چرا مسلمان از ذوب‌آهن جدا شد؟

گروه ورزشی الف،   3971103001

نگاهی به عملکرد مسلمان در نیم‌فصل نخست لیگ برتر پرده از افت فاحش این بازیکن برداشته و نشان می‌دهد که این بازیکن برای بازگشت به اوج چاره‌ای جز تغییر در رویه خود ندارد.

تسنیم نوشت: محسن مسلمان پس از چند روز غیبت در تمرینات ذوب‌آهن صبح امروز قراردادش را به صورت توافقی با این باشگاه فسخ کرد، تا چهارمین خروجی سبزپوشان در فصل نقل و انتقالات زمستانی باشد. این اتفاق در شرایطی رخ داد که با توجه عملکرد نسبتاً خوب مسلمان در اردوی خوزستان و بازی‌های تدارکاتی ذوب‌آهن، بسیاری منتظر درخشش دوباره او در نیم‌فصل دوم بودند، اما منصوریان به ناگاه تصمیم به خروج نام این هافبک جنجالی از فهرست تیمش گرفت و مسلمان خیلی زود از ذوب‌آهن جدا شد.

مهندس فوتبال ایران که در پایان لیگ هفدهم با وجود نیمکت‌نشینی‌های زیاد، عنوان آقای پاس‌گل رقابت‌ها را به دست آورده بود، نتوانست خود را با خواسته‌های برانکو وفق دهد و در نهایت از این تیم جدا شده و تبدیل به شاه‌ماهی نقل و انتقالات تابستانی شد.

مسلمان با وجود داشتن پیشنهاد از تیم‌هایی مانند سپاهان و استقلال، راهی ذوب‌آهن شد تا در باشگاه پرورش دهنده‌اش دور از هیاهوی تیم‌های پرطرفدار، به دنبال بازگشت به روزهای اوج خود باشد، اما در عمل این اتفاق رخ نداده و از همان روزهای ابتدایی اسیر حاشیه‌های همیشگی‌اش شد.

هافبک جنجالی ذوب‌آهن در همان هفته‌های ابتدایی لیگ، از سوی کمیته انضباطی از حضور در بازی‌ها محروم شد. دلیل این امر پرداخت نشدن جرایم مالی تنبیهات انضباطی قدیمی مسلمان اعلام شد. هافبک پرحاشیه سبزها در لیگ هفدهم از سوی کمیته انضباطی به پرداخت مبلغی محکوم شده و عدم پرداخت به موقع آن باعث محروم شدن وی از حضور در رقابت‌ها شده بود. مسلمان این معضل را حل کرد اما در ادامه نتوانست خواسته‌های فنی امید نمازی‌زاده، سرمربی وقت ذوب‌آهن را برآورده کند و از ترکیب این تیم کنار گذاشته شد.

نمازی‌زاده همان ایرادی را از مسلمان گرفته بود که برانکو به خاطرش قید این بازیکن را زد. سرمربی سابق ذوب‌آهن معتقد بود که مسلمان تحرک و دوندگی کافی را ندارد. از طرف دیگر بی‌انگیزگی مسلمان در تمرینات یکی دیگر از گلایه‌های نمازی‌زاده از این هافبک خوش تکنیک اما پر حاشیه بود. انتقاداتی که در نهایت با عکس‌العمل شدید مسلمان در تمرینات مواجه شد تا نمازی‌زاده تصمیم به کنار گذاشتن وی از ترکیب تیمش گرفته و او را در اختیار کمیته انضباطی باشگاه قرار دهد.

با این وجود مدیریت ذوب‌آهن از تصمیم نمازی‌زاده حمایت نکرده و با وساطت برخی، مسلمان به تمرینات سبزپوشان بازگشت. اتفاقی که شاید اگر با مدیریت درست‌تری از جانب ذوبی‌ها با آن برخورد می‌شد، ممکن بود شرایط امروز مسلمان و ذوب‌آهن بسیار متفاوت‌تر از این رقم بخورد.

پس از برکناری نمازی‌زاده و جایگزینی منصوریان، بسیاری بر این باور بودند که مسلمان می‌تواند باز هم به اوج برگردد. سابقه همکاری این 2 در تیم ملی المپیک وعلاقه این مربی به سبک بازی هافبک جنجالی سبزها دلیل اصلی این مدعا بود، اما آنچه از ظواهر امر پیدا است منصوریان نیز بی انگیزگی‌ها و مرخصی‌های بیش از حد مسلمان را برنتابیده و تصمیم به خارج کردن نام وی از فهرست تیمش گرفت. شاید دلیل اصلی تصمیم منصوریان را باید در فعالیت‌های بیش از حد مسلمان در عرصه مدلینگ و تبلیغات جستجو کرد که منجر به مرخصی‌ها و سفرهای بیش از حد وی به پایتخت شده است.

نگاهی به عملکرد مسلمان در نیم‌فصل نخست پرده از افت فاحش وی برمی‌دارد. مهندس اسبق سبزها طی نیم‌فصل نخست در 11 بازی برای ذوب‌آهن به میدان رفته و با به ثمر رساندن 3 گل، از یک سایت آماری نمره متوسط 6.55 را دریافت کرد. عملکردی که در قیاس با درخشش مسلمان در لیگ‌های شانزدهم و هفدهم چیزی شبیه فاجعه محسوب می‌شود.

با جدایی مسلمان از ذوب‌آهن از تیم‌های مختلفی به عنوان مقصد آینده وی نام برده و شایعات مختلفی در خصوص او به گوش می‌رسد، از پیوستن به سپیدرود و شاگردی کریمی گرفته تا توافقات اولیه با سپاهان، اما آنچه که مشخص است کنار گذاشتن مسلمان توسط 3 مربی در یک سال اخیر نشان می‌دهد که این بازیکن خرید سوخته‌ای برای ذوب‌آهن محسوب شده و در عمل هیچ‌گونه بازدهی نداشته است. مسلمان نیز باید بداند اگر هرچه زودتر به خودش نیامده و تغییر رویه ندهد، خیلی زودتر از آنچه که فکر می‌کند به پایان خواهد رسید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین