مانور «شکنجه» روی خط بی‌بی‌سی + عکس

گروه سیاسی الف،   3971103090 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

فعالیت رسانه‌ای دشمن نشان می‌دهد بعید نیست در روزهای آتی شاهد سوژه‌های جدیدی با کلیدواژه شکنجه برای مظلوم نمایی ضد انقلاب، تخریب چهره نظام و از بین بردن اعتماد عمومی نسبت به نهادهای رسمی حاکمیت در ایران باشیم.

فارس نوشت: حدود دو ماه پیش جمعی از کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه در اعتراض به حقوق‌های پرداخت‌نشده خود تجمعاتی برگزار کردند؛ حقوق‌هایی که پنج ماهی بود که پرداخت‌نشده بود.

از زمانی که تجمعات اعتراضی کارگران هفت‌تپه به پرداخت نشدن حقوقشان شکل گرفت تمرکز رسانه‌ای دشمن برای موج‌سواری و استفاده حداکثری از فرصت پیش‌آمده برای تخریب چهره نظام آغاز شد. کارشناسان و فعالان کارگری ریشه مشکلات ادامه‌دار این شرکت را مربوط به سال ۱۳۹۴ می‌دانند؛ زمانی که صددرصد سهام این شرکت به بخش خصوصی واگذار شد.

مشکلاتی که حاصل فرآیند ناپخته خصوصی‌سازی شرکت‌های تولیدی بزرگ در سال‌های اخیر بوده است و این اولین بار نیست که یک مشکل صنفی یا معیشتی توسط تیم رسانه‌ای و عملیات روانی دشمن رنگ و بوی امنیتی پیدا می‌کند. 

عکس| رسانه دولتی انگلیس در لابه‌لای مطالبات صنفی کارگران هفت تپه، بخشی را نماینده کارگران معرفی کرده و از شکنجه «نماینده کارگران» خبر می‌دهد.

از همین زمان بود که اسماعیل بخشی یکی از کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه به سوژه رسانه‌های ضدانقلاب و متاسفانه برخی روزنامه‌ها و رسانه‌های داخلی تبدیل شد. وی حدود یک ماه پس از آزادی‌اش مدعی شد که در دوران بازداشت، مورد شکنجه قرارگرفته است. در پی این اتفاق، موضع‌گیری‌هایی از سوی مسوولان و نهادهای مختلف صورت گرفت که همگی بر ضرورت شفاف‌سازی دراین‌باره تاکید داشته است. با بررسی‌های صورت گرفته از سوی دستگاه قضایی، کمیسیون امنیت ملی مجلس و وزارت اطلاعات مشخص شد ادعای اسماعیل بخشی از اساس کذب بوده و باهدف فضاسازی علیه کشور و نظام صورت گرفته است.

اعترافاتی که از اسماعیل بخشی در قالب مستند «طراحی سوخته» از صداوسیما پخش شد نشان داد جریاناتی معاند از مدت‌ها قبل در بین کارگران هفت‌تپه حاضرشده و آموزش‌های لازم را برای زمان اعتراضات به برخی افراد مستعد داده‌اند و انتشار فیلم‌های تجمعات کارگران و دیگر اقدامات رسانه‌ای مربوط به این موضوع کاملاً برنامه‌ریزی‌شده و طبق دستور کار قبلی بوده است.

تمام توان رسانه‌ای دشمن اعم از BBC  ،VOA، ایران اینترنشنال ، و اکانت های متعدد توییتری و اینستاگرامی متمرکز بر کلیدواژه «شکنجه» ادعای واهی اسماعیل بخشی را پیگیری می‌کنند تا چهره‌ای خشن و ضدبشری از نظام اسلامی در اذهان مخاطبان خود بسازند.

اسماعیل بخشی در اعترافات خود می‌گوید: با سرویس‌های خارجی و گروهک‌های ضدانقلاب ارتباط داشته تا اعتراضات مسالمت‌آمیز کارگران را به سمت خاصی سوق دهد.

او می‌گوید در نشست‌های مختلفی که در تهران با سرپل‌های سرویس‌های خارجی داشته بحث گسترش اعتراضات صنفی و کارگری مطرح شده و آن‌ها تاکید داشتند تا اعتراضات هفت‌تپه به سایر اعتراضات صنفی کشور گره زده شود.

او می‌گوید: به من ماموریت داده شد تا از تمام اعتراضات فیلم و عکس تهیه کنم و در اختیار این افراد برای بهره‌برداری لازم قرار دهم که این کار را هم به‌درستی انجام دادم.

بخش دیگری از وظیفه تهیه فیلم از اعتراضات را سپیده قلیان برعهده دارد که اعترافات او نیز از صداوسیما پخش شد و نشان داد مستندسازی اقدامات تشکیلاتی و مجرمانه برای ایجاد اعتراض و اعتصاب میان جامعه کارگری بر عهده او بوده است.

عکس| سپیده قلیان در حال تهیه فیلم از اسماعیل بخشی 

اسماعیل بخشی که در اعترافات خود به ارتباط خود با حزب کمونیست کارگری تصریح می‌کند پس از آزادی از زندان با رافت نظام اسلامی و اخذ تعهد به سر کار خود بازگشت اما ۲۵ روز بعد از آزادی با یک پیام اینستاگرامی از شکنجه خود در زمان بازداشتش خبر داد.

خبر بازداشت اسماعیل بخشی به‌سرعت در رسانه‌های خارجی مطرح و به خبر اول آن‌ها تبدیل شد به‌گونه‌ای که در تمامی سرخط‌های خبری آن‌ها به‌صورت مستمر نشر و بازنشر می‌شد تا افکار عمومی به سمت بازداشت وی سوق پیدا کند.

با توجه به حساسیت موضوع این ادعا حتی در رسانه‌های داخلی هم بازتاب وسیعی پیدا کرد به‌گونه‌ای که روسای قوای سه‌گانه به مجموعه‌های بازرسی خود ماموریت دادند تا واقعیات این ادعا بررسی و چنانچه صحت موضوع تایید شود با عوامل آن به‌عنوان یک تخلف برخورد شود.

۳۴ تشکل اسلامی دانشجویی پیگیری ادعای بخشی را از دستگاه اطلاعات خواستار می‌شوند

۳۴ تشکل دانشجویی تحت عنوان تشکل‌های اسلامی دانشجویان متحد در نامه‌ای به وزیر اطلاعات برگزاری مناظره‌ای جهت روشن شدن موارد مطرح‌شده توسط اسماعیل بخشی فعال کارگری هفت‌تپه در مدت بازداشت را خواستار شدند.

در این نامه خطاب به حجت‌الاسلام سید محمود علوی آمده است: در آستانه ورود به پنجمین دهه‌ انقلاب، انتظار می‌رود جمهوری اسلامی در مرحله‌ای قرارگرفته باشد که یک کارگر بتواند بلندترین مقامات کشور را موردنقد قرار دهد و در جایگاه شهروندی خود، آن‌ها را به پاسخگویی وادارد.

عکس| سپیده قلیان برای رسانه دولتی انگلیس فیلم اختصاصی تهیه می‌کند.

دستور ویژه رئیس دستگاه قضا برای پیگیری ادعای بخشی

آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه مسوولان عالی قضایی در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به انتشار برخی شایعات و ادعاها مبنی بر شکنجه یکی از کارگران بازداشتی کارخانه نیشکر هفت‌تپه تاکید کرد: به دادستان کل کشور دستور می‌دهم که همین امروز با تشکیل هیاتی مستقل و اعزام این هیئت به منطقه، موضوع را مورد بررسی قرار دهند و هر چه سریع‌تر نتیجه بررسی‌ها را به اطلاع اینجانب و مردم عزیزمان برسانند.

در پی همین دستور و بعد از پیگیری‌های جدی بازرسان ویژه دستگاه قضایی حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در این رابطه گفت: متاسفانه این خبر را برای برداشت‌هایی که با اهداف سیاسی خودشان داشته‌اند، منتشر کرده‌اند.

وی گفت: چون این فرد، یک کارگر عادی نبوده است، به لحاظ ارتباطاتی که با برخی جاها داشته و جرائمی که مرتکب شده است، چه‌بسا برای سرپوش گذاشتن به آن جرائم، مسئله شکنجه را مطرح کرده است.

دادستان کل کشور بیان کرد: مشخص‌شده خبر از اساس دروغ بوده است و هیچ‌گونه ضرب‌وجرح و شکنجه‌ای در کار نبوده است.

وزارت اطلاعات: موضوع اسماعیل بخشی یک سناریوی سیاسی است

وزیر اطلاعات و مدیران این وزارتخانه در طی جلسه‌ای که با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برگزار شد ضمن ارائه گزارشی از روند و اقداماتی که منجر به بازداشت و دستگیری اسماعیل بخشی شد تاکید کردند که به‌هیچ‌وجه این فرد در دوران بازداشت وزارت اطلاعات شکنجه نشده است.

فلاحت‌پیشه سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در این مورد گفت: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که تنها در مسیر

اسماعیل بخشی که در اعترافات خود به ارتباط خود با حزب کمونیست کارگری تصریح می‌کند پس از آزادی از زندان با رافت نظام اسلامی و اخذ تعهد به سر کار خود بازگشت اما ۲۵ روز بعد از آزادی با یک پیام اینستاگرامی از شکنجه خود در زمان بازداشتش خبر داد

بازداشت اسماعیل بخشی وی با ماموران درگیر شده ولی در مدت بازداشت هیچ‌گونه شکنجه‌ای در مورد وی انجام نشده است. بخشی متاسفانه وابسته به حزب کمونیست کارگری است و رسانه‌های خارجی بر اساس یک سناریو باهدف گم کردن این سر نخ شروع به جوسازی کرده تا شاید مسوولان تحت‌فشار از ادامه بازداشت و یا بررسی موضوع وابستگی وی به این جریان منصرف شوند.

ادعاهای متناقض اسماعیل بخشی ادامه دارد

باگذشت یک هفته از ادعای شکنجه توسط بخشی،  او در اینستاگرامش مدعی شد که هیچ پیگیری در رابطه با ادعای او انجام‌نشده است درحالی‌که تنها سه روز بعد از این ماجرا، اسماعیل بخشی با برخی اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در تهران ملاقات کرده و مدعی شده بود که وی مورد شکنجه جسمی قرار نگرفته و با زندانی کردن وی در کنار بخش زندان داعشی‌ها به او اهانت شده و مورد شکنجه روحی قرارگرفته است! خبر این دیدار توسط برخی نمایندگان لیست امید رسانه‌ای شد.

مدعیان شکنجه آموزش رسانه‌ای دیده‌اند

فایل‌های صوتی و فیلم‌های منتشرشده از افرادی که در ماه‌های اخیر ادعای شکنجه در زندان‌های ایران را داشته‌اند حاکی از آن است که در رابطه با رسانه‌ای کردن فعالیت‌هایشان و ارتباط با سرویس‌های خبری خارجی آموزش‌های لازم را دیده‌اند و از کوچک‌ترین فرصت حتی در زندان برای پیشبرد اهداف خود و ایجاد موج رسانه‌ای بهره می‌برند.

عکس| مسیح علی نژاد در صفحه‌ اینستگرام خود از محکومیت الهام احمدی به 148 ضربه شلاق خبر داد. رییس دادگستری قرچک با تکذیب ادعای علی‌نژاد  جرم احمدی را ضرب‌وجرح پزشک زندان عنوان کرد و محکومیت او را 74 ضربه شلاق به علت وجود شاکی خصوصی دانست.

رئیس دادگستری شهرستان قرچک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص ادعای الهام احمدی زندانی دستگیر‌شده در غائله خیابان پاسداران اظهار داشت: پزشک زندان به دلیل توهین و ضرب و جرح از احمدی شکایت کرده است و زندانی به جرم درگیری با ماموران، پزشک و پرستار، همچنین وجود شاکی خصوصی و برهم زدن نظم زندان و ایجاد تشنج به ۷۴ ضربه شلاق تعزیری محکوم می‌شود که هنوز هیچ ضربه شلاقی نخورده و حکم اجرا نشده است.

رئیس دادگستری قرچک در ادامه این موضوع گفت: برای بررسی موضوع و ملاقات با خانم احمدی شخصا به زندان رفتم و اعلام کردم درصورتی‌که حق از ایشان ضایع‌شده باشد، قطعا بررسی، پیگیری و برخورد می‌شود که وی از ملاقات با بنده سر باز زد و رسیدگی به مشکل خود را نپذیرفت.

مرضیه هاشمی سنگ محک صحت رسانه‌های مدعی حقوق بشر

مرضیه هاشمی خبرنگار و مجری پرس تی وی هفته گذشته هنگامی‌که برای دیدار برادر بیمارش به آمریکا سفرکرده بود در فرودگاه  بدون تفهیم اتهام توسط اف‌بی‌آی با ضرب و شتم، برداشتن حجاب از سرش  و بستن  زنجیر به پاهایش بازداشت شد و طی ۲ روز کسی از وضعیت او اطلاع نداشته است. هاشمی پس از دو روز در گفتگوی تلفنی با دخترش اعلام کرد نیروهای پلیس آمریکا او را بدون انتقال به بازداشتگاه مستقیم به زندان برده‌اند.؛ با اجبار حجاب اسلامی وی را برداشته و یک تی شرت بر تن او کرده‌اند و در این حالت از وی عکس گرفته‌اند. به‌عنوان غذا گوشت خوک که حرام است به او داده‌اند تا او را ازنظر روحی تحت‌فشار قرار دهند که او از خوردن آن غذا امتناع کرده و درخواست نان کرده است ولی ماموران از دادن نان به وی خودداری کرده‌اند.

این در حالی است که تمام رسانه‌های مدعی حقوق بشر که در جریان ادعای شکنجه اسماعیل بخشی، سپیده قلیان، الهام احمدی و سپیده مرادی و... با تمام توان درصحنه بودند در موضوع دستگیری غیرقانونی و وحشیانه مرضیه هاشمی مهر سکوت برلب زدند. صحت ادعای مسیح علی نژاد را در پیگیری حقوق زنان باید در عملکرد او در موضوع بازداشت مرضیه هاشمی جستجو کرد.

عکس| مرضیه هاشمی خبرنگار آمریکایی الاصل پرس تی‌وی در آمریکا بدون هیچ اتهامی دستگیر و در بازداشتگاه به او تعرض می‌شود. اما مدعیان حمایت  از حقوق زنان فقط سکووت می‌کنند.

اینکه برخی رسانه‌های داخلی به‌عنوان یار کمکی هم هم‌نوا با رسانه‌های بیگانه در تنوری که دست‌پخت دشمنان نظام اسلامی است می‌دمند و با بازخوانی مذاکرات مربوط به بحث منع شکنجه در قانون اساسی، بیانات آیت‌الله بهشتی و دیگر بزرگان صدر انقلاب را یادآور می‌شوند و مستقیم یا غیرمستقیم تمام ارکان رسمی مورد اعتماد نظام را به شکنجه متهم می‌کنند هم نکته ایست که نباید ازنظر دور بماند.

فعالیت جبهه رسانه‌ای ضدانقلاب در روزهای اخیر نشان می‌دهد دستور کار این رسانه‌ها متمرکز بر کلیدواژه  شکنجه است  و بعید نیست در روزهای آتی شاهد سوژه‌هایی مشابه با موضوع اسماعیل بخشی، سپیده قلیان و الهام احمدی، سپیده مرادی و... برای مظلوم‌نمایی ضدانقلاب، تخریب چهره نظام و از بین بردن اعتماد عمومی نسبت به نهادهای رسمی حاکمیت در ایران باشیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۳۷۴۱۹۱۷:۵۵:۴۱ ۱۳۹۷/۱۱/۳
خوب همون اول حق و حقوق کارگرا رو میدادین خوبه پیامبر خدا تاکید کرده عرق کارگر تا خشک نشده حق شو بده بهونه نمیدادین دستشون حالا هم طلب کارین
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین