خون خیلی نادر ۱۶۱ ایرانی

گروه سلامت الف،   3971103034

سخنگوی سازمان انتقال خون از وجود ۱۶۱ دارنده خون خیلی نادر در کشور خبر داد و گفت: در دو سال ۹۶ و ۹۷ تعداد ۱۲۱ کیسه خون نادر یا خیلی نادر برای بیماران نیازمند، ذوب و به مراکز درمانی ارسال شده است.

خون خیلی نادر ۱۶۱ ایرانی

دکتر بشیر حاجی‌بیگی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برنامه ملی خون‌های نادر و ایجاد آزمایشگاه ایمونوهماتولوژی و انجماد خون در کشور، گفت: طبق تعاریف بین‌المللی خون نادر دارای فراوانی کمتر از یک در پنج هزار و یک در ۱۰ هزار نفر جمعیت است که یا دارای آنتی‌ژن‌های گروه فرعی خون و یا فاقد حداقل پنج آنتی‌ژن گروه فرعی با شیوع بالا است.

وی افزود: هدف سازمان انتقال خون از اجرای برنامه ملی خون‌های نادر و ایجاد آزمایشگاه انجماد خون‌های نادر، این بود که بتواند از شناسایی، ذخیره مناسب و ارائه به موقع خدمات لازم به بیماران نیازمند خون‌های نادر اطمینان داشته باشد. بر همین اساس آزمایشگاه ایمونوهماتولوژی و انجماد خون‌های نادر ایران، در قالب برنامه ملی خون‌های نادر تاکنون حدود ۴۰ هزار اهداکننده خون را از نژاد و قومیت‌های متفاوت از پایگاه‌های سراسر کشور تعیین کرده و مورد شناسایی قرار داده که از بین آن‌ها حدود ۱۷۰۰ نفر به عنوان دارندگان خون نادر در کشور شناسایی شده‌اند.

حاجی‌بیگی با بیان اینکه از میان این افراد بر حسب نیاز و امکانات‌مان، تعدادی فراخوان شدند و خون آنها به صورت ذخیره در بخش انجماد نگهداری می‌شود، ادامه داد: در مواردی که بیماری به این گروه‌های خونی نیاز داشته باشد، آن را به اداره کل انتقال خون و سایر مراکز درمانی ارسال می‌کنیم تا مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثال در دو سال ۹۶ و ۹۷ تعداد ۱۲۱ کیسه خون نادر یا خیلی نادر برای بیماران نیازمند، ذوب و به مراکز درمانی ارسال شده است.

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور درباره میزان افراد دارای گروه خونی خیلی نادر در کشور نیز گفت: تاکنون تعدادی از اهداکنندگان مورد بررسی به عنوان گروه خونی خیلی نادر شناسایی شده‌اند. از بین افراد شناسایی شده مجموعا ۱۶۱ نفر در کشور دارای گروه خونی خیلی نادر هستند.

حاجی‌بیگی تاکید کرد: طبق برنامه‌ریزی‌هایمان آزمایشگاه انجماد خون انتقال خون به زودی به برنامه اطلاعاتی گروه خون نادر مجهز شده و می‌تواند شبکه کاملی از بانک اطلاعاتی خون‌های نادر شناسایی شده را برای تبادل اطلاعات اهداکنندگان دارای خون‌ نادر در مواقع مورد نیاز ایجاد کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین