وزیر راه: قاطع و حقوقی پاسخ تحریم ماهان را می‌دهیم

گروه اقتصادی الف،   3971103101 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به موضوع کارت مصالح ساختمانی گفت: با سفارش انبوهی که داده‌ می‌شود تخفیف گرفته خواهد شد که آن تخفیف خودش یک مزیت برای کاهش قیمت مسکن است. مسائل مربوط به تسهیلاتش هنوز نهایی نشده است.

به گزارش فارس، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سود کارت مصالح ساختمانی چقدر در نظر گرفته شده، اظهار داشت: این موضوع هنوز در دست بررسی و مذاکره است، بانک مسکن محور آن است و طرحش را به بانک مسکن دادیم که تهیه کرده و با بانک مرکزی در حال رایزنی است و هنوز جمع‌بندی نشده است.

وی خاطر نشان کرد: نکته برجسته‌ای این است که تولید مصالح ساختمانی و تاسیساتی را تقویت می‌کند و هم می‌تواند آن‌ها را از رکود خارج کند، به این معنا که با سفارش انبوهی که داده‌ می‌شود تخفیف گرفته خواهد شد که آن تخفیف خودش یک مزیت برای کاهش قیمت مسکن است. آیتم مربوط به تسهیلاتش هنوز نهایی نشده است.

وزیر راه و شهرسازی درباره علت تحریم شرکت ماهان توسط آلمانی‌ها بیان داشت: این‌ها اتهاماتی واهی است که به کشور ما می‌زنند. کشوری که خودش تولیدکننده تروریست و حامی تروریست است به ما اتهام می‌زند که ما هم حامی تروریست هستیم. به ماهان هم از همین اتهامات زده‌اند و در نامه‌ای که نوشته بودند هم این اتهامات آمده بود و امروز هم گفتیم به صورت حقوقی و قاطع جواب دهند.

وی در پاسخ به سوالی درباره تحقیق و تفحص از مسکن مهر و شرکت فرودگاهی گفت: از بیش از یک سال پیش چهار تحقیق و تفحص برای وزارت راه‌ و شهرسازی در دستور کار نمایندگان مجلس و کمیسیون عمران بود و پریروز سه مورد از این‌ تحقیق و تفحص‌ها سوالش مطرح شد و ما به همراه همکارانمان به کمیسیون رفتیم و توضیحاتی داده شد و هنوز هم بحثش ادامه دارد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سوالی که داشتند درباره میزان کیفیت و اثربخشی این‌ها بود همچنین رابطه تولید این مسکن با نیاز جامعه و منابع عمومی که صرف این پروژه شده از جمله سوالات بود. البته درباره استحکام این پروژه هم بحث شد. موضوع دیگر هم در رابطه با شرکت‌های فرودگاهی بود که در مجموع دوازده سوال بود که مسئولان مربوطه جواب داده بودند یکی هم بحث مربوط به خرید هواپیماهایی بود که اخیرا انجام شد. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین