عابدی: هدف از نصب کارت‌خوان در مطب پزشکان رفاه مردم است

گروه اجتماعی الف،   3971106043 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که «طرح نصب کارت‌خوان در مطب پزشکان تنها برای رفاه مردم است و ارتباطی به گرفتن مالیات از پزشکان ندارد»، گفت: ارقام اعلام شده درباره فرار مالیاتی را نمی‌پذیرم، باید مشخص شود که این ارقام براساس چه فرآیندی به دست آمده تا بعد بهتر بتوان قضاوت کرد.

عابدی: هدف از نصب کارت‌خوان در مطب پزشکان رفاه مردم است

حیدرعلی عابدی در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به برخی گزارش‌ها مبنی بر فرار مالیاتی پزشکان به میزان حداقل ۶۵۰۰ میلیارد تومان، گفت: بنده چنین آماری را نمی‌پذیرم باید مشخص شود که این رقم براساس چه فرآیندی به دست آورده شده است.

وی توضیح داد: درآمد یکسری از پزشکان از اشتغال در بیمارستان‌های خصوصی و دولتی، درمانگاه‌ها، شبکه‌های درمانی و بهداشتی و یا تدریس در دانشگاه‌ها به دست می‌آید. این پزشکان حقوق دریافتی دارند که قبل از دریافت حقوق حسابدار بیمارستان یا دانشگاه و درمانگاه مالیات آنها را کسر کرده و سپس حقوق به حساب‌شان واریز می‌شود، پس طبیعتاً فرار مالیاتی در این موارد رخ نمی‌دهد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مورد اختلافی در مورد دریافتی پزشکان در مطب است که فکر نمی‌کنم عدد و ارقام آنقدر بالا باشد که به رقم فرار مالیاتی ۶,۵۰۰ میلیارد تومان برسد. کما این‌که اگر پزشک سالیانه تسویه‌حساب مالیاتی نکند اجازه فعالیت در سال آینده را نخواهد داشت.

وی افزود: در این شرایط چه‌طور ممکن است این حجم از فرار مالیاتی صورت گیرد. اگر فرار مالیاتی در بیمارستان، دانشگاه و درمانگاه رخ داده باشد باید از حسابدار و مسئولان مربوطه پرسیده شود.

عابدی اضافه کرد: درباره مطب‌ها هم سال به سال پزشکان تسویه‌حساب می‌کنند. البته ممکن است موضوع را با گرفتن مالیات از شرکت‌های خصوصی مقایسه کنند که درباره آنها هم اداره مالیاتی از شرکت‌ها خواسته که مجموعه فعالیت‌هایشان را در دفتری ثبت کرده تا براساس آن اظهارنامه، مالیات دهند که این اتفاق در مورد پزشکان رخ نداده است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره ارتباط طرح نصب کارت‌خوان در مطب پزشکان و دریافت مالیات گفت: نصب کارت‌خوان هیچ ارتباطی به مالیات ندارد تنها به خاطر رفاه مردم است. سوء‌تفاهمی وجود دارد که فکر می‌کنند اگر کارت خوان در مطب وجود داشته باشد به راحتی می‌توانند مالیات گیرند حال این‌که پزشک اگر پولی می‌گیرد آن را در متکایش پنهان نمی‌کند، بلکه در حساب‌اش واریز می‌کند که به راحتی از طریق حساب می‌تواند مالیات بگیرند، کما این‌که اگر کسی گردش مالی بالای پنج میلیارد تومان داشته باشد، اداره مالیات اظهارنامه مالیاتی‌اش را با دقت رصد می‌کند. اینها همه نشان می‌دهد که باید مشخص شود که رقم اعلام شده برای فرار مالیاتی بر پایه چه روندی بوده تا بتوان بهتر قضاوت کرد.

دیدگاه کاربران

نبی۷۴۱۲۱۰۱۰:۱۴:۰۱ ۱۳۹۷/۱۱/۶
پزشکی باید از انحصار در بیاد، تعداد پزشکان متخصص در شهرستانها بسیار کمه و مطبها شلوغ. این مساله باید در چند سال آینده مرتفع شود.
ناشناس۷۴۲۰۷۰۱۶:۳۵:۵۴ ۱۳۹۷/۱۱/۶
اینها مربوط به فرهنگ پزشکی مردم است که برای کوچکترین امور میخواهند به پزشک متخصص یا فوق تخصص مراجعه کنند.مثلا برای یک سرفه ساده به فوق تخصص ریه مراجعه میکنند.وگرنه تعداد متخصص کم نیست.
ناشناس۷۴۱۲۱۶۱۰:۱۶:۲۵ ۱۳۹۷/۱۱/۶
"سوء‌تفاهمی وجود دارد که فکر می‌کنند اگر کارت خوان در مطب وجود داشته باشد به راحتی می‌توانند مالیات گیرند حال این‌که پزشک اگر پولی می‌گیرد آن را در متکایش پنهان نمی‌کند،" شما گفتید و ما باور کردیم .... راستی پول میتونه به حسابی که به اسمش نیست واریز کنه تا معلوم نشه چقدر درآمد داره؟
ناشناس۷۴۱۲۵۹۱۰:۳۵:۴۶ ۱۳۹۷/۱۱/۶
حرفتان کاملا متین و منطقی بود.
رضا۷۴۱۳۴۸۱۱:۲۶:۰۰ ۱۳۹۷/۱۱/۶
بر خلاف دیدگاه ایشان الزام پزشکان به نصب کارت خوان در مطب ها یکی از موثرترین روش ها در محاسبه درامد و وضع مالیات است. و البته مردم هم باید از مراجعه به مطب هایی که کارت خوان ندارند خودداری نمایند.
احمد۷۴۱۳۶۵۱۱:۳۱:۳۶ ۱۳۹۷/۱۱/۶
بنده در آلمان زندگی میکنم. در شهر کلن تعداد مطبها انگشت شماره، اونم پزشکان قدیمی و معروف هستند که برای هر بیمار نیم ساعت وقت میذارن. ۹۹% پزشکان اینجا در بیمارستان خدمات ارائه میدن و حقوقشون برابر یک معلم هستش.
teddy bear۷۴۱۴۶۸۱۲:۱۰:۵۱ ۱۳۹۷/۱۱/۶
عابدی: هدف از نصب کارت‌خوان در مطب پزشکان رفاه مردم است معنی رفاه مردم رو هم فهمیدیم !!حالم بهم می خوره از کسانی که برای رسیدن به اهداف درست یا غلطشون از مردم مایه میگذارند !از طرف مردم حرف می زنند !!!خب یک کلام بگو برای مالیات گرفتن این کار را می کنیم !شما ما مردم را شبیه چی میبینید !!!؟؟؟خودتون هم میدونید که پزشکان به نام منشی شان پوز میگیرند !
ناشناس۷۴۱۶۶۰۱۳:۴۹:۴۲ ۱۳۹۷/۱۱/۶
هدف هم رفاه مردم و هم اخذ مالیات است.
سید۷۴۱۶۹۹۱۳:۵۸:۴۱ ۱۳۹۷/۱۱/۶
کدام رفاه چرا خودمان را گول میزنیم .خودم شاهد بودم منشی بیمار عصا بدست را فرستاد که برود از عابر بانک پول نقد بیاورد و در کمی بعد وقتی بیماری لب به شکوه گشود کارتش را گرفت وکار انجام شد .تعهد و قسم دکتر ها برای رفاه چه موقع از وصعیت. بوده؟
ناشناس۷۴۱۷۱۷۱۴:۱۳:۲۵ ۱۳۹۷/۱۱/۶
چند وقت پیش برای ویزیت خدمت یک دکتر پزشک عمومی رفتم و به صورت آزاد 40000 تومن از من به عنوان حق ویزیت دریافت کرد . بدون حتی یک معاینه ، چند ازمایش نوشت و گفت بعد از مشاهده جواب ازمایش نتیجه مشخص می شود . فردا که نتیجه ازمایش رو اوردم باز هم از من حق ویزیت خواست و گفتم شما بار قبل نه معاینه کردید و نه تشخیص دادید و نباید بگیرید و ایشون انگشتشون رو به سمت نامه وزارت بهداشت در دیوار گرفت و گفت طبق این بخشنامه شما فقط تا پایان روز ویزیت وقت دارید تا نتیجه ازمایش را خدمت دکتر برسانید تا از شما پول دریافت نشود !!!!!!!!!!!!! زیر بخشنامه هم امضای وزیر بهداشت محترم بود ،،،،!!! تشکر دارم از این همه خدمت رسانی !! به مردم کشورشون !!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. بازی با کلمات

    2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    21. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    22. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    آخرین عناوین