جلالی: ایران بهترین تیم مسابقات است/ طارمی و آزمون مثل تانک هستند

گروه ورزشی الف،   3971106012 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

مربی باشگاه نساجی می‌گوید تیم ملی ایران بهترین تیم جام‌ ملت‌هاست و بر خلاف دیگر تیم‌های مدعی بازی‌هایش را مقتدرانه پیروز می‌شود.

جلالی: ایران بهترین تیم مسابقات است/ طارمی و آزمون مثل تانک هستند

تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران موفق شد با پیروزی برابر چین بعد از ۱۵ سال به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا برسد. مجید جلالی، کارشناس فوتبال و مربی باشگاه نساجی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تیم‌ ‌ملی، اظهار کرد: با توجه به نمایش‌های تیم‌ ‌ملی می‌توان به جرات گفت‌ که ما بهترین تیم جام هستیم. بر خلاف دیگر تیم‌های بزرگ آسیا مثل ژاپن، کره جنوبی و استرالیا که به سختی بازی‌های خود را پشت سر می‌گذارند، تیم ملی ایران مقتدارانه و مسلط برابر حریفان به پیروزی می‌رسد. چیزی که تیم‌ ‌ملی درون زمین پیاده می‌کند غرور آمیز است.

او درباره تغییرات در ترکیب تیم‌ ‌ملی هم اظهار کرد: بازیکنانی که در تیم‌ ‌ملی حضور دارند، از لحاظ کیفیت بسیار به هم نزدیکند. ما تفاوت فاحشی میان میلاد محمدی و حاج‌صفی ‌یا رضاییان و غفوری نمی‌بینیم. بازیکنان فوق‌العاده‌ از لحاظ کیفیت به هم نزدیکند. این برای یک تیم خیلی خوب است و مربی به این نکته توجه دارد که بازی دادن به همه بازیکنان آنها را از لحاظ انگیزشی در بهترین سطح نگه می‌دارد. تنها جایی که شاید به خاطر مسائل فنی و از بابت نگرانی در آن تغییر ایجاد شده است، دفاع وسط تیم‌ ‌ملی است. تمام تغییرات در خطوط هافبک و حمله بر اساس توانمندی‌های حریف و نیازمندی‌های ایران است.

جلالی در پاسخ به این سوال که بهترین زوج برای بازی در کنار مرتضی پورعلی گنجی در قلب دفاع کدام بازیکن است، گفت‌: مربی تیم یعنی کسی که شبانه روز با این بازیکنان زندگی و تمرین می‌کند سه بازیکن را کنار پورعلی گنجی بازی داده است پس ما که از تیم‌ ‌ملی و تمریناتش دور هستیم نمی‌توانیم با قاطعیت بگوییم که بهترین زوج برای پورعلی گنجی و بهترین ترکیب برای خط دفاعی کدام است. آن کسی که با تیم ملی زندگی می‌کند و به آنها تمرین می‌دهد شاید به دنبال این نکته است که متوجه شود که چه بازیکنی برای بازی  کنار پورعلی گنجی بهتر است. البته این فقط یک احتمال است.

این کارشناس فوتبال درباره این که نظر کسانی که می‌گویند موفقیت تیم‌ ‌ملی به خاطر ضعیف بودن رقبایش بوده است، درست‌تر است یا کسانی که می‌گویند که تیم‌ ‌ملی ایران نسبت به دوره قبل پیشرفت بیشتری کرده است، گفت‌: به نظر من هر دو گروه درست می‌گویند. تیم ما نسبت به گذشته خیلی بهتر شده است. از نظر بدنی، سطح انگیزشی، اتحاد درون تیمی، هماهنگی میان خطوط و دیدگاه‌های تاکتیکی ما در این جام بهترین تیم هستیم. شما به بازی دیروز ایران با چین نگاه کنید. چین با هر تیمی بازی کند نمی‌تواند حریف ساده‌ای برای آنها باشد  ولی ما نه تنها آنها را خیلی خوب بردیم بلکه از روی آنها گذشتیم و طوری بازی کردیم که به آنها مجال نفس کشیدن را هم ندادیم.

او اضافه کرد: ما در بخش حمله بازیکنان بزرگی داریم. بازیکنانی که ایده‌آل هستند. بازیکنانی مثل آزمون، طارمی، امیری، انصاری‌فرد و جهانبخش بهترین‌ هستند. طارمی و آزمون نشان دادند که هم روی هوا می‌توانند روی هر تیمی مسلط باشند و هم در زمینه تعقیب توپ مثل یک تانک عمل کنند. آنها یک به یک‌ها را کاملا برنده می‌شوند. با توجه به این که طارمی در بازی با ژاپن محروم است، فکر می‌کنم که امیری جایگزین او شود.

مربی باشگاه نساجی در پاسخ به این پرسش که با توجه به ساختار فوتبال ایران و ضعف امکانات، از جمله کمبود زمین تمرین و بازی‌های تدارکاتی آیا حضور کارلوس کی‌روش در فوتبال ایران بازدهی لازم را با توجه به هزینه‌ها دارد یا خیر؟ توضیح داد: این موضوعی نیست که بخواهیم خیلی سریع به آن پاسخ دهیم. این یک بحث بسیار عمیق است و باید مجموعه‌ای از عوامل جمع شوند تا ببینیم جواب این سوال چیست. هر کسی که به این سوال جواب فی البداهه بدهد آن جواب کامل نیست.

مربی نساجی برای کش و قوس‌هایی که برای امضای قراردادش با این باشگاه به وجود آمده است و همچنین نگرانی‌های هواداران این تیم، اظهار کرد: مسئولان باشگاه واقعا زحمت می‌کشند. آنها کنار تیم هستند و خیلی فداکاری می‌کنند ولی مشکلاتی هست که شاید برای بر طرف کردن آنها به نشست‌های بیشتری نیاز باشد. من نمی‌خواهم درباره مشکلات صحبت کنم چون در یک نشست راجع‌ به کلیات صحبت کردیم و خدا را شکر فضا خیلی بهتر شده است. من سعی می‌کنم در یک فرصت مناسب با تمام مردم قائمشهر و تمام کسانی که نساجی را دوست دارند، خیلی صادقانه صحبت کنم. هواداران مطمئن باشند تمام کسانی که در حال‌ حاضر در اطراف تیم هستند با تمام وجودشان برای سربلندی این تیم تلاش می‌کنند اما مشکلاتی وجود دارد و حل این مشکلات از عهده یک نفر خارج است و به کار گروهی و همیاری بیشتر نیاز دارد.

او درباره وضعیت نقل‌ و انتقالات نساجی هم توضیح داد: ما در این زمینه صحبت‌های خوب و زیادی با مسئولان باشگاه داشته‌ایم. در درجه اول این مهم است که ما تیم فعلی خودمان را حفظ کنیم چون گرفتن بازیکن از دیگر تیم‌ها در حال‌ حاضر فوق‌العاده‌ مشکل است. ما لیستی ۲۵ نفره از بازیکنان داشتیم که حتی یک نفر از آنها را هم نتوانستیم جذب کنیم چون تیم‌های آنها اجازه خروج نمی‌دهند. حتی بازیکنانی که در تیم‌های خودشان روی نیمکت هستند و بازی نمی‌کنند، چه برسد به بازیکنانی که برای تیم‌هایشان خوب هستند. این یک مشکل حاد برای ماست و ما شاید بتوانیم در نهایت یک یا دو بازیکن خارجی جذب کنیم. هر بازیکنی که از ما جدا شود چه حامد لک و چه هر بازیکن دیگری نمی‌توانیم در این مقطع از فصل جای آنها را پر کنیم.

دیدگاه کاربران

مهدی۷۴۰۹۱۰۰۶:۴۱:۲۸ ۱۳۹۷/۱۱/۶
چقدر دلم میگیره از اینهمه ناجوانمردی در حق کیروش. مافیای فوتبال بخاطر منافع مالی خود و اطرافیان، حاضرند سر به تن کشور نباشه. اونوقت ما اونا رو اسطوره و معلم خطاب میکنیم.
ناشناس۷۴۰۹۱۲۰۶:۴۱:۴۰ ۱۳۹۷/۱۱/۶
وقتی که سردار آزمون برای گل زدن به چین به دفاع چین رسید و قبل از اینکه سردار توپ را مال خود بکند، دفاع چین از نحوه غیر منتظره رسیدن آزمون به توپ شوکه شد چرا که او مکان سردار را در نظر داشت و بعید می دانست که او بتواند به توپ برسد.
teddy bear۷۴۱۴۲۵۱۱:۵۵:۲۰ ۱۳۹۷/۱۱/۶
این جلالی همونی بود که توی مصاحبه ی تلویزیونی چند روز پیش گفت انتقادات بی ربط کیروش نوعی فرار به جلو و توجیه شکست احتمالی هست !!! اما الان در چرخشی 360 درجه از کیفیت این تیم سخن می گوید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین