نظر مخاطبان درباره فرار مالیاتی پزشکان و عدم نصب کارتخوان/ الان یک سبزی فروش هم کارتخوان دارد اما.../ چرا پزشکان می‌گویند پول نقد بده!؟/ وقتی مثل آب خوردن از دادن مالیات فرار می‌کند!

گروه اجتماعی الف،   3971103171 ۶۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

مخاطبان الف درباره فرار مالیاتی پزشکان و عدم نصب کارتخوان در مطب‌ها، انتقاداتی نسبت به طرح تحول سلامت، دریافت بیش از حد پول از بیماران، تنبیه پزشکان متخلف و ... مطرح کردند. برخی نیز نسبت به عدم شفافیت درآمدهای مالیاتی و چگونه هزینه کرد آن انتقاد داشتند. تعداد دیگری از مخاطبان هم مطرح کردند که پزشکان در طول دوران تحصیل زحمت زیادی متحمل شده اند.

نظر مخاطبان درباره فرار مالیاتی پزشکان و عدم نصب کارتخوان/ الان یک سبزی فروش هم کارتخوان دارد اما.../ چرا پزشکان می‌گویند پول نقد بده!؟/ وقتی مثل آب خوردن از دادن مالیات فرار می‌کند!

به گزارش الف، کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۸ در حین بررسی این لایحه دو مصوبه را به تصویب رساند که براساس مصوبه اول پزشکان ملزم به استفاده از پایانه های فروشگاهی یا همان دستگاه پوز (کارتخوان) در مطب خواهند شد و براساس مصوبه دوم مالیات علی الحساب ۱۰ درصدی از درآمد پزشکان در مراکز درمانی برداشته می شود. 

نکته کلیدی هر دو مصوبه کمیسیون تلفیق این است که موجب شفافیت درآمد پزشکان می‌شود و جلوی فرار مالیاتی گسترده این قشر پردرآمد را می گیرد. اما لابی‌هایی در مجلس شکل گرفته است که این مصوبات را حذف کند و برخی فرار مالیاتی پزشکان را قبول ندارند.

الف به همین دلیل از مخاطبان خواسته بود نظر خود را درباره فرار مالیاتی پزشکان و عدم نصب کارتخوان در مطب‌ها عنوان کنند.

در ادامه برخی نظرات برگزیده مخاطبان آورده شده است. مخاطبان می توانند تمام نظرات را اینجا بخوانند.

*هیچ جای دنیا پزشکان این قدر با سایر اقشار فاصله طبقاتی ندارند. درآمد یک پزشک را با درآمد یک دکترای مهندسی از دانشگاه شریف مقایسه کنید، متوجه می‌شوید. همین ثروت موجب افزایش قدرت و نفوذی شده که خیلی راحت کارتخوان ندارند و فرار مالیاتی می‌کنند!

* بهتره مبلغ مالیات آنها به صورت پلکانی محاسبه شود و از یک عددی به بالا (مثلا از ۳۰ میلیون به بالا) تا ۵۰ یا ۶۰ درصد درآمدشون به عنوان مالیات محاسبه شود.

*علیرغم اینکه پزشکان دارای بالاترین درآمدها هستند، ولی متاسفانه یکی از کمترین مالیات‌ها (به نسبت درآمدشان) را می‌پردازند. چرا یک کارمند با حقوق ۳ میلیونی قبل از دریافت حقوقش مالیات آن کسر می‌گردد، ولی پزشکانی با درآمدهای نجومی و حتی ده‌ها یا صدها میلیونی نباید مالیات بدهند؟ چرا پزشکان از نصب کارتخوان واهمه دارند؟ تازه زیر میزی را هم که جدا می‌گیرند؟

*الان دیگه گداهای سر چهارراه هم مجهز به دستگاه کارتخوان هستند اونوقت بعضی از این تاجران سلامت؛ زیر بار نصب دستگاه کارتخوان در مطب‌های خود نمی روند.

*دکترای مهندسی نه یک شب بی‌خوابی کشیده، نه به اندازه متخصص درس خوانده، نه دو بار طرح رفته‌اند، یک دهم پزشک هم استرس ندارند، نباید مثل متخصص درآمد داشته باشند.

*فقط توی ایران پزشکان بی‌خوابی میکشند؟ بعد هم اینجور حساب کنید کار سربازان لب مرز از کار پزشکان خیلی سخت تر است! درسی هم که پزشکان می‌خوانند عمدتا حفظیه درحالی‌که درسی که مهندسان می‌خوانند عمیق و فهمیدنی!

*چرا فرار مالیاتی؟ در اروپا مالیات بر اساس درآمد از همه پزشک و غیر پزشک، تاجر ، کارمند و ... گرفته می‌شود، مردم در آن کشورها می‌دانند که مالیات کجا هزینه می‌شود و چرا ؟ در آن کشورها ارگان و نهادی نیست که درآمد داشته باشه و مالیات ندهد!!! میزان مالیات داده شده کاملا شفاف و مشخص است. حمله به پزشکان که برادران و خواهران ‌و فرزندان شما هستند جز ایجاد ناامیدی در پزشکان که مشغول خدمت هستند، نتیجه ای ندارد، در مطب من پرداخت ویزیت اجباری نیست کارتخوان دارم، ولی بیمارانی دارم که کارت ندارند!! پول ندارند که کارت داشته باشند.

*در اروپا حقوق یک پزشک ۳ برابر یک کارگر است و در ایران درآمد یک پزشک متخصص ۱۰۰۰ برابر یک کارگر است. در اروپا از پزشک ۷۰درصد مالیات می‌گیرند و از کارگر هیچ مالیاتی نمی‌گیرند. در ایران از پزشک مالیات نمی‌گیرند و از کارگر ۱۰ درصد مالیات می‌گیرند.

*رفتار یک اقلیت پزشک تاجر مسلک را به همه این قشر نسبت ندهید... به فکر ۱۵ هزار پزشک عمومی بیکار باشید که وزیر اشرافی روحانی، برای آن‌ها در پزشک خانواده برنامه‌ای نداشت...

*۱۵ هزار پزشک عمومی افسانه‌ای است که صنف پزشکان درست کرده‌اند تا با بهانه آن مجبور به افزایش تعداد بسیار کم پزشکان در ایران نشوندو انحصار را حفظ کنند. الان پزشکان عمومی هم کمتر ماهی ۳۰ میلیون تومان درآمد ندارند.

*سازمان مالیاتی فقط چسبیده به ضعفا و حقوق بگیران و از پزشکان واهمه دارد و حساب می‌برد. آقای دکتر  ۲ دقیقه ویزیت می‌کند ۶۰۰۰۰ تومان می‌گیرد ! این مالیات ندارد !؟

*این طرح تحول سلامت؛ پزشکان رو فربه کرد، طرح سلامت نبود ؛ طرح تحول جیب پزشکان بود. پزشک در ماه فقط ۸۰ میلیون تومان کارانه می‌گرفت!!!! حالا حقوقش به کنار ! وزارت بهداشت تمام بودجه طرح تحول سلامت را  می‌ریخت توی جیب پزشکان

*نظرم اینکه پزشکان فراری به مناطق محروم تبعید شوند

*در بسیاری از مطب‌ها تا چند ساعت اول کاری به بهانه قطع بودن کارتخوان‌ها فقط پول نقد دریافت می‌کنند و فقط در ساعات آخر کاری اقدام به استفاده از کارتخوان‌های متعدد با اسامی مختلف، جهت عدم تجمیع کل درآمد می کنند. این است فرار مالیاتی.

*دندانپزشک من ۴ سال پیش مطبش را بست و از آن به بعد در طبق دوم منزلش کارش را ادامه داد (بدون تابلو). او فقط تراول ۵۰ هزار تومانی می‌گیرد و اغلب هزینه هر بار کارش چند میلیون است...کارت خوان ندارد....بندرت بیمار جدید قبول می‌کند و بیمار جدید حتما باید معرف داشته باشد. ایشان یک ریال مالیات نمی‌دهد و تازه عضو هیئت علمی هم هست، اما مثل آب خوردن از دادن مالیات فرار می‌کند!

مالیات پرداخت کنند که چه بشود؟ پرداخت کنند یا نکنند چه فرقی به حال مردم دارد؟ غیر از این است که پول مالیات را از بیمار می‌گیرد و می‌ریزد در جیب دولت؟
 
*اگر دولت، دولت باشد و وزیر و مدیر کل آن نجومی بگیر نباشد، جیب دولت می‌شود جیب ملت، مانند دولت مرحوم شهید رجائی .

* حتما فرار مالیاتی در بین پزشکان رایج می‌باشد و عدم استفاده ازکارتخوان توسط تعداد بسیاری از پزشکان باعث عدم شفافیت در محاسبه درآمد پزشکان است، ضمن اینکه پول‌های زیرمیزی و... درمطب پزشکان وجوددارد و متاسفانه هیچ‌گونه نظارتی از سوی دستگاه‌های نظارتی وجود ندارد، مخصوصا درمورد اتباع خارجی که جهت درمان به ایران می‌آیند و این خود باعث بی اعتنائی پزشکان به بیماران ایرانی می‌شود و نیز موجب سوءاستفاده منشی‌های مطب و دلالان معرفی کننده آنها می‌شود و البته موارد دیگر که در این اینجا نمی‌گنجد. فقط همین بس که وضعیت مطب‌های پزشکان مخصوصا در شهرهای مرزی کاملا ضدحقوق شهروندی و انسانی است؛ البته آنچه که به جای نرسد فریاد است.

* نمی‌دونم واقعا اینها خوابند یا خودشان را به خواب می‌زنند؟ شما ببینید درآمد یک پزشک متخصص معمولی مثلا توی اهواز چقدر است؟ اگه ویزیت ۳۰ تومن باشد و فقط این پزشک زمانی که در مطب خودش هست ۲۰ نفر را ویزیت کند می‌شود ۶۰۰ هزار تومان و در ماه اگر فقط ۲۰ روز کار کند می‌شود ۱۲ میلیون. تازه این به غیر از پول عمل جراحی و تدریس و هزار درآمد دیگه‌ای هست که دارند. اگر متوسط هر هفته ۲ عمل جراحی انجام دهد که هر عمل هم ۵ میلیون تومان بگیرد در ماه ۴۰ میلیون می‌شود. تا حالا درآمد ماهیانه شان ۵۲ میلیون تومان شد. آن وقت چطور سازمان امور مالیاتی از بازاری‌ها و کارمندان دولت و حتی دستفروش‌ها را مالیات می‌گیرد و می‌گویند مالیات جامعه پزشکی ۱۵۰ میلیارد تومان است؟! .....

*مگر فقط پزشکان از مالیات فرار می‌کنند؟ در این مملکت فقط حقوق بگیران مالیات واقعی را پرداخت می‌کنند و سایر مشاغل و سرمایه‌دار‌ها و بازاریان فرار مالیاتی دارند. آن کسی که باید کنترل کند وظیفه‌اش را درست انجام نمی‌دهد.

*چشم پزشک متولد ۱۳۶۷ می‌شناسم ... ماهی ۴۰ میلیون تومان درآمدش است، این چه عدالتی است؟! باید تعداد پزشکان را زیاد کنید تا از انحصار خارج شود.

*یعنی کشور و دولت این‌قدر عاجز است که یک کارتخوان نمی‌تواند در مطب دکتر نصب کند و مامور ندارد که نظارت کند.....هر کسی زور و قدرت دارد باید هر کاری دلش خواست انجام ده.

*تازگی‌ها هر شخص یا سایتی می‌خواد معروف شود به پزشکان حمله می‌کند. غافل از اینکه توهین به پزشکان نتیجه ای جز آسیب به سلامت مردم ندارد. بقیه اصناف چقدر درآمد دارند و مالیات می‌دند. آرایشگرها و وکلا و طلا فروش‌ها و معلمان خصوصی و... مالیات می‌دهند؟ نمی‌دونم تا چه زمانی برای منحرف کردند ذهن مردم پزشکان رو سیبل قرار می‌دهند. واقعا برای سایت الف متاسفم.

*این‌ها پزشک نیستند بلکه کاسب هم هستند که بیماران را به چشم مشتری می‌بینند، تازه حاضر به دادن مالیات هم نیستند وقتی بالاترین قشر تحصیل کرده یه جامعه این‌جور باشد وای به حال دلال‌های تو بازار!!

*صنف پزشکان یکی از بزرگترین مافیایی این مملکت می‌باشند، آنها آموزش را از وزارت علوم گرفته و خودشان از مرحله آموزش تا بازار کار و چارت حقوق و کلا همه چیز مربوط به حوزه سلامت را بصورت انحصاری در اختیار گرفته‌اند و مانند ایران خودرو که با عدم تولید خودرو ملت را مجبور به خرید سمند ۶۰ میلیونی می‌کنند، آنها هم با عدم پرورش تعداد کافی پزشک ملت را مجبور به پرداخت ویزیت‌های نجومی و دستمزدهای افسانه‌ای برای درمان می‌کنند، بعنوان مثال یک متخصص برای ۱۰ دقیق ویزیت ۷۰ هزار تومان طلب می‌کند و برای یک عمل یک ساعته ۱۰ تا ۲۰میلیون تومان..... این اعداد نجومی فقط در بازارهای انحصاری مانند پزشکان، خودرو، مجریان صدا و سیما و امثال‌هم پیدا می‌شوند.

*خیلی زشت است که در جامعه می‌بینیم یک سبزی فروش ساده یا یک وانت هندوانه فروش روی تکه مقوایی نوشته است کارتخوان موجود است. اما در مطب یک پزشک فوق تخصص می‌گویند کارتخوان نداریم پول نقد بدهید. این فاجعه است که یک پزشک در روز ۵۰ مریض ویزیت می‌کند و حداقل ۲.۵ میلیون در روز فقط درآمد ویزیت دارد، اما نمی‌خواهد مالیاتش را بپردازد، در ضمن مریض‌ها را هم برای تهیه پول نقد آلاخون والاخون می‌کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۳۹۰۳۱۱۶:۳۷:۳۰ ۱۳۹۷/۱۱/۴
مالیات بر حساب بانکی و ملک تصویب شود ببینیم چطور کسی فرار مالیاتی میکند
علی۷۳۹۱۳۷۱۸:۳۰:۱۹ ۱۳۹۷/۱۱/۴
فایده نداره . اکثرا از حساب منشی و .... استفاده می کنند
ناشناس۷۳۹۱۷۴۱۹:۱۵:۱۱ ۱۳۹۷/۱۱/۴
باید سامانه یکپارچه ثبت نسخ آزاد و دفترچه بیمه ایجاد شود تا فهمید چند تا بیمار ویزیت کردند تا بشود مالیاتش را حساب کرد
ناشناس۷۳۹۱۸۹۱۹:۲۵:۲۹ ۱۳۹۷/۱۱/۴
فرقی نداره
ناشناس۷۳۹۳۴۷۲۱:۵۹:۲۸ ۱۳۹۷/۱۱/۴
تنها راه چاره اینه که ظرفیت پزشکی از امسال 10 برابر بشه . هیچ راه دیگه ای وجود نداره. اگه مالیاتشونو 50 درصد کنن یا حق وزیزتهاشونو نصف کنن همه اعتصاب میکنن و با توجه به تعداد کمشون کشور رو دچار مشکل می کنن. این پزشکان صنف بسیار خاصی هستند که باید زیرکانه باهاشون برخورد کرد.
ناشناس۷۳۹۳۹۴۲۲:۵۸:۳۱ ۱۳۹۷/۱۱/۴
یکی مثل مصدق باید بیاد پزشکی رو ملی اعلام کنه.
ناشناس۷۳۹۴۷۰۰۰:۴۶:۵۴ ۱۳۹۷/۱۱/۵
شماره حسابی متناسب به هر پزشک در نظر گرفته بشود که شماره نظام پزشکی پزشک جزیی از شماره حساب باشد
ناشناس۷۴۰۱۴۶۱۶:۰۸:۲۳ ۱۳۹۷/۱۱/۵
اشکال نداره اگه سیستم بانکی شفاف باشه و هرکسی پاسخگوی پول ورودی به حسابش باشه و رد پولها پیگیری بشه دیگه هیچکس نمی تونه فرار کنه. اگه بریزن به حساب منشی، منشی باید در برابر دولت پاسخگوی گردش حسابش باشه. از حساب منشی بره به حساب دکتر، دکتر باید جواب بده این پول چه جوری اومده دستش
ناشناس۷۳۹۲۳۴۲۰:۰۵:۱۱ ۱۳۹۷/۱۱/۴
دوستان بازمانده از رشته پزشکی و در حسرت های لباس سفید پزشکی اینقد به خودتون حرص ندید. همه جای دنیا حقوق پزشک بالاتره. بله که حقوق بالا میگیریم و حقمون هست و جالبه بدونید در تلاش هستیم تا این نرخ رو با افزایش پلکانی به نرخ واقعی زحمتی که میکشیم برسونیم که همین الان هم فاصله زیادی داره من پزشک تخصص کودکان هستم و به صراحت هم میگم کمتر از 50 تومن دریافتی داشته باشم کار نمیکنم. کسی هم نمی تونه منو مجبور کنه.
ناشناس۷۳۹۳۴۲۲۱:۵۵:۲۲ ۱۳۹۷/۱۱/۴
اجازه بدن پیام نور و علمی کاربردی هم مدرک پزشکی بدن تا ببینید پزشکان حتی حاضر میشن توی روستاها و سر جالیز با گرفتن یک تخم مرغ مردم را ویزیت میکنند.
ناشناس۷۴۱۹۶۷۱۵:۴۵:۲۲ ۱۳۹۷/۱۱/۶
لیاقت شما همون پزشکان
ناشناس۷۴۳۸۲۸۱۵:۳۱:۰۸ ۱۳۹۷/۱۱/۷
در مورخه ۹۶/۳/۱۴نوزاد خرد سالم را به بیمارستان ثارالله کرج به خاطر تب وتشنج شدید بردم ولی خانم دکتر محمدی به دلیل گذشتن اعتبار دفترچه پذیرش نکرد وپس از تهیه پول قبض آزاد گرفتم ولی قبض پذیرش را پاره کرده و گفتند من بچه شما را درمان نمی‌کنم .لطفا آقای وزیر بهداشت اگر دختر بچه شما بود چکار میکردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۷۳۹۰۳۷۱۶:۴۳:۲۴ ۱۳۹۷/۱۱/۴
به پزشکان اجازه استفاده از امکانات عمومی ندهید
ناشناس۷۳۹۱۲۰۱۸:۱۷:۵۳ ۱۳۹۷/۱۱/۴
اگرندهندچه جوری تورادرمان کنند
ناشناس۷۳۹۴۱۲۲۳:۱۸:۳۵ ۱۳۹۷/۱۱/۴
درمان؟ً!!! جدی میگی؟ تو میری دکتر درمان میشی؟! کدوم دکتر میری؟!
ناشناس۷۳۹۶۱۵۰۸:۵۸:۳۲ ۱۳۹۷/۱۱/۵
با گفتار درمانی
ناشناس۷۳۹۳۷۳۲۲:۳۴:۵۸ ۱۳۹۷/۱۱/۴
نه خیلی هم درمان میکنن
omid۷۳۹۴۲۸۲۳:۴۶:۱۷ ۱۳۹۷/۱۱/۴
من پزشک نیستم و از جمله بدبختان مملکتم،ولی جسارتا کدام امکانات عمومی...؟
ناشناس۷۳۹۰۶۳۱۷:۰۹:۲۶ ۱۳۹۷/۱۱/۴
هر کشوری که پیشرفت کرده به علوم انسانی بسیار اهمیت داده ... اما در ایران ارزشی برای علوم انسانی قائل نیستیم و تولید علم نمیکنیم و منابع اکثرا ترجمه است. برای پیشرفت باید علوم انسانی، علوم مهندسی، علوم پزشکی و تجربی به یک میزان اهمیت داده بشود ... در سایه پیشرفت و آگاهی فساد و رانت هم کمتر خواهد شد.
ناشناس۷۳۹۰۸۴۱۷:۴۱:۴۱ ۱۳۹۷/۱۱/۴
......شما که رسانه هستید چرا پیشنهاد نمیدهید پزشکانی که مالیات کمتر میدهند را معرفی کنند؟چرا همیشه از لفظ پزشکان استفاده میکنید؟کدام پزشک؟بنده در بخش دولتی کار میکنم و مالیات 35 درصد قبل از پرداخت کارانه کم میکنند.شما رسانه ها باعث شدید که رابطه پزشک و بیمار را بهم بزنید که این خود ....
ناشناس۷۳۹۰۹۳۱۷:۵۵:۳۷ ۱۳۹۷/۱۱/۴
الف جان آرایشگر زنی را میشناسم در شهرستان که روزی بالای ۵ میلیون درآمد دارد اما مالیات نمی دهد وهم اینکه هیچ نرخ مصوبی نیست که هرچقدر گفت باید بپردازی! این چه مملکتی است؟واقعا که....
ناشناس۷۳۹۱۶۶۱۹:۰۷:۳۶ ۱۳۹۷/۱۱/۴
بقیه صنوف و مشاغل که اصلا کد اقتصادی ندارن و بدون مسولیت دارن دها میلیون در می اورن به سایر سایتها ارتباطی ندارد...مهم تخریب پزشکان است
ناشناس۷۳۹۶۲۹۰۹:۱۰:۴۴ ۱۳۹۷/۱۱/۵
خوب مگه مجبوری بری آرایشگاه نرو پول هم نده
ناشناس۷۳۹۰۹۴۱۷:۵۶:۳۵ ۱۳۹۷/۱۱/۴
محکی برای سنجش صداقت و اقتدار مسوولین مملکت.
ناشناس۷۳۹۱۰۴۱۸:۰۳:۵۸ ۱۳۹۷/۱۱/۴
من یه پزشک جوان عمومی هستم 29 ساله ام بیشتر نیست از دار دنیا به جز یه دست لباس و چند وام دانشجویی هیچی نداشتم. اما با تلاش و ممارست خودم بعد از 3 سال کار و تلاش شبانه روزی خونه و ماشین دارم و یه پس انداز قابل قبول دوستان عزیز به جای حسادت شما هم تلاش کنید. اگر وقت خودتو رو به جای این کارا روی شغلتون متمرکز کنید موفق میشید زنده باد پزشکی و دکتر قاضی زاده هاشمی
ناشناس۷۳۹۱۵۵۱۸:۴۶:۴۴ ۱۳۹۷/۱۱/۴
همه دونستن که شما پزشک نیستید و خراب کن فرهنگ مردم هستید.رو کارت تمرکز کن شاید موفق باشی.البته ذهنیتت هم تغییر بده.
ماووزه۷۳۹۱۹۲۱۹:۲۷:۳۴ ۱۳۹۷/۱۱/۴
دداش عمرا اگه شما دکتر باشی! شعر نگو!
ناشناس۷۳۹۱۹۵۱۹:۲۹:۱۵ ۱۳۹۷/۱۱/۴
پزشکها از بس مال مفت خورده اند متکبر و متوقع شده اند خودشان را نتها برتر از عموم که حتی برتر از سایر تحصیلکردگان میبینند ننگ بر این طرز فکر و مروجین آن
ناشناس۷۳۹۷۴۷۱۱:۴۳:۴۲ ۱۳۹۷/۱۱/۵
اسم این حسادت نیست. اگر از فردا صنف نانواییها با همکاری مسئولان ذی ربط انحصار درست کنن و کاری کنن که تعداد نانواییها خیلی کم بشه و شما نان رو به قیمت چندین برابر مجبور باشید بخرید، نمیتونید بگید اونها دارن نون کار و تلاششون رو میخورند!
علی۷۳۹۱۱۰۱۸:۰۶:۵۶ ۱۳۹۷/۱۱/۴
بی عدالتی در رشته های دانشگاهی نتیجه ای جز این نداره. طرف یازده سال میخونه دکتری فیزیک یا ریاضی میگیره واسه ماهی ۴ تومن اونوقت یه پزشک همین اندازه میخونه و ماهی ۴۰ میگیره
ناشناس۷۳۹۱۱۱۱۸:۰۷:۰۲ ۱۳۹۷/۱۱/۴
اگر اهل انصاف و خدا ترس هستید که بعید میدانم ، نظر مخاطبان را در مورد سیاست مداران، بازاریان ،صدا وسیما خبرنگاران ،قضات،معلمان ،کارگران وغیره بعد از طرح نقطه ابهام و اتهام علیه انان ، را جویا شوید .
عباسعلی۷۳۹۱۲۵۱۸:۲۲:۱۴ ۱۳۹۷/۱۱/۴
پزشکان اگرنمی توانندمالیات بدهندکارشون را ول کنند
ناشناس۷۳۹۴۷۴۰۰:۴۹:۵۹ ۱۳۹۷/۱۱/۵
حاجی مالیات دادنی نیست گرفتنیه
ماووزه۷۳۹۱۳۵۱۸:۲۸:۴۱ ۱۳۹۷/۱۱/۴
من یک پزشک تمام وقت در بخش دولتی هستم. از هر مبلغ کارکرد ابتدا 20 درصد مالیات کسر می‌شود از مبلغ باقیمانده 60 درصد را دانشگاه بر می‌دارد. کسورات احتمالی (بخوانید حتمی) بیمه ها هم از این مبلغ کسر می‌شود. مبلغ باقی مانده 14 ماه بعد (یکسال و دو ماه!!) بعد در صورت وجود پول در حساب دانشگاه پرداخت می‌شود! حالا با این مالیات جدید مجلس، از هر 1 میلیون تومان «کارکرد» پزشک، کمتر از 180 هزار تومان «درآمد» خواهد داشت. رسانه محترم لطفا شفاف‌سازی بفرمایید
علی۷۳۹۱۳۶۱۸:۲۹:۳۰ ۱۳۹۷/۱۱/۴
مشکل اینه که وزیر بهداشت رو همیشه یک پزشک می زارین . برای همین نظام و سیستمش داغونه و همه هوای همو دارن . یه مهندس بزارین وزیر بهداشت . ببینین چه جوری این ها رو کنترل می کنه ! برای بقیه اقشار اداره مالیات به راحتی مودی رو علی الراس میکنه و مالیات خودش میگیره . چرا برای پزشک ها اینکار رو نمیکنه ؟؟؟ یه تقدسی برای این قشر به وجود امده که یکی باید بشکنه
ناشناس۷۳۹۱۵۸۱۸:۵۱:۴۱ ۱۳۹۷/۱۱/۴
مهندس کارش مهندسی است.واقعا کامنتها اکثرا راهگشا نیست و از سر احساسات است.
ناشناس۷۳۹۷۴۸۱۱:۴۴:۳۰ ۱۳۹۷/۱۱/۵
کار پزشک هم پزشکی است نه مدیریت وزارتخانه!
ناشناس۷۳۹۲۲۷۱۹:۵۴:۱۹ ۱۳۹۷/۱۱/۴
به شرطی که رییس نظام مهندسی هم پزشک باشه
ناشناس۷۳۹۹۲۳۱۳:۳۵:۰۲ ۱۳۹۷/۱۱/۵
بشه فکر کردی مهندسی مثل پزشکی هر کی هر کیه؟ تو مهندسی نمیشه اشتباهات رو دفن کرد
ناشناس۷۴۲۵۸۳۲۱:۳۳:۵۴ ۱۳۹۷/۱۱/۶
باشه مهندس
امید۷۳۹۱۴۳۱۸:۳۵:۵۸ ۱۳۹۷/۱۱/۴
ایران بهشت مالیاتی پزشکان
ناشناس۷۳۹۱۴۷۱۸:۳۸:۲۰ ۱۳۹۷/۱۱/۴
این که یک عده با قلدری مالیات نمیدن و همه هم میدونن و هیچ کس کاری نمیکنه بقیه رو هم تشویق میکنه تا میتونن از زیر پرداخت مالیات دربرن! مگه دولت نداریم؟
رضا۷۳۹۱۹۹۱۹:۳۰:۴۸ ۱۳۹۷/۱۱/۴
فکر داروخانه را نمی کنند بلاخره بیما ر از داروخانه دارو می گیره به راحتی میشه فهمید مشکل عدم فهمیدن هست
ناشناس۷۳۹۲۰۳۱۹:۳۲:۱۶ ۱۳۹۷/۱۱/۴
این داستان به جایی نمیرسه و فقط شلوغ بازیه دولت کم اورده میخواد از پزشکا بگیره پزشکا هم زورشون زیاده نمیدن یک عده هم به این بازیا دامن میزنن تا ملت مشغول باشن همین
رضا۷۳۹۲۱۷۱۹:۴۲:۵۹ ۱۳۹۷/۱۱/۴
همه باید مالیات بدهند. پزشک و غیرپزشک ندارد.بیش از 90 درصد مردم بیمه هستند. درآمدهای بیمه ای پزشکان قبل از پرداخت مشمول مالیات می شوند. در امدهای نقدی هم به نسبت درامدهای بیمه ای به راحتی قابل محاسبه هستند و ازآنها هم مالیات کسر می شود. تمام دریافتی ها از بیمارستانها و ... نیز مالیاتش پرداخت می شود. من نمی دانم اینهمه فرار از کجا می آید. یاد صندوق فروش طلافروشان افتادم و اینکه هرکدامشان در سال به اندازه یک سکه بهار آزای مالیات می دادند....
محسن۷۳۹۳۱۳۲۱:۲۸:۰۶ ۱۳۹۷/۱۱/۴
بابا مالیات نمیدن چیه من با اون پزشکانی که انسانیت را ترویج می کنند.طرف صحبت من این انسانهای شریف نیست.ولی تعدادی را می شناسم. عملی را که روی مریض انجام دادن را یا دوتا عمل می نویسند.یا نام عملی که شبیه به عمل جراحی که انجام دادن هست ولی دارای پول بیشتری است را روی پرونده بیمار ثبت می کنند.(یعنی دزدی شرافتمندانه)تو می خوای از این مالیات بگیری؟
مهرداد۷۳۹۳۹۵۲۳:۰۲:۳۰ ۱۳۹۷/۱۱/۴
این حرف کاملا مسخره است دانشگاه قبل از هر پرداختی به ما پزشکان مالیات را کم می کند و برای مطب هم که در آمد و اظهار نامه مالیاتی کاملا مشخص است
ناشناس۷۳۹۴۲۲۲۳:۳۵:۳۸ ۱۳۹۷/۱۱/۴
امکان فرار مالیاتی در بیمارستان نیست کل دریافتی از مطب هم بابت ویزیته این یه بحث الکی هست از طرف رشته های الکی و دکترای الکی در مقابل دکترهای واقعی
سلامی۷۳۹۴۳۶۰۰:۱۰:۲۸ ۱۳۹۷/۱۱/۵
اگر پزشکان فقط به طبابت بپردازند و سیاست گذاری و مدیریت وزارت به است با کارشناسان و غیر پزشکان باشد سیستم وزارت بهداشت و دریافتی ها درست خواهد شد
سروش۷۳۹۴۴۱۰۰:۱۵:۲۸ ۱۳۹۷/۱۱/۵
اونا فرار مالیاتی میکنن حالا اگه مالیاتم بدن میره تو جیب کی و کجا خرج میشه !؟ پس مالیات دادن با ندادنشون برای ما فرقی نداره
ناشناس۷۳۹۴۷۷۰۰:۵۴:۱۳ ۱۳۹۷/۱۱/۵
مالیات الراس از آنها بگیرید کاری دارد.چنان مالیات بگیرید که به التماس بیاید بگوید من فقط 100 میلیون در ماه درآمد دارم.
حسین۷۳۹۴۹۵۰۱:۱۶:۵۲ ۱۳۹۷/۱۱/۵
۱-دولت نمی تواند مالیاتهای درآمدها را بصورت واقعی بگیرد ، نه در مورد پزشکان و نه هیچکدام از صنوف آزاددیگر ، ۲- به نظر می رسد برخورد عمومی شکل داده شده مردم صرفا در جهت ضدیت با پزشکان ،برنامه ای برای ایجاد نارضایتی در این قشر باشد تا نظام سلامت کشور و پیشرفت های پزشکی را که در دهه های اخیر رشد چشمگیری داشته هدف قرار دهد . ۳-دولت بهتر است مالیات حقوق بگیران را نیز حذف کند و به جای آن از طریق مالیات ارزش افزوده جبران نماید ، مالیات ارزش افزوده بر روی مصرف است و هرکه متمول تر و دارای هزینه بیشتری باشد مالیات بیشتری پرداخت می کند. ۴-از طرفی دیگر دولت می تواند مالیات املاک و نقل و انتقال ها را با نرخ واقعی محاسبه کند و بسیاری از مالیات های دیگر را که اخذ نمی کند پیگیری نماید
ناشناس۷۳۹۵۰۷۰۱:۵۹:۳۵ ۱۳۹۷/۱۱/۵
فرار مالیاتی کار ناپسندیه، اما آیا مالیات نابحق گرفتن درسته؟ بعنوان مثال مالیاتی که از یک پزشک طلب میکنیم با میانگبن ۸دود ۲۵ سال تحصیل با مالیاتی که از یک آرایشگاه بعضا بدون هیچ گونه تحصیلات و زحمت متناسبی ؛ تناسب داره ؟ از این دست مقایسه ها بسیار هست آیا وقت آن نرسیده از افراط و تفریط دست برداریم؟
حمید۷۳۹۵۴۰۰۶:۱۲:۳۰ ۱۳۹۷/۱۱/۵
متاسفانه مشکل اصلی کشور ما عدم استفاده از سیستم های اطلاعاتی هست در صورت استفاده از سیستم های اطلاعاتی کارآمد بسیاری از مشکلات جاری کشور در همه زمینه ها قابل رفع می باشد
ناشناس۷۳۹۵۴۴۰۶:۲۴:۴۷ ۱۳۹۷/۱۱/۵
متاسفانه پزشکی هم به نوعی تجارت تبدیل شده. این نشان دهنده وضعیت جامعه ما است. آیا سران مملکت مالیات می دهند. در کشورهایی مثل کانادا و آمریکا هر کسی که درآمد بیشتری دارد باید مالیات بیشتری بدهد. مثلا یک وکیل یا یک دندانپزشک نصف درآمدش را مالیات می دهد. ولی ما چه؟ امیرالمومنین می فرمایند: هیچ ثروتی ندیدم مگر اینکه حق مظلومی پایمال شده باشد
علي۷۳۹۵۵۴۰۷:۱۲:۵۲ ۱۳۹۷/۱۱/۵
ما که ادعای داریم، چطور نمی توانیم برنامه ریزی کنیم از پزشکان، مالیات بگیریم!!!!
ناشناس۷۳۹۵۶۰۰۷:۳۷:۲۰ ۱۳۹۷/۱۱/۵
این هم از قشر فرهیخته هر چه‌ بگندند نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک
ناشناس۷۳۹۷۵۳۱۱:۴۷:۲۶ ۱۳۹۷/۱۱/۵
این واقعا شرم آوره. حالا یک عده از پزشکان بیان بگن مردم حسودی میکنن یا فلان و بهمان. الان خیلی از دستفروشان هم کارتخوان دارند. اینکه پزشکان کارتخوان نداشته باشن، معنیش چی میتونه باشه؟ یا مثلا درسته یک مامور آتش نشانی وقتی خونه تون آتش گرفته و اگر دیر بجنبه دار و ندارتون از بین میره از شما باج بگیره؟ پزشکانی که زیرمیزی میگیرن دقیقا مصداق باج گیری هستند. بماند که تازه درآمدشون هم خیلی خوبه و واقعا نیازمند هم نیستند برخلاف خیلی دیگر از اقشار.
احمد۷۴۰۰۴۸۱۴:۴۴:۱۰ ۱۳۹۷/۱۱/۵
کاش،در خصوص فرار مالیاتی وکلا هم مطلب بنویسید
ناشناس۷۴۰۰۶۵۱۴:۵۲:۲۰ ۱۳۹۷/۱۱/۵
یکی از شبکه های سازمانی در این کشور شبکه پزشکی است که برای خود مافیایی بزرگ درست کرده و به کسی هم پاسخگو نیستند!!! مالیات پزشکان باید ده برابر شده و این پول به فقرا و یارانه بگیران واقعا نیازمند اختصاص یابد
ناشناس۷۴۱۷۱۳۱۴:۰۸:۳۳ ۱۳۹۷/۱۱/۶
گدایی زوری که نمیشه .شایدم میشه دیگران درس بخونن درآمد پیدا کنن بزور ازشون بگیرن صدقه بدن
ناشناس۷۴۰۲۰۴۱۷:۰۶:۱۴ ۱۳۹۷/۱۱/۵
پزشکان جزو نخبگان و از تظر سواد جزو طبقه بالای جامعه حساب میشوند و باید خود پزشکان سردمدار پرداخت مالیات و تشویق دیگر قشرهای اجتماع باشند ولی متاسفانه در کشور ما پزشکان این گونه رفتار میکنند از دیگران چه انتظاری هست و نباید از اینکه کشور توسعه نیافته هستیم گله کنیم
ناشناس۷۴۰۶۴۹۲۳:۱۴:۱۳ ۱۳۹۷/۱۱/۵
فروشگاه بخش عروجیان بهشت زهرا هم نقد کار میکنه
Lawca۷۴۱۰۰۷۰۸:۳۱:۵۳ ۱۳۹۷/۱۱/۶
سلام بنده به نیت پزشکان محترم که به نصب دستگاه پوز اقدام نمی کنند کاری ندارم ولی اینکه بیماری به مطبی که در طبقه دهم یک مجتمع بوده مراجعه کند و منشی در قبال حق ویزیت پول نقد مطالبه کند و بیمار برای دریافت پول نقد این 10 طبقه را در حال رفت و برگشت باشد اصلاً قبول ندارم و با انسانیت و کم کردن درد و الام مردم آن هم بیماری که درد جامعه را هم به دوش می کشد سازگاری ندارد. از خواب خانمان سوز بیدار شویم و به همدیگر مهربانی کنیم
مهدی۷۴۱۰۶۴۰۸:۵۷:۲۷ ۱۳۹۷/۱۱/۶
کشوری که در آن درآمد یک پزشک از یک معلم سی چهل برابر بیشتر است، چگونه باید انتظار بهبود اوضاع را داشت. این تفاوت در آمد ناعادلانه باید اصلاح شود.
ناشناس۷۴۱۷۶۷۱۴:۳۲:۰۷ ۱۳۹۷/۱۱/۶
مهمترین اقدامی که میتوان در جهت جلوگیری از اجحاف برخی پزشکان بی انصاف در حق مردم انجام داد ایجاد ظرفیت در موسسات آموزش عالی و دانشگاههای علوم پزشکی میباشد. وقتی تعداد پزشکان در جامعه بالا باشد رقابت بیشتر میشود و در نهایت مردم از شکسته شدن نرخ خدمات پزشکی منتفع میشوند. دست مافیای پزشکی در کشور بایستی قطع شود.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  4. و ناگهان اخلاق!

  5. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  6. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  12. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  13. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  14. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  15. فریب نخوریم! 

  16. دبی؛ چند روز پس از سیل

  17. تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت جالب زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

  18. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  19. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین