مطب ،شما میدونین الان دبگه به لطف بیمه سلامت همه مردم تقریبا دفترچه دارن،حالا این مالیات از رو تعداد نسخی که میره بیمه ازش کسر میشه بعد مالیات پرداخت میشه،همون الان بیش از دوازده ماه تاخیر داره،پرداختی نبوده که بخواد مالیاتش کسر یشه،اقای توکلی درسته،چون درامد اکثر جامعه پزشکی شده در حد همون کارمند متوسط مالیات پرداختی کم شده،و امار مهاجرت اخیر کادر درمانی رو بخونین،یا بیاین وزارت ببینین چه تعداد دنبال کارای ازادسازی مدرکشونن،متاسفانه اینجا هرکاری کارشو درست تر انجام بده بیشتر هجمه میاد روش
کیان۷۴۱۷۸۸۱۴:۳۷:۱۵ ۱۳۹۷/۱۱/۶
سلام باور کنید از این پزشکان کسی بیشتر به این مردم ظلم نمی کنه، این متخصص های ما 3 دقیقه ویزیت می کنند 50 هزار تومان می گیرند تقریبا ماهی 100 تا 200 میلیون توی شهرهای متوسط درآمد دارند اما مالیات نمی دهند. کجاست کره شمالی که همه رو اعدام کند. دمش گرم
ناشناس۷۴۱۸۰۴۱۴:۴۲:۲۷ ۱۳۹۷/۱۱/۶
اقای احمد توکلی شما برو دانه درشت هایی که فرار مالیاتی میکنن رو پیدا کن
ناشناس۷۴۱۸۸۰۱۵:۱۳:۴۵ ۱۳۹۷/۱۱/۶
پزشکان با درامد میلیاردی جزو دانه درشتها هستند
محمد۷۴۳۰۲۴۰۹:۰۸:۴۰ ۱۳۹۷/۱۱/۷
همین پزشکان عزیز از دانه درشتها محسوب می شوند
حسين زاده۷۴۱۸۳۲۱۴:۵۱:۴۲ ۱۳۹۷/۱۱/۶
اخیرا به یکی از پزشکان مشهور گوش و حلق و بینی تهران مراجعه کردم ویزیت ایشان و بررسی گوش با دستگاه نقدی بود و من اطلاعی نداشتم و تنها مقدار کمی پول و کارت بانکی همراه داشتم منشئ ایشان لطف کردند و فرمودند با توجه به اینکه نزدیکی مطب بانکی نیست به دست فروش پایین مطب ( که سریدار هم بودند ) مراجعه کنم ایشان کارت خَوَّان دارند ! خدا را شکر مشکل حل شد !!!!!!!!!
شهروند۷۴۱۸۸۱۱۵:۱۳:۵۷ ۱۳۹۷/۱۱/۶
درکشور هلند پزشکان ۴۵ درصدمالیات میدن اگر پزشکان ماازدادن مالیات ناراحت هستن میتونن تشریف ببرن اونجا
حشمت۷۴۱۸۸۳۱۵:۱۵:۱۲ ۱۳۹۷/۱۱/۶
باید فشار رسانه ای زیاد باشه تا قدرت مافیای پزشکی در هم بشکند. هر چه زودتر تعداد متخصصین پزشکی رو بیشتر کرده و بیمارستانها را توسعه دهید تا مطب جمع شود.
ناشناس۷۴۱۹۵۹۱۵:۴۳:۱۱ ۱۳۹۷/۱۱/۶
خواهر من در آمستردام دندانپزشک. ۵۱ یا ۵۲ درصد مالیات میده. تازه در آمستردام درآمد یک پزشک حدود ۳ برابر یک پرفسور هست. در ایران درآمد یک پزشک متخصص معمولی معادل حد‌اقل ۵۰ پروفسور هست. مخصوصا مقایسه با پروفسور رو انجام دادم که این استدلال مضحک پزشکان پول پرست که به نحو متبخترانه‌ای می‌گویند «ما درس خوانده‌ایم» به واضح ترین شکل فاقد اعتبار بشود.
ناشناس۷۴۲۳۰۶۱۸:۴۳:۰۸ ۱۳۹۷/۱۱/۶
عزیز جان بیشترین درامد پزشک در ایران مختص جراحان ارتوپدی است که درامد کلی انها میانگین 40 میلیون تومان است.یعنی همون دو تا سه برابر یک پروفسور.الیته این رو هم بدونید که دریافتی متخصصان کودکان داخلی عفونی و نورولوژی در اکثریت موارد زیر 10 تومان میباشد یعنی کمتر از یک پروفسور.حساب پرشکان قدیمی و مشهور رو از اکثریت پزشکان جدا کنید
omid۷۴۲۰۳۱۱۶:۱۵:۵۱ ۱۳۹۷/۱۱/۶
پزشک ها حتما باید مالیات بدهند ولی بفکر کسانیکه درآمد یا مفت دارند بدون زحمت یا سوادی مثل آرایشگر های زنانه که دست پزشک ها رو هم از پشت بستن و توی چشم هم نمی آیند هم باشید،بعضی هاشون درامد ده تا پزشک رو دارن...
توپانی۷۴۲۰۷۴۱۶:۴۳:۱۵ ۱۳۹۷/۱۱/۶
هرکس که مالیات شاملش می شودبایدبپردازدوجیق بنفش نکشدهرقشری باشد.
ناشناس۷۴۲۱۴۸۱۷:۳۳:۴۳ ۱۳۹۷/۱۱/۶
باید 50 درصد مالیات بدن
ناشناس۷۴۲۷۲۶۲۳:۱۲:۳۱ ۱۳۹۷/۱۱/۶
فعلا میخواهند فکر مردم را مشغول کنند تا مردم از گرانی بی خبر بشن .
ناشناس۷۴۲۸۰۸۰۰:۳۳:۲۹ ۱۳۹۷/۱۱/۷
تنها قشری در جامعه که از واردات کالاها و خدمات از دیگر کشورها در امان مانده پزشکان هستند. بد نیست این جماعت را با این مقوله آشنا کرد که کار شما را دیگران هم می توانند با قیمت کمتر و کیفیت بیشتر انجام دهند.
ناشناس۷۴۲۸۳۹۰۱:۰۱:۳۱ ۱۳۹۷/۱۱/۷
۹۰درصد پزشکان درامدی در حد یک کارمند معمولی دارند یک درصد پزشکان درامد بالایی دارند اونم بازحمت ۲۴ساعته و کشیکهای طولانی و جراحیهای سخت ونفس گیر اینو مقایسه کنید با بساز بفروشها و دلالان در مملکت که بایک تلفن میلیاردها تومان به جیب میزنن در خوشبینانه ترین حالت یک پزشک در پنجاه سالگی به پول میرسد که این پول نه بدرد دنیا میخورد نه اخرت
محمد۷۴۳۰۲۲۰۹:۰۶:۵۵ ۱۳۹۷/۱۱/۷
باید برای اطمینان از اینکه مالیات قانونی از پزشکان دریافت میشود تحویل دارو در قالب مکانیزم کد شناسه صورت بگیرد به این طریق دیگر پزشکان نمی توانند ویزیت کنند چون امکان دریافت دارو برای پزشک امکان پذیر نخواهد شد .این شیوه قرار دادن کارتخوان خوب است ولی امکان دور زدن آن وجود دارد
ناشناس۷۴۳۴۹۸۱۲:۵۰:۴۴ ۱۳۹۷/۱۱/۷
بجای اینکه همدیگر را بزنید کاری باید کرد که ارزش پول بالا بره
ناشناس۷۴۴۴۵۴۰۷:۱۰:۳۵ ۱۳۹۷/۱۱/۸
یک پزشک : مالیات را کی داده کی گرفته ؟ مالیات مال فقیر فقراست نه ما
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    2. این صدای اقتدار ایران است ...

    3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    4. وحدت ملی با وعده صادق

    5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    14. اسراییل چه باید بکند؟ 

    15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

    17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

    18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

    19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

    20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

    21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

    22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

    23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

    24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین