شیوه ابتکاری سارق حرفه‌ای برای دستبرد به خانه‌ها

گروه حوادث الف،   3971103075 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

در پی وقوع سرقت‌های مشابه منزل در مناطق شمال شرق تهران که در آنها سارق یا سارقان بدون هیچ‌گونه تخریب و با استفاده از کلید وارد منازل شده و اقدام به سرقت اموال باارزش کرده بودند، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شیوه ابتکاری سارق حرفه‌ای برای دستبرد به خانه‌ها

شرق نوشت: کارآگاهان در تحقیقات پلیسی به موضوعی مشترک در همه سرقت‌ها رسیدند و در تحقیق از مال‌باختگان مشخص شد تمامی آنها در سه ماه گذشته به محل جدید سکونت خود نقل‌مکان کرده‌اند و پیش از آنها فرد دیگری در آنجا سکونت داشت که در همه موارد در مدت کوتاهی با لغو قرارداد اجاره منزل از آنجا جابه‌جا شده بود.

کارآگاهان در ادامه رسیدگی به پرونده  جوانی 25ساله را شناسایی کردند که با اسامی مختلف خانه‌ها را با ودیعه کم و کرایه ماهانه بالا اجاره کرده اما پس از گذشت مدتی کوتاه قرارداد خود را لغو کرده بود. در بررسی اطلاعات به‌دست‌آمده از صاحب حقوقی منازل محل سرقت، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که این جوان هر بار از یک شماره تلفن همراه جدید استفاده کرده است.

ماموران با انجام اقدامات ویژه پلیسی و جمع‌بندی شواهد، دلایل و قرائن به‌دست‌آمده اطمینان پیدا کردند همه سرقت‌ها به وسیله این شخص انجام شده است و در حالی که عملا هیچ‌گونه اطلاعات دقیقی از هویت واقعی او وجود نداشت، سرانجام کارآگاهان موفق به شناسایی هویت واقعی این مرد و دستگیری او شدند.

متهم در همان تحقیقات اولیه صراحتا به بیش از 30 فقره سرقت در مناطق شمال شرق تهران و سرقت لوازم و اشیای قیمتی و باارزش از قبیل ساعت، گوشی تلفن همراه، طلاجات، پول نقد و... اعتراف کرد. متهم علاوه بر اعتراف صریح به این شیوه و شگرد سرقت، در اعترافاتش به ده‌ها فقره سرقت دیگر این بار به شیوه توپی‌زنی و تخریب درِ ورودی منازل در مناطق شمال و شمال غرب شهر تهران نیز اعتراف کرد.

متهم در اعترافاتش درباره شیوه و شگرد خود در انجام سرقت‌ها گفت: ابتدا در مناطق مرفه‌نشین اقدام به اجاره منزل می‌کردم و پس از مدت کوتاهی محل زندگی خود را تغییر داده و به محل دیگر نقل مکان می‌کردم. با توجه به شناختی که از مشخصات و مختصات خانه‌ها داشتم، در زمانی مناسب به محل زندگی قبلی خود برمی‌گشتم و با استفاده از کلیدی که در اختیار داشتم اقدام به سرقت می‌کردم. در صورت تعویض قفل منزل از سوی مستاجر جدید، با زاغ‌زنی و اطمینان از نبود آنها در خانه با روش تخریب و توپی‌زنی وارد خانه می‌شدم و سرقت خود را انجام می‌دادم. متهم علاوه بر سرقت در مناطق شمال، شمال شرق و شمال غرب تهران به انجام سرقت منزل در مناطق نظام‌آباد، سبلان، مدنی و همچنین شهرستان قدس و کرج نیز اعتراف کرده که تحقیقات برای شناسایی این محل‌های سرقت نیز در دستور کار کارآگاهان قرار گرفته است.

متهم که عمده پول حاصل از سرقت‌های خود را صرف خوشگذرانی کرده است، به خرید خانه ویلایی در شهرستان بومهن و همچنین یک دستگاه خودروی مدل‌بالا اعتراف کرد که دستور توقیف این اموال از سوی مقام قضائی صادر شد. متهم همچنین توضیح داد با قسمتی از پول حاصل سرقت‌ها هزینه اعتیاد برادرش را تامین کرده است.

سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ،  با تایید این خبر گفت: متهم با قرار قانونی بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 34 تهران و برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است و تحقیقات برای شناسایی دیگر جرائم ارتکابی و همچنین مال‌باختگان ادامه دارد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۳۶۷۶۱۱۲:۱۱:۵۱ ۱۳۹۷/۱۱/۳
بنگاه‌های مسکن (مشاوران!) تحویل بگیرند! برای یک خانه مثلا با رهن 300 میلیون تومان، فرمول کذایی هر یک میلیون تومان رهن، 30 هزار تومان اجاره را پیاده می کنند و 9 میلیون تومان اجاره حساب می‌کنند! بعد با ارزش افزوده 2.5 میلیون تومان از هر طرف، یعنی 5 میلیون تومان جمعا برای این کار خود پول می گیرند (هزینه دو ماه حقوق یک کارمند متوسط). و در مقابل از کوچکترین وظیفه خود که شناسایی هویت مستاجر است، نیز شانه خالی می کنند
ناشناس۷۳۶۸۳۹۱۲:۴۵:۰۹ ۱۳۹۷/۱۱/۳
ای خاک برسرم....بعداین همه سرقت متوجه شدید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین