لیپی: بازیکنان ایران فرصت طلب هستند/ توانایی‌های ما کمتر از حریف است

گروه ورزشی الف،   3971103149

سرمربی تیم ملی فوتبال چین می‌گوید تیمش آماده مصاف با ایران است.

لیپی: بازیکنان ایران فرصت طلب هستند/ توانایی‌های ما کمتر از حریف است

به گزارش ایسنا، مارچلو لیپی سرمربی تیم ملی فوتبال چین در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل تیم ملی فوتبال ایران گفت: بعد از بازی برابر تایلند توانستیم ریکاوری خوبی داشته باشیم و برای مسابقه آماده شدیم.

او افزود: همه ما برای بازی فردا برابر ایران آماده هستیم. البته یک جلسه تمرینی امروز داریم و بعد از آن به سراغ بازی با ایران خواهیم رفت. بعد از این تمرین خواهد بود که آخرین تصمیمات را درباره ترکیب تیم و برنامه‌هایی که قرار است برابر ایران اجرایی کنیم خواهم گرفت.

خبرنگاری از لیپی درباره تیم ملی ایران پرسید که تاکنون در ۴ بازی گلی دریافت نکرده است و این‌که او چه برنامه‌ای برای باز کردن دروازه ایران دارد که لیپی پاسخ داد: ایران تیم بسیار خوب و منظمی است که ساختار و سازماندهی حساب شده‌ای دارد. آن‌ها همین تابستان در جام جهانی بازی کردند. از نظر فیزیکی ایران تیم بسیار قدرتمند و با سازماندهی خوب است. می‌دانیم که بازی دشواری برابر این تیم خواهیم داشت. با این حال در فوتبال شما چیزی را از پیش نمی‌دانید. ما هم توانمندی خودمان را داریم و برای کسب نتیجه و خلق چیزی مهم برای چین تمام تلاش‌مان را خوهیم کرد.

وی ادامه داد: ما برابر ایران باید تلاش کنیم که اشتباهی نداشته باشیم. اشتباه برابر ایران به منزله جریمه‌ای سنگین خواهد بود. من در تمرینات اخیر تیمم تاکید زیادی روی کارهای دفاعی داشتم. بعضی وقت‌ها اشتباهات دفاعی داشتیم.  نباید اجازه دهیم چنین اشتباهاتی برابر ایران تکرار شود. ایران بازیکنان خوب و فرصت طلبی دارد و باید کاملا مراقب آن‌ها باشیم.

لیپی افزود: از نظر شخصی کسب نتیجه با تیم ملی چین برای من بسیار رضایت بخش خواهد بود. البته نباید فقط نتیجه را مدنظر قرار داد. پیشرفت ممکن است در سبک بازی هم خودش را نشان دهد، مثل نسل جدیدی که وارد فوتبال می‌شوند. اگر بتوانم با تیم ملی چین نتیجه‌ای خوب کسب کنم افتخار بزرگی برای من خواهد بود.

سرمربی چین در پاسخ به این پرسش که از دو سال قبل که برابر ایران بازی کردید تا امروز چقدر پیشرفت کرده‌اید، بیان کرد: از نظر من هم چین و هم ایران نسبت به آن بازی و آن زمان پیشرفت‌هایی داشته‌اند. ما خودمان از جنبه‌های مختلف نسبت به قبل پیشرفت کرده‌ایم و این را در همین مسابقات نشان داده‌ایم. ایران هم نسبت به آن زمان پیشرفت کرده است و در جام جهانی عملکرد خوبی داشت. هر دو تیم پیشرفت خیلی خوبی داشته‌اند. البته که توانایی‌های ایران بیشتر از ما است.

لیپی در خصوص سیستم کمک داور ویدئویی(VAR) هم اظهار کرد: من کاملا به استفاده از این فناوری در فوتبال موافق هستم. به نظرم در تمام مسابقات باید از این فناوری استفاده کرد. این فناوری باعث می‌شود اشتباهات بزرگ در مسابقات خیلی کم شود و نتیجه بازی خیلی شفاف‌تر باشد. به همین خاطر کاملا موافق هستم و معتقدم که برای همه مفید است.

او درباره تقابلش با کارلوس کی‌روش هم گفت: ما همه می‌دانیم که ایران تیم خیلی خوبی در آسیا است و اگر رنکینگ فیفا را ملاک قرار دهید، گفته من را تایید می‌کنید. ایران در بین تیم‌های آسیایی در صدر رنکینگ است و چین در رده ششم. برای اینکه با چنین تیمی مقابله کنیم باید از نظر تاکتیکی در سطح بالایی باشیم و بازی بدون اشتباهی داشته باشیم و کاملا تمرکزمان معطوف به بازی باشد. همانطور که گفتم در فوتبال هر چیزی امکان‌ پذیر است. اگر شما بازی کره‌جنوبی و بحرین را دیده باشید، می‌بینید که در فوتبال هر اتفاقی می‌تواند رخ بدهد. بحرین از کره عقب افتاده بود ولی به بازی برگشت. به همین خاطر برای ما هم در بازی برابر ایران هرچیزی امکان پذیر است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین