خانه هوشمند رایمون

گزارش بازرگانی،   3971103133

رایمون تجربه آینده

تیم طراحی و مهندسی رایمون  اولین و تنها  برند تولید کننده سیستم مدیریت هوشمند ساختمان (BMS)، خانه هوشمند، اتوماسیون خانگی، سیستم های هوشمند مراکز تجاری، اداری، مسکونی و بیمارستان هوشمند در ایران.

خانه هوشمند

خانه هوشمند فناوری واژه‌ای است که امروز نمی‌توانیم از آن فرار کنیم، بنابراین ما نیز ممکن است آن را در آغوش بگیریم. اما اصطلاحات گاه گیج کننده ای در این میان وجود دارد.
تفاوت بین هزینه ها و صرفه جویی در مصرف انرژی در دستگاه ها و تکنولوژی ای که زندگی روزمره را آسان تر و لذت بخش تر می کند چیست؟
اگر که بسیاری از سیستم‌های موجود در خانه شما برای آنچه شما می خواهید و یا زمانی که شما لازم دارید که انجام پذیرد می‌توانند برنامه‌ریزی شوند، مانند ترموستات یا آبیاری فضای سبز، آیا آنها هوشمند هستند؟ و آیا مهم است؟
از لحاظ انطباق فضای زندگی شما با دنیای جدید، مهم است.
اگر شما در حال تغییر و تحول خانه خود و اضافه کردن قابلیت های مدرن روز هستید، باید به دانش کار در مورد آنچه که به عنوان اتوماسیون خانگی و تکنولوژی خانه هوشمند مطرح می گردد توجه شود. آنها در نگاه اول می‌توانند مشابه باشند ولی با بررسی جزئیات متوجه می شویم که ساختار خانه هوشمند با اتوماسیون خانگی کاملا متفاوت است.

زمانی که فضای سبز شما نیاز به آبیاری داشته باشد و خود سیستم این مهم را متوجه گردد و با توجه به المان های محیطی مختلف اقدام به آبیاری نماید، این سیستم هوشمند است، زمانی که نور محیط داخلی ساختمان بر اساس شرایط محیطی تامین گردد، این سیستم هوشمند است، زمانی که دمای محیط ساختمان متناسب با شرایط دمایی فضای بیرون و دمای مورد نیاز محیط داخلی تامین گردد، این سیستم هوشمند است و بسیاری از کارکردهای مختلف که می تواند تفاوت بین یک خانه هوشمند و یک اتوماسیون خانگی را مشخص نماید.

هوشمند سازی چیست؟

اغلب مردم تصور می کنند که هوشمند سازی و اتوماتیک کردن و از کنترل دستی خارج نمودن ادوات، تجهیزات و مصرف کننده های ساختمانی تنها جنبه راحتی دارد ولی در کل، اهداف بسیار فراتر و والاتری را دنبال می کند.

دانشمندان و محققان در زمینه اتوماسیون نه تنها به رفاه، آسایش، زیبایی و مدرن بودن فکر می کنند بلکه علاوه بر اینها به شبکه ها، حسگرها و پردازشگرهایی جهت رسیدن به اهداف ایمنی و بهینه سازی مصرف انرژی، گزارش گیری و اهداف مدیریتی جهت ساختمان های اداری ، صنعتی و مسکونی نیز می اندیشند.

در واقع هدف از هوشمند سازی، جلوگیری از آسیب هایی است که در اثر خطاهای فردی و انسانی رخ می دهد.

هوشمند سازی ساختمان

برای درک هوشمند سازی ساختمان باید تعریفی از یک ساختمان هوشمند را داشته باشیم، ساختمان هوشمند ساختمانی است شامل محیطی فعال و مقرون به صرفه، بوسیله تجمیع کردن عناصر اصلی یعنی سیستم ها، ساختار، سرویس ها و مدیریت و ایجاد رابطه ای یکپارچه میان آنها که می تواند به صورت مستمر نسبت به وضعیت های متغیر محیط عکس العمل نشان داده و خود را با آنها وفق دهد و همچنین به ساکنین ساختمان این اجازه را می دهد که از منابع موجود به صورت موثرتری استفاده نموده، امنیت و آرامش آنها را افزایش دهد.

با توجه به تعریف صورت پذیرفته، فرآیند و تجهیزاتی که منجر به ایجاد یک ساختمان هوشمند می‌گردد را هوشمند سازی ساختمان می‌نامیم.

اتوماسیون خانگی

 اتوماسیون خانگی امکان کنترل تمام ادوات فرمان پذیر را به صورت محلی از طریق پنل های لمسی و یا شبکه وای فای از طریق گوشی های هوشمند و تبلت و یا از طریق اینترنت به صورت از راه دور از هر نقطه از جهان برای شما فراهم می نماید. ارسال فرمان‌های گروهی، زمانبندی و برنامه ریزی روشن و خاموش شدن چراغ ها، آبیاری و بسیاری از سناریوهای مختلف از جمله عملکردهای  اتوماسیون خانگی می باشد.

چه چیزهایی می تواند بخشی از یک سیستم اتوماسیون خانگی باشد؟  درحالت ایده آل،  هرچیزی که می تواند به یک شبکه متصل شود، می‌تواند به صورت خودکار و از راه دور کنترل گردد. به طور کلی می توان موارد زیر را از جمله فعالیت های یک سیستم اتوماسیون خانگی برشمرد که به صورت اتوماتیک و یا از طریق فرمان کاربر انجام می پذیرد:

  • کنترل روشنایی
  • کنترل دما و رطوبت، دود، گاز و آتش
  • سیستم های اضطراری و امنیتی
  • کنترل صوت و تصویر
  • کنترل میزان مصرف انرژی

 

منبع : www.Raymonbms.com

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  25. اسراییل چه باید بکند؟ 

آخرین عناوین