اتهام‌زنی امارات علیه ایران در شورای امنیت

گروه جهان الف،   3971103099 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده امارات عربی متحده در سازمان ملل با تکرار ادعاهای ضد ایرانی، تهران را به «دخالت توسعه‌طلبانه و بی‌ثبات‌کننده» در منطقه متهم کرد.

به گزارش فارس، «سعود حمد الشامسی» معاون نماینده دائم امارات در سازمان ملل سه‌شنبه‌شب (دیشب) در نشست شورای امنیت درباره غرب آسیا ایران را آماج اتهامات قرار داد.

این نشست شورای امنیت به بررسی وضع خاورمیانه اختصاص داشت و الشامسی ضمن متهم کردن ایران به «دخالت توسعه‌طلبانه و بی‌ثبات‌کننده در منطقه» و «حمایت از گروه‌های تروریستی و طائفی در کشورهای عربی»، ایران را «وجه مشترک کشمکش در سوریه و یمن و مسبب خلق تهدیدها، تنش و بی‌ثباتی در منطقه» توصیف کرد.

مقصود نماینده امارات از گروه‌های تروریستی در کشورهای عربی، گروه‌های مقاومت مثل حزب الله لبنان و انصارالله در یمن است که اولی در مقابل جنگ‌های رژیم صهیونیستی از لبنان حمایت کرده و دومی در حال دفاع از یمن در مقابل جنگ سعودی-اماراتی علیه یمن است.

به گزارش خبرگزاری امارات (وام)، الشامسی در خصوص حمایت از گروه انصارالله یمن، ادعا کرد: «ایران این گروه را به سلاح، موشک‌های بالستیک و پهپاد مجهز می‌کند و به این طریق این گروه مرتکب شنیع‌ترین جنایت‌ها علیه ملت یمن می‌شود و تهدیدی برای کشورهای همسایه و دریانوردی بین‌الملل و غارت کمک‌های انساندوستانه است».

جنگ امارات و عربستان علیه یمن که از فروردین ۱۳۹۴ آغاز شده، تاکنون بیش از پنجاه هزار کشته از مردم بر جا گذاشته است. میلیون‌ها یمنی نیز آواره شده‌اند و شمار زخمی‌ها از چهل هزار نفر فراتر رفته است.

طبق گزارش خبرگزاری امارات (وام)، الشامسی همچنین اتخاذ موضع قاطع شورای امنیت در این باره را خواستار شد.

معاون نماینده دائم امارات در سازمان ملل همچنین بر پایبندی ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی بر اجرای توافقنامه استکهلم و قطعنامه‌های ۲۴۵۱ و ۲۴۵۲ شورای امنیت تاکید کرد؛ اما دولت یمن در صنعاء طی چند روز اخیر بارها اعلام کرده است که ائتلاف سعودی اماراتی، نتایج مذاکرات صلح در سوئد را در الحدیده و تبادل اسرا اجرا نمی‌کنند.

الشامسی ضرورت انتقال جامعه جهانی از مرحله مدیریت بحران‌ها به پیروی از خط‌مشی کامل برای حل منازعات و جلوگیری از وقوع درگیری‌ها و نیز تلاش برای برقراری صلح و احیای ثبات را مورد تاکید قرار داد.

وی درباره قضیه فلسطین نیز بر ضرورت پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی و دستیابی به راه‌حل عادلانه و فراگیر تاکید کرد و حل قضیه فلسطین را اساس تحقق ثبات در منطقه برشمرد.

حضور ایران در سوریه مانع راهکار سیاسی است

الشامسی که کشورش بعد از هفت سال قطع روابط، اخیراً سفارت خود در دمشق را راه‌اندازی کرد، درباره بحران سوریه نیز ایران را متهم کرد و گفت: «اثرگذاری منفی ایران عامل بر هم زدن ثبات و مانعی در برابر هر گونه راه‌حل سیاسی در سوریه است و خروج همه شبه‌نظامیان تروریستی و فرقه‌ای تحت حمایت ایران از سوریه ضروری است».

وی در ادامه بر حمایت امارات از تلاش‌های فرستاده سازمان ملل برای دستیابی به راهکار سیاسی تحت رهبری سوریه در چارچوب قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت و محوریت فعال‌سازی ایفای نقش عربی در این تلاش‌ها تاکید کرد.

الشامسی همچنین درباره خطرات گروه‌های تروریستی در لیبی ابراز نگرانی کرد و خواستار مقابله با این گروه‌ها و بیرون راندن آنها از مناطق و تاسیسات حیاتی در لیبی شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۳۷۲۸۱۱۶:۱۲:۰۴ ۱۳۹۷/۱۱/۳
نماینده ایران در سازمان ملل متاسفانه بر اساس روابط انتخاب شده و به هیچ عنوان توانایی دفاع از حقوق ایران رو در سازمان ملل نداره ، حتی در حد چند جمله ساده
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین