اتاق فکر احمق‌ها

محمدحسن قدیری ابیانه،   3971103026 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
اتاق فکر احمق‌ها

از زمانی که رئیس‌جمهور آمریکا بخش قابل‌توجهی از رویکرد خود را به اجرایی کردن استراتژی ضد ایرانی اختصاص داده، واشنگتن آخرین تیرهای ترکش خود را علیه جمهوری اسلامی به کار گرفته است. اعمال شدیدترین و وحشیانه‌ترین تحریم‌هایی که علیه هیچ کشوری برقرار نشده، یکی ازاین‌دست موارد است. آمریکا امیدوار بود که وارد شدن تحریم‌ها به فاز اجرا، ایران را به زانو در آورد و برجامی با مختصات موردنظر کاخ سفید تدوین شود ولی این‌گونه نشد. کشورهای زیادی علیه تحریم‌های غیرقانونی و یک‌جانبه آمریکا موضع‌گیری کردند، برخی آن را نپذیرفتند و بعضی حتی سطح روابط تجاری خود را با ایران اسلامی گسترش دادند. همزمان با جنگ اقتصادی، جنگ روانی سنگینی را نیز با تمرکز بر «تحریف واقعیت»، «عمومیت بخشیدن به آن» و «القای شبهه‌افکنی» کلید زدند تا به زعم خود، هر چه زودتر یا نظام را ساقط کنند و یا محاسبات جمهوری اسلامی را تغییر دهند.

«جان بولتون»، مشاور امنیت ملی آمریکا و از چهره‌های جنگ‌طلب حزب جمهوری‌خواه، سال گذشته میلادی بار دیگر از آرزوی بربادرفته آمریکا سخن گفت و تصریح کرد که «انقلاب ایران نباید چهل‌سالگی خود را جشن بگیرد»! گفتنی است؛سناریوی دشمن این بوده که از طریق تغییر سبک زندگی اسلامی در کنار ترویج اسلام غیرسیاسی، نظام اسلامی را از درون دچار استحاله کنند که این سناریودر مقام عمل با شکست کامل مواجه شد. پس از بولتون، «مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا دوره‌گردی خود را در منطقه آغاز کرد و کوشید که به اجماعی ضد ایرانی دست یابد. اکنون نیز در تکاپو برای ارسال دعوت‌نامه جهت برگزاری نشست لهستان با هدف تشکیل اجماع علیه جمهوری اسلامی است. از سوی دیگر، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز همزمان با مقامات آمریکایی به تهدید و تشدید جنگ روانی پرداخته است؛ درحالی‌که هیچکدام طرفی از آن نبسته‌اند و کوچک‌ترین خللی در عزم کشورمان ایجاد نکردند.

سوال اینجاست که در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب، کدام جبهه دست برتر را دارد و حریف را ناکام گذاشته است؟ آیا همان‌گونه که «هنری کسینجر»، وزیر خارجه اسبق آمریکا، در نشست «چالش‌های جهانی و راهبرد امنیت ملی آمریکا» مدعی شده بود «ایران به بزرگ‌ترین چالش کلیدی معاصر خاورمیانه تبدیل شده» و برای مقابله با این به‌اصطلاح چالش، پیشنهاد کرده بود که «باید راهبردهایی مشابه زمان جنگ سرد اتخاذ شود»، آمریکا توانسته به لوازم جنگ سرد که این روزها در قالب جنگ توامان اقتصادی و روانی تبلوریافته، عمل کرده و موفقیتی کسب کند؟ حتماً این‌گونه نیست چراکه همه شواهد و قرائن از سرخوردگی و سردرگمی آمریکایی‌ها در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی حکایت دارد که به بخشی از آن اشاره می‌شود.

۱. تمام سطوح جمهوری اسلامی اعم از فرهنگ، اقتصاد و ... برگرفته از دیدگاه‌های مترقی اسلام سیاسی و عدم سلطه‌پذیری است و برخلاف آمریکا که به هر جا وارد شده، با نفرت ملت‌ها روبه‌رو شده، ورود جمهوری اسلامی به تحولات منطقه، با استقبال گرم کشورهای منطقه مواجه بوده است. از این رو، آمریکا به‌شدت از روند تصاعدی و رو به رشد مقبولیت ایران اسلامی، احساس خطر کرده و برای مهار کشورمان، توطئه «ایران هراسی» و «تحریم» را به‌صورت موازی در دستور کار خود قرار داده است که این توطئه‌ها نه‌تنها تاکنون نتیجه‌ای در بر نداشته، بلکه نظم موردنظر آمریکا را به چالش کشیده و به توسعه بیشتر حوزه نفوذ معنوی جمهوری اسلامی منجر شده است.

۲. آمریکا در حالی به دنبال محدود کردن مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامی است که بی‌سابقه‌ترین قرارداد فروش سلاح به عربستان و متحدانش را به امضاء رسانده و تقریباً در همه کشورهای اطراف ما، پایگاه‌های نظامی دایر کرده است. اگر برخی کشورها در مقابل فشار واشنگتن قد خم کرده و برای به دست آوردن دل کدخدا پای میز مذاکره آمده‌اند، ولی این قاعده درباره جمهوری اسلامی کاملاً متفاوت است و نمی‌توانند یک روز به بهانه ساز و کار مالی اروپا و روز دیگر برای متقاعد کردن ترامپ به منظور باقی ماندن در برجام به این هدف دست یابند. مقامات کشورمان به کرات اعلام کرده‌اند که حوزه دفاعی – موشکی، خط قرمز نظام محسوب شده و حاضر به مذاکره در این بخش و یا کسب اجازه از قدرت‌های سلطه‌گر برای ارتقاء توانمندی‌های خود نیستند. نتیجه این سیاست مدبرانه آن شده است که قدرت بازدارندگی ایران اسلامی، به اذعان فرماندهان نظامی آمریکا، حرف اول را در منطقه می‌زند و هر متجاوزی را با پاسخی سخت و پشیمان کننده، تنبیه خواهد کرد.

۳. سال گذشته کاخ سفید به بهانه حمایت از اغتشاشگران، تحریم‌های به‌اصطلاح حقوق بشری علیه ایران اسلامی وضع کرد و پیش از آن نیز، همواره کشورمان را به نقض گسترده حقوق بشر متهم کرده بود. از طرفی، گزارش‌های متعددی از نقض حقوق رنگین‌پوستان و اقلیت‌ها در آمریکا وجود دارد و از این رو، این کشور، خود یکی از بزرگ‌ترین ناقضان حقوق انسان‌هاست. با توجه به اینکه حقوق بشر در کشورمان، با آموزه‌های اسلامی ممزوج است، تلاش برای جایگزین کردن حقوق بشر غربی به این بهانه، راه به جایی نخواهد نبرد و خواب تغییر سبک زندگی مردم از طرق رسانه‌ای و فضای مجازی تعبیر نخواهد شد. مردم ایران ثابت کرده‌اند که علیرغم مشکلات معیشتی حاضر نیستند ذره‌ای از ارزش‌های ایرانی

۴. اسلامی عدول کنند، کما اینکه تجربه ۴۰ ساله انقلاب نیز آن را ثابت کرده است.

باید خدا را شاکر باشیم که در اتاق فکر براندازی ایران در واشنگتن، پاریس، لندن، تل‌آویو و منطقه گروهی احمق نشسته‌اند و با ۴۰ سال برنامه‌ریزی واهی در برابر مقدس‌ترین انقلاب در جهان و بزرگ‌ترین حکومت مردم سالار دینی منطقه، هر چه هزینه و تلاش کرده‌اند، کمتر نتیجه گرفته‌اند. آمریکا، رژیم صهیونیستی، ترامپ، بولتون، نتانیاهو و بقیه دشمنان قسم‌خورده جمهوری اسلامی منتظر نتیجه تهدیدات و هیاهوی تبلیغاتی خود علیه انقلاب در 22 بهمن باشند تا ببینند که سیلاب خروش مردم چگونه همه آنچه پنداشته بودند را درهم‌پیچیده و محو و نابود خواهد کرد.
 
 منبع:حمایت

دیدگاه کاربران

دهه پنجاهی۷۳۶۲۳۳۰۸:۵۴:۴۵ ۱۳۹۷/۱۱/۳
وقتی به زندگی خودم و میلیون ها جوان (با حسرت ابدی خانه دار شدن) نگاه میکنم دیگه 100% مطمئن هستم امریکا موفق شده است !
ناشناس۷۳۶۴۸۱۱۰:۳۹:۳۸ ۱۳۹۷/۱۱/۳
به جای توهین که سلاح آدمهای ناتوان است به دنبال راه چاره باشید.
ناشناس۷۳۶۹۶۸۱۳:۲۳:۳۳ ۱۳۹۷/۱۱/۳
کشور های زیادی شاید بر علیه تحریم های امریکا موضع گرفته باشند اما عملی بر ضدش انجام ندادند.حتی همه کشورهایی که رابطه اقتصادی را با ایران ادامه دادند براساس معافیت های امریکایی ها بوده اما این که کشوری رابطه اش با ایران را گسترش داده باشد ...
پیمان۷۳۷۰۰۹۱۳:۴۱:۱۷ ۱۳۹۷/۱۱/۳
چند وقت پیش شنیدم نیویورک به عنوان بی بند و بار ترین شهر جهان از نظر فساد جنسی و خیانت شناخته شده. حالا آمریکا میخواد چنین دست آورد عظیمی که در زمینه اخلاق و حیاء و انسانیت به دست آورده رو به ایران هم صادر کنه ... آخه به شما ها چه ربطی داره که ایرانی ها چه دین و فرهنگی دارن.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

    2. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

    3. یمنی ها فراتر از تصور !

    4. همان دیوانه همیشگی!

    5. حمله بزرگ روسیه در راه است؟/ بورل: تکلیف جنگ اوکراین مشخص خواهد شد

    6. توطئه جدید غربی-عبری در نوار غزه

    7. ترامپ بار دیگر در نظرسنجی‌ها از بایدن پیشی گرفت

    8. ادعای ترامپ: اگر رییس جمهور بودم, بی تردید ایران را وارد توافق ابراهیمی می کردم

    9. استقرار نیروهای ویژه آمریکا در ۱۰ کیلومتری چین

    10. بیانیه «جی۷» درباره ادعای انتقال موشک بالستیک از تهران به مسکو

    11. تشکیل یک نیروی مسلح در جنوب غزه تحت فرماندهی ماجد فرج

    12. پیروزی پوتین در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه قطعی شد

    13. پوتین: روسیه در قبال دشمنان خط قرمزی ندارد و آماده جنگ هسته‌ای است

    14. روایت تکان‌دهنده آبزرور از عمق فقر در میان کودکان انگلیس

    15. لفاظی های یک شکست خورده تمام عیار!

    16. سید نصرالله: چه کس باور می کند که بایدن نتواند جنگ غزه را متوقف کند

    17. پیشنهاد همسر رئیس جمهور درباره کمک‌رسانی به غزه

    18. خزعلی در دیدار با مقام فنلاندی: حجاب در ایران، مقوله ای فرهنگی و پذیرفته شده است

    19. موضع‌گیری جدید دوحه درباره آتش بس در غزه

    آخرین عناوین