علت افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی از زبان وزیر ارتباطات

گروه فناوری الف،   3971103109 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر ارتباطات گفت: اینها برای تامین نقدینگی تغییرهایی در قیمت‌ها داده بودند که مورد اعتراض قرار گرفت ما هم ورود کردیم و بررسی کردیم و آنچه به دست آمد این بود که واقعا به لحاظ دخل و خرج این تغییرات اجتناب ناپذیر بوده است.

به گزارش ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که علت افزایش قیمت اپراتورها در زمینه بسته‌های اینترنتی چه بوده است، گفت: اینها برای تامین نقدینگی تغییرهایی در قیمت‌ها داده بودند که مورد اعتراض قرار گرفت، ما هم ورود کردیم و بررسی کردیم و آنچه به دست آمد این بود که واقعا به لحاظ دخل و خرج این تغییرات اجتناب ناپذیر بوده است، اما ما با توجه به اینکه رعایت حقوق مصرف کننده هم برعهده ما است جلسات مفصلی با اینها گذاشتیم و سیاست ما  این بود که اپراتورها باید شروع کنند به کاهش قیمت تمام شده محصول از طریق کنترل هزینه.

وی افزود: هزینه های بسیار زیادی است که می تواند مدیریت شود از جمله هزینه تبلیغات اپراتورها یعنی مجموع شرکت مخابرات، همراه اول و ایرانسل و رایتل. آنها سال گذشته 250 میلیارد تومان پول پرداخت کرده اند برای تبلیغات تلویزیونی و حالا کل این اثر درآمدی که تعرفه ها را افزایش داده اند 250 میلیارد تومان نشده است بنابراین ما خواستیم که این موارد را کنترل کنند چرا که بهترین تبلیغ برای مردم دادن خدمات خوب و باکیفیت است و آنها هم دارند این کار را پیش می برند.

جهرمی ادامه داد: البته حوزه های دیگری مثل حوزه استفاده اشتراکی از ظرفیت‌ها بود به این شکل که در برخی نقط شهر سه دکل برپا شده و این سه ، به سه اپراتور مربوط است اینها را باید مدیریت کنند که هزینه ها را کنترل کنند و قیمت را پایین آورند و این را از یک ماه پیش که با آنها به صورت جدی وارد مذاکره شدند  انجام می دهند و اولین گام هم این بود که فعلا هردو اپراتور ده درصد حجم مصرف را با همان قیمت بالا بردند.

وی همچنین در خصوص برنامه دولت برای آسیب‌زا بودن دسترسی عمومی به فیلترشکن ها، گفت: روال دستور فیلتر در مجموعه دولت نبوده تا ما فکری بکنیم و برای آن برنامه داشته باشیم. اثرات این موضوع هم از قبل تدوین شده بود، یعنی جامعه در رابطه با آن صحبت کرده بود که اگر این تصمیم گرفته شود چه آثار و عوارضی دارد، معضلاتی که می گویید وجود دارد و به نظر من الان زمانی است که شورای عالی فضای مجازی به عنوان مسوول این مسایل که بنا است برنامه ریزی و سیاست گذاری برای کشور کند، این سیاست ها را یکبار مرور کند. البته اطلاع دارم که این مساله الان در این شورا در حال بررسی است.

آذری جهرمی تاکید کرد: موضوع فیلترینگ نیازمند آن است که شورای عالی فضای مجازی به یک جمع بندی استراتژیک نظری رسیده باشد، امروز می بینیم که ائمه جمعه و فعالان اجتماعی از تمام گروه ها به این رویکردی  که ما در برابر فضای مجازی داریم نقادی می کنند؛ برخی وقت ها نقادی آنها به ما بر می گردد برخی مواقع به دیگران اما در مجموع همه اطلاعاتشان بر این است که سیستم فعلی کارا نیست و باید تجدید نظر کنیم.

وی افزود: در این راستا باید بیشتر به اقدامات ایجابی بپردازیم اقداماتی که نتایج آن ملموس باشد، نه فقط کاری صرف انجام دادن باشد، مثلا در وزارت ارتباطات بحث اینترنت و کودک را آغاز کرده ایم که این مسیر آسیب پذیرترین قشر جامعه در برابر فضای مجازی را ایمن می کند و در مدت 6 ماه که از این رویکرد می گذرد، یک و نیم میلیون نفر از جامعه 13 میلیونی مخاطب کودک و نوجوان را جدا کردیم؛ نه جدا کردنی که فضا را به روی آنها ببندیم و فیلتر کنیم، بلکه جدا کردنی که محتوای فاخر مورد نظر آنها را در اختیارشان قرار می دهیم، جدا کردنی که کودک در اینترنت در کنار والدین خود است یعنی والدین مطلع هستند که کودک چه می کند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه در این روند، فعالیت های مجازی کودک همزمان روی گوشی پدر یا مادر گزارش می شود و می توانند مدیریت کنند، گفت: این اقدامات عملی است که می توانیم بگوییم از 13 میلیون نفر در این مدت یک و نیم میلیون نفر پوشش داده شدند، در این مسیر از سمن ها خواستیم به کمک ما بیایند و حرکت را مردم نهاد آغاز کردیم و دولت محور کار را پیش نبردیم و در حوزه توسعه فضای کتابخوانی، در فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان و سواد مجازی برنامه داریم و در حال جمع بندی مباحث هستیم، در این زمینه نشست های نقد و اندیشه در وزارت ارتباطات برگزار می شود ؛ مجموعه این نظرات را به شورای عالی فضای مجازی منعکس می کنیم تا بتوانیم تصمیم مناسبی بگیریم و رویکرد جدیدی را ایجاد کنیم؛ البته کار سختی است.

وی درباره چگونگی رصد این افراد گفت: به این افراد (یک و نیم میلیون نفر) سیم کارت داده می شود و میزان فعالیتشان از این طریق رصد می شود، الان ایرانسل در این سرویس 250 هزار سیم کارت واگذار کرده است. همچنین در قالب جشنواره کودک آنلاین که نتایج آن اردیبهشت ماه اعلام می شود ، هزار و 120 ایده به ما رسیده است، دیرین دیرین امروز یک اثر است، تصور کنید هزار و 120 هزار دیرین دیرین الان رسیده است که خلاقیت جوانان ما در آنها نمایان است ، ما حمایت می کنیم تا ایده خود را بسازند بعد از آن بخش هایی را از آنها خریداری می کنیم تا توانمند شوند تا چرخه اقتصادی آنها راه بیفتد اما بنا نیست که در حوزه محتوایی آنها دخالت کنیم.

آذری جهرمی تاکید کرد: اما در حوزه توانمندسازی به تولیدکنندگان محتوا کمک می کنیم تا سهم بازار را بگیرند، سکوهای نرم افزاری را برای توزیع توجیه کردیم، اپلیکشن هایی مانند کافه بازار و آپارات نسخه ویژه کودکان می دهند و والدین متوجه می شوند که روی گوشی فرزندشان اپلیکیشین مخصوص کودکان نصب است یا بزرگسالان. همچنین تولیدکنندگان و صاحبان پلتفرم را الزام کردیم که دسته بندی سنی را در زمان آپلود تصاویر یا ویدیوها روی شبکه های خود رعایت کنند؛ اینها یک اکوسیستم، یک زنجیره زیست بوم است که داریم با جدیت کار می کنیم البته نیازمند همکاری همه هستیم؛ وزارت آموزش و پرورش ، سازمان تبلیغات ، کانون پرورش فکری کودکان، سازمان سینمای فارابی و جمعی از هنرمندان همه آمدند به ما پیوستند و به ما کمک می کنند ما هم تلاش کردیم این را به یک جریان مردمی تبدیل کنیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین