نماینده مجلس: مالیات پزشکان ۷۲۰۰ میلیارد تومان است

گروه اجتماعی الف،   3971103066 ۱۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: مجموع درآمد پزشکان متخصص در سال ۱۷ هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان، پزشک عمومی ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و دندانپزشکان ۸ هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان است و جمع مالیات آن‌ها ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

نماینده مجلس: مالیات پزشکان ۷۲۰۰ میلیارد تومان است

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری دیشب با موضوع همخوانی مالیات پزشکان با درآمد واقعی آنها با حضور احمد امیرآبادی فراهانی عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی و محمد جهانگیری معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور برگزار شد.

در ابتدای برنامه، جهانگیری معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به میزان پرداختی مالیات پزشکان گفت: با توجه به اینکه در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم موضوع خدمات پزشکی جزو افتخارآفرین‌ترین حوزه‌های عرصه خدمات وعلم وفناوری کشور به حساب می‌آید که این موفقیت بدون تلاش و برنامه‌ریزی‌های بی وقفه دولت، مجلس و تمام آحاد مردم علی الخصوص نخبگان محقق نمی‌شد.

وی افزود: پزشکانی که چندین سال با تحقیق و پژوهش توانستند طبابت ما را در منطقه و سطح بین المللی زبانزد کردند و این موضوع جزو سرمایه‌گذاری‌های ما در حوزه پزشکی به حساب می‌آید.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه ۸۵ درصد خدمات بستری تاکنون در بخش دولتی انجام می‌شود، ادامه داد: با توجه به اینکه بالاترین خدمات را هم در بخش بستری وجود دارد، مالیات این ۸۵ درصد مانند حقوق و ... کسر و پرداخت می‌شود. در موسسات دیگر هم مانند بیمارستان‌ها، مراکز درمانی خصوصی و نهاد‌های دیگر مالیات پرداخت می‌شود. سازمان امور مالیاتی رقم ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرده بود که مربوط به مطب‌ها و سایر مشاغل می‌شود.

در ادامه برنامه امیرآبادی فراهانی که عضو هیئت رئیسه مجلس هم هست، گفت: ما دو مصوبه در کمیسیون تلفیق در این زمینه داشتیم، ابتدا مقرر شد که تمامی بیمارستان‌ها اعم از خیریه و دولتی ۱۰ درصد از دریافتی خود را به صورت علی الحساب به سازمان امور مالیاتی تحویل دهند، مصوبه دیگر هم این بود که پزشکان مکلف هستند در مطب‌های خود مجهز به کارتخوان باشند.

*تعداد افراد جامعه پزشکی به تفکیک

امیرآبادی فراهانی تصریح کرد: در حال حاضر ما ۵۰ هزار ماما، ۲۵ هزار گروه‌های پرونده دار، ۱۵۰۰ نفر دکتر علوم آزمایشگاهی، ۲۰ هزار دکتر دندان ساز، ۲ هزار دندانپزشک متخصص، ۳۵ هزار داندانپزشک عمومی، ۳۶ هزار پزشک متخصص و فوق تخصص و همین طور ۸۰ هزار پزشک عمومی داریم که این آمار آخرین آمار از تعداد نیروی انسانی جامعه پزشکی است.

*آیا حقوق ماهانه هر پزشک، ۲.۲ میلیون تومان است؟!

عضو هیئت رئیسه مجلس افزود: در سال اخیر مسئولان مالیاتی مصاحبه‌هایی داشتند و اعلام کردند که مالیات پزشکان را ۷۰۰ میلیارد تومان تخمین می‌زنیم و بعد اعلام کردند که از این تعداد جامعه پزشکی فقط ۱۵۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت کردند. بر اساس اظهارات آن‌ها از جمله رئیس سازمان امور مالیاتی تهران از میان حدود ۳۰ هزار پرونده پزشکان در تهران تنها ۱۱ هزار نفر برای عملکرد سال ۹۶ اظهارنامه ارائه کردند که میانگین اعلامی از سوی پزشکان برای هر نفر ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده است که درآمد آن‌ها به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: اگر مقدار مالیات سالیانه پزشکان طبق اظهار نظر سازمان امور مالیاتی ۷۰۰ میلیارد تومان باشد با فرض اینکه ۲۰ درصد برای مالیات کسر شود عدد نهایی به ۳۵۰۰ میلیارد تومان درآمد پزشکان در سال ۹۶ می‌شودکه این عدد اگر بین ۱۳۰ هزار پزشک تقسیم کنیم میانگین درآمد هر پزشک سالیانه ۲۷ میلیون تومان می‌شود که به صورت ماهیانه هر پزشک ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان درآمد هر پزشک می‌شود که آیا هر پزشک به صورت ماهانه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان درآمد دارد؟

جهانگیری تصریح کرد:اگر یک پزشک سالیانه ۱۰۰ میلیون درآمد داشته باشد با توجه به هزینه‌های موجود که مقداری از این درآمد مشمول مالیات می‌شود مثل یک پزشک عمومی با درآمد سالانه به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان ۱۵ درصد از این مبلغ شامل مالیات می‌شود از سوی دیگر با توجه به اینکه امسال هم مقرر شد کارمندان زیر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معاف از مالیات شوند که این پزشک عمومی ذکر شده جزو افراد معاف از مالیات محسوب می‌شود.

*مالیات پزشکان عموما به متخصصان و دندانپزشکان مربوط می شود

در ادامه برنامه عرفان قمی کارشناس امورمالیاتی طی ارتباط تلفنی با بیان اینکه مالیات پزشک‌ها به صورت عمومی به متخصصان و دندانپزشکان مربوط می‌شود، گفت: اینکه ما فقط نسبت به پزشکان عمومی مانور داشته باشیم، موضوع را به انحراف می‌کشاند، از طرفی آقای پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کردند که در تخصص‌هایی مانند قلب و عروق درآمد‌های ماهیانه ۵۰۰ میلیون تومانی هم وجود دارد که بخش اصلی درآمد پزشکان مربوط به متخصص، دندانپزشک و فوق تخصص می‌باشد.

وی افزود: منابع درآمدی پزشک به ۳ بخش تقسیم می‌شود؛ ابتدا قسمت حقوق آن‌هاست که درصد کمی از مالیات را شامل می‌شود، بخش دیگر مطب پزشکان بوده که از طریق اظهارنامه مالیات‌ها صورت می‌گیرد و قسمت سوم بخش کارانه است که از این بخش مالیاتی اخذ نمی‌شود و به صورت عمومی مورد غفلت قرار می‌گیرد.

جهانگیری در پاسخ به این پرسش که چرا نیمی از پزشکان اظهارنامه را تکمیل نمی‌کنند، یادآور شد: ما با سازمان امور مالیاتی صحبت کردیم که تعدادی از پزشکان اظهارنامه خود را ارائه نمی‌دهند که استدلال‌هایی در این زمینه وجود دارد، ضمن اینکه در تهران بسیاری از پزشکان تمام وقت مشغول هستند و به صورت کلی ۷۵ هزار پزشک اظهارنامه خود را ارائه دادند در حالی که ۸۵ هزار تعداد پروانه مطب صادر شده در کشور وجود دارد.

*مالیات پزشکان ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است

امیرآبادی فراهانی عضو کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به اینکه درآمد پزشکان متخصص در ماه حدود ۴۰ میلیون، پزشکان عمومی ۵ میلیون و دندانپزشکان ۲۰ میلیون تومان است، ادامه داد: مجموع درآمد پزشکان متخصص در سال ۱۷ هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان، پزشک عمومی ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و دندانپزشکان ۸ هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان است، جمع مالیات آن‌ها ۷ هزار و دویست میلیارد تومان است. البته این ارقام حدودی و حداقل نرخ است.

عرفان قمی کارشناس امور مالیاتی با اشاره به اینکه عمده مالیات برای پزشکان متخصص و دندانپزشکان است، گفت: سال ۹۴ اصلاحاتی در قانون مالیات مستقیم صورت گرفت و تبصره ماده ۱۰۰ اعلام کرد سازمان امور مالیاتی برای برخی از اصناف می‌تواند بدون اظهار نامه و بدون دریافت رسید‌های درآمدی مالیات تعیین کند، شرطی که در تبصره ماده ۱۰۰ است شامل قشر پزشک نمی‌شود، زیرا میانگین درآمد‌ها ۳۰ میلیون به بالا است.

*تفاهم نامه‌های غیرقانونی بین نظام پزشکی و سازمان امور مالیاتی ادامه دارد

وی با اشاره به تفاهم نامه‌های غیرقانونی بین نظام پزشکی و سازمان امور مالیاتی اظهار کرد: تا سال ۹۳ این تفاهم نامه‌های غیرقانونی امضا می‌شد، سال ۹۳ دیوان عدالت اداری حکم می‌دهد که از این به بعد این تفاهم نامه‌ها غیرقانونی است، اما با این وجود از سال ۹۳ تاکنون این تفاهم نامه‌های غیرقانونی امضا و براساس آن مالیات گرفته می‌شود.

این کارشناس امور مالیاتی با اشاره به اینکه کارانه کاملا غیر شفاف است، افزود: صنوف پر درآمد فرار‌های مالیاتی گسترده دارند، قانونگذار باید پاسخ بدهد که چرا چنین اختیاری را به سازمان امور مالیاتی داده است و بدون بررسی مدارک طی تفاهم نامه‌ای مالیات باید از آن‌ها اخذ شود.

محمد جهانگیری معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه ۱۱ هزار پزشک بالای ۲۰ میلیون در آمد دارند که اظهار نامه مالیاتی ارائه داده اند، گفت: ما از تمام شفاف سازی‌ها برای تمام اقشار حمایت می‌کنیم، کسانی بودند که سال گذشته ۶۰۰-۴۰۰ میلیون مالیات پرداخت کرده‌اند.

امیرآبادی فراهانی تصریح کرد: بر اساس استناد سازمان نظام پزشکی در حال حاضر الزام قانونی لازم برای نصب کارت خوان در مطب وجود ندارد، نبود الزام قانونی برای نصب کارت خوان از سوی مسئولین وزارت بهداشت مطرح شده است، سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرده است که خوشحال می‌شویم اگر کسی الزام قانونی این موضوع را به وزارت بهداشت اعلام کند، لذا ما در کمیسیون تلفیق مجلس در این رابطه قانون وضع کرده‌ایم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۳۶۸۰۱۱۲:۳۱:۰۴ ۱۳۹۷/۱۱/۳
مالیات فقط باید از حقوق کم بشه و لاغیر خیلی ناراحتید برید عطاری خودتون رو درمان کنید و مطب و بیمارستان نیایید.برخی مردم قدر نشناس به جای سپاس از زحمات پزشکان مرتبط در پی ضربه زدن به این قشر فرهیخته هستند. باید خداتون رو شکر کنید در هوایی تنفس میکنید که پزشکان نیز در اون زندگی میکنن واقعیت دردناکی هست اما پزشک کلا افق دید و فرهنگش فرسنگ ها با عوام فاصله و سبقت داره. زندگی با مردمی با سطح فرهنگ پایین و البته حسود همین عواقب رو هم داره امیدوارم اجازه مهاجرت بدن. خسته شدم از بس توهین شنیدم
ناشناس۷۳۷۴۳۱۱۸:۰۲:۵۱ ۱۳۹۷/۱۱/۳
اتفاقا پزشکان مثل شما سطح فرهنگ پایینی دارند مخصوصا به خاطر غرور، زیرمیزی گرفتن، فرار از پرداخت مالیات و کم سوادی و دانش پایین که همه اینها بصورت گسترده در بین پزشکان هست. از نظر هوشی هم سطح بالایی ندارند چون عمدتا کارشون حفظ مطالب هست.
ناشناس۷۳۷۴۴۲۱۸:۰۹:۵۴ ۱۳۹۷/۱۱/۳
حتما تشریف ببرید آقای دکتر! از نظر ما هر کسی لیاقت خدمت به ملت خردمند ایران را ندارد.
شهروند۷۳۷۴۹۲۱۹:۰۳:۳۷ ۱۳۹۷/۱۱/۳
حتما برو بکباردیگه سوگتدنامه پزشکیت رو بخون نیازداری!!!
ناشناس۷۳۷۵۱۵۱۹:۲۳:۳۶ ۱۳۹۷/۱۱/۳
با پول نفت و رایگان تحصیل کردی معلومه خسته شدی عزیز!؟؟ مرفتی کالج بعد از پرداخت هزینه های کمر شکن می رفتی بیمارستان با حداکثر سه برابر حقوق پرستار زندگی می کردی اون موقع می فهمیدی که همین جا که هستی برای سر شما زیاد است ،" ایران بهشت متخصصین "
ناشناس۷۳۷۵۶۷۲۰:۱۲:۲۲ ۱۳۹۷/۱۱/۳
از پول این مردم تحصیل کردی حالا میخوای بری ؟؟؟ بدون مدرک پزشکی تشریف ببر هر جا دلت خواست اجازه بدن پزشک وارد بشه ببینیم کجای دنیا میگیرن شما ها رو
امید۷۳۷۶۳۶۲۰:۵۷:۵۴ ۱۳۹۷/۱۱/۳
اینکه باید مالیات بدی توهینه؟ خوش اومدی برادر، پاتو از این کشور بزار بیرون تا خودبزرگ بینیت نابود بشه.
ناشناس۷۳۷۶۵۲۲۱:۰۶:۳۳ ۱۳۹۷/۱۱/۳
ترو خدا اجازه مهاجرت به این آقای ظاهرا فرهیخته بدین! ما باید شکر کنیم که در هوایی تنفس میکنیم که مثل شما کوته فکری در آن فضا طبابت می کند؟ شما برو طبابت و طبیب بودن رو از پروفسور شمس و دکتر قریب و دکتر یحیوی و دکتر یلدا یادبگیر بعد بیا اینجا پیش ملت بزرگ ایران، خودت را کوچک کن.
ناشناس۷۳۷۸۳۲۲۳:۴۸:۴۳ ۱۳۹۷/۱۱/۳
کاملا مشخص است این فرد پزشک نیست
ناشناس۷۳۶۸۸۴۱۲:۵۹:۲۳ ۱۳۹۷/۱۱/۳
بندگان خدا دستفروشان هم کارت خوان دارند
ناشناس۷۳۶۸۹۷۱۳:۰۲:۳۶ ۱۳۹۷/۱۱/۳
روی هوا و محاسبات ذهنی چرا ؟ اگه آمار تفکیکی رو داری خوب اقدام کن مطابق قانون برو جلو و مالیاتشو بگیر اگه نداری مگه با ضرب چند تا عدد ذهنی میشه به عدالت رسید هر طرح یکجانبه ای سرانجامش شکست هست بجای این کارا و تخریب ذهن مردم ضمن اصلاح قانون مالیات سیستمی که شامل همه اقشار و اصناف بشه درست کنید اگه نمی تونید ۴تا کارشناس از کشورهایی که خوب مالیات میگیرند مثل سوئد بیارین کارا رو براتون سر وسامان بده
ناشناس۷۳۶۹۵۹۱۳:۲۱:۳۴ ۱۳۹۷/۱۱/۳
مالیات پزشکان باید حداقل ده برابر شود و این پول به فقیران و یارانه نیازمندان اضافه شود!
ناشناس۷۳۷۴۳۰۱۸:۰۱:۲۹ ۱۳۹۷/۱۱/۳
فقرا و نیازمندان بهتر کار کنند تا نیازمند کمک نباشند....واقعیت اینه که فرهنگ کار کردن و تلاش کردن را تو این کشور از بین بردند...همه چشمشون به کمکه به جای اینکه خودشون کار کنند منتظر هستند دسترنج دیگران را بهشون بدن بخورن...کار کردن در این کشور یه ارزش نیست ولی مفت خوری شده هنر...
علی۷۳۶۹۹۸۱۳:۳۳:۱۴ ۱۳۹۷/۱۱/۳
هرچقدر مالیات از پزشکان بگیرید باز ماهیانه بالای ۳۰ میلیون درآمد دارن
ناشناس۷۳۷۱۳۶۱۴:۴۹:۲۶ ۱۳۹۷/۱۱/۳
: وزارت اقتصاد و دارایی، می‌تواند اطلاعات مالی هر کسی را داشته باشد و به واسطه اینکه به حسا‌ب های بانکی اشخاص و افراد دسترسی دارد، می‌تواند به راحتی آب خوردن این اطلاعات را به دست آورد....از این طریق گردش مالی هر فرد با کد ملی مشخص .مالیات قابل اخذ است چه پزشک چه مهندس چه بازاری چه معلم .وچه ...چرا از این طریق عمل نمیشه ؟؟؟؟؟؟ جواب معلوم است.چون دست خیلی از افراد صاحبان قدرت ومیز و نزدیکانشان رو میشود .پس میان با سرو صدا مالیات پزشکان را علم می کنن تا افکار عمومی منحرف شود گروهای صنفی و شغلی مختلف را روبروی هم قرار می دهند تا مطالبه اصلی فراموش شود
ناشناس۷۳۷۴۰۰۱۷:۴۳:۳۴ ۱۳۹۷/۱۱/۳
درضمن آرایشگران بانوان یادتون نره در روز میلیون ها تومان درآمد دارن بدون هیچ نرخ مصوب و مالیاتی....!
ناشناس۷۳۷۴۳۵۱۸:۰۴:۵۸ ۱۳۹۷/۱۱/۳
شما توی کشورهای پیشرفته وقتی مثلا سرما بخورید بسیار به سختی به شما دارو میدن مگر اینکه وضع خیلی وخیمی داشته باشید. اما توی ایران برای یک سرماخوردگی ساده پزشکان کیلویی دارو تجویز میکنن. یعنی پزشکانی با این سواد پایین که هنوز نمیدونن دارو چقدر زیانباره و فقط باید برای موارد ضرروی تجویز بشه. اونوقت این پزشکان کم سواد تازه فکر میکنند خیلی هم باید جامعه ازشون متشکر باشه.
ناشناس۷۳۷۴۵۵۱۸:۱۹:۳۸ ۱۳۹۷/۱۱/۳
چند هزار میلیارد پول صرف امور به اصطلاح فرهنگی میشه که هیچ بازدهی نداشته ...چرا از اونا که به اسم موسسه های فرهنگی پول میگیرن حساب کشی نمیشه...زمانی یه دولت میتونه خوب مالیات بگیره که خودش حساب و کتابش شفاف باشه...عدالت و شفافیت همیشه کنار هم هستند...
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین