استرالیا - امارات؛ میزبان سرانجام به دیوار سفت خورد/ قطر - کره‌جنوبی؛ وداع اجباری جام با یک مدعی

گروه ورزشی الف،   3971105037

دومین روز از مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امروز جمعه با برگزاری ۲ دیدار پیگیری خواهد شد.

 استرالیا - امارات؛ میزبان سرانجام به دیوار سفت خورد/ قطر - کره‌جنوبی؛ وداع اجباری جام با یک مدعی
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دومین روز از مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امروز جمعه پنجم بهمن با برگزاری ۲ دیدار تیم‌های قطر - کره جنوبی و امارات - استرالیا پیگیری می‌شود. در روز اول این مرحله تیم ملی کشورمان توانست تیم چین را با نتیجه ۳ بر صفر پشت سر بگذارد و در دیدار دیگر تیم ژاپن با نتیجه یک بر صفر ویتنام را شکست داد.
 
قطر- کره جنوبی/ ساعت ۱۶:۳۰

تیم ملی فوتبال قطر در مرحله گروهی هر ۳ دیدار خود مقابل تیم‌های لبنان، کره شمالی و عربستان را با پیروزی پشت سر گذاشت. از نتایج قابل توجه این تیم در مرحله گروهی پیروزی۶ بر صفر مقابل کره شمالی و پیروزی در سیاسی‌ترین بازی جام مقابل عربستان سعودی بود. آن‌ها با کسب ۹ امتیاز به عنوان صدرنشین گروه پنجم به مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌ها راه یافتند و در این مرحله مقابل تیم ملی فوتبال عراق قرار گرفتند. قطری‌ها در بازی مقابل عراق توانستند با تک گل بسام الراوی بازیکن عراقی الاصل خود از روی یک ضربه ایستگاهی فوق العاده، برنده شوند و به جمع ۸ تیم برتر این جام برسند.

استرالیا - امارات؛ میزبان سرانجام به دیوار سفت خورد/ قطر - کره‌جنوبی؛ وداع اجباری جام با یک مدعی

تیم ملی فوتبال قطر تا به اینجای جام یکی از بهترین تیم‌ها در آمار بوده است. این تیم در ۴ بازی که انجام داده است ۱۱ گل به ثمر رسانده است و بهترین خط حمله جام را در اختیار دارد. المعز علی مهاجم ۲۲ ساله تیم ملی قطر که در باشگاه الدحیل این کشور بازی می‌کند با ۷ گل زده بهترین گلزن جام است. او در بازی مقابل کره شمالی توانست به تنهایی ۴ گل به ثمر برساند. قطری‌ها به همراه تیم ملی فوتبال ایران تنها تیم‌هایی هستند که همچنان دروازه شان در این جام باز نشده است و ۴ کلین شیت را ثبت کرده اند. اکرم عفیف وینگر تیم ملی قطر ۴ پاس گل برای تیمش به ثبت رسانده است و عنوان بهترین پاسور جام را در اختیار دارد.

قطری‌ها به گفته‌ی کارشناسان در بین تیم‌های عربی بهترین عملکرد را داشته اند. آن‌ها تیمی هستند که روی زمین بسیار روان بازی می‌کنند و انتقال توپ از خط دفاع به حمله را بسیار عالی انجام می‌دهند.

استرالیا - امارات؛ میزبان سرانجام به دیوار سفت خورد/ قطر - کره‌جنوبی؛ وداع اجباری جام با یک مدعی

عبدالکریم حسن دفاع چپ تیم ملی قطر که به عنوان مرد سال آسیا نیز انتخاب شده است در دیدار مقابل کره جنوبی به علت ۲ کارته بودن محروم است. عاصم مدیبو هم به علت ۲ کارته بودن در این بازی حضور ندارد و احمد فتحی نیز به علت مصدومیت به گفته‌ی پزشکان تیم احتمالا به این دیدار نمی‌رسد.

قطری‌ها در ۱۰ دوره‌ای که در جام ملت‌ها حضور داشته اند فراتر از یک چهارم نهایی نرفته اند و اگر در بازی مقابل کره جنوبی به برتری برسند بهترین عملکردشان را در ادوار مختلف جام ملت‌ها ثبت خواهند کرد.

تیم ملی کره جنوبی نیز به مانند قطر هر ۳ بازی خود را در مرحله گروهی مقابل تیم‌های فیلیپین، قرقیزستان و چین با پیروزی پشت سر گذاشت و به عنوان صدرنشین گروه سوم به مرحله یک هشتم نهایی راه یافت. کره‌ای‌ها در مرحله یک هشتم نهایی مقابل تیم ملی فوتبال بحرین قرار گرفتند و در شرایطی که این دیدار در ۹۰ دقیقه با نتیجه یک - یک مساوی به اتمام رسیده بود تیم کره در دقیقه ۱۰۷ وقت‌های اضافه توسط کیم جین سو توانست گل دوم خود را به ثمر رساند و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند.

استرالیا - امارات؛ میزبان سرانجام به دیوار سفت خورد/ قطر - کره‌جنوبی؛ وداع اجباری جام با یک مدعی

تیم کره جنوبی ۲ بار در سال‌های ۱۹۵۶ و ۱۹۶۰ به عنوان قهرمانی جام ملت‌ها رسیده است و ۵۹ سال برای کسب سومین قهرمان خود در این رقابت‌ها صبر کرده است و شاید ۲۰۱۹ سالی باشد که این طلسم برای این کشور شکسته خواهد شد البته پیش از این باید از سد تیم خوب قطر عبور کنند.

سون هیونگ مین ستاره تیم ملی کره جنوبی ۲ بازی ابتدایی تیمش را به علت حضور در تیم باشگاهی اش تاتنهام انگلیس از دست داد. او در سومین دیدار تیمش در مرحله گروهی به ترکیب کره اضافه شد و یک پاس گل داد و یک پنالتی هم گرفت.

امارت - استرالیا/ ساعت ۱۹:۳۰

میزبان این تورنمنت، در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ به عنوان تیم اول گروه یک به مرحله حذفی صعود کرد. اماراتی‌ها با ۵ امتیاز کمترین امتیاز را بین تیم‌های اول صعود کرده از ۶ گروه جام کسب کردند و عملکرد یک مدعی را از خود نشان ندادند. این تیم در بازی افتتاحیه جام مقابل بحرین با نتیجه یک - یک متوقف شد و بعد از پیروزی مقابل هند در سومین دیدار مرحله گروهی هم مقابل تایلند به نتیجه تساوی یک یک رسید.

استرالیا - امارات؛ میزبان سرانجام به دیوار سفت خورد/ قطر - کره‌جنوبی؛ وداع اجباری جام با یک مدعی

تیم ملی فوتبال امارات در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ به مصاف تیم ملی فوتبال قرقیزستان، تیم سوم گروه ۳ رفت. در این دیدار قرقیزستان تا دقایق آخر تیم امارت را اذیت کرد و در وقت‌های اضافه نیمه دوم توانستند گل تساوی را وارد دروازه اماراتی‌ها کند. در نیمه اول وقت‌های اضافه پنالتی مشکوکی به سود امارات گرفته شد و احمد خلیل توانست گل برتری این تیم را به ثمر رساند تا تیم ملی فوتبال امارات در مرحله یک چهارم نهایی مقابل تیم ملی استرالیا قرار بگیرد.

تیم ملی فوتبال استرالیا در گروه ۲ مسابقات بعد از اردن به عنوان تیم دوم به مرحله یک هشتم صعود کرد. مدافع عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا به مانند کشور میزبان شروع چندان خوبی نداشت. آن‌ها در اولین دیدار خود مقابل تیم اردن با نتیجه یک بر صفر شکست خوردند و در ۲ دیدار بعدی مقابل تیم‌های فلسطین و سوریه با نتایج ۲ بر صفر و ۳ بر ۲ به پیروزی رسیدند تا با ۶ امتیاز در جایگاه دوم گروه بعد از اردن ۷ امتیازی قرار بگیرند.

استرالیا - امارات؛ میزبان سرانجام به دیوار سفت خورد/ قطر - کره‌جنوبی؛ وداع اجباری جام با یک مدعی

کانگرو‌ها در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ به مصاف تیم ملی فوتبال بحرین رفتند و در ۹۰ دقیقه بازی هیچ یک از ۲ تیم نتوانستند گلی بزنند. در وقت‌های اضافه نیز گلی ردوبدل نشد و در نهایت در ضربات پنالتی تیم استرالیا با نتیجه ۴ بر ۲ به برتری رسید تا جزو هشتیم نهایی این تورنمنت قرار بگیرند.

استرالیا - امارات؛ میزبان سرانجام به دیوار سفت خورد/ قطر - کره‌جنوبی؛ وداع اجباری جام با یک مدعی

هر ۲ تیم امارات و استرالیا پیش از دیدار یک چهارم ۱۲۰ دقیقه فوتبال بازی کرده اند و این خستگی می‌تواند روی کیفیت ۲ تیم تاثیر گذار باشد.

هدایت تیم ملی استرالیا بر عهده گراهام آرنولد استرالیایی است و این تیم چهارمین حضورش را در جام ملت‌های آسیا تجربه می‌کند.

این دیدار امروز جمعه ۵ بهمن از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه هزاع بین زاید برگزار خواهد شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. این صدای اقتدار ایران است ...

    5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    7. وحدت ملی با وعده صادق

    8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    11. کمی دیر نیست؟

    12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    23. اسراییل چه باید بکند؟ 

    24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین