لاریجانی: دولت را ملزم به درج حقوق مدیران بر روی سامانه حقوق و دستمزد کنید

گروه سیاسی الف،   3971103029 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس مجلس شورای اسلامی از اعضای کمیسیون تلفیق خواست در قانون بودجه سال ۹۸ دولت را ملزم به درج حقوق مدیران در سامانه حقوق و دستمزد کنند.

لاریجانی: دولت را ملزم به درج حقوق مدیران بر روی سامانه حقوق و دستمزد کنید

به گزارش مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس صبح امروز(چهارشنبه) در جلسه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ حاضر شد.

وی توصیه‌هایی را در خصوص تدوین بودجه سال ۹۸ به اعضای کمیسیون ارائه داد و گفت: دریافتی‌ها و حقوق مدیران باید طبق قانون برنامه ششم بر روی سایت بیاید. شرکت‌های دولتی هم بر اساس این قانون باید حقوق مدیران را بر روی سامانه قرار دهند.

لاریجانی ادامه داد: دولت این سایت را راه‌اندازی کرده اما هنوز کامل نشده است. اجرای این قانون آرامش ایجاد می‌کند. دولت را در بودجه سال ۹۸ ملزم کنید که این الزام را کامل کند.

علی لاریجانی گفت: امسال مقداری شرایط بودجه ای سخت است لذا تنظیم بودجه وقت زیادی می برد و باید با نظم بیشتری شرایط کشور را رصد کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی از اقدام کمیسیون تلفیق مبنی بر تعیین سقف یک و نیم میلیون بشکه ای برای صادرات نفت تقدیر کرد و گفت: کار عاقلانه‌ای انجام دادید، اطلاعاتی که برخی مسئولان از تریبون ها می گویند با واقعیت مطابقت ندارد. آمریکایی ها شکست خوردند و نتوانستند فروش نفت ایران را به صفر برسانند.

عضو شورای هماهنگی سران قوا ادامه داد: وقتی تحریم ها وجود نداشت تلاطم هایی در بازار نفت ایجاد می‌شد و در برخی زمان‌ها کل بودجه ما از فروش نفت ۷ میلیارد تومان بود.

همه مشکلات اقتصادی مربوط به تحریم‌ها نیست

عضو شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: همه مشکلات اقتصادی کشور مربوط به تحریم‌ها نیست و نباید به دست خودمان شرایط را طور دیگری ترسیم کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری درباره اصلاح لایحه بودجه ۹۸ گفت: ایشان تاکید داشتند که بودجه سال ۹۸ باید متناسب با شرایط تحریم ها تنظیم شود لذا سازمان برنامه و بودجه مجددا لایحه بودجه را تعدیل کرد. ایشان بر لزوم اصلاح ساختاری بودجه، رشد اقتصادی بدون نفت و کاهش وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی تاکید داشتند.

وی اظهار داشت: سازمان برنامه و بودجه در حد امکان اصلاحات مقام معظم رهبری را اعمال و مابقی را به سال های آینده موکول کرد.

لاریجانی تصریح کرد: ایجاد برخی اصلاحات ساختاری را می‌توان در قالب بودجه آغاز کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق درباره بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور گفت: در این خصوص کمیسیون مصوبه‌ای داشت و حتی موارد تنبیهی را در نظر گرفت اما به نظر من تشویق هم لازم است.

تسهیلات و مشوق‌هایی را برای صادرات در نظر بگیرید

عضو شورای عالی هماهنگی سران قوا ادامه داد: نوسانات ارزی مشکلاتی را ایجاد کرد اما شرایط خوبی را برای صادرات وجود دارد لذا در لایحه بودجه سال ۹۸ تسهیلات و مشوق هایی را برای صادرات در نظر بگیرید.

عضو شورای عالی امنیت ملی رونق حوزه مسکن را از عوامل مهم رونق اشتغال خواند و گفت: با رونق بخشی مسکن بخش های زیادی از حوزه مسکن رونق می یابد. معتقدم باید در راستای نوسازی بافت های فرسوده اقدام شود. بنیاد مسکن اقداماتی را در این خصوص به صورت پایلوت در منطقه آقای تاجگردون انجام داد، اگر این اقدامات در کل کشور تسری یابد خوب است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تسهیلات دولت برای احیای بافت های فرسوده گفت: اگر به شهرداری‌ها تسهیلاتی مثل اوراق داده شود می توانند بافت های فرسوده را خریداری کرده و پس از احیا، اقدام به فروش آن کنند. شهرداری ها دارای چنین ظرفیتی هستند و می توانند زمینه‌ساز رونق بخش مسکن باشند.

وی رونق در بخش گردشگری و صنایع دستی را از عوامل رونق اقتصادی خواند و گفت: رونق در این بخش ها سریع تر منجر به اشتغال می شود و نیاز به سرمایه گذاری اندکی دارد. به جای اینکه کمیته امداد به افراد پول بدهد از این طریق، افراد خودشان به پول می رسند.

لاریجانی با اشاره به تشکیل مجمع کارآفرینان برجسته گفت: این مجمع توصیه هایی را در راستای رونق کارآفرینی داشته که مهمترین آن تامین سرمایه در گردش صنایع بوده است. بانک ها باید در این زمینه کمک کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی  افزود: برخی بانک ها مانند بانک توسعه صنعت به بخش صنعت توجه خاصی دارد اما سرمایه آنها کم است. پیشنهاداتی برای افزایش سرمایه این بانک ها وجود دارد که باید در کمیسیون تلفیق به تصویب برسد.

عضو شورای هماهنگی سران قوا گفت: در شورای هماهنگی سران قوا اصلاح قانون برای کمک به کارآفرینان مطرح است شما هم می توانید از کارآفرینان برای حضور در جلسات تلفیق دعوت کنید.

عضو شورای عالی امنیت ملی از اعضای کمیسیون تلفیق خواست بسته کاملی برای رونق اشتغال تهیه کنند تا جهت اصلی بودجه سال ۹۸ در راستای رونق اشتغال مشخص باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: مرکز پژوهش ها گزارشی را تهیه کرده بود و میزان وابستگی زنجیره های تولید به خارج از کشور را مورد بررسی قرار داده بود. برخی از این بخش ها حلقه های مفقوده ای دارند که اگر سرمایه گذاری صورت گیرد دیگر این صنایع وابستگی به خارج از کشور نخواهند داشت مخصوصا خودروسازی ها که اگر دو، سه قلم قطعه در داخل کشور تولید شود وابستگی آنها به خارج از کشور حل خواهد شد.

وی تاکید کرد: صنایع می توانند از شرکت های دانش بنیان برای حل این مشکل استفاده کنند.

کاهش بودجه معاونت علمی ریاست‌جمهوری به مصلحت نیست

لاریجانی با انتقاد از کاهش بودجه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: کاهش بودجه این معاونت به مصلحت نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: دانشگاه‌ها در همه دنیا از طریق پژوهش کار می‌کنند اما چون بودجه کشور ما نفتی است بودجه دانشگاه‌ها نیز از طریق دولت تامین می شود.

عضو شورای هماهنگی سران قوا تاکید کرد: صنایع و تولیدات برای مشکلات خود باید به دانشگاه ها مراجعه کنند. باید زمینه ای فراهم شود تا دانشگاه ها به سمت حل مشکلات تولید و صنعت حرکت کنند.

لاریجانی در خصوص صندوق‌های بازنشستگی نیز گفت: مرحوم آقای نوبخش بسته‌ای را برای ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی آماده کرده بودند. وجود بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی و سایر صندوق‌ها یک حقیقت است. سال گذشته مجلس تلاش کرد تا این صندوق‌ها سرپا بمانند.

وی تصریح کرد: به حمایت از صندوق‌های بازنشستگی در بودجه سال ۹۸ اهتمام داشته باشید. اگر امسال این کار انجام نشود، در سال‌های آینده دچار مشکلات بیشتری خواهید شد. امسال دولت می‌توانست بخشی از بدهی صندوق‌ها را بدهد.

دولت را ملزم به پرداخت بدهی صندوق های بازنشستگی کنید

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تبصره‌ای را در قانون بودجه قرار دهید و دولت را ملزم کنید که بدهی خود را به صندوق‌های بازنشستگی بپردازد؛ متولی این کار را هم وزارت اقتصاد قرار دهید.

وی با تاکید بر لزوم توسعه راه‌آهن شرق به غرب و شمال به جنوب گفت: در صورت توسعه راه‌آهن، مقدار زیادی درآمد از حمل و نقل خواهیم داشت. سال گذشته در این بخش از طریق صندوق توسعه ملی، سرمایه‌گذاری شد. در بودجه ۹۸ نیز این امکان را فراهم کرده و وزیر راه را مکلف به توسعه راه‌آهن کنیم.

لاریجانی با تاکید بر لزوم کوچک‌سازی دولت افزود: شاید در این زمینه لازم باشد اختیارات و الزاماتی به شورای عالی اداری یا شورای عالی هماهنگی قوا بدهیم که آنها بتوانند بخش‌های موازی دولت را ادغام کرده تا دولت کوچک شود.

شورای عالی فضای مجازی باید به ایجاد شبکه ملی اطلاعات ملزم شود

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حجم بودجه دولت فربه است و دولت نمی‌تواند این بودجه را به سمت تولید و اشتغال هدایت کند.

وی با بیان اینکه دولت الکترونیک بسیاری از مفاسد اداری را از بین می‌برد، گفت: زیرساخت‌های دولت الکترونیک آماده است؛ فقط باید با هم مرتبط شود. دولت را ملزم کنید در سال آینده این کار را انجام دهد.

لاریجانی همچنین از اعضای کمیسیون تلفیق خواست که شورای عالی فضای مجازی را ملزم به ایجاد شبکه ملی اطلاعات کنند و در عین حال گفت: مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تاکید داشتند.

باید گزارش بررسی شرکت‌های دولتی به صحن مجلس بیاید

وی عدم بررسی بودجه شرکت‌های دولتی را یکی از نقاط ضعف بودجه خواند و اظهار داشت: خوشبختانه امسال بودجه شرکت‌های دولتی مورد بررسی قرار گرفته است و باید به صحن گزارش داده شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کاهش بودجه فرهنگستان‌ها خاطرنشان کرد: فرهنگستان‌ها بودجه کمی دارند و کارهای مهمی انجام می‌دهند. لایحه بودجه به گونه ای تنظیم نشود که به بخش‌هایی ستم شود بنابراین باید بودجه را تعدیل کنید.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۳۶۲۷۸۰۹:۱۱:۴۰ ۱۳۹۷/۱۱/۳
ایضا "مزایا " را هم درج کنید لطفا : دریافت خارج از حکم مدیران از حکم شان بیشتر نباشد کمتر نیست !
ناشناس۷۳۶۳۴۴۰۹:۴۶:۴۷ ۱۳۹۷/۱۱/۳
لطفا این قانون بدون استثنا و اغماض اجرا بشه
احد۷۳۶۳۴۶۰۹:۴۷:۱۶ ۱۳۹۷/۱۱/۳
فقط دولت ملزم بشه ؟؟؟ مجلس و نمایندگان و ریس محترم ان چی ؟؟ قوه قضاییه چطور ؟ نیازی نیست حقوق شان رو اعلام کنن ؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

    15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    16. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    17. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    18. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    19. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    20. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    21. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    22. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    23. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    24. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    25. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    آخرین عناوین