قرارداد ۹ طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت امضا شد

گروه اقتصادی الف،   3971102230 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

مراسم امضاء قرارداد ۱۰ طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های داخلی برگزار شد.

به گزارش مهر به نقل از صداوسیما، بیژن زنگنه در مراسم امضای­ قرارداد طرح‌های نگهداشت و افزایش ظرفیت­ تولید نفت گفت:​­­ توانمندسازی پیمانکاران و ایجاد نشاط در سازندگان داخلی مهم‌ترین هدف بسته‎های قراردادی طرح نگهداشت و افزایش توان تولید است. ­

وی با بیان اینکه امروز روز مبارکی برای صنعت نفت است، افزود: این روز را به همه همکارانم که یک سال و نیم زحمت کشیدند تبریک می‌گویم.

زنگنه با اشاره به اینکه در ابتدای مسئولیتم در­­ دولت دوازدهم،­ ایده‌ای را با همکارانم با هدف اشتغال‌زایی و ایجاد تحرک میان پیمانکاران ایرانی با استفاده از توان مالی داخلی مطرح کردم، افزود: اجرای این طرح، پیام روشنی به بیگانگان و برخی داخلی‌هاست که تلاش می‌کنند با تحریم در دل مردم نگرانی ایجاد کنند.

وزیر نفت از استفاده حداکثری توان پیمانکاران و سازندگان داخلی در طرح‌های نگهداشت تولید خبر داد و گفت:​ چهار درصد کل اعتبارات طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت به بحث مسئولیت‌های اجتماعی تعلق می‌گیرد و همچنین نوسازی تاسیسات نفت را در این طرح مدنظر قرار دادیم.

وی افزود: هنر واقعی این است که با امکانات موجود و بدون فشار به بودجه عمومی، با خلاقیت برای کشور ثروت‌آفرینی کرد؛ کاری که در این طرح مورد توجه قرار گرفته است.

وزیر نفت، با تاکید بر این‌که یکی دیگر از اهداف در این طرح، اصلاح روش اجرای طرح‌ها و فاصله گرفتن از روش امانی و اجرا در قالب EPC/EPD به‌معنای واقعی است، افزود: پرداخت به پیمانکاران بر اساس تکمیل زنجیره‌ای از کار خواهد بود.

زنگنه، استفاده حداکثری از توان پیمانکاران و سازندگان داخلی در اجرای این طرح را مورد تاکید قرار داد و افزود: اندکی طرح را به تاخیر انداختیم تا زمانی که با اجرای این طرح‌ها، نفت بیش‌تر به مدار می‌آید، بتوانیم این نفت را به بازار روانه کنیم.

در این مراسم همچنین رضا دهقان معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت با بیان اینکه هدف از این­ قراردادها حفظ و افزایش میزان تولید از میادین نفتی است، ­ گفت:­ این ۱۰­­ قرارداد، ­ بخشی از ۳۳ پروژه با ارزش سرمایه گذاری ­بالغ بر­۶ میلیارد دلار است که پیش بینی شده در طول ۳ سال اجرا شود.

وی افزود: ­ارزش این قراردادها حدود یک میلیارد دلار است که ۸۰ درصد تامین مالی آن توسط وزارت نفت و ۲۰ درصد آن از محل آورده پیمانکاران انجام خواهد شد.

دهقان با بیان اینکه ­برای تامین مالی این پروژه ها، ​­۱۰ هزار میلیارد ریال اوراق منفعت، ­گفت: هفته آینده برای فروش عرضه خواهد شد و تا پایان سال نیز ۲۰ هزار میلیارد ریال دیگر اوراق منفعت منتشر می‌شود.

دهقان گفت:​­ این ۹­ قرار داد بین شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، ­ شرکت نفت مناطق مرکزی و شرکت نفت فلات قاره با پیمانکاران داخلی امضا شد و شامل ­توسعه و افزایش تولید در ­میادین منصوری آسماری و رامشیر کبود گچساران حامی لالی آسماری و نرگسی ­خواهد بود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین